Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohřešovaný voják se našel v nemocnici

Voják, kterého záchranáři hledali po tragické srážce rychlíku s armádní tatrou, se našel v nemocnici. Nikdo nevěděl, že ho tam odvezli sami vojáci. Při nehodě pět vojáků zemřelo. Tři těžce zranění jsou stabilizovaní. Vlaky z Olomouce do Prostějova od půlnoci opět jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luky87

predurceni
Tento prejezd byl predurcen ke srazkam...hned za prejezdem je Hrbitov ve smeru na Vrahovice
 
0/0
12.12.2004 16:30

jirkala

pitva ?
jezisimarjaaa co na tech vojacich jeste chteji pitvat, kdyz o to se uz postaral ten vlak, teda jakoze nic ve zlym
0/0
11.12.2004 21:57

fooggyy

nečtšte
iDnes, jsou to udavači
0/0
11.12.2004 17:29

pepe666

Ještě, že se
neztratil. V armádě je takový bordel, že bych se tomu nedivil. Tam je možné všechno. :-)
0/0
11.12.2004 17:25

fooggyy

ta pitva
ta mě zajímá
0/0
11.12.2004 17:20

jirka04

Takže!
     Všem kteří to vidí jednoznačně jako vinu řidiče vojenské tatry. Z uvedeného obrázku je vidět, že řidič vjíždějící na hlavní silnici a téměř okamžitě na přejezd nemusel výstražné světlo vidět, To by mělo být také umístěno na vedlejší silnici při vjezdu na hlavní. Nejsou tu sic uvedeny vzdálenostní kóty, ale z obrázku  to tak vypadá. Samozřejmě předpokládám, že na vedlejší silnice je opatřena značkami o přejezdu při zahnutí vlevo. Ale samotné zabezpečovací zařízení skutečně vidět být nemusí. A vlak z úhlu téměř 180 stupňů také ne. Takže to ta absolutní vina řidiče být nemusí. Spoluvina pak určitě. A ti kteří jsou vždy čistí jako lilie, nechť si hodí kamenem! 
0/0
11.12.2004 14:35

Demeter

Re: Takže!
Co to proboha plácáš? 1. je to jakási polní cesta, a ten řidič tam nejel prvně, tak jaký značký??? 2. To, že neviděl na výstražník je jenom jeho chyba! Ty taky vjedeš na přejezd a myslíš si, že když nevidíš výstražník, tak jsi z obliga? To snad ne! Nebo když na přejez nacouváš a nebudeš tedy vidět vlak jsi bez viny? To je hrozný co maj lidi za názory, pak to má na těch silnicích nějak vypadat!!!
0/0
11.12.2004 15:50

fooggyy

Re: Takže!
tak mi ten kamen podej
0/0
11.12.2004 17:22

kirsha

Re: Takže!
z obrázku je patrné tak leda prd. Aby se to dalo posoudit objektivně, muselo by to mít nějaké měřítko a zaměření. Z tohodle bych si rozhledové poměry, ani osazení výstražníků opravdu netroufl určovat. Kromě toho ta polňačka se pravděpodobně nebude dát brát jako silnice, protože křižovatka takovýmhle způsobem do přejezdu být zaústěná prostě nesmí. Je tam, vím o spostě jiných, které jsou udělány podobně a vjíždění z nich na přejezd jde na zodpovědnost řidiče. A kromě toho, pokud si pamatuju, bylo někde uvedeno, že je prokázané, že fíra houkal.
0/0
11.12.2004 20:36

kirsha

nechráněný přejezd
sposta lidí se tu ohání slovy nechráněný přejezd. Což je nesmysl. Částečně vycházející z pitomé formulace a interpretace toho, co se učíme v autoškole. Podle norem pro zabezpečení křížení silnice se železnicí něco jako nechráněný=nezabezpečený přejezd neexistuje. 1. stupeň zabezpečení jsou výstražné kříže (a ty jsou i na kravích stezkách) a říkají, že je řidič povinen dát přednost železnici. Takže pokud nesvítí žádné světlo na výstražníku, platí kříže (a ty tam jsou). A naopak závora je jen doplňková výstraha. Hlavní jsou čevená světla. Když si pořádně přečtete vyhlášku, zjistíte, že to tam opravdu je napsané. I když blbě, takže si každý pamatuje spíš nesmsl 50km/h z 50ti metrů.
0/0
10.12.2004 19:09

