Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezidenta rozhořčily zrušené volby

Prezident Václav Klaus ostře kritizoval rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který v pátek zrušil výsledky senátních voleb v Praze 11. Verdikt soudu považuje za průlomový zásah do politické svobody a "riskantní precedens". Proti kritikám Klause se ohradil ministr spravedlnosti Pavel Němec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jiri

.
Ja opravdu,..... opravdu,.. nevim ale tady nekdo hral falesnyma kartama nehrajme falesne karty opravdu ne ja odmitam tyto ,tyto falesne karty .... hmmmmmmm
0/0
6.12.2004 20:55

andy_star

To je ale vůl...
Takže maestro Klaus sice nemá informace, ale klidně pyskuje. Možná by si soudy měly před rozhodováním o členech ODS měly pravidelně zjišťovat stanovisko nejmoudřejšího objektivního prezidenta všech. Fakt by mě zajímalo, jestli by tak vyskakoval, kdyby prohrál ten druhej.
0/0
6.12.2004 20:45

jiri

Re: To je ale vůl...
to vis ze ne ale tohle byla rano do vlastnich rad tak proc by nepyskoval demokracie nedemokracie bude jak rozhodne to ze sou zde jasne porusena pravidla predvolebni kampane je jedno
0/0
6.12.2004 20:51

Kirken

Jasně,...
...opakujte ty volby tolikrát, dokud nevyhraje někdo, kdo se vám líbí, vážený pane soudče. Důvod se vždycky najde.
0/0
6.12.2004 11:25

Michalll

chybí tam trest, jistě....
Obává se, že v budoucnu může někdo rozhodnutí soudu zneužít. "To si někdo může nechat napsat na sebe hanlivý článek, zorganizovat si to a když bude vidět, že asi nevyhraje a druhý den oznámí, že tento článek to způsobil."
To je mi trochu "podle sebe soudím tebe", to snad soud odhalí...., pokud tedy budou soudci jmenováni lidéí spravedliví....či to je jinak? Nejen podsunutý svět, ale i zavázaní soudci?
michal, libčeves, t. 603771186
0/0
6.12.2004 0:00

jiri

Re: chybí tam trest, jistě....
No je videt ze nebydlis na patnatce von totiz do toho zpravodaje patnacky pise a smeje se na titulni strane jedine p. Nadvornik tak je  jasny kdo ty pomluvy asi tak napsal ......
0/0
6.12.2004 20:31

jiri

VIVAT PETROVICE
VIVAT PETROVICE, VIVAT ZAPOTOCKY ,!!!! MA MUJ HLAS A NEJEN MUJ ......
0/0
5.12.2004 23:03

maxip

re: Milan Kolář.
Ne že bych souhlasil se všám, co tady pan Kolář píše. Ale s tím, že správní soud dělá svým rozhodnutím z voličů nesvéprávné blbce, s tím naprosto souhlasím. A nejen to, on ten soud vlastně zpochybňuje volební systém a zakládá nebezpečný precedens.
0/0
5.12.2004 20:52

callibro

Maly detail
Soud nespochybnuje volebni system, ale zneuzivani prostredku danovich poplatniku a dava hranice, ktere by politici ve sve predvolebni kampani nemeli prekracovat.  Jestli jste vy spokojen s moralkou nasich politiku, tak prispevek chapu, ale jinak si myslim, ze je na case je trochu nasmerovat. Vzdyt to vidi kazdy a nikdo s tim nic jen tak neudela. A jestli tu je nazor, ze obcan muze neco zmenit ve volbach, je jen naivita. z ceho si muze vybrat?
0/0
5.12.2004 22:32

jiri

Re: re: Milan Kolář.
Soud nic nezpochybnuje jen tresta za nespravne vedenou pomlovacnou kampan kterou NEJDE PREHLEDNOUT !!!! to si mel jeji hlavni akter a strujce rozmyslet driv ale je fakt ze nekdo neumi "hrat" podle pravidel no takovej nema v senatu a DEMOKRACII co delat 
0/0
5.12.2004 22:56

