Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emmerová: Chorobopis není pro pacienty

Podle ministryně zdravotnictví Milady Emmerové není chorobopis dokumentem, do kterého by měli nahlížet pacienti. Ministryně tvrdí, že tento spis je příliš složitý, a proto by se do něj měli kromě lékařů dívat spíš nemocniční ombudsmani, uvedla ministryně pro Českou televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wwwand

pozor na uhranutí!!!
Emerová mluví z vlatsní zkušenosti, když varuje před nahlédnutí pacienta do vlastní lékařské zprávy. Ona sama už se koukla - a podívejte jaké to zanechalo trvalé následky...
0/0
15.11.2004 16:44

Depek

Jací nemocniční ombudsmani?
, Asi mi zase něco uniklo. Předpokládám, že tento nový úřad bude placený z peněz vybraných na zdravotní pojištění.
0/0
15.11.2004 12:16

Larrax

Mé zdraví, mé informace
Do dokumentace s mým zdravotním stavem mám právo nahlížet především já sám a ten, komu to já dovolím (automaticky můj lékař). Jestli rozumím tomu, co je v ní napsáno je zcela vedlejší. S. Emerová dělá z lidí blbce a podobně jako řada lékařů si myslí, že jen stav lékařský má patent na rozum. Já toho o medicíně mnoho nevím, jsem stavař, ale měl jsem jeden čas svojí zdravotní kartu doma a bylo to i pro mě docela zajímavé čtění. Je tam např. protokol o vyšetření novorozence po porodu, kde se dozvíte i jakou barvu měla plodová voda nebo na minutu přesně vaše narození. Díky tomu také vím, jaké jsem prodělal dětské nemoci a jaké ne a na co si tedy mám dávat pozor. Moji rodiče si nemusí pamatovat vše. Já mám dvě malé děti a taky bych asi nedokázal se 100% ní jistotou vyjmenovat, kdo měl jakou nemoc (mám na mysli neštovice apod.). Možná má s.Emerová a další lékaři strach z toho, že by pacienti měli přehled o tom, jaké zákroky si nechali za pacienta zaplatit od pojišťovny. ČSSD holt nemá při
0/0
15.11.2004 9:34

biofyzik

Re: Mé zdraví, mé informace
Nemyslete si, že Doc. Emmerová mluví za všechny lékaře. Jsem lékař a klidně nechám nahlédnout pacienta do svého chorobopisu a když mám čas, všechno mu srozumitelně vysvětlím. Nevím, proč bych měl jeho chorobopis před ním tajit, když se nemám za co stydět. Pacient je můj klient a vzájemná důvěra je nade vše.
0/0
15.11.2004 9:51

leguan_g

Re: Re: Mé zdraví, mé informace
Skoda, ze nejste ministrem zdravotnictvi vy. Mam pocit, ze ministerske kreslo v teto oblasti je za trest pro ty co zlobili nebo propadli u zkousek.
0/0
15.11.2004 12:00

fuck.f

Re: Mé zdraví, mé informace
 100 % pravda !!!!
0/0
15.11.2004 10:08

fuck.f

Poznámka
Pokud o mně někdo shromažduje osobní údaje, měl by mít můj PROKAZATELNÝ souhlas !!! Pokud si zdravotní pojištění platím, samozřejmě mám právo nahlížet do dokumentace !!!! Pokud soudružka ministrině říká, že je chorobopis složitý, je věcí lékaře, aby ho psal tak aby pokud se do něho podívá pacient, aby mu porozuměl. Když mu neporozumí, tak se někde zeptá. 
Důvod proč neukazovat zdravotní dokumentaci vidím ve snaze zakrývat neschopnost některých pracovníků ve zdravotnictví - včetně !!!!!!!!!!!!!!!!  
0/0
15.11.2004 9:03