hugoventil

Re: nechráněný přejezd
Otazka zni zda ta vyhlaska neni blba?Proste je potreba zabezpecit prujezd nekolikatunoveho kolosu riticiho se 100km/hod mnohem dusledneji!Clovek je casto nepozorny i kdyz zna vyhlasku z pameti tudy cesta nevede!
0/0
11.12.2004 0:22

kirsha

Re: Re: nechráněný přejezd
Vyhláška je naprosto blbá a následně i pak znalosti a zvyky řidičů na přejezdech. Ze strana přejezdu (dráhy) existuji dva stavy: bliká bílá=přejezd je bezpečný (a to tak, jak je to jen technicky možné - a to je hodně), nebo nebliká nic = řidič se má chovat tak, aby si bezpečnost přejetí ohlídal sám (rovnocené s "nezabezpečeným přejezdem - kříže). Pokud blikají červená světla = jede vlak (+možnost blbé obsluhy ze strany dráhy, pokud je blízko stanice - což pro mě jako řidiče znamená, že budu stát jako trotl, ale nepřeválcuje mě vlak). S tímhle mám šanci přejet přes přejezd bezpečně. Jiná věc je, že mě policajti změří přes přejezd rychlost a budou mě pokutovat za nedodržení 30km/h. To je volovina, nicméně vžitá. 
0/0
11.12.2004 11:04

plutonium

klasickej armadni bordel
ani nevedej, ze nekoho vodvezli do nemocnice. A strojvudce mel kliku, jel 99 km-h, kdyby jel 101 km-h, tak by mu to hodili na hrb a sel by sedet, ze se tatre nevyhnul.Takhle debilni je justice sned jen u nas
0/0
10.12.2004 17:59

Emanuel_Radl

cccciiikaaaanooooo
jjjaaa soooom tam bylooooo, mooozooo za to cikanooooov
0/0
10.12.2004 17:35

zrzavej

Osobně místo neznám,
ale pokud jsem prohlížel plánek, řidič za a) nemusel vidět blikající světla a za b) i kdyby se sebevíce otáčel a jel opatrně, nemusel vidět ani ten vlak. Trať se k té vedlejší přibližuje v poměrně pitomém úhlu, kam by asi nebylo vidět ze zpětného zrcátka a potom vlak tím místem jedoucí pomalu 100 km/h tam bude asi dost rychle na to, aby si to řidič všiml a adekvátně zareagoval. Tolik podle teorie a nákresu, realita může být jiná a jestliže ty světla (vlak za sebou asi těžko) řidič zahlédl a přesto tam vjel, potom to byl pitomec Škoda ostatních, které vzal s sebou.
0/0
10.12.2004 17:22

Macek.Klacek

Havárie
Pánové, já jsem v tom vlaku seděl a můžu vám říct, že to co jsem potom viděl bych nikomu nepřál. Ještě teď je mi z toho zle a vím jediné, že mě vůbec nejde na mysl žvástání o tom kdo to zavinil a proc atd. To je naprosto zbytečné.Pět mrtvých už nikdo neoživí.
 
Jen naokraj, brzdná dráha neroste geometrickou řadou ale s druhou mocninou rychlosti a první mocninou hmotnosti. Závory neřeší vůbec nic. Naopak, já bych zrušil veškeré aktivní systémy ochrany přejezdů. Určitě vás napadne proč. Velká většina řidičů se neuvěřitelným způsobem spoléhá na signalizaci a to, že bude fungovat.Kolik bylo havárií, kdy signalizace nefungovala.
Mimochodem, stál jsem u signalizace asi dvě minuty po havárii a lidé z protějšího domu tvrdili, že nefungovala. Byl jsem v šoku, ale myslím, že začala fungovat až po havárii. Je to jedno.Pět lidí je mrtvých, kdyby jste to viděli, přešla by vás chuť o tom takto cynicky debatovat.
0/0
10.12.2004 17:12

Jirka Fr.