Milan Kolář

Re: Re: re: Milan Kolář.
Říkáš to celkem přesně. Soudci se rozhodli, že se už na to nebudou dívat a někoho potrestají, aby ukázali ostatním, že se něco nemá dělat. Nemá se pomlouvat. A našli si někoho, kdo měl být exemplární případ i když nic neudělal. Tomu se ale  říká "kolektivní vina" a pak to většinou odnese někdo naprosto nevinný. Když se české Rabovací Gardy v Ústí rozhodly po válce topit Němce, odnesly to normální ženské- úřednice z banky atp. a děti včetně mimina v  kočárku. Některé z nich můj děda schoval na okresním úřadě,  některé z nich měly smůlu a byly RG utopeny v požární nádrži či v Labi.Spodina lidské společnosti si tak ukájela své nejnižší pudy. Tenkrát si také někoho našla, aby ho potrestala za ostatní. Co teď předvedl nejvyšší správní soud? Nenapadl volby, sčítání ani nic, co souvisí se svobodným projevem občanského práva volit. Napadl pouze na základě domněnky jednoho z neúspěšných kandidátů, způsob informace voličů a zrušil výsledek.
 
0/0
5.12.2004 23:41

karoten

Re: Re: Re: re: Milan Kolář.
Vy smetánko, představte si situaci kdy se precedentní rozhodnutí soudu nebude týkat všiváka z ODS, ale nějakého jiného xindla?
Blahem byste se rozplýval....
0/0
6.12.2004 9:19

Kereme

Ať do toho ten maloměšťák nežvaní
Co do toho má ten maloměšťák co žvanit, co mu je po tom? ODS to v tom obvodu udělala jako janukovičovci na Ukrajině - prostě zmanipulovala volby za prachy všech lidí, ne za svoje prachy. Správní soud správně rozhodl. A Klaus ať neovlivňuje ve prospěch své mateřské ptákostrany.
0/0
5.12.2004 14:35

Milan Kolář

Re: Ať do toho ten maloměšťák nežvaní
Nezapomněl jsi mozek v Severní Koreji nebo na Kubě?
0/0
5.12.2004 20:35

jiri

Re: Ať do toho ten maloměšťák nežvaní
PRESNE TAK KEREME to by nam taky mohl pan prezident zakazat zpivat ne ?
0/0
5.12.2004 22:58

Milan Kolář

Co řekl správní soud
Správní soud vlastně urazil voliče. Svým rozhodnutím soud řekl, že voliči jsou nesvéprávní blbci, kteří byli někým ovlivněni a proto jejich volbu ruší a nařizuje jim jít volit znova a lépe.
Mít tuto zkušenost a možnost, pak měla podle stejné logiky ODS napadnout poslední parlamentní volby, protože tehdy ČSSD lákala voliče na své lživé sliby. To by tehdy měl takovýto nejvyšší správní soud za použití své dementní logiky rozhodnout, že volby jsou neplatné protože několik lidí se nechalo ovlivnit lživými tvrzeními představitelů ČSSD? A měl by tehdy snad nechat opakovat volby tolikrát, dokud ČSSD pořádně neprohraje? Určitě by tím tehdy soud prospěl našemu státu, ale takováto rozhodnutí nás posouvají někam do banánových republik. Představa, že se několik vyžraných soudců z Husákovy a Jakešovy doby rozhodne prohlásit hlas lidu za špatné rozhodnutí a proto za neplatný, to mne vyloženě děsí. Jak si může správní soud přisvojovat právo rušit svobodnou volbu občana?
 
0/0
5.12.2004 14:27

Kereme

Re: Co řekl správní soud
Soudruhu Koláři, jste manipulátor rovný Železnému.
1. Správní soud byl ustanoven tak jeden dva roky tamu nazad. Takze ti Vasi jakešovští a husákovští vyžraní soudci je pěkný nesmysl. Když to nevíte, nepište voloviny.
2. I kdyby byly sliby ČSSD lživé, soc dem si dělala kampaň za vlastní peníze, a nezneužila pro to radniční zpravodaj, který má sloužit všem a za peníze všech, a ne ódéesce. Jestli ani tohle nechápete, nemá další diskuse smysl.
Děj se co děj, demokracie je demokracie, a rozhodnutí soudu je rozhodnutí soudu. Odeesákům se to nelíbí, ale to je jejich problém.
0/0
5.12.2004 14:40

Milan Kolář

Re: Re: Co řekl správní soud
Vážený soudruhu, čtěte příště lépe a přesněji. To, že je správní soud, jak správně připomínáte, ustaven za levicové vlády, to tím spíše nahrává mé domněnce, že tam mají ilegální stranickou skupinu KSČ. Nejste také jejím členem? A teď dost popichování, nemyslím to zle a berte to, prosím, s humorem. V každém případě mi skutečně vadí, že se může sejít parta, která rozhodne, že svobodná volba občana je neplatná protože oni, rovnější mezi rovnými, se tak rozhodli. Značně mi to připomíná lavinu milosti za předchozího Václava, který se rozhodl, že je spravedlivější než "přiblblé" soudy. To mi vadilo naprosto stejně. Nemám skutečně rád ani nadlidi ani ty rovnější mezi rovnými, což tady pořád přežívá jako pozůstatek budování zářných zítřků a komunizmu. 
0/0
5.12.2004 16:18

