Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šílenec postřílel na koncertě čtyři lidi

Na koncertě v americkém Ohiu se střílelo. Během první písničky heavymetalové skupiny Damageplan vylezl na pódium jeden z návštěvníků akce a začal střílet. Zabil čtyři lidi, dva další zranil. Mezi mrtvými je i kytarista kapely. Sám střelec pak zemřel po výstřelu zasahujícího policisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vifon

To není o Moravance?
0/0
6.2.2005 12:28

Mikeeeeeeeeee

Slepost světu vládne
To, co se stalo bylo strašné. Velmi mě to zasáhlo. Mám ale jednu podstatnou připomínku k článku. V něm jsem se mohl setkat s tolik omílaným omylem. Jak píšete, že "podle prvních zpráv mohla chování střílejícího ovlivnit brutalita hudby" tak se ztotožňujete s velmi drsným omylem a to, že tato hudba může ovlinit chování úplně psychicky zdravého jedince. To je ale nesmysl. Chování ovlivnil jeho chorý mozek a ne hudba. Znám spoustu inteligentních lidí, kteří poslouchají třeba Panteru. Jsou to i vysokoškolští profesoři a podobně. Musím reagpvat, protože je to klasický omyl který je třeba vyvrátit rozumen, ne nadávkami...
0/0
6.2.2005 12:24

k.eight.a

Je mi z většiny z Vás špatně... :-(((
Je mi z většiny z Vás špatně... Nedokážu pochopit, jak můžete zlechčovat takovou tragédii. Darrell "Dimebag" Abbott by nejenže vynikající kytarista, ale i velice příjemný človek bez hvězdných manýrů. Co pro lidi udělal? To je prosté, složil spoustu velmikvalitní muziky a potěšil tím milióny fanoušků po celém světě! A proto ho budu já a spoustu lidí které znám velmi postrádat jako muzikanta, skladatele a člověka... Rest In Peace Dime, we love you!
0/0
10.12.2004 17:04

Otik21

neuveritelne
Neuveritelne!Som sokovany...dozvedel som sa to z tohoto clanku.Nemozem tomu uverit.
Dimebag bol super.Pantera bola jedna z mojich najoblubenejsich kapiel.Damage Plan je takisto super.
Nemam slov.
 
0/0
10.12.2004 15:52

sashino

indes válí
Podle prvních reakcí mohlo násilné počínání střelce souviset s brutalitou hudby, kterou bratři skládali a hráli.
Pantera se začátkem 90. let stala deskou Far Beyond Driven kultovní skupinou rychlé a agresivní hudby. Album se přes svůj drtivě valivý zvuk překvapivě dostala krátce do čela americké hitparády. Odborná kritika pěla chválu i na tři pozdější desky Pantery.
lidé z idnes, vy vůbec nevíte která bije a zveřejňujete naprostý hovadiny...
 
0/0
10.12.2004 13:49

Bloola

Re: indes válí
Pláčeš na špatnym hrobě, přečti si odkud je čerpáno!
0/0
10.12.2004 14:13

sashino

Re: Re: indes válí
je mi jedno okdud se čerpá. spíš to vypovídá o tom, jak se tahle práce dělá. nic nevím, zjistím že se něco stalo, neověřuju, převezmu, zveřejním. vůbec jim nedochází, že to čtou tisíce lidí a že je tím ovlivňujou. fuj.
0/0
10.12.2004 14:31

Vik78

BTW
Co jsem slyšel z důvěryhodných zdrojlů, tak motivem k vraždě byla pomsta za to, že bratři Abottové přispěli k rozpadu Pantery, protože rozjeli vlastní projekt DamagePlan.
Co se týče zasvěcených komentářů o agresivní hudbě a netoleranci, mohu říct jediné. Člověk který kritizuje a odsuzuje něco, čemu nerozumí je pi*us. Člověk který odsuzuje skupinu lidí podle toho co poslouchají je pi*us. Nejlepší byl ten člověk, který použil jako argument píseň Cowboys from Hell, myslím, že to byl milchama.  
Osobně poslouchám různé žánry, mimo jiné i to, co někteří "odborníci" souhrně nazývají metal :-), ale nemyslím si, že bych kvůli tomu někoho pronásledoval nebo se uzavíral před dalšími styly. Ani si nemyslím, že pokud někdo poslouchá jeden hudební styl je známka netolerance. Kdo to tvrdí, je pi*us :-)
 