Re: Havárie
S těmi světly je to tak. Vlak se přibíží na nějakou vzdálenost (řekněme 1000 metrů) k přejezdu a ten přestane blikat bíle a začne blikat červeně. Když poslední vagon vlaku opustí přejezd (což se stalo i tady), ten blikat přestane, ale pořád o vlaku ví a čeká, kdy odjede zase o těch 1000 metrů pryč. (teď ještě pořád bílé světlo nebliká). Když opustí ten 1000metrový vzdalovací úsek, tak se rozbliké bílá. Pokud se tak ale v definované době nestane, tak se přejezd zase rozbliká červeně, protože je oprávněné podezření, že se něco semlelo, třeba, že se utrhly vagony a jedou zpátky k přejezdu. To bezezbytku vysvětluje, proč začal ten přejezd cca po dvou minutách blikat a vyzvánět.
0/0
10.12.2004 20:10

Elev

jen tak na okraj
v clanku se pise, ze jestli byl ridic na vine prokaze az pitva.. co to je za blabol?
0/0
10.12.2004 17:07

mashley

Real a Nantes
Jen tak na okraj,Real a Nantes to jsou ale typkove...Jednoznacne je chyba na strane ridice,nemuzeme se ridit heslem,ze vcera o tom case tu taky  nic nejelo.Kdyz uz prijizdim k prejezdu,kde nejsou zavory,a vidim,ze blikaji cervene svetla a jeste k tomu slysim vystrazne znameni,tak tam asi nevjedu.Pokud to nekdo nechape,necht zavola Chocholouskovi a vezme si sebou pravidla silnicniho provozu.Aby radeji predesel tomu co se stalo tem vojakum.Jinak armada to je i tak jeden velky bordel...
0/0
10.12.2004 16:10

chroustík

Kolegové,
předřečníci, kteří si stěžujete na rychlou jízdu rychlíku přes nechráněný přejezd. Zkuste apelovat na poslance, aby v rámci rozpočtu přidělili Správě železniční a dopravní cesty (což nejsou České dráhy) dostatek peněz na to, aby na přejezdech byly instalovány závory. Tato opatření totiž nejsou otázkou tisíců, myslím si, že pokud by se všechny žádoucí přejezdy spočítaly, skončíme u řádu miliard ! Jinak by totiž před každým přejezdem bez závor musel vlak jet snad 20 km/hod., logicky se prodlouží jízdní časy a efekt žádný , protože pokud v předešlém příspěvku kdosi spočítal, že z 50-ky je brzdná dráha cca 200 m, tak z 20-ky určitě 100 m bude, vlak není auto, má sakramentsky větší hmotnost.
0/0
10.12.2004 15:15

VENDULA

Re: Kolegové,
délka brzdné dráhy stoupá a klesá geometrickou řadou, to jen tak na okraj. a ohledně peněz - dráhy jich maj víc než dost, jenom je jaksi prožerou. jedním počítačem se dá nahradit několik lidí na dráze, to by ty lidi ale musel někdo vyházet a do toho se nikomu moc nechce.
0/0
10.12.2004 15:27

baryk131

Re: Re: Kolegové,
Tam je právě ten zakopaný pes.... ČD jich má poměrně hodně, ale správa dopravní cesty není ČD. Těch lidí je tam opravdu jako psů, hlavně ve vedení, ale propouštět se je nikomu nechce, protože sedí v jedné budově s ministerstvem dopravy a to vyhazování by mohlo být nakažlivé :o) Navíc podle jednoho bývalého ministra dopravy za ČSSD je dráha něco jako sociální organizace, takže vyhazování opravdu nehrozí :o(
0/0
10.12.2004 15:32

