Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce dostal za srážku se svatbou tři roky

Obvodní soud pro Prahu 2 uložil tři roky vězení strojvůdci, který loni na přejezdu u Hlubočep narazil do kolony svatebčanů. Přehlédl semafor s červenou. Jedna žena z auta zemřela, tři lidé byli těžce zraněni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zjz

Údržba tratí
Jednu věc vážně nechápu, proč by moje daně měly padnout na tak mladého a doposud pracujícího člověka, když trest, tak ať pomáhá na udržování tratí, když bude zavřený, jaký to přinese užitek?
 
 
0/0
25.11.2004 16:14

louis_nerad

Zabezpečení?
Nejsem sice žádný technický expert přes dráhy, ale byl by takový problém aby se závory spusitly např. když se k nim vlak na určitou vzdálenost přiblíží? A ne aby to bylo vázanou pouze tím jestli svítí nebo nesvítí zelená? Tím by se přece při podobné chybě nehodám předešlo ...
0/0
25.11.2004 12:16

juton

Re: Zabezpečení?
, Na tratích to tak je, tady se ovšem jednalo o vjezdové návěstidlo, které hlídá vjezd do stanic. U vjezdových návěstidel jsou vlaky často zastavovány z důvodů dopravních i technických. Proto by při čekání vlaků byly spuštěny tutéž dobu i závory a to není to pravé ořechové.
0/0
25.11.2004 19:25

Berg1

x
Ten fíra měl po nehodě odhodit morálku, vymlasknout litr rumu na ex a tvrdit, že nic neví, za nic nemůže a nic si nepamatuje. Jako ten hajzl Pech.
0/0
24.11.2004 21:45

bobcat

Ostuda
Tento rozsudek považuji za mimořádně ostudný. Strojvůdce sice udělal chybu,  ale úplně tu stejnou, jako řidič felicie svatebčanů, který vjel na přejezd bez toho, že by se, jak jim vyhláška ukládá, rozhlédli a přesvědčili, že nic nejede. Jak může někdo potrestat jen jednu stranu, nepochopím. Pokud se soudce rozhodl trestat, musel by jít do basy na stejnou dobu i řidič škodovky (nepředpokládám, že řídila sedmdesátiletá zemřelá žena). Je mi z toho smutno. Pane Kroužku, držte se.
0/0
24.11.2004 21:42

andy_star

Re: Ostuda
Jo, super. Tak za á té mrtvé ženě bylo 27 a ne 70 a za bé je tvoje argumentace stejně pitomá, jako argumentace toho hajzlíka Pecha, co v Plzni sestřelil 3 lidi "já sem byl ožralej, já za to nemůžu". Nejseš náhodou příbuznej pana Kroužka ?
0/0
24.11.2004 21:54

cukista

Re: Re: Ostuda
hele, honit tě po threadech nechci, ale - doufám, že vidíš ten rozdíl v argumentaci - p. Kroužek udělal chybu, k té se přiznal, osobně se s tím vypořádává dost těžko - a právě proto, že je ctí fakt, že čestné je říct pravdu, pyká... Narozdíl od nějakého Pecha, o kterém si myslím, že je hajzl jenom tím, co tady o něm čtu - a který je absolutně v pohodě.
0/0
24.11.2004 22:32

andy_star

Re: Re: Re: Ostuda
Vůbec nepíšu o panu Kroužkovi, ten opravdu svoji vinu uznal a až za rok a půl vyleze z basy, tak mu přeju, aby si našel flek a zapoměl. Ten šmejd z Plzně jen používal podobný argumenty jako bobcat, jako že on vlastně za nic nemůže, že on nevěděl co dělá atd. Já vím, že se mám rozhlídnout na přejezdu a taky to obvykle dělám, ale pokud pojedu v koloně a závory sou nahoře, tak prostě pojedu, nemůžu žít pořát v režimu pozor, nebezpečí. Nemůžu pořád počítat s tím, že tamhleta fordka, co jede kolem obchodu, najednou zblbne a napálí to do mně, jestli mi rozumíš.
0/0
24.11.2004 22:44