biofyzik

Re: Poznámka
"je věcí lékaře, aby ho psal tak aby pokud se do něho podívá pacient, aby mu porozuměl."
To z časových důvodů nelze. Jinak by lékaři neměli čas na pacienta. To ten čas raději věnuji pacientovi a do chorobopisu pak napíšu např:
excr. mamil.  sin dif. dg. mal. tu mam sin. fin. dg. per excl.
0/0
15.11.2004 10:13

fuck.f

Re: Re: Poznámka
Vidím, že z tvého příspěvku by se mohl motivovat např. ministr spravedlnosti. Při vyšetřování trestných činů a následných  soudních sporech by psali ve zkratkách. Víš, jak by se zrychlilo naše soudnictví !!! Nebo na státních úřadech, parlamentu či senátu - to by bylo více času na občana !!!!  To jsou jen výmluvy, vždy musí mít každý doklad své náležitosti / i chorobopis  / jinak je zbytečné něco psát!!!!
0/0
15.11.2004 10:33

biofyzik

Re: Re: Re: Poznámka
Kdo říká, že takto psaný chorobopis nemá potřebné náležitosti? Každý český lékař tomu příkladu, co jsem napsal rozumí. A pokud tam nebudou zkratky českých slov (nebo počeštěných latinských výrazů), bude tomu rozumět kterýkoliv lékař na světě. Popsat to tak, aby tomu rozuměl laik, zabralo by to půl stránky. To bych fakt v té práci nic neudělal! Když si kupuješ díly do počítače, také ti napíšou, že to prodali "256 RAM" a ne "256 megabajtů elektronické paměti s přímým přístupem pro zápis a čtení"
0/0
15.11.2004 10:48

Depek

Re: Re: Re: Re: Poznámka
, Nikdo ti přece nepovídá, abys psal do lékařských papírů slohové práce. Ale utajovat zdravotní dokumentaci před samotným pacientem není normální.
0/0
15.11.2004 12:19

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka
Pakli si přečteš celou diskuzi, nebo alespoň tuhle stránku, zjistíš, že tvůj předřečník nic takového netvrdil, spíš naopak. madla
0/0
15.11.2004 12:22

Depek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznámka
, Já se s tebou nehádám o tom co má lékař psat nebo nepsat. Mě taky nechtěli moji dokumentaci ukázat. Pak jsem se ale jednou dozvěděl, že mě minulý rok dvakrát převáželi sanitkou. Ošetřující lékařka napsala jakýsi převoz kohosi prostě a jednoduše na mě. Proto chci mít přehled o své dokumentaci.
0/0
15.11.2004 12:28

Al Ladin

Emmerová před soud!
Tohle mi zavání diskriminací a bránění v přístupu k informacím. Nechápu, proč by měl být chorobopis nepřístupný pacientům. Pokud je v souladu s propouštěcí zprávou, pak může pouze doplnit některé informace. Pokud je v rozporu, pak mi někdo lže - a měl by být potrestán. Pacient není jen obyčejný blb, jak si zřejmě myslí paní Emmerová, ale také třeba lékař, nedostudovaný medik či někdo jiný, kdo tomu opravdu rozumí. Když to přeženu, je to jako lékařům upřít výpis z katastrální mapy s tím, že tomu rozumí jen stavební inženýr.
0/0
15.11.2004 8:59

interracial

vážená
soudružko ministryně. Mýlíte se, to co se týká mé osoby musím vidět, ať se vám to líbí nebo. V opačném případě tady zavádíte komunisticko-fašistické metody. Sbohem.
0/0
15.11.2004 8:08

s(h)arka

Vážená paní Emmerová,
pokud byly odtajněny a zpřístupněny materiály týkající se našeho sledování  nebo spolupráce  z Archivů StB, nechápu, co máte proti nahlížení pacientů do jejich vlastních chorobopisů...do listin mohu nahlížet i při vyšetřování PČR...umím číst, dokáži se orientovat ve svých "papírech" a Vy nemáte právo, mi v tom bránit...PS: ráda bych si přečetla Váš chorobopis, možná by tam byla zmínka o Vaší způsobilosti, byť jen zdravotní, vykonávat veřejné funkce...třeba jste nezpůsobilá ...nebo trpíte hysterií...
0/0
15.11.2004 7:39

