Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nehodě autobusu zahynulo šest lidí

Při noční havárii slovenského autobusu na D1 zemřelo 6 lidí. Linkový spoj se u Devíti Křížů srazil s kamionem. Mezi mrtvými je i těhotná žena a roční dítě, sdělila iDNES policie. Pět lidí je zraněno, z toho jeden těžce. Úsek se podařilo zprůjezdnit až po několika hodinách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dpl

Moj pohlad-aj stat ma zodpovednost
Suhlas z mnohymi z Vas, ten pripajaci superkratky pas poznam.Myslim, ze aj osobne auto z vykonnym motorom ma niekedy problem sa zaradit. Vodic tam nema dostatocny rozhlad. Uvedenym dopravcom som casto jazdieval a nikdy som nemal pocit ze ich vodici by boli z kategorie hazarderov. Ak aj vodic nedal prednost, tato suhra okolnosti nahrala tomuto nestastiu. Preco tam nie su vyraznejsie rychlostne obmedzenia, ked to bolo vseobecne zname aka je to pasca.100km/h?? Vsak pre kamion je to nad maximalkou a neubrzditelne.Vodic tam nema vela casu sa rozhodovat ci zabrzdit alebo sa zaradit.Cca 2 rokmi tam bola podobna havaria autobusu, preco zodpovedne ceske statne organy nevykonali opatrenia zmenou dopravneho riesenia (nie vyriesit to znacenim za par tisic). Podla mojho nazoru aj oni sa podielaju na zodpovednosti ze ponechali tento stav!! D1ka sa zacina stavat dialnicou smrti.
Co sa tyka kamoinov,mam na nich tazke srcde.Vsimam si styl jazdenia kamionist
0/0
14.12.2004 14:54

dpl

Re:dokoncenie Moj pohlad-aj stat ma zodpovednost
...styl jazdenia kamionistov.Kamionisti s vylozenymi nohami v slapkach na palubovke,obmedzovace ktore sa daju odblokovat.Taky 400konovy tahac bez problemov ide na rovine aj 130km/h.Vodici su tlaceni pod rizkom vyhodenia z prace,nedodrzuju oddychove intervaly.Nehovoriac ako sa snazia setrit a pribrzdenie a rozbiehanie=vyssia spotrebu.Kto to u nas kontroluje? Co na tom ze dostane pokutu vo vyske par desiatok Eur oproti Nemecku.
Zodpovedni,existuje aj take nieco ako aktivna dopravna bezpecnost. So skusenosti znameho v zijuceho v nemecku na to, aby boli postavene retardery na ceste a znizena 50ka na 30ku do tyzdna stacilo jedna havaria, kedy boli zrazeni 2 chodci na nie az tak frekventovanom prechode v obci!Este mame daleko od realnej EU...
BTW: nemyslim ze cestovanie busom Praha-SK je ruska ruleta.Nikdy som nemal problem.Sk spolocnosti jazdia vacsinou s kvalitnejsimi autobusmi (Mercedes). Ked pojdem vlakom nahodou zaspim a pre zmenu ma mozu okradnut.
0/0
14.12.2004 15:13

pet0

riziková trasa
Jet autobusem trasu Košice-Praha je jako ruská ruleta. Překvapujeme jak je možné že zůstává bez povšimnutí, že na této lince je to letos minimálně desátá nehoda autobusu který jede tuto trasu o které vím (byť možná pokaždé u jiné dopravní společnosti). Nebylo by na škodu zjistit za jakých podmínek sedají na této trase řidiči autobusů za volant.
0/0
14.12.2004 13:23

Warťan

Re: riziková trasa
Nejlepší je jezdit vlastním autem!:-)
0/0
14.12.2004 14:04

Findarato.Artafinwe

Re: Re: riziková trasa
Mylite se, panove, jezdim do Kosic z Prahy casto a nejlepsi je jet vlakem ;) IC 120/121 Kosican, pohodova jizda, komfortni vagony, klimatizace, obcerstveni, 9h jizdy, autem jsem to dal jednou za 6, ale zato jsem jel z Prahy v jednu rano - a upozornuju ze i tehdy jsem videl na D1 vysekany kamion... :((
0/0
14.12.2004 14:14

andy_star

Re: Re: Re: riziková trasa
Chmm, až na to, že to občerstvení vypadá tak, že za kafe (mizerný) dáš 30 Kč a za klobásku (mizernou) 50 Kč. Ale máš pravdu, že se věci už zlepšili. Před deseti lety byl ten vlak špinavej dobytčák.
0/0
14.12.2004 14:35

