Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý pátý říká: Jakeši, vrať se!

Kdybyste měli před sebou kouzelný knoflík a mohli byste rozhodovat o čase, co byste udělali? Průzkum ukazuje, že každý pátý by se chtěl přenést před rok 1989. Mínění lidí bývá překvapivé. Osmdesát procent z nás je pro trest smrti, tři čtvrtiny pro eutanazii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

Pane "novináři"
Otázka v průzkumu nebyla jak zní Váš nadpis  S takovou demagogií jděte proto do hajzlu
0/0
23.11.2004 12:04

osvetitel

<><><>
Ne ze bych ti chtel zase nicit reklamu to ne ale co kdyz se jim nikdo nedivi ale pouze neveri ze ty co ty bys navrhoval by to dokazali v "dnesni" Evrope dat nejak doporadku protoze to neni tak jak si to ti "do leva" predstavuji mozne, bez nastoleni "urcitych" zmen("hergot to sem to napsal diplomaticky")ktere se tykaji lidskych svobod ze? Protoze jak znam Cechy a jejich z vetsiny zajem o socialni spravedlnost tak pokud by si mysleli ze je neco takoveho mozne bez nastoleni "totace" tak by asi byla vetsina pro ze?
0/0
12.11.2004 12:04

antix

názor
Vidím to tak: když došlo v r. 89 k sametovému převratu, změnil se život naprosto všem. Těm, kteří s nadšením "cinkali klíči" na náměstích a věřili, že přichází vysvobození - i  těm, kteří zůstali s obavami a zkušenostmi z minula doma, protože podle hesla - promiňte - nový bordel, staré **** si nedělali žádné iluze. A tato kategorie lidí neměla jinou možnost volby, než přijmout skutečnost, že se změnil režim a očekávali, co jim to přinese a jaká náhrada nastane za to, co ztratili. Náhrada v ideologické rovině i v té materiální, proč to neříct. No - některým se žádné náhrady nedostalo, ba naopak přišli o o pevné jistoty, na které byli zvyklí, se kterými počítali...tak proč se divíte té pětině, které současnost nevyhovuje?
0/0
12.11.2004 11:49

osvetitel

<><><>
Kazdy paty by si mel uvedomit ze se "Milous" uz asi nevrati protoze se urazil ze si ho NEVAZILI!
0/0
12.11.2004 5:37

ODSakEda

Bylo líp???... Jak komu!!!
Ano! Někteří nemuseli stát fronty dokonce na chleba(!) a pod. základní potřeby(nejen na banány jak se to občas zlehčuje!)! Někteří totiž chodili zadem!... Soudruzi vedoucí státních podniků měli zaručený paušální plat bez ohledu  na hospodaření (zisk či ztrátu) podniku!... Slova zisk či koupit se vlastně ani nepoužívala!!! Ale: hořpodáský závazek a plán a SEHNAT se používalo!!!...
  Chápu že někteří vzpomínají, nikoli jak BYLO líp, ale jen někomu!!!!!
0/0
12.11.2004 1:36

Tomáš Jemarný

Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Jo, Edo, ale ono je někomu líp i teď... Představ si, že takovýmu synáčkovi soudruha vedoucího prodejny Jednoty v Nových Mitrovicích na okr. Plzeň-jih, nositele Řádu práce, v rámci nápravy škod po povodních udělali betonový základy na jeho fungl novou chatu... A zeťák toho soudruha je čirou náhodou bývalý příslušník Pohotovostního pluku SNB, nyní náčelník oddělení Policie v Blovicích...
0/0
12.11.2004 1:57

ODSakEda

Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Jenže dnes má možnost(!) každej! Tenkrát NE! To je zásadní rozdíl!!!!! Já jim nezávidím, já si cením vlastní svobody!
  (v Blovicích mám příbuzný:-) a já su z komunistické JM...)
0/0
12.11.2004 2:22