russsalkableda

...
emmerova je krava
0/0
15.11.2004 7:02

zdenka

Chorobopis
Ano, všichni občané ČR (mimo lékařů), nejsou schopni  přečíst si svůj chorobopis. Chápu, že lékaři jsou bytosti mimo naše schopnosti vnímání, jenom bych si měla vymazat z hlavy, že převážná většina nyní aktivních lékařů mohla vystudovat pokud splňovali kádrová kritéria a to bez ohledu na studijní schopnosti.My, kdo jsme zažili 70 - 80 léta, víme jak se příjímalo na medicínu. Kdo byl schopný a přijatelný, možná prošel, jinak to bylo i za klíčky od auta. Bohužel, sklízíme nyní. 
0/0
15.11.2004 0:34

biofyzik

Re: Chorobopis
Nebylo to tak úplně bez ohledu na studijní schopnosti, i když v mnohém s vámi souhlasím. Komunismus se k nám bohužel vrací a tohle je jedna z jeho vlaštovek. Mohu vám za sebe jako za lékaře říci, že mám zájem na informovanosti pacienta (informovaný = dobře spolupracující) a nic před ním netajím. Kdyby mne pacient požádal a nahlédnutí do chorobopisu (ještě se tak nikdy nestalo). Řekl bych mu: "samozřejmě pane n.n., rád vám přetlumočím všechno, co se tam píše". Prosím, nezaměňujte lékaře a úředníky. Zákony vytvářejí úředníci a lékaři se pak často nestačí divit, že se to děje jejich jménem.
0/0
15.11.2004 9:58

Marusja @ Dusja

Vendula
Já bych řekla, že paná Emmerovou dost podceňujete - tvrdíte, že má, neprávem, občany za stádo blbbů. Pokud se plete a občané čeké kotliny jsou skutečně alespoň polointeligentí, můžete sami sobě uspokolivě vysvětlit, jak persóny typu Emmerové a Grosse (dva příklady za všechy) to dotáhly tam, kde jsou?
0/0
14.11.2004 23:37

wwwand

Re: Vendula
Vysvětlení je prosté - viz. diskuse: 1/ ODS triumfovala - senát neovládla 2/ ČSSD myslí i na předčasné volby. Zde najdete bobastické odhalení našich investigativců, a sice že obě zmíněná politická individua jsou ve zkutečnosti agenty ODS!!!
0/0
15.11.2004 0:52

obcanek

Právo číst svůj
chorobopis odpírají lidem nejen ministři ČSSD.Toto právo v zásadě odpírají nejen politici všech stran napříč politickým spektrem,ale i lékaři všech oborů.Patrně zejména  pro to,aby si náhodou někdo nevšiml příšerných gramatických chyb,kterých se dopouštějí nejen v češtině,ale i ve svém kultovním šamanském jazyce - totiž latině,kterou hovoří hlavně pro to,aby jim lidé nerozuměli.V neposlední řadě také kvůli tomu,aby nikdo nemohl odhalit jejich kiksy.
0/0
14.11.2004 22:25

biofyzik

Re: Právo číst svůj
Jo, chyby se občas udělají. Jednou jsem napsal, že: "pacientku máme v péči" a tak blbě jsem se spletl ve slově "péče"...
0/0
15.11.2004 10:04

Milan44

hnus
co to je za bolševický keci .. je to můj chorobopis tak ho mám PRÁVO vidět!!!!!!!
0/0
14.11.2004 22:07

