Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští rodiče děti hýčkají penězi

Malé děti - malé starosti, velké děti - velké starosti, říká přísloví. Totéž se týká i peněz. Platí, že malé děti nestojí zdaleka tolik jako ty patnáctileté a starší. A také platí, že nejdražší je živit jedináčka. Osmnáctiletý potomek stojí rodinu měsíčně 8020 korun, víc než dospělý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

nebo je strkat kulínskému
být milionářem je jedinné, co má smysl...
udělat pro to se musí všechno, televize tak radí nejen v reklamách
0/0
16.12.2004 16:16

blanak

Naprosto souhlasím,
mám doma dvě studující "děti" nad 18 a teď, po přečtení článku, je mi konečně jasné, proč je moje konto neustále v mínusu. A to nemyslím, že bych je kór moc rozmazlovala. Na to fakt, bohužel, nemám.
0/0
9.12.2004 12:38

blanak

Naprosto souhlasím,
0/0
9.12.2004 12:32

Volten

Čeští rodiče děto hýčkají penězi
 
--přímo mě uzemnila zpráva ČSÚ že domácnost  s nejvyššími příjmy na  osobu je  od 90.382 do 109.675 Kč ročně.Přestože jí mírně převyšuji považoval jsem se dodnes za chudého.No a jedna zpráva ze mě udělala úplného pracháče.Pak že to Gross neumí.Hned ho budu volit.
0/0
8.12.2004 22:29

Dědeček Vševěd

Jídlo
Jsme čtyřčlenná rodina. Podle údajů ve článku bychom měli být v té nejvyšší příjmové kategorii. ( ) Něco kolem 32.000,-- Kč/měs. čistého.  Ale teď k těm 10 % výdajům za jídlo. zhruba 2 x týdně jezdíme nakupovat do hypermarketu na velký nákup, každý kolem 1.500,--Kč, tedy za týden cca 3.000,--Kč a za měsíc zhruba 12.000,--Kč. Přes týden se stravujeme v práci, resp. ve škole a denní náklady se pohybují kolem 200,--Kč, což měsíčně činí asi 4.400,--Kč. Tedy suma sumárum - za měsíc činí naše výdaje za jídlo částku plus mínus 16.400,--Kč. Tedy 50 % ( ) čistých příjmů rodiny. Ať počítám jak počítám, tak je to několikanásobně víc než uváděných 10 %...
Může mně to ČSÚ vysvětlit ?! Nebo se jedná zas jen o přesný součet nepřesných údajů 
0/0
8.12.2004 14:52

Kleki Petra

Re: Jídlo
Řekl bych, že tam někdo utrpěl nemoc z povolání (s trvalými následky) spočívající v naprostém vycucání jednoho z prstů pravé ruky.
0/0
8.12.2004 14:54

Isbjoerna

Re: Jídlo
Jidlo je kaviar.
Jidlo je krajic chleba a voda z potoka.
Jidlo jsou plody v lese.
0/0
8.12.2004 15:13

Dědeček Vševěd

Re: Re: Jídlo
Např. pro tasemnice je jídlo ho..o !  (
0/0
8.12.2004 15:45

ppetr1

Re: Jídlo
za 440kc denne pro ctyrclennou rodinu ??????????? to snad bastite peceny holuby a zajidate je lžící kaviaru NE ??????
0/0
8.12.2004 17:00

kruci_sakra

Re: Re: Jídlo
Co to kecáš?Stovka na osobu za jídlo na den je tak na přísun kalorií pro bazální funkce!
0/0
8.12.2004 19:13

2Mac7

Re: Re: Jídlo
110 Kč na osobu a den není nijak přehnaně moc.
0/0
8.12.2004 19:38

Al Ladin

Re: Jídlo
No, trošku si užíváte, ale zas to není moc přehnané. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že cca 100 Kč na osobu a den není žádný velký luxus. Jde to i za míň, ale 10% platí snad jen pro lidi s nadprůměrnými příjmy a bez dětí. Ať počítám jak počítám, při průměrném platu 17 tisíc zbyde rodině s oběma zaměstnanými rodiči a dvěma dětmi cca 200 Kč čistého na osobu a den. A teď mi někdo může spočítat, kolik může stát jídlo podle zásad zdravé výživy. Jen příjem tekutin vyjde běžného občana na víc než na oněch deklarovaných 10% příjmů.
0/0
9.12.2004 8:45