Demeter

Re: Kolegové,
Mě jenom udivuje, proč někdo spílá stovce na nechráněném přejezdu, když denně se spousta lidí potkává s kamiony v protisměru. Míjí je o pár desítek cm a přitom střet s ním je zcela srovnatelný se střetem s vlakem. A zabezpečení je pouze "papírové" - a většinou funguje.
0/0
10.12.2004 16:12

baryk131

Závory
Přesně jako televize No*a (podle vzoru ho*no :o) tu někteří jedinci řeší proč jel vlak rychle, nebyly postaveny závory atd. Prostě blbosti naprosto od věci - každej, kdo má řidičák má vědět, že když nejsou instalovány závory a nebliká bílé světlo, musí dát přednost vlaku. Takže i kdyby bezdomovci ukradli kabely a červená světla neblikala, vždycky to bude chyba řidiče. A jestli rychlík jede 100 nebo 50 je fakt téměř jedno. To že nejsou všude instalovány na hlavních tratích závory má stejnej důvod jako že nemáme všude dálnice - prostě peníze jsou dávno rozkradený :o)
0/0
10.12.2004 15:12

R-e-a-l

CENZURA
Milí přátelé, iHeute nás chrání před zpustnutím a zkaženostmi opravdu skvěle. Sice nás denně zásobuje články překypujícími brutalitou, servilnostmi, morbidnostmi, úchylnostmi, neuvěřitelnými hloupostmi, permanentními sexismy, nepodloženými zprávami a vůbec všemi možnými stupidnostmi. Na druhé straně to ovšem vyváží nezveřejněním příspěvku, zabývajícím se včerejší tragédií a snažící se nám ostatním otevřít více oči a být vnímavější k věcem okolo nás. a to proto, že se tam vyskytlo slovo ho*no. Celé ho napsat nemohu, nepřečetli by jste si opět nic. Já se smíchy snad po*eru. Začneme mluvit jako pan Chamboisy ze hry Brouk v hlavě. Jen samohlásky...Sieg PRESS he*l, genossen.
0/0
10.12.2004 14:50

Demeter

Re: CENZURA
no myslím, že tímto a "Sice marním s váma oběma čas,.." příspěvkem jsi dostatečně ukázal jak jsi dokonalý, no budiž . Bohužel, rovnice sice platí, ale tvůj přízemní rozhled ti asi neumožňuje chápat širší souvislosti - tvoje mínus.
Rozumím tvému přístupu, že i když lidi dělají chyby a lezou, kam nemají, ještě to neznamená, že je budeme zabíjet.
Jenom si, narozdíl od tebe, myslím, že podle toho co vím, je rychlost 100 v tomto konkrétním případě OK i bez závor.
0/0
10.12.2004 15:15

MiroSlaF

Kdyz neco nevim....
Ja to vidim jednoznacne - kdyz neco nevim, volam Modrozelenou: 900 389 900 :-)
0/0
10.12.2004 14:31

4omega

Ostří hoši...
...si asi zkoušeli rychlé proklouznutí před vlakem v akci a nějak jim to nevyšlo....podle mne to byla jednoznačně chyba řidiče Tatry a možná spíš než nepozornost v tom byl adrenalin...u vojáků tipu spec. jednotek bych tomu i věřil...škoda mladých životů...
0/0
10.12.2004 14:28

Muž z Ria

Signalizace
No, kdyz se tak divam na tu mapku, tak by bylo vhodne, kdyby se instalovalo signalizacni zarizeni i na vyjezdu z vedlejsi silnice anebo na protejsi stranu krizovatky vedle toho stavajiciho tak, aby pri vyjezdu bylo videt. Signalizace maji dlouhe kryty, z uhlu 90 stupnu rozhodne videt nejdou.
0/0
10.12.2004 14:13

Demeter

Re: Signalizace
pokud na sz řidič neviděl, měl si
a) najet tak, aby viděl (doporučuji všem)
b) chovat se aspoň tak, jako by tam nebylo
 