Jaryn13

Autobusáci
Jak tak to tady čtu,nestačim se divit...Všeobecně se ví,že autobusáci sou na silnici prasata,né všichni,ale většina.Předpokládaji,že jim člověk uhne a to je fakt na pováženou.V každém případě,vezou lidi a to by si měli uvědomit.A poku ne,tak by měl následovat hodně tvrdej trest.Protože za chyby se platí.Ostaní by snad dali pozor...
0/0
14.12.2004 12:36

Petrzilka

Re: Autobusáci
Nemas tak uplne pravdu, Jaryne. Mluvis jen o ridicich busu, a co ti ostatni kolem? Vzdyt i ten kamionak mohl byt treba nalitej, nebo proste neodpocinutej. Je to kazdopadne des.
0/0
14.12.2004 14:22

Warťan

Re: Autobusáci
Většina? Dovolte mi nesouhlasit s Vámi! Stačí se podívat na grafy nehodovosti na tzv. osobokilometr u autobusů a vyjde Vám, že to s řidičema zase nebude tak hrozné. Něco jiného jsou sezónní přepravci, kteří najímají nezkušené řidiče které ještě nutí mnohdy překračovat vyhlášky...
0/0
14.12.2004 18:47

S.T

závory
Kdyby tam udělali závory a světelnou signalizaci, nic by se nestalo.
0/0
14.12.2004 10:30

hasmen

0/0
14.12.2004 7:16

hasmen

Re: Speciálně pro jirhu
§2 q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.
0/0
14.12.2004 7:18

jirha

Re: Re: Speciálně pro jirhu
Náhle znamená ohrozit lze jej ale omezit. Řidič kamiónu se ale zjevně vůbec nezabýval tím že tam auto najíždí. Jinými slovy hodilo se to na autobusáka i když ten jen omezoval kamión. Výsledek 6 mrtvých a potrestanej bude jinej než kdo za to může.
0/0
14.12.2004 8:25

VitaminS

Re: Re: Re: Speciálně pro jirhu
Snad teda za to nakonec bude moct ten kamionak, protoze nejel krokem aby stih zastavil kdyz mu tam nekdo vleti (vychazim z uvedene grafiky) , ja teda zasnu. Kdyby jel naopak pomalu, tak by ho nekdo predjizdel, rozflakal by si ksicht a zase by byly keci, ze kamiony zdrzuji.
0/0
14.12.2004 11:36

mpixel

Re: Re: Re: Re: Speciálně pro jirhu
Když budeme slovíčkařit tak zjistíme že vlastně ani kamioňák nemusel měnit směr jízdy. (Asi protože mu to bylo jedno ) A tím pádem když autobusák vyjíždět mohl protože kamioňák nemusel náhle měnit směr jízdy.
0/0
14.12.2004 15:28

jirha

Re: Speciálně pro jirhu
Jen tak mimochodem kdy jsi dělal naposledy přeskoušení? Já jsem byl skušební komisař. Testy naspal každej když jsem se ale někoho ptal speciálně na tohle tak to zvoral každej stejně jako ty. Pojem omezit a ohrozit si tady plete každej. Omezit znamená donutit ostatní účastnbíky ke změně směru nebo rychlosti. Ohrozit je donutit ostatní účastníky k prudké změně nebo rychlosti. Naše policie ale jednoznačně zjednodušuje protože to hodí vždy na toho kdo vyjíždí z vedeljejší bez ohledu na to jak se ten na hlavní chová a jak se chovat mohl a měl.
0/0
14.12.2004 8:28

hasmen

Re:
No comment
0/0
14.12.2004 9:28

RoverK

Re: Re: Speciálně pro jirhu
Ty a komisař?!! a jaký zkušební nebo skušební?!? Promiň, ale vysvětli mi jak si na takovej nesmysl přišel?? Umožnit zařazení ano, ale pokud je volnej levý pruh!!! je slušnost nikoliv povinost. A pokud není možný se plynule zařadit pak nezbývá než zastavit neboť pokračovat v odstavným je taky proti vyhlášce.
0/0
14.12.2004 23:34