PájaZítra

Re: Jídlo
, My jsme taky čtyřčlenná rodina (36-31-12-4), čistý příjem nějakých 21-22 tis. Kč. Když z účtů odejdou platby za byt (sice vlastní, ale platíme do fondu 17 kč za m^2) a energie, splátky úvěrů, školkovné, tak nám všem čtyřem dohromady zbyde nějakých 5-6 tis. Na všechno ostatní, kde 750,- stojí dohromady obědy ve škole a školce, mě stojí 1000,- obědy v práci (manželka už má své stravování strhnuté z platu, tak s tím nepočítám), za 200 si dobíjím telefon, 952 mě stojí internet, manželka mobil tarif okolo 800. Když odečtu poplatky bance za odeslání peněz, zůstane 1200. Za to nakoupíme nějaké jídlo na doma a dva týdny před výplatou už nemáme nic. Když si občas něco přivydělám opravou počítače, tak si dokonce můžu koupit jednoho lahváče! Jinak kino - nic, divadlo - nic, hospoda - nic, cestování - nic. Prostě jenom do práce a domů. Tak tomu, vážení, já říkám "Báječný život pod psa"!
0/0
9.12.2004 21:26

Bouše

Plnoletý není dospělý?
Osmnáctiletý potomek stojí rodinu měsíčně 8020 korun, víc než dospělý....   
Také se mi moc nezdá, že za jídlo dáme 10% příjmu. Že by 4-členná rodina s čistým měsíčním příjmem 30 000 projedla jen 3000?
0/0
8.12.2004 14:28

Dědeček Vševěd

Re: Plnoletý není dospělý?
Tzn., že na osobu a den vycházejí náklady na jídlo ve výši 25,--Kč (!!!). Zkuste si dát jídlo v nejlevnější jídelně bez pití za 25,--Kč. ( Leda tak v " Naději ", Bolzanova ul., vedle hlavního nádraží v Praze ! )
   
0/0
8.12.2004 15:02

old fashioned Vince II.

Je to v podstatě velmi
jednoduché: socka, vydělávající v CR méně než cca 25000 čistého by nesměla mít vůbec děti... (jinak to vše opět zaplatí daňoví poplatníci). A pokuste se mi to nějak plausibilně vyvrátit, postbolš-chytrolíni, ok??? 
0/0
8.12.2004 14:03

hasmen

Re:
Jedině vyvrátit sanici  Ale s tímhle snobismem se zde neztratíš
0/0
8.12.2004 14:06

old fashioned Vince II.

Re: Re:
bhehehe, kdo jiný než ta socka, kterou jsem měl na mysli, se mohl/-la takto ozvat  Enjoy yourself...
0/0
8.12.2004 14:14

hasmen

Re:
Kdybys nikoho nesehnal,kdo Ti dá na Štědrý večer kousek jídla,zastav se u nás
0/0
8.12.2004 14:21

old fashioned Vince II.

Re: Re:
ok
0/0
8.12.2004 14:23

Kleki Petra

Re: Re:
Tos měl na mysli něco pořádného do huby?
0/0
8.12.2004 14:25

hasmen

Re:
Dyť mně znáš ...Na vánoce jsem tak trochu naměko
0/0
8.12.2004 14:30

hasmen

Re:
Spíš naměkko,prostě bych rozdal i ten poslední milion,co jsem nakrad
0/0
8.12.2004 14:39

Cicero-Cicero

Re: Je to v podstatě velmi
Nic ti vyvracet nebudu. A páč jsi sobec a vůl navrch, tak věz, že jsem právě ta socka, na kterou platíš děti, kterrý jsem si udělal, aniž jsem se tě ptal...tak honem do práce, ať nám přispěješ i přístí měsíc:-)
0/0
10.12.2004 11:48

old fashioned Vince II.

Je to v podstatě velmi
jednoduché: socka, vydělávající v CR méně než cca 25000 čistého by nesměla mít vůbec děti... (jinak to vše opět zaplatí daňoví poplatníci). A pokuste se mi to nějak plausibilně vyvrátit, postbolš-chytrolíni, ok??? 
0/0
8.12.2004 12:56

qventin

Re: Je to v podstatě velmi
??? Jednoduche co? Co resite? Co mame vyvracet? Co vyresi vas napad? Trochu vytrzene z kontextu, ne?
 
0/0
8.12.2004 13:19

old fashioned Vince II.