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Edo! Vole! Máš samozřejmě s tou příležitostí pravdu, ale co s ní maj dělat lidi na těch vesničkách, kde ženská dělala někde v tom kravíně a chlap v přidružené výrobě v JZD? K čemu jim je ta příležitost? Tam prostě měli dřív plnou lednici a/nebo mrazák a/nebo stodolu z nakradenýho, a teď? Seš chytrej kluk, pohyblivej, máš internet: zkus třeba okres Klatovy, Domažlice, Plzeň -jih - fabriky (kdepak je Desta Domažlice, kde vítali osmašedesátníka Grégra jak tatíčka osvoboditele??), dopravu, obchody (kde jsou pojízdný prodejny Jednoty?) a pak se možná budeš divit, že po návratu Jakeše volá "jen" každý pátý a ne každý třetí...
0/0
12.11.2004 2:44

polarniliska

Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Ono to nakonec stejně vždycky skončí u té frustrace z vlastní neschopnosti uplatnit se. Dřív hold na vesnici práce přišla za vámi, teď musíte jít vy za ní.
0/0
12.11.2004 8:48

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Hrozně se mi líbí, jak jsou někteří chytří, nebudete náhodou mašinführerovo poradce? Půjčte si někde kružítko, jestli víte, co to je, zapíchněte do mapy u nějakého bývalého okresního města, udělejte kruh o poloměru 20 km a poraďte lidem z vesnic za touto hranicí, kam mají jít za prací a kolik za ní dostanou peněz. BTW díky Vám a podobným chápu výraz "IQ tykve". Nebo zeby se jednou celá republika sešla kvůli práci v Práglu?
0/0
12.11.2004 9:11

polarniliska

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Možná jsem blbej já, možná vy, ale nevím, ke jste přišel na tu hranici 20 km. Znám lidi, kteří dojiždějí i 60 km a nestěžují si. Zkrátka chtějí pracovat a nehledají výmluvy jako že v okolí není žádný kravín. Ten váš okruh bych pochopil snad jedině v případě, že chcete do práce jezdit na kole a víc než 20 km neujedete.
0/0
12.11.2004 10:26

Tomáš Jemarný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
No, vidím, že s Vámi je asi dost marný diskutovat, vesnici zřejmě znáte z propagačních komunistických filmů, domníváte se, že tam aspoň 6x denně jezdí autobus, nebo že každý má auto, kterým může denně dojíždět 60 km, že si třeba jako zedník najde práci, která mu těch 60 km dojíždění autem bohatě zaplatí atd.
0/0
12.11.2004 10:43

polarniliska

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Nápodobně, tak si zkrátka zůstaňte u přesvědčení, že lidé z vnkova, jsou bez šancí najít si práci mimo bydliště, protože za ni nejsou schopni dojíždět, případně se přestěhovat a založte pro ně nějaký fond s názvem "JZD do každé vesnice", aby do práce zvládli dojít v holinách.
0/0
12.11.2004 11:39

Lucius_Malfoy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
A je skutečně takový problém koupit za dvacet tisíc jetou stodvacítku na ježdění do práce ?  Pokud budou jezdit tři lidi a šábnou se o náklady, budou jezdit levněji, než autobusem ...  A ukažte mi v republice místo, kde zapíchnete kružítko a v okruhu 45 minut jízdy  nebude vůbec žádná práce ... Těch uváděných 60 km je v nákladech na vůz tak 80 korun.
0/0
12.11.2004 11:59

ODSakEda

Re: Re: Re: Re: Bylo líp???... Jak komu!!!
Ale vždat já jsem z vesnice z JM! A nutili mě rodiče i finanční bída makat na poli a na zahradě a nebylo z teho moc úniku! Po revoluci jsem si okamžitě vyřídil živnosták a hurá takymakat, ale hlavou! Kdo je blbej, krmí prasata dodnes! To je myslím si spravedlivý osud a hyrearchie! Ne? Nebo jsem měl za blbý trpět dodnes a kopat na poli??? Já za jejich neschopnost nemohu! A vůbec, at každý mluví za sebe! Zajímavý, že se za TY "OBYCEJNY" (fuj to je ekonomickej a třídní rasismus) LIDI furt ozývá někdo jinej???
0/0
12.11.2004 13:48