jirha

Policie opět rozhodla
No to je přímo na zblití. Je evidentní že vinu nese řidič kamiónu. Podle předpisů je povinen umožnit najetí z nájezdového pruhu na dálnici to ale zjevně neudělal. A jsme pořád u stejný situace prasata za volantem kteří pořád ignorují to že nejsou úplnými pány na silniáci budou stále dělat nehody, protože policie místo aby je sejmula tak měří někde za bukem v místě kde je nesmyslné omezení.
0/0
14.12.2004 6:26

hasmen

Re:
Co že je povinnen???To snad nemyslíš vážně...
0/0
14.12.2004 6:30

jirha

Re: Re:
Přečti si vyhlášku a zákon a uvidíš co je tam napsáno. Řidič jedoucí po komunikaci nesmí ohrozit vozidlo které se na komunikaci zařazuje a sám může být tímto vozidlem omezen. To je ale bohužel věc kterou tady dělá jen málokdo. Kolikrát se mi stalo že jsem jel stejně rychle jako pravý pruh a auto jedoucí 20-30 metrů za mnou se mě snažilo zablokovat abych najet nemohl přitom mělo volný levý pruh.
0/0
14.12.2004 6:35

hasmen

Re:
Nevím jak u Vás,ale většinou je na této "nájezdvé komunikaci"umístěna dopravní značka -Dej přednost v jízdě.
0/0
14.12.2004 6:39

jirha

Re: Re:
No a co je dej přednost v jízdě? Chovat se tak že neohrozíš ale smíš omezit. Což tirák ignoroval jel furt dál i když měl vyklidit pruh nebo spomalit.
 
0/0
14.12.2004 6:45

hasmen

Re:
Takže já pojedu např. po hlavní a ty budeš přijíždět z vedlejší.Já Tě nebudu ignorovat a popřípadě i zastavím,abys mohl nerušeně vjet na hlavní silnici...Pokud to neudělám,klidně mně omezíš a strčíš mi tam "čumák"Skvělý  Co z toho ,že bys měl dát někomu přednost .Něco takového je po ránu na mně trochu moc.
0/0
14.12.2004 6:54

jirha

Re: Re:
Omezit znam,ená změnit rychlost nebo směr jízdy neznamená to zastavit. V tomto případě ale nebyla naměřena žádná brzdná dráha a levý pruh byl volný. takže...
0/0
14.12.2004 8:23

RAT

Re: Re: Re:
Nesmis ohrozit ani omezit ty tydyte!
0/0
14.12.2004 7:47

jirha

Re: Re: Re: Re:
Nesmíš omezit ani ohrozit ostatní účastníky smíš omezit vozidlo před které se zařazuješ. Až si někdy přečtete pravidla budete patrně mírně překvapen.
0/0
14.12.2004 8:22

RoverK

Re: Re: Re:
Takže ještě jednou a naposled. Ty máš zjevně velký problém s nájezdem na dálnici takže tu obhajuješ svoji teorii. Řidič jedoucí po dálnici ti musí pouze umožnit PLYNULÉ ZAŘAZENÍ. A pokud píšeš:" Kolikrát se mi stalo že jsem jel stejně rychle jako pravý pruh a auto jedoucí 20-30 metrů za mnou se mě snažilo zablokovat abych najet nemohl přitom mělo volný levý pruh." tak tomu šoférovi křivdíš. Určitě se tě nesnažil zablokovat, pouze jsi měl buď vyvinout vyšší rychlost a zařadit se před nebo snížit a zařadit se za.
0/0
14.12.2004 23:45

2Mac7

Re: Policie opět rozhodla
Vy "zkušební komisaři " citujte prosím z předpisů , ať se poučíme .
0/0
14.12.2004 8:33

2Mac7

Re: Re: Policie opět rozhodla
A ještě něco , zkušební komisař by měl vést ostatní k defenzivnímu způsobu jízdy , pokud jste opravdu byl někdy zkušební komisař, pak je jen dobře , že už jím nejste .
0/0
14.12.2004 8:49