Jintaj

Re: Ostuda
Znám to tam. Ten přejezd je v místě, kde má řidič velmi špatný výhled na koleje. Trať  tam vede mezi domy a na přejezd vjíždí z poměrně ostré zatáčky. Osoby v autě proto nemohou až do poslední chvíle vlak spatřit a musí se spolehnout plně na zabezpečovací zařízení. To je bohužel konstruováno tak, že při červeném signálu na trati jsou závory zvednuté, a pokud strojvůdce omylem pokračuje v jízdě, nespustí se!!!! A takovýchto přejezdů je u nás mnohem více, proto POZOR
0/0
25.11.2004 9:49

bobcat

OStuda
0/0
24.11.2004 21:36

Berg1

..
Sorry, ten příspěvek měl být jen 1x.
0/0
24.11.2004 21:00

TommyCZ

Prvni slova drazni inspekce
Moc dobre si vzpominam na prvni slova jakehosi drazniho inspektora, ktery se chystal tuto nehodu vysetrovat, ze i kdyz byly zavory nahore a neblikala vystrazna svetla, je nejspis vina na ridici auta. Potrestal jeho nekdo za pomluvu?
0/0
24.11.2004 20:45

Berg1

....
Závory byly zvednutý, výstražná světla údajně blikala asi 3 sekundy. Svatebčané nechtěli trhat kolonu a jeli dál. To ale vinu strojvůdce neomlouvá...
0/0
24.11.2004 20:32

Berg1

....
Závory byly zvednutý, výstražná světla údajně blikala asi 3 sekundy. Svatebčané nechtěli trhat kolonu a jeli dál. To ale vinu strojvůdce neomlouvá...
0/0
24.11.2004 20:31

Berg1

....
Závory byly zvednutý, výstražná světla údajně blikala asi 3 sekundy. Svatebčané nechtěli trhat kolonu a jeli dál. To ale vinu strojvůdce neomlouvá...
0/0
24.11.2004 20:31

Warťan

Nechráněné přejezdy
Pokud na "semaforu" bliká bílé světlo, dá se jet 50 km/h a dá se přejezdu celkem i věřit, ale nemůžu si pomoct, pokud světlo nebliká, nebo úplně chybí, jedná se o přejezd nezabezpečený a na tom je zkrátka dobré zastavit <STOP> a rozjet se až po rozhledu (tady nebylo moc vidět, následky by však mohly být menší). Samozřejmě, grázlíci budou troubit, ale v tomto případě si říkám, ať mi něco... Zkrátka je dobré zastavit, předtím pootevřít okno a vypnout rádio, poslouchat a dívat se. Možná by stálo za to zavést STOPku na všech přejezdech, nebude- li v činnosti "bílá", zajisté by řidiči neprojíždějící stopky byli více chráněni, protože každého nenapadne, že by to nemuselo spustit. Dříve tato povinnost zastavit platila pro řidiče vozidel hromadné přepravy osob, dnes už to v zákoně není. Kdyby se svatebčané domluvili, že každý zastaví, nastrčí čumák a poté pomalou jízdou počká na auto za sebou, nemuselo se to stát. Strojvedoucí by buď brzo zahoukal, nebo auto vlak jen odhodil.
0/0
24.11.2004 20:14

andy_star

Re: Nechráněné přejezdy
Geniální. Až na to, že tam byly zhasnutý světla a zvednutý závory, ty stopko. Já nevím, jestli blikalo modrý světlo, ale soud rozhodl, že nehodu zavinil strojvedoucí.
0/0
24.11.2004 20:23

Ahasver

Re: Re: Nechráněné přejezdy
Zhasnutý světla a zvednutý závory taky mohou znamenat, že vyhořela veškerá technika. Ale vysvětluj to vlaku ...
0/0
24.11.2004 20:35

andy_star

Re: Re: Re: Nechráněné přejezdy
Kterej jede na červenou... Podělal to strojvedoucí, ne řidič. Tentokrát. Podívej, já se rozhlídnu vždycky. Ale někde to prostě nejde, pokud je přejezd v zatáčce kolejí, musím se spolehnout na signalizaci. Jinak bych musel fakt vystoupit a jít se podívat pěšky. A stejně bych neměl jistotu, že než se rozjedu, nepřisviští rychlík.
0/0
24.11.2004 20:46

Warťan

Re: Re: Nechráněné přejezdy
Neblikalo, protože tam modré (bílé) světlo ani není! Kde není a nic nebliká je dobré vždy zastavit a i když je přejezd v zatáčce, lze nebezpečí na těch ostatních minimalizovat...
0/0
24.11.2004 21:46

andy_star

Re: Re: Re: Nechráněné přejezdy
Do pytle a od čeho tam teda sou ty závory ?!?!? ČD stojí tenhle stát ročně miliardy, desítky miliard, k čemu jsou, když ten podnik není schopen ani zabezpečit křížení ze silnicí ?
0/0
24.11.2004 22:47