ProfesorR

Re: Co řekl správní soud
Pane Koláři, na 100% s Vámi souhlasím, lépe bych to nenapsal Držte se!
0/0
5.12.2004 20:50

Anina2

Re: Re: Co řekl správní soud
Také musím vyjádřit naprostou podporu! Myslela jsem, že už není ta doba, kdy Rudé právo napsalo co je dobře a co špatně a všichni museli mít stejný názor. Copak ty stovky voličů nemají mozek a rozhodují se jen dle pár vět ať už více či méně pravdivých. Kromě toho před šesti lety ještě horší metody byly užívány proti kandidátu Menclovi a to na stejném okrsku. A kdo je užíval? Ale paměť je krátká a nás voliče právě Nejvyšší soud degradoval na prostý nemyslící lid, kterému je třeba volbu zrušit, když se nelíbí jednomu postiženému. Co by proboha museli rušit v USA?! Každé volby?...
0/0
5.12.2004 22:18

karoten

Re: Re: Re: Co řekl správní soud
Nejen ty stovky voličů, vyjádřeme to podílově kolik voličů tzv. nemá mozek. Ovlivnitelný je každý, na podstatnou část společnosti zabírají reklamní kampaně, takže se Anina2 zařadila mezi voliče bez mozku sama.
 
Dyš sem blbá, snažím se mlčet. Zkus si to napsat na dlaň Anino.
 
0/0
6.12.2004 9:27

dukeprvni

Prezidenta rozhořčily zrušené volby
kdo si ten vsevedouci blb vlastne mysli ze je... ale na druhou stranu mi neni jasne za koho se povazuji nasi debilni soudci a jim podobne zakony....
0/0
5.12.2004 12:20

maxip

Re: Prezidenta rozhořčily zrušené volby
Jediný moudrý pojídač šalamounova *ovna na planetě je přece dukeprvni.
0/0
5.12.2004 20:43

Volten

Prezidenta rozhořčily zrušené volby
---zdá se mě že mnoho našich občanů považuje  soudce za něco vyjimečného,neomylného a jejich rozhodnutí   za něco posvátného.Sami jsme jim k této doměnce dali podnět tím že jsou celoživotně neodvolatelní a nekritizovatelní  i když z praxe víme  že k  lidem osvíceným většina rozhodně nepatří.Množství přitroublích rozsudků to jen potvrzuje  a spokojenost  se soudy je jen opravdu mizivá.Nač tedy tolik rozhořčení  nad  presidentským rozhodnutím .
0/0
5.12.2004 11:10

japino

Re: Prezidenta rozhořčily zrušené volby
Mně rozhodnutí Správního soudu připadá naprosto v pořádku - rozhodně je za přiblblé nepovažuji;  chování současného hradního pána v této kauze považuji za naprosto skandální - vyjádřil se v této kauze zhruba stejně neskutečným způsobem, jako když Důchodce z Vysočiny vykládal redaktorovi Primy "anegnoty"! Bože, proč nemáme alespoň trochu inteligentní politiky!!
0/0
5.12.2004 11:28

Gargy

Re: Prezidenta rozhořčily zrušené volby
Soudci jsou odporná zkorumpovaná pakáž. Oni zpochybnili volby. To teď můžou zpochybňovat všechny volby, co budou následovat. Nějakej černoprdelnickej grázl prohrál volby a tak se ošívá. Prezident má právo se vyjádřit ke všemu a tohle to jen dokazuje. Veškrna by držel hubu a nechal by soudce atd. dělat si co chtějí. Což taky dělal.
0/0
5.12.2004 11:41

Lokutus2

!!!
Nemůžu si pomoct, ale mě soudruh profesor nejvíce připomíná soudruha doktora Husáka! Sakra, to máme prezidenta... ach jo! "Budu nadstranický, budu prezident všech občanů ČR" Soudruhu Klausi, kde jsou vaše přecevzetí?!?
0/0
5.12.2004 10:18

celtic

Re: !!!
Narcis má jen jedno předsevzetí a to, aby ČR dostal z EU! Bude to složité a unikátní, ale spolu s ODS+KSČM se jim to může nakonec podařit
0/0
5.12.2004 10:22