0/0
10.12.2004 12:38

lampiao

Re: BTW
hmmm, rozpad pantery.....jestli by v tom pripade nebylo lepsi zastrelit anselma.......ten na tom mel lvi podil. vyjit s tim clovekem (a mam ho dost v oblibe!) asi neni jednoduche. ale my o tim vime prd, takze tezko soudit...... kazdopadne je to tragedie
0/0
10.12.2004 12:59

Avant-garde

Re: BTW
Ano, tuhle verzi jsem slyšel také, ale přesnější by asi bylo říci, že to byla záminka pro jednoho chorého mozka, který se projevil veřejně. Myslící člověk asi neřeší rozpad své oblíbené kapely takhle, že... To bylo týdně víc mrtvol. Dimebaga je obrovská škoda, byl to výtečný kytarista s opravdu velkým talentem...
0/0
10.12.2004 13:22

Avant-garde

ZAKAŽTE TEN HEJVI METAL!!!
Nemám sílu dopisovat zbytek, takže ve zkratce: kdo využívá činu naprostého magora k tomu, aby obvinil nenáviděný hudební styl, je taktéž nebezpečný magor...
0/0
10.12.2004 11:35

Avant-garde

ZAKAŽTE TEN HEJVI METAL!!!
Ano, není tajemstvím, že vinou heavy metalu došlo k válce v Iráku, dále pak také k povodním, tornádům, vraždám, sebevraždá, jedné ilegální obřízce a dvěma výjimečně odporným exhumacím. Dále není tajemstvím, že věrní posluchači tohoto stylu chodí po koncertech a vraždí členy svých oblíbených kapel. Vím to, sám jsem dlouholetý příznivce metalu, jím děti, zapaluju kostely, volím komunisty, nečistím si zuby a nečešu vlasy. Jsem sprostý, arogantní, hloupý a přispívám k zvyšující se brutalitě ve společnosti tím, že se snažím nakopávat vypasené holuby na pražských náměstích. Nejlepší bude ten metál zakázat, uvidíte, z ulic zmizí násilí, války přestanou, všichni se budou věrně milovat. Aspoň to říkal Spolek amerických matek s.r.o. a matky mají vždycky pravdu...
Také však není tajemstvím, že Američané si neumí přiznat, že nadměrná brutalita je výsledkem celospolečenského vývoje a nelze jí svádět na metal, počítačové hry, filmy apod. To jsou jen výsledky onoho vývoje (viz geniální Moo
0/0
10.12.2004 11:34

Jindrich Hojer

Re: ZAKAŽTE TEN HEJVI METAL!!!
0/0
10.12.2004 12:03

lampiao

ufffff
nekdo zabijel z podnetu agresivni hudby....autor je naprostej idiot..... smutne, byl to Pan kytarista........
0/0
10.12.2004 11:21

xyndel

To je panečku hnůj...
...nektere prispevky tady opravdu nechapu (od "panu" Carl-K, pepe666, AlienDUDE apod...)...takove veci muze napsat pouze clovek nizky a hloupy, ktery nedokaze pochopit, ze ne svoji vinou zemreli nevinni lide...ktery nedokaze pochopit, ze to same se muze klidne stat i nekomu z jeho blizkych...ktery brouzda pouze po povrchu, ale do hloubky nejde...a vse schovava za radoby vtipnost...je mi z toho opravdu smutno:-(((
0/0
10.12.2004 11:18

Carl-K

že zastřelil toho kytaristu,
to chápu. Sám mám někdy takovou touhu. Kvalifikoval bych to jako sebeobranu.
0/0
10.12.2004 10:39

pepe666

Re: že zastřelil toho kytaristu,
Asi se to nedalo poslouchat. :-)
0/0
10.12.2004 10:42