Fan-tomas

Re: Re: Re: Re: Nechráněné přejezdy
Když někdo autem projede křižovatku na červenou, nebo když semafory vyhoří, znamená to taky, že je silniční signalizace na hXvno?
Kmitající bílá je tzv. POZITIVNÍ indikace, že tam opravdu nic nejede. Když nesvítí NIC, je to NEZABEZPEČENÝ přejezd - proto také podle vyhlášky rychlost 30. Dělám v oboru, takže prostě VÍM.
Vina strojvedoucího je ale podle mě bez diskuse. Projel proti STŮJ - a navíc, kdyby jel "podle rozhledu", troubil by a i v tom oblouku by zastavil.
0/0
26.11.2004 11:09

Berg1

??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ptám se znovu: jak byl potrestán ten zk...syn Pech, který v Plzni zabil ožralý 3 lidi na tramvajové zastávce. Má dál řidičák a jezdí... Toť česká spravedlnost. Jiný magor na silnici mně zabil člena rodiny. Výsledek??? Rok podmínka!! Jdu se vyzvracet.
0/0
24.11.2004 19:57

andy_star

Re: ??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozhlídni se. Co vidíš ? Czeko... Za dva roky podá žalobu na stát ve Štrasburku a dostane párset tisíc. Pak se nechá odsoudit a nějaká vyplašená myš v taláru mu dá 5 let ve dvojce. Nejpozděj za 3 roky je venku, změní si jméno a je v pohodě. A soudci, kteří spravedlivě rozhodují už 4 roky budou úplně stejně jako dnes jen natahovat svoje růžové packy pro prachy a vykřikovat blbá hesla o nezávislosti.
0/0
24.11.2004 20:11

svobodny clovek

Re: ??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pecha je totalni HOVADO. Polde svych slov za ty mrtve nemuze, protoze ridil pod vlivem alkoholu. Za strizliva by se mu to pry nestalo
0/0
24.11.2004 20:43

Fan-tomas

"vina" výpravčího?!
Proboha co to v článku s prominutím melete o "podílu viny" výpravčího. Jestli to chápu dobře, nechal vlak chvíli stát "u vjezdu" (co to bylo? manipulák? obsluha vlečky? rozhodně žádný "důležitý" vlak!). To je vždy POUZE věcí výpravčího, co kdy pustí do stanice.
Zdržení nákl.vlaku NENÍ podíl na vině, tu má jednoznačně ze 100% strojvedoucí. Projel návěst STŮJ - i kdyby jel podle rozhledu, musí troubit a musí být schopen zastavit.
0/0
24.11.2004 19:53

plutonium

tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
a nestačím valit voči. Tohle je fakt nehoráznej bordel ČD, vlak může vjet na chráněnej přejezd, aniž by spadly závory? Výborně. Tleskám.A je mi z toho na blití. To jsme v předminulým století? A co takhle odpovědnej člověk, kterej tuhle vražednou kombinaci schválil? Ten by měl sedět, až by zčernal
0/0
24.11.2004 17:16

Don Night

Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Auto taky může vjet do křižovatky na červenou, to je jen v lidech.
0/0
24.11.2004 17:25

plutonium

Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
to je pravda, ale tady by měly bejt ňáký snímače, který ty závory zavřou a nechce se mi věřit, že se zavíraj na červenou vlaku
0/0
24.11.2004 17:37

Cert_Bertik

Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Závory jsou vymyšleny dobře. Při postavení vlakové cesty se aktivují a teprve po tom je jízda vjezdovým návěstidlem povolena. To má ten důvod,aby se neaktivovaly při stojícím vlaku,který má návěstidle stůj. Bohužel,strojvedoucí udělal chybu. Jako strojvedoucí první a taky poslední v životě. V případě,že byste to sváděl na techniku,jak zabráníte řidičům projet přejezd, kde blikají výstražná světla nebo jsou dole závory. Přitom případ,kdy strojvedoucí projede návěstidlo postavené na stůj se stane jednou za několik let,ale nehoda z viny řidiče na přejezdu je skoro denně. Strojvedoucí udělal chybu a také za ní zaplatí. Na železnici za chyby platíme. Je otázka názoru,zda je trest vysoký či nízký. Nemohu posoudit. Ona trocha zodpovědnosti by neškodila ani našim politikům :-(
0/0
24.11.2004 19:17