Re: Re: Je to v podstatě velmi
muhaha, vyřešilo by to typicky české čekání na Godota, čili padání cizích, samostatně nevydělaných peněz do líného klína  Jinak nic...
0/0
8.12.2004 14:12

Kleki Petra

Re: Je to v podstatě velmi
...ale jdi, ty popleto...
0/0
8.12.2004 13:22

Welkej_Wosel

Re: Je to v podstatě velmi
Aly vždyť ti příde k moci za chvíli ODS a těch 25 bude vydělávat každej straník:)))))))))
0/0
8.12.2004 13:51

Isbjoerna

Re: Je to v podstatě velmi
Dokazat/vyvratit se da nejake tvrzeni, jeho pravdivost/nepravdivost. Tys postavil nejaky konjunktiv. Ted napis jeste nejake tve tvrzeni, ktere chces dokazat/vyvratit.
 
P.S. Konjuktiv se neda dokazat/vyvratit. Konjuktiv je stanoveni nejake podminky. Konkretne veta: "Jezdily by vlaky." se sama o sobe neda dokazat/vyvratit.
0/0
8.12.2004 13:58

old fashioned Vince II.

Re: Re: Je to v podstatě velmi
kurz tscheschtyn to tady asi nebude, čili tento plk irrelevantním jest
0/0
8.12.2004 14:05

80E-seven

Re: Re: Re: Je to v podstatě velmi
isbjoernovy vsechny plky irelevantnimi jest, takze nic noveho pod sluncem.
0/0
8.12.2004 17:21

Akerlof

Re: Je to v podstatě velmi
k obsahu se nema smysl vyjadrovat...kazdopadne muzu dokazat tvoji rozumovou zaostalost a psychickou nevyrovnanost..na zaklade toho, ze se podobnym tvrzeni snazis pozvednout sebevedomi...
0/0
8.12.2004 14:07

qventin

8000 pro starsi 18 let
Uz to tu bylo nekolikrat. Pripojuji svuj nazor, ze toto cislo je extreme vysoke. Me rodic dava 3000Kc/ mesic, vydelavam si dale prumerne 3000 Kc k tomu. Domu jezdim jednou za 2 mesice ackoliv to mam jen hodinu cesty. Takovych lidi znam vetsinu.
0/0
8.12.2004 11:29

VLDX

Re: 8000 pro starsi 18 let
Mě rodiče nedávají nic. Jako student si vydělám měsíčně mezi 2 - 4 tis. Kč. Z toho si musím platit vše.
0/0
8.12.2004 11:36

qventin

Re: Re: 8000 pro starsi 18 let
Tak to ti nezavidim. To mas docela tezke.
0/0
8.12.2004 12:38

_m-

Re: 8000 pro starsi 18 let
Taky mi to připadá přitažené za vlasy.Ale mám vysokoškoláka doma a když rozpočítám činži, inkaso telefony, televizi..........večer na to sednu. On si vydělá tak na mobil, internet, pivo a jiné věci o kterých matka nemusí vědět. madla
0/0
8.12.2004 13:34

qventin

Re: Re: 8000 pro starsi 18 let
Kdybych vzal svuj priklad a pricetl k tomu najem za 0,5 den, kdy jsem doma, inkaso apod. K tomu dale prihodil to jidlo, ktere si vezmu z lednice, a rozpocital pripadne dary na Vanoce apod., tak by mi to nedalo vice nez 2000Kc navic mesicne. Suma sumarum to pak dela 6000Kc a to je stale o 25% mene nez uvadi Idnes.
 
Ma zkusenost s Idnes je velmi spatna. I banalni zpravy jsou zde prekrucovane a zavadejici, takze i tech 8000 beru hodne s rezervou.
0/0
8.12.2004 13:45

_m-

Re: Re: Re: 8000 pro starsi 18 let
Nechci se hádat, zvláště ne o informacích z IDnesu, už jsem řekla že mi částka 8000,00 připadá velmi nadsazená, ale s tím půldnem jsi mě rozesmál, Já jsem doma ani ne půlden, ale činži musím platit v plné výši, navíc tu lednici musím krmit (donášková služba), kupovat prášek na praní, Jar, plati ševce či čistírnu, ono se to nezdá, ale narůstá to. Ovšem podle grafu, který je u článku uveden: 2děti + 2 dospělí. 8020,00 x 2 = 16 040,00 = 42% výdajů. 100% = 38 190,50. Hezký, akorát nevím kde bych to vzala. madla
0/0
8.12.2004 13:54