Vipeeer

Re: Re: !!!
Celticu nezklamal jsi,opět jsi se projevil jako idiůtek,vím,že by se ti líbilo,aby se volby opakovali třeba stokrát,dokud by se tam nedostal někdo z tvé strany přikyvovačů a vlezdoprdelků.Tu Českou vlajku radši nepoužívej,jsi přece Evropan a řádně se všem klaníš až k zemi,tak nedělej Česku ostudu
0/0
5.12.2004 10:38

celtic

Re: Re: Re: !!!
Jako reakce to nebylo špatný...jinak v nabídce smajlíků vlajka EU není a já jsem Čech
0/0
5.12.2004 10:45

dukeprvni

Re: Re: Re: Re: !!!
a to se nestydis priznat
0/0
5.12.2004 12:22

redback

Pokud se pan Klaus ...
naštval jako člen ODS, tak to je docela v pořádku. Mě by taky rozčililo, kdybych měl šanci ztratit místo senátora pro svoji stranu. Avšak jako president demokratického státu, který je notabene členem Evropské Unie, by měl v takovém případě DRŽET HUBU
0/0
5.12.2004 10:07

Anina2

Re: Pokud se pan Klaus ...
Soudruhu, hubu jsme drželi minulých 40 let a kam jsme to dotáhli. Evropa není snad CCCP? Demokracie je v tom, že občané mají právo se o něčem rozhodnout a my občané snad nejsme už zase svéprávní??? Občané se rozhodli a pár lidí za nás to zrušilo, to mi chutná po banánech a ne EU!!!
0/0
5.12.2004 20:42

MMarjanka

ČSSD by se měla zamyslet -
když si vzpomenu jaké věci říkali členové této strany o ODS a jiných !!!! Pan prezident má pravdu - na základě takového rozhodnutí soudu u nás zřejmě proběhly poslední volby běžným způsobem. Protože výroky, které protivníka z jiné strany nechválí jsou zcela normální - ono taky o tom to je, že. Těžko bude kandidát jedné strany vynášet až do nebe protikandidáta ze strany jiné. A jestliže politik je na tom tak špatně, že se nedokáže srovnat s tím, že volby nevyhrál tak nemá v politice co pohledávat.
0/0
5.12.2004 8:54

Milan Kolář

Re: ČSSD by se měla zamyslet -
Konečně rozumné slovo. Už jsem se bál, že k tomuto článku se budou snažit diskutovat jen samí fanouškové Standy mašinfíry a budou si zde na prezidentovi vylévat vztek svých černých nepřejícných dušiček.
0/0
5.12.2004 20:39

karoten

Re: ČSSD by se měla zamyslet -
Majoránko to nemyslíš vážně.....Soudce rozhodl na základě podání a podle práva. Podat si může kdo chce co chce a to je dobře. Jen houšť
Soudruh politik co má xicht jako sysel před zimou je zdrcen
Musím přiznat že mi to dělá dobře. Dokazuje to totiž nepřímo jeho křivou hru. Kdyby byl tak přesvědčivým vítězem voleb, nebude mít problém s jejich opakováním - co víc si přát, nechat se potvrdit ve funkci tuplovaně, ne?
0/0
6.12.2004 9:48

maret

Čestný pan Zápotocký
 
 Jen jestli pan Zápotocký, když dělá kampaně za dálnice, které nevedou tam kde je on chce, vždy a řádně zaplatí za zábor veřejného prostranství. Mě osobně řekl, že se semnou nebude bavit a že jsem hulvát.
0/0
5.12.2004 7:23

Thyronx1

Ukrajina a Cesko
Je to jak na Ukrajine, tam se ale podvadelo. Kdyz se panu soudci nelibi ze vyhral clen ODS at to v pohode zopakuje. Vyhraje zas a co potom? CSSD stahne ocas mezi nohy a zameri se na nekoho jineho. CSSD je pred zanikem. Povest a preference ma horsi nez komousi
0/0
5.12.2004 1:30

Thyronx1

Nemec a ferova hra
Nemec a jeho rezort nehraji ferovou hru uz davno. Jak vidno CSSD dela opozici pekne sceny. Snad pod tim jak cas neuprosne odpocitava.... Ne jen pro Nemce ale zrejme i pro pana Soudce.
0/0
5.12.2004 1:27