trdlacek

Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Pokud jsem správně pochopil nádražáky, co to vysvětlovali, závory na daném přejezdu byly kousek od nádraží a byly navázány na odjezdové návěstidlo. Pokud na něm byla červená, závory nefunfovaly, protože jinak by byly dole pořád, když by v nádraží stál nějaký vlak. Tím, že strojvůdce projel červenou, vjel do otevřeného přejezdu...
Souhlasím s předcházejícím názorem, že 3 roky jsou přehnané, ten člověk udělal jedinou chybu, ne jako spousta vrahů na silnicích, co naprosto vědomě riskují životy jiných. Viz řidič pana ministra, vědomě jel jako prase a taky ho málem zabil, no a nakonec nemá ani ten záznam v rejstříku. Z toho je mi nablití.  
0/0
24.11.2004 17:44

plutonium

Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
no kdyby ho zabil, tak by se toho moc nestalo, ale souhlasím, že potenciálních vrahů jezdí po našich silnicích víc než dost
0/0
24.11.2004 18:00

andy_star

Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Podle mýho dostal trest tak akorát. Přece jen porušil předpisy tak, že i kdyby se nic nestalo a přišlo se na to, letěl by okamžitě na dlažbu. On dobře věděl, co se může stát a jenom proto, že se mu nechtělo čekat, zavinil hroznej průšvih. Asi bys měl rozlišovat, on neudělal chybu, on se úmyslně vybodnul na předpisy. Stejně jako na ně dlabou ti, které popisuješ.
0/0
24.11.2004 19:29

cukista

Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Věř nebo ne - strojvůdce znám osobně a velmi dobře... Ten by neublížil slepici. A nemyslím, že by úmyslně nezastavil právě proto, že jako normální a inteligentní člověk ví jaké následky by to mohlo mít.
0/0
24.11.2004 19:49

andy_star

Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Fajn, znáš ho, je to klidně možný. No a ? Jestli se vykašlal na předpisy, nebo chrápal, je jedno. Já vím, že do toho auta nenajel naschvál. Ten řidič autobusu, co vyletěl ze silnice u Nažidel to asi taky nechtěl udělat. Fíra dostal, co si zasloužil. Pokud máš nějaké info o tom, že to bylo jinak, sem s ním.
0/0
24.11.2004 19:57

cukista

Re: Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
No to s tebou souhlasím, že to by to mohly být podobné případy... Ale oba mají jedno společné - a to je NEÚMYSLNOST. Chyby se stávají, dneska je doba rychlá. Otázka je ten trest.... Člověk, který udělá takový průser má obyčejně co dělat sám se sebou - a zavřít ho na pár let do basy pravěpodobně nebude mít žádný výchovný účinek - teda nápravu. Tady není co napravovat kamaráde. B/W - kolik ti je let?
0/0
24.11.2004 20:07

andy_star

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
37. Oba nechtěli, ale oba něco podělali a ví o tom. Co s tím ? Ten trest není za důsledek jeho blbosti, teda neměl by být, ale za to, že se choval nezodpovědně. Nemůžu si pomoct, kdyby fíra dělal svoji práci pořádně, nic by se nestalo. Nedělal, stalo se, bude pykat. Příště si dá pozor, samozřejmě v jiným oboru. A mě by fakt zajímalo, proč přes tu červenou projel.
0/0
24.11.2004 20:19

cukista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Tak já u toho nebyl - ale beru jako fakt, že si té stopky nevšiml, prostě nevšiml - třeba mu něco spadlo a on to zvedal nebo se zamyslel - prostě něco, co se stává každému, ale v tomto případě to vedlo k průseru. Je to jeho chyba. Mimochodem v článku to tak je i tak napsané a i strojvůdce se ke své chybě přiznal... Ale myslím si, že vězení v tomto případě nemá vůbec žádný smysl... Rozhodně nezpůsobí, že příště zavíní průser s menší pravděpodobností. A když vezmu, za co se u nás dávají 3 roky natvrdo tak se mi tenhle trest zdá teda dost přísný.
0/0
24.11.2004 21:22