0/0
10.12.2004 14:23

R-e-a-l

Re: Re: Signalizace
Lájoši, ty se zdáš být stále nepoznamenán četbou či pochopením přečteného z mého příspěvku...co se s tebou dá dělat ?
0/0
10.12.2004 14:27

Demeter

Re: Re: Re: Signalizace
nevím, proč v reakci na můj přispěvek zmiňuješ jakéhosi Lájoše?
Tvůj příspěvek jsem četl, (doufám, že oba myslíme "Rychlost lokomotivy") a celkem ho chápu, nicméně s ním nesouhlasím. Dodržování předpisů pomůže stejně jako závory. A je to levnější a peněz se, jak známo, v této zemi na správných místech jaksi nedostává.
To, že by pomohlo místo nepřerušovaných čar na silnici stavět zdi ještě neznamená, že to budeme dělat, ne?
0/0
10.12.2004 14:32

Kacenkin1

Re: Signalizace
máš pravdu, bydlím tam....:)
Ale rád bych zdůraznil, že to není silnice, spíš lepší polní cesta, provoz je minimální a jezdí po ní JEN policajti nebo vojáci na střelnici....
0/0
10.12.2004 23:53

Ackoun

Dodržujte předpisy !!!
Kdyby řidiči dodržovali předpisy k jízdě přes železniční přejezd, tak k takovým tragédiím vůbec nemusí docházet.  Ovšem i novináři by se melěi trochu chytit za noc. Velký titulek v dnešním MF DNES "rychlík smetl auto s vojáky" vyznívá tak, že za to může železnice, ale pravdou je pravý opak!!! Titulek by měl znít asi takto: "Opět porušil řidič auta předpisy a vjel přímo pod vlak".
0/0
10.12.2004 14:01

Nantes

Re: Dodržujte předpisy !!!
Rychlik to auto smetl, a to i presto, ze za to nemohl... na tom nic nezmenis... a je opravdu nezodpovednost nechat pres nechraneny prejezd prefrcet vlak stokilometrovou rychlosti... a ty se chytni treba za den, kdyz se novinari maji chytnout za noc
0/0
10.12.2004 14:10

Gasherbrum

Re: Re: Dodržujte předpisy !!!
Já bych spíše řekl,buďme rádi,že to byl rychlík a jel tak rychle(čest památce chudákům chlapcům).Být to osobák,motorák a jel 50,tak zastavit stejně nezastaví a mrtvých bude víc a nemálo na straně pasažérů vlaku.Ty máš pocit,že když vlak jede 50 nebo 100 tak je to rozdíl...že tam kde jede 100 mají být závory???Vlak i s rychlostí 50km má brzdnou dráhu téměř 200 metrů,takže by to byl výsledek úplně stejný...
0/0
10.12.2004 14:19

ouji

machr vojak
Bzl to  specialista..co kdys dosel sam?
0/0
10.12.2004 13:18

Nantes

Re: machr vojak
Soude dle tveho pravopisu, ty budes mit asi problem si i dojit na zachod, ze....
0/0
10.12.2004 14:07

kyber_buh

Není to náhodou ten přejezd, na kterém se takové nehody stávají poměrně často?
Mám pocit že se možná před ?rokem? stala v těch místech podobná nehoda, snad to byl tehdy taxikář... Jinak souhlasím s tím, že na přejezdu bez závor nemůže jezdit vlak 100km/h.
0/0
10.12.2004 13:17

Demeter

Re: Není to náhodou ten přejezd, na kterém se takové nehody stávají poměrně často?
jel 99
0/0
10.12.2004 13:55

Shperhock

Re: Není to náhodou ten přejezd, na kterém se takové nehody stávají poměrně často?
Před přejezdem bez závor a bílého přerušovaného světla má řidič zpomalit na 30 km/h, zjistit stav na signalizaci a i když nesignalizuje vlak, tak se ještě rozhlédnout. Něco z toho řidič Tatry asi neudělal a pak už je jedno, jestli ten vlak jel stovkou nebo šedesátkou. Stejně by to neubrzdil...
0/0
10.12.2004 13:58

oprudil

pohřešovaný voják se našel v nemocnici !!!!
To je přesný obraz armády  ( a nejen armády ) pravá ruka , neví co dělá levá .
0/0
10.12.2004 13:03

