Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při srážce s rychlíkem zemřelo pět vojáků

Na předměstí Prostějova se srazil rychlík s vojenskou tatrou. Na místě zemřelo pět vojáků, další jsou zraněni. Vraceli se z výcvikového prostoru, kde trénovali střelbu. Všichni byli příslušníky jednotky, jejíž muži se nedávno vrátili z Afghánistánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mainhart

osud
specialisti na zabíjení byli zabiti
0/0
11.12.2004 20:02

0182

Tak troch moc nafty
Celá nehoda je velmi smutná záležitost a je mi upřímně líto zmařených životů. Ale trochu mne zarazil údaj o uniklé naftě z té havarované tatry, ať počítám jak počítám tak kdyby tenhle typ Tatry měl obě nádrže plné tak je to 700 litrů a né 2000. Koukám že pro redaktora nebyla celá trgédie dostačující bomba tak si ještě trochu přidal.
0/0
11.12.2004 18:39

ramese

je to smutne
je to smutne at se to stalo jak koliv, jen me prijde divne ze kdyz ,jak tvrti tiskova mluvci policie CR , ze vojaci jeli soubezne s kolejemi po kterych vlak jel ze ho nevideli a klidne si odbocili na koleje. Me napadla jedna vec , videli a soutezili v tom ze jeste stihnout ten prejezd projet. A to dopadlo tak jak dopadlo. Ono v techto specialnich jednotkach je hodne tech to typu co maji svaly ale rozum nechali pred branou. Na to se u armady moc nekouka , hlavne ze mame "kus" , ktery udela clunkovy beh, kliky , sedy lehy a dvanacti minutovy beh, ale jaky ma trestni rejstrik atd na to nekoukaji. Pak se vysetruji ruzne vloupacky do skladu , kdyz vojaci jsou mimo republiku jako se to stavalo v LBC a do dnes okradeni vojaci z toho ukradeneho nevideli nic.  TO je smutny
 
0/0
11.12.2004 8:30

katakana

zelenej mozek
Střílet ,to je uměj naučit ale dopravní předpis už ten jejich zelenej mozeček nezvládne! za blbost se platí!
0/0
10.12.2004 17:14

2Mac7

Re: zelenej mozek
Většina řidičů v ČR má " zelený mozeček " ?
0/0
10.12.2004 19:35

OGU

Re: zelenej mozek
Vidím, pane, že závidíte alespoň ten zelenej. Vám se (podle kvality vašeho příspěvku) nedostává ani toho základního. Ale je dobře, že Vám existence armády alespoň posloužila k tomu, že jste dokázal vyplodit takové množství intelektuální námahy.
0/0
10.12.2004 23:43

skyfly

záhada
Dobrý den , rád bych se zeptal někoho kdo přežil (jako řidič) podobnoi havárku: "Vážený pane - jak je možné, že ste vjel přímo pod projíždějící vlak i když svítila červená a bylo vidět na všechny strany ?! Podobné havárky jsou totiž pro mně záhadou, bohužel většinou řidič nepřežije a tak mu již nelze podobnou otázku položit, pokud někoho kdo přežil znáte , dejte mi jeho odpověď znát.Děkuiji. Nenapadá mně nic jiného nežli - buďto se řidič pokusil o sebevraždu, anebo šlo o totální deficit inteligence.
0/0
10.12.2004 13:04

Cert_Bertik

Re: záhada
Problém je,že každý uvažuje,kdyby byly závory,tak se to nestane. Podle mého řidič,který vjede na chráněný přejezd (světelná a zvuková signalizace je dostatečným prvkem,který by měl zabezpečit přejezd),objede i závory. Nebo ještě hůře. Vjede tam v tzv.předzvánějcí době,kdy signalizace funguje a závory jsou ještě nahoře a závory ho zavřou na kolejích. Každým rokem se zvyšuje počet nehod na přejezdech,z 99,9 % z viny řidiče. Jak to zlepšit? Silná represe a možná bych udělal film,kde bych soustředil otázky nehod na přejezdech a dal bych ho jako povinný do autoškol a pro pravidelné poučování řidičů.
0/0
11.12.2004 0:44