andy_star

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
A jak bys to řešil ty ? Podle mně vězení nemá smysl prakticky nikdy. Slušňák, co selhal jako člověk, jako ten fíra, vězení nepotřebuje, má dost co dělat se sebou. Notorickýho grázlíka typu kapsář / zloděj nenapraví. Kromě fakt extraparchantů (násilníků, vrahů a tak) je vězení na nic a i pro ně slouží jen jako izolace před slušňáky a těmi, co ještě nechytli, ne jako "nápravně výchovné zařízení", nebo jak se tomu říká. Těžký. Společnost musí nějak reagovat na lidi, co svojí blbostí někomu nebo i něčemu ublíží. Tenhle člověk měl v ruce několik set tun železa a udělal laps a jeho laps stál jednu mladou ženskou život. A když vezmu, za co se u nás dávají 3 roky natvrdo, tak se mi občas dělá zle.
0/0
24.11.2004 21:44

cukista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Uznávám, že v tomhle případě nejsem nezávislý a asi ani objektivní, ale jak jsem řekl, toho pána znám. Když pominu znění zákonů a použiju selský rozum - tak vidím obrovský rozdíl mezi "notorický grázlem", který ač působí malé škody (třeba kapsář), dělá to vědomě, chce poškodit, ublížit (třeba lupič) atd. a někým, kdo udělá chybu, které sám interně lituje... A ještě jinak - vidím obrovský rozdíl mezi někým, kdo "svojí blbostí" vytvoří průser a mezi tím, kdo to udělá "svojí vychcaností". U grázla vězení (a v tom vězení tvrdá fyzická práce) by měla způsobit to, že ten lump si uvědomí, že chovat se podle pravidel je lepší, než být zavřený, zatímco v tomto případě to fakt nemá smysl (teda pokud tím trestem nechceme ukázat ostatním, že je třeba být víc pozorný, atd. - tzn. exemplární případ)
Vím, že ten mašinfíra by byl nejradši, kdyby se nic nestalo a hlavně kdyby u toho nikdo nezemřel a asi se shodnem na tom, že ani 20 let vězení ten život nenahradí
0/0
24.11.2004 22:04

andy_star

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak sem si ještě přečet článek k tý nehodě
Bavme se v intencích reality (fuj, to je spojení). Bavme se o tom, jak vypadá náš kriminál, ne ten ideální. Ten náš je izolace a buzerace, nic jinýho.
Ale jo, v podstatě s tebou souhlasím.
0/0
24.11.2004 22:37

plutonium

tomu nerozumím
když jedu přes železniční přejezd, tak je buďto chráněnej nebo ne. Každopádně, pokud tam byla signalizace, tak tam auto nemá co dělat a s červenou na železniční cestě to taky nemá mít nic společnýho. Kdyby byl nechráněnej, tak se rozhlídnu a pak tam jedu. Tohle je nějaký divný, f tom bude ňákej policejní špek
0/0
24.11.2004 17:09

Berg1

Přesně toho.
Je mně tady z toho systému fakt na blití...
0/0
24.11.2004 16:59

Berg1

!!!!!!!!!!!!
Ožralý pr..e zabije 3 lidi na ostrůvku tramvaje  a vesele si jezdí díky našim skvělým soudům a právníkům dál. Ten fíra udělal jedinkrát v životě chybu, za kterou bohužel další zaplatil životem a dostane 3 roky. Hnus.
0/0
24.11.2004 16:51

herulinka

Re: !!!!!!!!!!!!
Máš na mysli Pecha a případ z Plzně?
0/0
24.11.2004 16:53

svobodny clovek

Re: Re: !!!!!!!!!!!!
Jo, Pecha je totalni HOVADO !!!!!!!!!!!1
0/0
24.11.2004 20:42

herulinka

Re: Re: Re: !!!!!!!!!!!!
Jo, to jo, souhlasím. Ale bohužel jich je takových plno...štve mě, že si to lidi neuvědomujou, ale co s tím můžu udělat?
0/0
24.11.2004 20:58

Cert_Bertik

Re: !!!!!!!!!!!!
Bohužel,existují profese,kde takovou chybu může člověk udělat jen jednou. Výpravčí a strojvedoucí k nim patří. Kdyby Bůh dal a trochu té odpovědnoszti za svou práci přidělil i pánům poslancům.
0/0
24.11.2004 19:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.