AlienDUDE

no
a jim to trochu zpestřil :-)
0/0
10.12.2004 5:22

Tetovrah

Re: no
jsi normalni??? Odpovim sam: jsi normalni blbeček...
0/0
10.12.2004 7:53

agd

Nesouhlas
to fenriz:K dánému tématu asi takto.Metal poslouchám Panteru znám.Ale nesouhlasím s tvrzením že posluchači metalu jsou tolerantní k ostatním hudebním stylům!!!!!Většina lidí co poslouchá techno poslouchá i hip-hop a naopak.Ale metloš je natolik tupý extémní a drsný hovado který se nikdy nesníží ani k pop rocku.Chtělo by to aby se kluci v kůži trošku zamysleli nad svou tolerancí.Dělá to metalu hodně špatný jméno.
0/0
10.12.2004 5:13

deathmetalista

Re: Nesouhlas
Poslouchám metal 20 let, v posledních letech se orientuji především na nejtvrdší styly death a grind, které mé kulturní potřeby plně napňují, na jiné styly bohužel nemám tolik času, házet nás všechny do jednoho pytle mně mrzí. Pokud se umělcova tvorba líbí jen jedinému fanouškovi, pak má má smysl to platí jak pro extrémní metal tak třeba pro Britney Spears. Btw. vyrůstal jsem na elánu, olympic a ac/dc. Dimebaga Darella je mi líto, byl to dříč a Pan muzikant.
0/0
10.12.2004 7:35

Tetovrah

Re: Nesouhlas
co Te opravnuje k tomu, ze takhle zevseobecnujes??? To je jeden z dalsich rysu soucasneho ceskeho maloměšťáka: hodme vsechny do jednoho pytle, a bude pokoj...ja treba metal posloucham, aktivne ho i hraju, ale ze by nekdo z nasi kapely poslouchal jen metal, to jsem si nevsiml...hod se do klidu, a zkus trosku popremyslet...predstav si treba, ze by nekdo sejmul nejakeho Tveho hudebniho oblibence, ke kteremu jsi vzhlizel jako ke svemu vzoru...protoze presne to se stalo mne...
0/0
10.12.2004 8:04

gagaryn

Re: Nesouhlas
nějak tomu nerozumim. To že neposlouchá neco jinýho snad neznamená, že to netoleruje?
0/0
10.12.2004 8:21

Kleki Petra

Re: Nesouhlas
...agde jsi na to přišel? Myslím, že takovou koninu nemáš ze sebe!
0/0
10.12.2004 8:26

Drtikoll

Re: Nesouhlas
Chlapče jestli ty ses netolerantní metalový hovado automaticky neznamená, že jsou takový všichni.
A i kdyby byli, tak maj prostě rádi svoji hudbu a ostatní se jim nelíbí. Nevim co chceš, aby metalisti chodili na diskotéky nebo si poslechli Vlachovku?
Já miluju všechen metal, ale přitom si hrozně rád poslechnu klasiku nebo poslední dobou ska. Taky sem byl na technu a přežil sem to. Pop rock neposlouchám, protože mi ta hudba přijde umělá.
0/0
10.12.2004 11:02

agd

Re: Re: Nesouhlas
Všem:Prostě vycházím z obecné brněnské metalové scény kterou převážně znám.Prostě můj článek berte jako náhled na Brno.Pokud se to někoho dotklo tak mě to mrzí pokud někdo není tak intolerantní jak píši je to jen dobře.Jsem jen rád že se ozvalo tolik nesouhlasných názorů.Berte prosím můj názor jako subjektivní.Nehodlám se řadit do řad porotce či snad soudce.Neříkám taky že se má tolerovat vše třeba Randall Grupe neztoleruju asi nikdy.Rozhodně to neměla být forma osočení jen jsem se chtěl paradoxně jako metloš zastat smažek a podobných techno bláznů protože ať je to jakkoli divný styl a hudba tak ti lidé jsou přátelští a velice tolerantní.Když jsem byl v Brně uklízet po techno párta (brigáda) tak k mému vzhledu nikdo neměl připomínky.Což většina brněnských metloš kluků nedokáže.Hodně mých známých i neznámých jsem viděl nadávat jim v šalině do smažek a aby přestali poslouchat kombajn.Tudíž přiznávám ovlivněnost blízkým okolím.A s výrazem metlošký hovada jsem to přehnal jsem též jeden z n
0/0
11.12.2004 4:53

agd

Re: Re: Re: Nesouhlas
z nich!!!!
0/0
11.12.2004 4:55

Rado_

pantera
Hmm, tak to je jako by zabili Arayu ze Slayer, tzn. konec Pantery.... hnus....
0/0
9.12.2004 20:01