Lubosh

Re: záhada
Co treba nepozornost?
Jednou jsem vezl sympatickou slecnu a byl jsem zak zabran do konverzace, ze jsem si vystraznych zarizeni vsiml az po vjezdu na prejezd. Nastesti pro nas, v tu chvili prave jeste neprojizdel vlak.
Taky jsem drive nemohl pochopit jak proboha muze nejakej vul vjet na prejezd kdyz vystrazne zarizeni blika a zvoni. Pak jsem si uvedomil ze blikani snadno prehlidnete a zvoneni uslysite az kdyz projizdite kolem vystrazneho zarizeni. To uz pak ale nekdy byva pozde.
0/0
11.12.2004 17:28

maxip

Re: Re: záhada
Už je mi to jasné: Ti vojáci si byli navájem tak sympatičtí, že neviděli a neslyšeli.
 
0/0
11.12.2004 18:27

maxip

Re: Re: Re: záhada
P.S. Měli je dát raději k hradní stráži. Tam by se jim to nestalo.
0/0
11.12.2004 18:28

jajaja59

Jen drobnost.
Bylo někde uvedeno (jsem sklerotik) KDO ten auťák řídil? Byl také od nich nebo prostě někoho sebrali na dvoře v kasárnách? Jsem laik, u 5. odvodu jsem kdysi dostal modrou. Nevím jak to v armádě chodí ani jak to tam chodívalo tehdy - pouze historky přátel.
0/0
10.12.2004 12:37

OGU

Re: Jen drobnost.
Milý jajajajo59 s modrou. Prozradím, vám, jak to v armádě chodí. Jsou tam zásadně vybíráni pouze lidé, jejichž největší zálibou je přetlačování s rychlíky ČD. Ti, kteří to náhodou přežijí, jsou propuštěni a doporučeni přepravním společnostem. Teprve tam se mohou pořádně vyřádit. Jejich nejoblíbenějším místem je D1, ale protože tam nejezdí vlaky, tak se realizují jinak. Jak? Viz civilní statistiky dopravních nehod, nebo se stačí po té dálnici jen projet a nahlédnout do kabin některých náklaďáků: nohy na volantu, jednou rukou telefonuje, druhou pije kafe...
0/0
10.12.2004 23:59

jajaja59

Re: Re: Jen drobnost.
Milý OGU, mne ale ta myšlenka opravdu napadla (kupodivu), já to nepsal žertem, ač srandista jsem. Reakci si tedy zařadím do "pokus o humor". ALE ! Ať to bylo jak to bylo, mám pocit, že vyřádit se dovesela je vhodnější u jiných velmi "odborných" článků tohoto servru.
0/0
11.12.2004 23:10

________________________________

nikoli ČD, ale SŽDC
 "Zabezpečovací zařízení bylo v pořádku, proto odpovědnost za nehodu nebudou mít České dráhy," dodal Kučera (pozn.: Jan Kučera, ředitel drážní inspekce). Kučero,  zabezpečovací zařízení neprovozují  České dráhy, ale Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, IČ: 70994234. Takže: výrok formálně asi správný, ale logická konstrukce poněkud podivná.
0/0
10.12.2004 12:35

Cert_Bertik

Re: nikoli ČD, ale SŽDC
Zabezpečovací zařízení provozuje pro Správu železniční dopravní cesty organizace ČD-Správa dopravní cesty Správa sdělovací a zabezpečovací techniky. SŽDC v současné době je pouze majitelem a správcem tratě. Například výpravčí,ač mu po trati jezdí vlaky různých dopravců je také pracovník ČD. Ono je fakt,názvy jsou podobné a záměna je pochopitelná.
0/0
10.12.2004 12:50