Praseckar

Ach jo
tak se nam ten buzerant z Hradu rozzlobil jak je nepochopen. At se jde vysrat
0/0
5.12.2004 0:55

Dan 1

Re: Ach jo
Přijaté řešení je prostě velmi nestandardní a dosud bezprecedentní. Vezmeme-li to jako precedens, pak může dojít k situaci, že víceméně běžná součást volební agitace způsobí neplatnost volby a opakování voleb donekonečna. A vy jste sprosté nekulturní prase.
0/0
5.12.2004 1:32

JirkaEsch

Re: Re: Ach jo
To s tou agitací je blbost a ty to víš. Šlo o to, že k agitaci ODS kandidát využil obecní noviny, placené z veřejných peněz, vydané zrovna před volbami v mimořádném nákladu. A to mi teda jako problém připadá. V ODS bulletinu ať si ho pomlouvá jak chce, ale ne za obecní peníze a pod obecní hlavičkou!!!
0/0
5.12.2004 13:57

Dan 1

Re: Re: Re: Ach jo
Není to pravda. Takových případů bylo na regionální úrovni v minulosti fúra a nestalo se vůbec nic.
0/0
5.12.2004 14:36

JirkaEsch

Re: Re: Re: Re: Ach jo
Takže vlastně uznáváš, že ODSák jednal, jak jsem popsal? Jinak jmenuj konkrétní případy, "byla fůra" bys moh říct o všem. Za 2 pokud se poškození neobrátili na soud je to jen a jen jejich problém. Kdyby KDU obdobně poškodil kandidáta ODS a obrátil se na soud, musel by tento rozhodnout stejně jako teď .
0/0
5.12.2004 14:46

Anina2

Re: Re: Re: Re: Re: Ach jo
Když při minulých senátních volbách mnohem více dnešní kandidát se svým oblíbeným zeleným sdružením poškodil kandidáta Mencla, tak byl klid a vyhrál kandidát, kterého jeho obvod moc neviděl. Ovšem jsou osobnosti, které se v mládí naučili hrát třeba člověče nezlob se a dostali tak výchovu, že při hře se prohrává. A taky, že když se prohraje, neběží se k mamince a nežaluje se, že hra nebyla fér,protože brácha celou dobu vykřikoval "stejně prohraješ",,,
A pak taky platí přísloví : "Kdo seje vítr, sklízí bouři". A s tím se také Toník nesmířil!
0/0
5.12.2004 22:28

Kereme

Re: Re: Ach jo
Když někdo lže, musí dostat přes prsty. A to i když vy si myslíte, že se fištrónu ODS nic nevyrovná.
0/0
5.12.2004 14:43

lukhasenko

ACH...
Milý Vendo ,Tvoji genialitu nikdo , ale opravdu nikdo nechápe . Jen já Ti rozumím
0/0
4.12.2004 22:59

zdenka

Jsem opravdu, ale opravdu v šoku
Klaus je opravdu neřízená střela. Soud soudí a ekonomové mlčí. Proč se někdo diví, že v tomto státě nejsou respektovány rozsudky. Pokud si někdo bude stěžovat na soudnictví v tomto státě, tak ať se zeptá "nejvyššího", jak je to s respektováním rozsudků a následně se soudnictvím jakožto takovým. Pane Klausi, styďte se. 
0/0
4.12.2004 21:52

celtic

Re: Jsem opravdu, ale opravdu v šoku
Cože  Někdo (soud) si dovolil mít jiný názor než pan Profesor  To je ale troufalost  Vidím za tím opravdu, ale opravdu falešné tóny
0/0
4.12.2004 22:05

obcanek

Je velmi zajímavé
že narcis pan profesor se pozastavuje nad zrušením voleb v jednom okrsku,kde stávající místní "vláda"ODS zneužila finanční prostředky obecní k propagaci svého starnického kandidáta a k hanobení kandidáta jiné strany,ale zato halasně souhlasí se zrušením (patrně asi správným) presidenstských voleb na Ukrajině,kde došlo k témuž ve větším měřítku co do použití veřejných prostředků .(kromě dalších manipulací s hlasy voličů,ke kterému při našich senátních volbách nedošlo.)Docela by mě zajímalo,jestli by také povřeskával a skřehotal,kdyby byly volby zrušena na základě stížnosti neúspěšného kandidáta modrých strak.Zcela bezprecendentní je totiž jeho jednání.Jemu přísluší pouze na základě rozhodnutí správního orgánu o neplatnosti voleb vypsat nové volby.
0/0
4.12.2004 20:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.