VitaminS

Re: Policie opět rozhodla
Nejsi nahodou jeden z tech, co si nastudujou vyhlasku - napr. pasaz o prednosti chodcu a pak skacou metr pred naraznik? Treba to ten kamion nestih zabrzdit, co?
0/0
14.12.2004 11:38

driverm

Re: Policie opět rozhodla
Kde jsi vzal, ze kamion musi přejetim do levého pruhu umožnit připojeni autobusu? neni to pravda přečti si vyhlášku
0/0
14.12.2004 16:45

DrHorak

To budou vánoce !
Drotári si maximálně mohli podvrtnout kotník. Dneska holt doba pokročila. Je to velkej průšvih a stejně se musíme každý den znovu a znovu svěřovat do péče podobným traktoristům. Všimněte si, že opět to odnesli jen nevinní lidé ! Ono je snad lepší chodit pěšky.
0/0
13.12.2004 23:48

RoverK

Častá příčina nehod
Fatalní bylo od řidiče autobusu se domnívat, že mu bude pruh vyklizen vybočením kamionu do levého pruhu
0/0
13.12.2004 20:35

jirha

Re: Častá příčina nehod
Což ale je v zákonu povinností. Je fatální předpokládat že v Čechách někdo bude dodržovat zákony a že je bude policie vynucovat.
0/0
14.12.2004 6:31

RoverK

Re: Re: Častá příčina nehod
Tak to promiň ale to je asi nějaká novinka při přejíždění z připojovacího pruhu (řidič autobusu) do průběžného pruhu nesmí být ohrožen řidič jedoucí v průběžném pruhu (řidič kamionu). Nehledě na to, že levý pruh na dálnici je určen pouze pro predjíždění pomaleji jedoucích vozidel a né k úhybným manévrům pro šoféry najíždějícím na dálnici. Tudíž pro kamiony téměř zapovězen. Tě nenapadlo že může v tom levým pruhu zrovna něco jet a podle tvého zákona by to měl ten kamioňák do něj napasovat??
0/0
14.12.2004 23:21

Leva

Kdo byl autem v Čobolii?
Ten, kdo byl na Slovensku autem a poznal umění slovenských vodičov, nediví se. Bohužel vodí i autobusy. Chudák řidič náklaďáku nemohl vědět, co mu Slovák za volantem autobusu chystá.
0/0
13.12.2004 19:56

supet

Re: Kdo byl autem v Čobolii?
statistika praví, že češi jsou na tom mnohem hůř. Tak nevím, ale i moje zkušenosti mi říkají, že ta statistika asi nelže.
0/0
13.12.2004 20:51

DrHorak

Re: Re: Kdo byl autem v Čobolii?
Češi nejsou dobrými řidiči, ale dokáží zvládnout mnoho situací a úspěšně improvizovat. Takoví vepříci jedou přesně podle "schedulle" a pak prudce udělaj nějakou hovadinu. No a za hranicema, to už jsou úplně normální prasata !
0/0
13.12.2004 23:44

klausomil

Re: Kdo byl autem v Čobolii?
Čoboláci jsou drsňáci, autobus v dědině 90, mimo vesnici já 110 on 100, předjel jsem ho, před další vesnicí přibrzdím na 70 a on mě vezme 90, znovu ho předjedu a v další vesnici totéž, pak ještě jednou. To už jsem měl dost, skočil jsem na benzinku pro kapučinko, že ho nechám ujet. Vyjel jsem, vjedu do dědiny 80 a další autobus mě vzal aspoň 110, svět naprostých fatalistů...
0/0
13.12.2004 22:58

Warťan

Stejná nehoda, jako před dvěma lety
Také slovenský autobus a také náklaďák, při výjezdu z parkoviště, jenže tehdy se to stalo u Měřína a zemřel 1 člověk. Parkoviště u Devíti Křížů ve směru na Brno se vyznačuje abnormálně krátkým připojovacím pruhem, kvůli kterému je tam dokonce snížena rychlost na 100 km/h, teď si nějak nemůžu vzpomenout, jak je to na opačné straně, protože tam nestavím, ale mám za to, že podobné. Je velká většina těch řidičů, kteří když spatří konec připojováku, začnou panikařit a za každou cenu se chtějí dostat do průběžného, jako by za čarou pruhu nebyl dobrý odstavný pruh, ale propast a tak vzniká většina těchto nehod, nepočítám- li přehlédnutí. U autobusu je s rozměry potíž, přesto je dobré třeba chvíli pokračovat v odstavném a potom se v klidu připojit. Sám vím, jak to po přestávce v autobusu vypadá- rumrejch a maglajz, každý si přesedá, povídá, světla ještě svítí, průvodce vybírá film a do toho začne nepozorný řidič regulovat teplotu, světla, hlasitost, sebe, sedačku a máme tu nehodu. pokrač.
0/0
13.12.2004 18:35