antoninovic

Vážený pane mistře Khune
Je pravdou,že jsem byl na vojně  "dřívěji", ale pamatuji si, že jako řidič Prgy V3S jsem se před vjezdem na koleje nejen podíval,ale dokonce i před kolejema zastavil. Díky tomu jsem ještě naživu. Z moderní tatrovky musí být výhled " lepšejší", pokrok se nezastaví. Dále by mne zajímalo, jak je možné, že specielně cvičený voják pro vyhledávání zamaskovaných teroristů v afgánských horách může v rovině přehlédnout nemaskovanou rychlíkovou lokomotivu. V neposlední řadě vám blahopřeji k unikátní nádrži na 2000 litrů ve vozidle Tatra. Tím se dá bin Ládin skutečně stopovat nepřetržitě až na konec světa. A poslední otázka: má za ty peníze cenu cvičit "slepejše".??? Napadá mne prozaičtější a pravdě pravděpodobně odpovídající řešení: naši zlatí chlapci tu střelbu opravdu pěkně zapili. Skol vám i naším smutným hrdinům!!!!
0/0
10.12.2004 11:08

antoninovic

Vážený pane ministře, Khune!!
0/0
10.12.2004 10:58

Bronson

Chvilka poezie
TATRA
Na přechodu pro chodce
drtí Tatra důchodce
Drtí, drtí, drtí
důchodce se vrtí
0/0
10.12.2004 10:21

Zachvat

Re: Chvilka poezie
Lidičky se dívají - Jak kostičky praskají
0/0
10.12.2004 10:40

cruton

Re: Chvilka poezie
Nejlepší specializovaní odborníci? Když vjede na červenou do kolejí, je to fušer.
0/0
10.12.2004 10:43

TyMeTaky

Re: Chvilka poezie
Cerny brejle, bila hul, dedek frajer neuhnul.
0/0
18.2.2005 11:27

Bronson

Já bych zrušil senát a zeštíhlil parlament
Dal bych jim průměrný plat v ČR. Pak by se ukázalo, kdo to myslí upřímně. V ČT by měli vyměřenej prostor se vykecat z těch svejch blábolů. Za uspořené peníze bych stavěl podjezdy či nadjezdy. A to by jich bylo. MYSLÍM TO UPŘÍMNĚ
0/0
10.12.2004 10:11

maxip

Re: Já bych zrušil senát a zeštíhlil parlament
Konečně rozumný návrh.
0/0
10.12.2004 19:50

Firefighter

Tatra a 2000l nafty !?!?!
Článek je celkem obsáhlý, jen bych měl výhradu k textu: "Z nádrže navíc podle drážní inspekce unikly do okolí dva tisíce litrů nafty." Nevím, jak drážní inspekce, ale ja jsem ještě nikdy neviděl TAtru, která by měla nádrže na 2000 l nafty. Shodou okolností jsem vykonával ZVS právě v Prostějově a ještě k tomu jsem byl řidič oné Tatry (T-815 VVN 8x8) a ta má 2 nádrže, každá o obsahu 120l. Takže by mne zajímalo, kde se tam oněch 2000l vzalo... vzhledem k tomu, že to byla lokomotiva elektrická, tak nevím....
0/0
10.12.2004 8:05

VitaminS

Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Treba vzadu na korbe si nekdo vez domu "zbylou" naftu ze cviceni
0/0
10.12.2004 8:18

VENDULA

Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
to byl asi "vojenskej speciál" pro přejezd sahary na jedno tankování. a nebo ta lokomotiva měla falešné pantografy a nátěr a ve skutečnosti to byl ruskej maskovanej sergej zabavenej sovětům za nesplacené pohledávky.
0/0
10.12.2004 9:04

peta303

Re: Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Až na to, že sergeje byly z Maďarska. To ale nikterak nemění závažnost této smutné události.
0/0
10.12.2004 19:33

maxip

Re: Re: Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Sergeje (T649.1) nebyly ani z Ruska ani z Maďarska. Vyráběly se v Lugansku na Ukrajině. A zamaskovat šestinápravovou mašinku na čtyřnápravovou, to tedy klobouk dolů, to umí jedině ČD, vojáci by to nedokázali.
0/0
10.12.2004 19:49

grglos

Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
co třeba z nádrže lokomotivy...
0/0
10.12.2004 9:54