Nantes

Re: pohřešovaný voják se našel v nemocnici !!!!
A ty jsi typicky obraz malomestackeho Cechacka, kterej za vsim vidi vinu a nespolehlivost druhych... ti vojaci sebrali v te situaci jeste tolik duchapritomnosti, ze i pres svuj sok odvezli sveho tezce raneneho kamarada do nemocnice a tezko si delali hlavu s tim, koho a jak o tom budou informovat. Udelali to nejdulezitejsi co mohli... tak z toho tady nedelej "presny obraz armady"... to je dost primitivni primer
0/0
10.12.2004 14:13

oprudil

Re: Re: pohřešovaný voják se našel v nemocnici !!!!
a ty jsi blb !! čím ho tam vezli ? tou Tatrou ??
0/0
11.12.2004 8:21

MonikaX

Pitva jasno do případu?
Nějak nechápu, jak může soudní pitva vnést jasno do problému, jestli řidič signalizaci přehlédl, nebo nefungovala??? Maximálně snad můžou zjistit, jestli by střízlivý nebo ne, ale to nemusí samo o sobě dokazovat nic. Leda že by se zjistilo, že dosal těsně před přejezdem infarkt.
0/0
10.12.2004 12:52

sCZECH

Re: Pitva jasno do případu?
asi tak nejak....... puvodne sem myslel,ze treba mohl za volantem usnout, ale to by asi na ten prejezd nezabocil,ze.... proste nechapu jak tam mohl vjet...
0/0
10.12.2004 13:06

R-e-a-l

Rychlost lokomotivy
Pro všechny je to záhada, pro mne taky. Ale větší záhadou je fakt, že ten rychlík si to může prošustit zastávkou kilem a profrčet zatáčkou přes nechráněný přejezd se signalizací, která nemusí být dobře zřetelná z té vedlejšky, odkud Tatra vyjížděla.
Proboha, zastávkou a zatáčkou s přejezdem taková hmota stovkou...proč se potom vlečeme auty se stonásobně kratší brzdnou dráhou osadou padesátkou ? V zastávce a na přejezdu se nepohybují lidé ?
Pokud je zapotřebí dodržet jízdní řád a mastit to tady v těch podmínkách takhle rychle, pak je zcela na místě osazení závorami. Pro vzájemnou bezpečnost. Na přejezd můž také příště najet autojeřáb s ramenem ve výšce kabiny strojvedoucího...  
 
0/0
10.12.2004 12:50

Shperhock

Re: Rychlost lokomotivy
Jestli to nevíš, proč se vlečeme se autem přes dědiny padesátkou a vlak může stovkou, tak si uvědom, že vlak je pro ostatní účastníky provozu (auta, cyklisty, chodce... a jiné vlaky) mnohem míň nebezpečný, než auto. Až budou v každé dědině chodníky v dostatečné vzdálenosti od silnice a auto prejede jedno za deset minut, přičemž počet křižovatek bude zredukován a na každé bude už s předstihem zapnuta signalizace, že už jede, pak se určitě dočkáš i vyšší rychlosti.
0/0
10.12.2004 13:42

R-e-a-l

Re: Re: Rychlost lokomotivy
Vůbec ti nerozumím stejně tak, jako ty jsi nerozuměl mému příspěvku.
Vlak to prohučí zastávkou, kde chodci nemají žádného panáčka na přechodu přes koleje, zatáčkou, za kterou nemusel být vlak včas od přejezdu viděn, a přitom má devastující sílu a brzdnou dráhu, jakou prostě musí mít.
A slovy klasika, zvěř se klidně pase dál.
0/0
10.12.2004 14:03

Nantes

Re: Re: Re: Rychlost lokomotivy
Jsou tu i taci, kteri ti rozumi a naprosto souhlasi s tvym prispevkem.
0/0
10.12.2004 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.