Džura - hrdina Pamíru

hormonální přetlak
Docela by mě zajímalo, kdy měla ta entita naposledy nějaký sex, když z ní lezou takové perly.
0/0
14.11.2004 21:55

russsalkableda

Re: hormonální přetlak
jak vidis, nemmela
0/0
15.11.2004 7:04

Abitur

17.11.2004 Praha - Národní třída
Mám pocit, že v 89 se něco nedotáhlo do konce, potkáme se tam ve 12:00? Pošlete to dál.
0/0
14.11.2004 21:01

barbudo

Re: 17.11.2004 Praha - Národní třída
... svobodné volby?
0/0
14.11.2004 21:04

Abitur

Uz tu P... nekdo zastrelte.
Za likvidaci CSSD je nejvic zodpovedna krome Grosse tato dura. Jeste jeden jeji takovy navrh a donuti me dat se na politiku.
0/0
14.11.2004 20:54

barbudo

Plně s paní mymystryňý souhlasím ...
její zdravotní dokumentaci je třeba před pacienty tajit. Je to opravdu v zájmu jejich zdraví ...
0/0
14.11.2004 20:00

Depek

Re: Plně s paní mymystryňý souhlasím ...
, Příteli Barbudo, je lepší nečíst noviny a neposlouchat zprávy. I ty škodí zdraví.
0/0
15.11.2004 12:23

Michalll

v chorobopise zrcadlí i lékař
sebe sama, zejm. psychiatr, jak vstupuje do případu, používá i sebe /pocity, reakce.../ jako nástroj a je to do jisté míry jeho také osobní spis....
pokud ztratí důvěru jistě jeho nástupce se v tom kvalifikovaně vyzná....i v jeho chybách...medicina jako průmyslový obor snad za socialismu, nyní spíše vzájemná lidská interakce...
michal, libčves, t. 603771186
0/0
14.11.2004 19:59

Dan 1

Každý občan
musí mít právo nahlídnout do veškeré evidence, která je o něm vedena. Výjimkou mohou být snad jen "živé" svazky, vedené speciálními nikoli zdravotní dokumentace. Emmerová patří někam do padesátých let, ve vládě, vedené Klementem Gottwaldem by si s Barákem, Plojharem a Aloisem Petrem jistě výborně rozumněla. Do dnešní doby ale nepatří. Přičteme-li k tomu, že její šéf chce rušit instituce, kde ve volbách neuspěl, toleranci k omezování základních práv a svobod, lze říci, že ČSSD je nedemokratická a fašistická strana.
0/0
14.11.2004 19:38

juton

Re: Každý občan
, A v tom případě ty jsi bolševik.
0/0
14.11.2004 19:45

Dan 1

Re: Re: Každý občan
A ty jsi prostě juton.
0/0
14.11.2004 19:48

juton

Re: Re: Re: Každý občan
, Vzhledem k tomu, že spor o chorobopisy trvá už více než deset let a neřešili ho ani ministři ODS, je ODS též stranou fašistickou?
0/0
14.11.2004 19:57

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Každý občan
Já jsem si nevšiml, že by třeba Zvěřina nebo Cabrnoch chtěl zakazovat nahlédnout pacientovi do dokumentace. Zatím platí to, že pacient má právo na informace o svém zdr. stavu.
0/0
14.11.2004 20:00

Martin HSJ

Re: Re: Re: Re: Každý občan
jutone vezmi rozum do hrsti, protože jestliže tak ty a tebou podobní lidé neučiní, tak půjde tahle republika hodně rychle do přdele kam za posledních pár let bezpečně směřuje.
0/0
14.11.2004 20:03

juton

Re: Re: Re: Re: Re: Každý občan
, Ten rozum zkus použít ty sám. Protože já jen říkám, že tahle situace nevznikla za Emmerové, jak to podle zdejší diskuse vypadá, ale mnohem dříve. Viníka nelze hledat jen v jedné straně.
0/0
14.11.2004 20:06