Jiřik

Re: Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Z nádrže elektrické lokomotivy unikne leda 50 litrů oleje...
0/0
10.12.2004 10:50

maxip

Re: Re: Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Co by ne. Jednou jsem v TV sledoval britský dokument o Velké vlakové loupeži opatřený simultánním překladem do češtiny Dany Hábové. Vlak byl veden dieselovou lokomotivou a pí. Hábová několikrát hovořila o "výpovědi topiče lokomotivy."
Mimochodem, není též u ČD funkce topič motorové lokomotivy? Rád bych se o to místo ucházel. 
0/0
11.12.2004 18:38

Qvark

Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Takový starší vtip vyprávějící o něčem podobném ...
Na sovětsko-čínské hranici byl napaden sovětský traktor. Traktor palbu opětoval, poté se vznesl a odletěl neznámo kam.
0/0
10.12.2004 11:55

Pan_Tau

Re: Re: Tatra a 2000l nafty !?!?!
Správné znění:
Agentura Tass informuje: Na sovětsko-čínské hranici napadly dva čínské tanky pokojně orající ruský traktor. Traktor palbu opětoval a po zničení obou tanků se vznesl a odletěl zpátky na základnu.
0/0
10.12.2004 14:47

SpaceHacker

Opět přejezd bez závor !!!!!!
Nechápu, jak je možné, že tam kde jezdí rychlík více než 100 km rychlostí je přejezd bez závor ?!? Sice ČD tvrdí, že se jedná o chráněný vlakový přejezd, ale pokud tam jezdí vlakové soupravy vyšší rychlostí, než x, tak by tam měl být automaticky tento přejezd vybaven i závorami !!! Kolik ještě zbytečně zahen lidí, naž si to někteří uvědomí ??????  Je to hnus a jekékoliv kecy nezachrání lidi, kteří přes hluk neslyší, nebo proti slunci nevidí jasně varující přejezd před blížicím vlakem a přitom by stačilo tak málo........závory.
Kde to žijem !!!
0/0
10.12.2004 0:38

AlienDUDE

Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
V prdeli.
0/0
10.12.2004 1:31

DaveQStone2

Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
Me spis neni jasne proc nekteri ridici vjedou na prejezd kdyz je tam cervena. Ja bych to nikdy neudelal i kdybych mel sakra dobrej vyhled na obe strany.
0/0
10.12.2004 7:54

giroskop

Re: Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
Plně stebou souhlasím.
0/0
10.12.2004 9:06

no_25

Opět jeden řidič bez mozku
No jo, tatra holt vlak nepřetlačí, řidiči už by to mohli pochopit a když je na přejezdu červená, tak pěkně zašlajfovat a počkat. Jo a závory jsou tam proto, aby to takový filuty jako byl asi v tý tatře donutilo zastavit....ale ty šraňky jdou stejně často objet.....
0/0
10.12.2004 8:03

hbf

Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
Ta Vaše rychlost x, od níž musí být na přejezdech závory je právě 100 km/h.
Výmluvy na sluníčko a hluk jsou mimo mísu, o blížícím se přejezdu řidiče informují tabule více než sto metrů před přejezdem, tyto tabule jsou v jiné výšce, než vlastní přejezdové zabezpečovací zařízení, takže za všech okolností je alespoň něco vidět. K tomu akustická výstraha a nakonec selský rozum - když nevidím a neslyším, tak se pořádně rozhlédnu a nevjedu tam jak hovado jen tak ... Stačí se věnovat jízdě a jezdit podle předpisů.
Vysvětlete mi, jak je možné, že na křižovatkách a na přechodech pro chodce se to obejde bez závor, ač tam umírá zhruba stejný počet lidí, jako na těch přejezdech?
0/0
10.12.2004 8:15

kirsha

Re: Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
dovolil bych si poopravit tu rychlost x. Co tak lovím v paměti, norma, zabývající se zabezpečením přejezdů, udává nutnost vybavit přejezd závorama od traťové rychlosti 120 a vyšší. Ale normu nemám po ruce, tož se nebudu hádat. Co vím určitě, je že závory jsou výstraha pouze doplňková. Základní je světelá. A jinak souhlasím s tím, že na přejezd, o kterém si nejsem jistý, jestli je ve výstraze, nebo ne, může bez rozhlédnutí vjet pouze hovado a debil. Bohužel je takových na silnici spousta a s tím nenadělají nic ani závory.
0/0
10.12.2004 8:40

