Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co stanoví mezinárodní právo válečné ve vztahu k raněným

Jednou ze základních zásad mezinárodního válečného práva je, že raněná či nemocná osoba nesmí být za žádných okolností předmětem útoku a musí jí být poskytnuta patřičná zdravotní péče. Jedinou výjimkou je pouze situace, kdy se konkrétní osoba i přes své zranění nadále aktivně účastní bojové činnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mtis

Co stanoví mezinárodní právo válečné...
... ve vztahu k zaminovaným raněným?
0/0
21.11.2004 11:00

Dr No

To je zajímavé,
jaké spravedlivé rozhořčení vyvolá jeden zabitý terorista (který zcela bezdůvodně střílel na americké vojáky a ještě se při tom navíc zákeřně a zbaběle schovával mezi civilisty) zatímco když podobní, jako on ZÁMĚRNĚ vraždí bombami ženy i děti nebo uřezávají hlavy lidem, kteří přišli nabídnout svou pomoc jejich zemi, nevyvolá to ani zlomek této pozornosti. Naopak to ještě  část zblblé veřejnosti, dementní novináři a političtí komentátoři opět připíšou za vinu američanům.
0/0
19.11.2004 22:30

123456freak

...
Na mezinárodní právo dneska z vysoka serou především ami kovbojové v pentagonu.
0/0
19.11.2004 16:35

Raswan

Re: ...
Na mezinárodní právo z vysoka serou i v OSN,kdy téměř rok a půl nečinně přihlíží Kofi Anan vraždění civilistů muslimskými gerilami v Darfůru.
0/0
19.11.2004 16:38

ahoj1234

Re: ...
Na melo by se zacnou nakonec s... vsichni kdyz dojde do tuheho a kazdy nakonec pouzije vse co muze ... nikdy v minulosti to nebylo jinak a neni duvod predpokladat ze to ted bude jine. Rytirsky zpusob boje s ohledem na civilisty je obcas na zacatku, ale nikdy ne uprostred a na konci valky ...
0/0
21.11.2004 16:30

Vatik

Akční hrdinové.
Obávám se, že tenhle jeden konkrétní případ nebyl zdaleka prvním ani posledním tohoto druhu. Možná by nebyla od věci statistika kolik zraněných povstalců měla vzít Americká armáda do zajetí a kolik jich doopravdy vzala. Ostatně marně si vzpomínám, jestli Rambo, Terminátor, Vetřelec a další akční hrdinové kdy vzali zraněného nepřítele do zajetí.
0/0
19.11.2004 13:10

Dr No

Re: Akční hrdinové.
Nevím, proč by se měla přiznávat práva zajatců teroristům, kteří zcela bezdůvodně napadají a zabíjejí vojáky i civilisty a ještě se při tom sami mezi civilisty záměrně schovávají. Vzhledem k tomu, že se jedná o zfanatizované pomatence, je pro ně asi kulka do hlavy nejlepší léčbou, proti tomu, aby to v budoucnu nedělali znovu.
0/0
19.11.2004 22:38

maxip

Re: Re: Akční hrdinové.
Je věrohodná informace, že to byl terorista a ne třeba vlastenec, bojující proti americkým okupantům? Řekl bych, že problém je jinde: Agrese do Iráku se vietnamizuje, což nejhůř odskáče civilní obyvatelstvo.
0/0
20.11.2004 21:51

Dr No

Re: Re: Re: Akční hrdinové.
Nazývat tyhle sfanatizované vrahouny vlastenci, bojujícími proti okupantům, může jen úplný blbec. Američani nejsou okupanti ani agresoři - do Iráku přišli jenom proto, aby Iráčany zbavili krutého totalitního režimu. To že americká armáda stále zůstává v Iráku není tím, že by chtěli tuto zemi okupovat, ale je to právě kvůli Vašim vlastencům, kteří by bez jejich přítomnosti udělali z iráku krvavá jatka, která by byla stokrát horší než režim Saddáma Husajna. Nebýt těchto "vlastenců", podporovaných a financovaných silami, které si nepřejí, aby v Iráku vznikl civilizovaný stát, byli by dnes "američtí okupanti" nejspíš dávno z Iráku pryč.
0/0
21.11.2004 9:59

maxip

Re: Re: Re: Re: Akční hrdinové.
Iráčané, buďte vděční US-armádě, že vás zbavila Saddáma a jeho masakrování. Kdo nebude vděčný, bude zmasakrován.
P.S. Souhlasím s tím, že před příchodem okupační armády tam opravdu zfanatizovaní vrahouni neřádili.
0/0
22.11.2004 13:04

Martin Horák

Re: Re: Re: Re: Re: Akční hrdinové.
Mýlíte se, nejen řádili, oni tam i vládli.
0/0
23.11.2004 9:55

Kleki Petra

Milý doktore garante, a co jako?
Vpodstatě jste nám sdělil, že do zraněných se nemá kopat, protože se to nedělá. Asi mi něco uniklo, ale nevidím žádnou souvislost s čímkoli. Že by došly tintili a tohle byl placený příspěvek?
0/0
19.11.2004 12:47

JeVokurka

uniklo...
http://zpravy.idnes.cz/zpravy_irak.asp?r=zpravy_irak&c=A041116_142216_zpravy_irak_jpl&t=A041116_142216_zpravy_irak_jpl&r2=zpravy_irak
0/0
19.11.2004 16:25

Alekk

A copak
říká mezinárodní právo řezání hlav lidem,kteří s válkou v podstatě nemají nic společného?
0/0
19.11.2004 12:40

Kokeš

To se vám to kecá
V teplíčku doma od compu...
0/0
19.11.2004 11:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.