ondradve

hmm
kdo videl bowling for colombine by michael moore tak toho to neprekvapuje....
0/0
9.12.2004 13:23

hovnival-

Re: hmm
jsi smesny blazen
 
0/0
9.12.2004 16:29

mtis

Re: hmm
Když to někdo udělá v Německu nebo v Číně ruplo mu v bedně a je to neštěstí, v USA je to vina systému a Bushe .... jak jednoduchý je svět (c) by Moore ....
0/0
9.12.2004 16:45

hovnival-

Re: Re: hmm
manzele Stodolovi urcite poslouchali metal, mozna techno, a casto hrali pocitacove hry.
0/0
9.12.2004 16:51

evileye

Re: Re: Re: hmm
manzele stodolovi vrazdili pro prachy, pokud vim.. michas jabka s hruskama
0/0
11.12.2004 14:20

m6a6r6a

Re: Re: hmm
Dyt ma pravdu vole! Nebo myslis ze je to textama???? Mimochodem kdyz se neco podobnyho stalo v Nemecku, svedlo se to na Slipknot. Tohle je stejny, predpokladam ze to svedou este na Marilyn Manson, Rammstein, a par dalsich. Nebo myslis ze pravo mit zbran v ustave je OK???
0/0
9.12.2004 21:59

MekGajvr

Zásah policisty
Stát se to u nás, soudy by ještě další tři roky zkoumaly, jestli policistovo použití zbraně bylo přiměřené situaci...
0/0
9.12.2004 12:39

Kleki Petra

Re: Zásah policisty
Mám spíš obavu, že by soud nejméně po stejnou dobu zkoumal, zda ti policisté neměli v úmyslu zastřelit členy kapely, které ve skutečnosti po dlouhém míření na výtržníka zasáhli.
0/0
9.12.2004 13:09

Gracie

Re: Zásah policisty
Máš absolutní pravdu. Nic jiného se dělat nedalo
0/0
9.12.2004 14:49

tajemník létajícího cenzora

.
no je pravdou ze heavy metal je silne agresivni hudba...
0/0
9.12.2004 11:56

gagaryn

Re: .
taky si myslim, proto radči poslouchám trash, nebo death metal.
0/0
9.12.2004 12:00

tajemník létajícího cenzora

Re: Re: .
to je stejna hoblovacka...
0/0
9.12.2004 12:01

Demeter

Re: Re: Re: .
Je vidět, že tomu dobře rozumíš .
0/0
9.12.2004 13:09

tajemník létajícího cenzora

Re: Re: Re: Re: .
to nikde netvrdim
0/0
9.12.2004 13:27

mashley

Re: Re: Re: Re: .
Ja pracuji u masiny a ten rachot mi v pohode zastoupi nejakou Panteru a jim podobnym..
0/0
9.12.2004 13:38

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: .
...taky mi dělá harddisk brutální virvál...
0/0
9.12.2004 13:40

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
A jaky mas operacni system? Abys se alespon trochu priblizil metalove kulture potrebujes nejakeho bubaka. Metalista bez bubaka (na tricku, dzisce, ... ) nema uroven. Treba BSD Unix s maskotem daemona (k videni napr zde http://wolfram.schneider.org/bsd/gif/bsd/ ) je vhodna volba.
0/0
9.12.2004 15:14

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
...operační systém byl vyvinut v kooperaci firem Dřevotvar Znojmo a Válcovny plechu Frýdek - Místek. Dodává se pod souhrnným názvem DŘEVÁL ZNOFR.
0/0
9.12.2004 15:23

gagaryn

Re: Re: Re: Re: Re: .
tak hlavně nepostřílej svý parťáky.
0/0
9.12.2004 13:40

ludwajz

Strelne zbrane
Spise jde o to, ze v USA muze mit bouchacku kdekdo.
0/0
9.12.2004 11:50

Elev

Re: Strelne zbrane
Kdezto v cesku nikdo. Jen gauneri a kriminalnici. A slusni lide se jen potom prihlizi jak je strileji.. Tak nejak?
0/0
10.12.2004 4:27

RejpALL

Hudba probouzející nejnižší agresivní pudy?!
Hudba by měla lidi nejen bavit, ale i kultivovat, a nikoliv jen provokovat nejnižší agresivní pudy! Myslíte si totéž o většině heavymetalového randálu?!
0/0
9.12.2004 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.