JPNB

Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
Závory na co ty tu tatru nezastavý a někdy jsou ještě hůře viditelné než blikače.Nebo budete i semaforů ve městech požadovat závory až tam tatra pojede na červenou a smete osobák???????????,,
0/0
10.12.2004 9:52

Cert_Bertik

Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
Přejezd je zabezpečený výstražnými červenými světly a akustickým signálem. Pokud jej řidič nerespektuje, potom závory objede a výsledek je stejný. Jinak, kontroly viditelnosti se dělají na všech přejezdech vybavených PZZ pravidelně amyslím,že včera moc slunka nebylo. Prostě,pokud je řidič idiot a vjede na chráněný přejezd a nerespektuje výstražnou signalizaci,pak jedinou ochranou by byly barikády či minové pole.
0/0
10.12.2004 9:58

maxip

Re: Opět přejezd bez závor !!!!!!
A závoráře, co točí klikou a spouští  a vytahuje ty bytelné klády jak v době Františka Josefa bys tam nechtěl? Kolikrát sem mám věšet, že závory už byly příčinou mnoha tragických nehod. Respektive: Příčinou byl vždy řidič, který vjel na přejezd na červenou a z ávory ho zavřely. Ale pomohly k tomu, že řidič zpanikařil a zůstal tam, místo aby tu překlížkovou laťku autem přerazil či vyhnul v závěsu. 
0/0
10.12.2004 19:57

stopař Děrsu Uzala

! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ?
 
To už zemřelo dalších pět, nebo je to pořád ta zpráva z odpoledne? Kdykoliv tady kouknu, tak vidím stejný titulek, akorát s jinou fotkou, mám ten dojem.
Jak tomu mám rozumět? Snaží se snad iDnes zachovat důstojnou pietu a necpe sem proto bulvární novinky? Avšak ze strachu z omrzelosti se čtenářů a uvadající komerce alepoň takto vychytrale přiživuje omšelou tragédii?
Hezky prokouknuto, co?    
0/0
10.12.2004 0:30

Výzkum

Od teď opatrněji!
Dneska zrovna pojedu přes čtyři železniční přejezdy, naštěstí všechny se závorami, ale i přesto si tu hlavu radši ukroutím...
0/0
10.12.2004 0:28

AlienDUDE

duo
Five Germans in an Audi Quattro arrive at the Italian border. The Italian Customs agent stops them and tells them: "It's a illegallo to putto 5 peopolle in a Quattro." "Vot do you mean it'z illegal?" asks the German driver. "Quattro meanso four," replies the Italian official "Qvattro is just ze name of ze automobile", the Germans retort unbelievingly. Look at ze papers: zis car is designt to kerry 5 persons." "You can'ta pulla thato one on me!", replies the Italian customs agent. "Quattro meansa four. You havo fiveo peopolle ina your car and you are thereforra breakingo the law." The German driver replies angrily: "You idiot! Call your zupervisor over, I vant to speak to somevone viz more intelligence!" "Sorry", responds the Italian official, "he can'ta come. He'sa busy witha 2 guys in a Fiat Uno.
0/0
9.12.2004 23:13

maxip

Re: duo
Ou hou quou wouhouhouhou
0/0
9.12.2004 23:22

radekc

Re: duo
piss off you fu*king wanker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
0/0
10.12.2004 1:23

Englishman

Re: duo
I'm pissed off that English! Nemáš na klávesnici W a pletou se ti prsty? A co to má společného s tématem?
0/0
10.12.2004 7:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.