neman_rad_spartu

song
Rammstein - Keine Lust Aus dem Album: Reise, Reise (2004) Ich hab' keine Lust Ich hab' keine Lust Ich hab' keine Lust Ich hab' keine Lust Ich habe keine Lust mich nicht zu hassen, hab' keine Lust mich anzufassen Ich hätte Lust zu onanieren, hab' keine Lust es zu probieren Ich hätte Lust mich auszuziehn, hab' keine Lust mich nackt zu sehn Chorus: Ich hätte Lust mit großen Tieren, hab' keine Lust es zu riskieren Hab' keine Lust vom Schnee zu gehn, hab' keine Lust zu erfrieren (woah) Ich hab' keine Lust Ich hab' keine Lust Ich hab' keine Lust Nein, ich hab keine Lust Ich habe keine Lust etwas zu kaun, denn ich hab' keine Lust es zu verdaun Hab' keine Lust mich zu wiegen, hab' keine Lust im Fett zu liegen Chorus: Ich hätte Lust mit großen Tieren, hab' keine Lust es zu riskieren Hab' keine Lust vom Schnee zu gehn, hab' keine Lust zu erfrieren Ich bleibe einfach liegen, und wie
0/0
8.12.2004 11:27

VLDX

Re: song
Rammstein Amerika: We're all living in Amerika Amerika ist wunderbar We're all living in Amerika Amerika Amerika We're all living in Amerika Amerika ist wunderbar We're all living in Amerika Amerika Amerika Wenn getanzt wird will ich führen Auch wenn ihr euch alleine dreht Lasst euch ein wenig kontrollieren Ich zeige euch wie's richtig geht Wir bilden einen lieben Reigen Die Freiheit spielt auf allen Geigen Musik kommt aus dem Weißen Haus Und vor Paris steht Mickey Mouse We're all living in Amerika Amerika ist wunderbar We're all living in Amerika Amerika Amerika Ich kenne Schritte die sehr nützen Und werde euch vor Fehltritt schützen Und wer nicht tanzen will am Schluss Weiss noch nicht dass er tanzen muss Wir bilden einen lieben Reigen Ich werde euch die Richtung zeigen Nach Afrika kommt Santa Claus Und vor Paris steht Mickey Mouse We're all living in Amerika Amerika ist wunderbar We're all living in Am
0/0
8.12.2004 11:39

neman_rad_spartu

dodatek
taky by mě ještě zajímalo jak jsi došel k tomu že mám kolík a né broskev? na netu se to dá špatně poznat a nevím o tom, že bysme se kdy šermovali kokotama nebo že bys dělal inspekci v mých kalhotkách/slipech (fuj)
0/0
8.12.2004 11:23

neman_rad_spartu

bilogický odpad
hmm tak já bych sám sebe jako biologický odpoad neoznačil, ale na svůj názor máte právo. snad jen malý dotaz na základě čeho tak usuzuješ? mně se zasekla klávesnice :-D
0/0
8.12.2004 11:21

cybermiky

no comment
Takže o tomto biologickém odpadu nazývajícím se nemam rad spartu si každý udělá představu sám.Já osobně ho lituji, je to nemocný člověk s IQ tykve.
0/0
8.12.2004 11:18

deVries-Resurrection

pro neman_rad_spartu:
blahopreju - uplne jsi znicil tuhle hodnotnou diskusi! a to jsme se uz pomalu dostavali k tomu, kdo kolik bere ... :)))
0/0
8.12.2004 11:09

neman_rad_spartu

Re: pro neman_rad_spartu:
tak to se velmi omlouvám. já nerad :-D
0/0
8.12.2004 11:10

neman_rad_spartu

motlitbička
sparto naše jenž již nejsi v LM posvědcej uplatky tvé, buď Košťál tvůj jak v minulých letech tak i v budoucnu... amen
0/0
8.12.2004 11:01

neman_rad_spartu

jediná šance
jediná šance jak zastavit toho šílence s nickem nema_rad_spartu je pomodlit se za Košťála
0/0
8.12.2004 10:59

neman_rad_spartu

VLXD
VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D VLDX je převlečkabát :-D
0/0
8.12.2004 10:58

neman_rad_spartu

baník
kde vidíte hlavní příčino toho že na podzim hrál baník ostrava jako hradec králové za zlatých časů?
0/0
8.12.2004 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.