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Každý občan
Lžeš. Nikdo jiný omezovat přístup k informacím nechtěl a stále platí, že každý má právo vědět, co mu je.
0/0
14.11.2004 20:15

interracial

Re: Re: Každý občan
co to meleš, co má jeho názor společného s fašismem a komunismem?
0/0
15.11.2004 8:10

interracial

Re: Re: Re: Každý občan
myšleno na ekvilibristu jutona.,
0/0
15.11.2004 8:13

Martin HSJ

Tato věc měla být vyřešena dávno
Emmerová a Součková jsou krávy k pohledání, těžko říct která větší a je opravdu úžasné kde socani takové odborníky pořád berou. Nutno podotknout, že předchozí ministři toho také moc nepředvedli a zrovna zpřístupnění pacientů k vlastním chorobopisům mohli vyřešit dávno. A přístup nejbližších příbuzných k chorobopisům by se mohl vyřešit nějakým písemným souhlasem daného pacienta (nebožtíka), tak komplikované mi to teda nepřijde.
0/0
14.11.2004 19:05

Destroyer7

A Emerka patří do ústavy
Skoro by to mohlo působit dojmem, že ministři zdravotnictví z ČSSD soutěží o to, kdo přijde s větším nesmyslem. Vlastně, asi všichni ministři se předhání, kdo bude větším volem.
0/0
14.11.2004 18:59

Rada8

***
asi nás má opravdu za tupce, co neumí číst.......nebo naopak za chytré, a má obavy, že by pacienti mohli chtít vědět, co jim vlastně je a jak je léčí. a propouštěcí zpráva, to je bezva. (pustili mě z porodnice po císaři a sterilizaci a ve zprávě bylo - porod normální cestou, bez komplikací. pravda je, že jsem na tu zprávu čekala 2 hodiny) ale když mě jako nehospitalizují a léčím se ambulantně, tak nesmím vědět co mi je?
0/0
14.11.2004 18:49

Destroyer7

A Emerka patří do ústavy
Skoro by to mohlo působit dojmem, že ministři zdravotnictví z ČSSD soutěží o to, kdo přijde s větším nesmyslem. Vlastně, asi všichni ministři se předhání, kdo bude větším volem.
0/0
14.11.2004 18:33

Krokodýl laskavý

Re: A Emerka patří do ústavy
a je zřejmé, kdo vítězí
0/0
14.11.2004 19:20

Bohuš

Nic mne tak neuráží
Spousta věcí v téhle zemi imne štve, ale nic mne tak neuráží, jako trvalý a napříč politickým spektrem vedoucí názor, že nejsem dost chytrý, abych mohl číst zápisy o stavu mého vlastního těla, s douškou, že by mi to snad mohlo i uškodit. Jistě, každý odborník se dokáže vyjadřovat tak, že mu laik nerozumí, ale jen lékaři z toho dokáží dělat přednost. Před čím nás to chtějí chránit? Jakými tajemnými arkánami jsou prosáklé lékařské spisy, že před nimi musíme být uchráněni? Nebo? Že by? Ale to ne... Nebo ano? Že bychom snad té dokumentaci mohli rozumět? Že bychom mohli poznat co s námi lékaři dělají? Že bychom snad mohli začít jejich práci kontrolovat? Posuzovat výsledky jejich práce? Hodnotit, kdo je dobrý a kdo ne? Jako by byli nějací, fuj, ta deklasace, řemeslníci... To nepochopení - medicína přece není nějaká služba, je to poslání! Ale já bych raději, aby to byla služba.
0/0
14.11.2004 18:32

Sumecek

iHeute
Prosím Vás , netahejte na své stránky politické či jiné mrtvoly.Mějte taky ohled, že na internet  chodí děti a vy sem klidně vylepíte její obrázek. Děkuji
0/0
14.11.2004 18:30

Rychlý G.

Já bych zrušil jídelní lístky
Všichni nejsme kuchaři, člověk si pak objedná v restauraci jídlo s pěkným názvem a pak se nestačí divit, co mu přinesou. Podobné je to v autoservisu, či při opravě televizoru. Kamarád dostal třeba jakési soudní rozhodnutí a jelikož není právník, nepochopil z těch podivných pokroucených znaků o co jde a museli ho, chudáka, zavřít.
0/0
14.11.2004 18:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.