Warťan

Re: Stejná nehoda, jako před dvěma lety
Proto je nejlepší na všechno se vykašlat, hledět si svého a po připojení na dálnici a dosažení zvolené rychlosti provádět veškeré korekce a změny. Zhasnout už při rozjezdu, jsou tam čtecí lampičky, které posvítí i na kabelky a walkmany, televizi pouštět také až na dálnici. Myslím, že při dodržení této "cesty" by nehod tohoto typu značně ubylo... Toť můj názor...
0/0
13.12.2004 18:38

breberaksuper

uprimnou soustrast pozustalym
mely by se vsichni ridici zamyslet nad sebou jak jezdi jak dodrzuji pravydla silnicniho provozu ameteri profesionalove prosim myslete na vsechny ucastniky provozu nejsme tam sami jsem profesional a dene mi beha mraz po zadech prosim myslet myslet at se vsichni vracime domu
0/0
13.12.2004 18:09

Leva

Re: uprimnou soustrast pozustalym
Je zlé, když se nedodržují silniční pravidla, ale když se porušují již i pravydla, tak to je síla!
0/0
13.12.2004 19:59

matysek-k

stoupací pruh pro kamiony
Jsem řidič z povolání, něco málo jsem najezdil po celé Evropě a vcelku nechápu  co je "stoupací pruh pro kamiony". V autoškole nás učily že je tento pruh určen pro pomale jedoucí vozidla, osobní nevyjímaje. Uvědomte si to prosím všichni!!! Většina profesionálů je zvyklá uhýbat vozidlům přejetím do vedlejšího pruhu, pokud je to tedy možné, protože tak je to v Evropě normální. Vy všichni,co jste nikdy v kamionu neseděli, byste si měli sami zamést před svým volantem
0/0
13.12.2004 15:13

milos74

Re: stoupací pruh pro kamiony
je fakt ze definice stoupaciho pruhu je zvlast usmevna na dalnici na Rozvadov, kde dochazi k rozsireni leveho pruhu a naslednemu spojeni dvou levych pruhu. Cili normalne jedouci auto v pravem pruhu se bez upozorneni dostane do stoupaciho pruhu??? Jak se to potom posuzuje?
0/0
13.12.2004 16:06

mmkk

Re: Re: stoupací pruh pro kamiony
Na dálnici na Rozvadov nejsou stoupací pruhy, tam se dálnice rozšiřuje o jeden pruh na tři pruhy. Stoupací pruh na dálnici je oddělen dvěma čarami - levou přerušovanou a pravou plnou.
0/0
13.12.2004 19:21

klausomil

Re: stoupací pruh pro kamiony
Matýsku, Matýsku, ty kluku profesionální - v autoškole nás učili - pusť se občas kolečka a zkus gramatiku! Na druhé straně, v kamionu jsem seděl a máš recht, více ohleduplnosti vůči těžkým bratrům je na místě, zvláště platí pro RZ xAx xxxxx a xSx xxxxx!!!
0/0
13.12.2004 22:28

jirha

Re: Re: stoupací pruh pro kamiony
Drahý Klausomile jsou opravdu obraz svého jména. On sice napsal gramatickou chybu ty ale jsi napsal něco co mě přesvědčuje že jsi poskvil přírody především pro svůj mozek. On diskutuje o nehodě ty o své nadřazenosti v jazyce.
0/0
14.12.2004 6:30

nalpak73

Rutinéři
To místo je celkem přehledné i když připojovací pruh je poměrně krátký. Problém je někde jinde. Střetli se totiž dva řidiči s povolání. Jeden který je zvyklý si výjezd (např. ze zastávky) za každou cenu vynutit a druhý který s jízdního pruhu nerad vybočuje. Tady ovšem byly následky fatální.
0/0
13.12.2004 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.