DrHorak

Tak trošku poplašná informace?
Já to považuji za sprosté převrácení faktů. Správné by bylo, že pětina lidí už je naprosto zoufalá. Budou tam sice ti "neschopní flákači", kteří jen umí nastavit ruku, ale pravdivější pohled je takový, že ta pětina má existenční problémy. Bohužel, vše se odvíjí od existenčních problémů, které jsou důsledkem snížené možnosti sehnat práci. Lidem z velkých měst se to mluví dobře. Málokdo však ví pravdu o mimopražské situaci. Kdo nezažil, nemůže soudit.
0/0
12.11.2004 0:51

osvetitel

Re: Tak trošku poplašná informace?
Jeli ta knizka "Mafie po listopadu aneb Ryba pachne od hlavy" jen z poloviny pravdiva tak i ja pripoustim ze mohou byt nejake problemy!
0/0
12.11.2004 6:00

hasmen

0/0
11.11.2004 21:45

Zwerg

Re: Lidi
Hmm, opravdovej KSČ frajer!
0/0
11.11.2004 23:34

Dr No

V něčem to bylo za bolševika lepší-
mohli jsme se těšit na to, že jednoho krásného dne to praskne a bolševici potáhnou do pr.... Jenže ono to prasklo jen napůl a bolševici taky nikam netáhli a většina jich zůstala i nadále nahoře, jenom s převlečenými kabáty (což je mimo jiné také jeden z důvodů, proč to u nás není lepší). Teď už se na žádnou revoluci těšit nemůžeme a zbývá nám jenom trpělivě čekat, až si přirozený vývoj poradí s tím, co tady bolševici za ty desítky let napáchali.
0/0
11.11.2004 21:38

vaclav13

Srážka s blbcem
Jak se na to koukám, tak by bylo trochu potřeba poopravit úsloví, které praví, že srážka s blbcem má pravděpodobnost zhruba 10^-2 (1 setina). V případě Česka je to zhruba každý pátý. Tedy pravděpodobnost 2*10^-1.
0/0
11.11.2004 16:48

Zwerg

Hmmm,
On je totiž každý pátý Čech neschopný a líný hlupák, který nedokáže vzít zodpovědnost za svůj vlastní osud do svých rukou a tak touží po objetí v protektorské náruči silného státu, který by jeho životní dilemata řešil za něj....
    Ovšem na druhé straně je positivní zprávou, že čtyři z pěti Čechů potenciální návrat Milouše rozhodně odmítá. Tzn. pro 80% populace neplatí výše uvedený popis.
0/0
11.11.2004 13:32

fr-mottl

to: Vaclav Hanus - prosim o vysvetleni medianu
nejsem statistik, a mozna by si to radi ozrejmili i jini
0/0
11.11.2004 13:09

Zwerg

Re: to: Vaclav Hanus - prosim o vysvetleni medianu
Přesnou a polopatickou definici  a s příkladem najdeš např. na http://business.center.cz/business/pojmy/pojem.asp?id=1045
 
0/0
11.11.2004 13:44

mtis

Re: to: Vaclav Hanus - prosim o vysvetleni medianu
Odkaz nefunguje.
Medián je "prostřední" hodnota, dělící soubor na dvě početně stejné části.
0/0
12.11.2004 2:32

Zwerg

Re: Re: to: Vaclav Hanus - prosim o vysvetleni medianu
Teď jsem to zkoušel a funguje.
Také by se dalo napsat, že medián je střední hodnota v rozdělení četností. Avšak nevím, zda takováto definice Frantovi něco objasnila...
0/0
12.11.2004 11:44

sibirian_boy

obrácený pohled
A podívám-li se na konec léta páně 2004, tak vidím: padouchy, kteří jsou už v okamžiku podpisu úvěrové smlouvy rozhodnuti nic nesplatit, svazáckého vyčůránka předsedou vlády, dementního policejního ředitele, zbytečné kraje, senát a prezidenta, přebujelý byrokratický aparát útočící na moji svobodu, otřesně pomalé soudy, neschopnou zkorumpovanou policii, bordel ve státních podnicích, nekřesťansky vysoké daně, bruselský diktát! Mám pokračovat pane Komárku??
0/0
11.11.2004 11:07

polarniliska

Re: obrácený pohled
Nezlobte se na mne, ale i přes to, co tady vyjmenováváte, může komunisty volit jen ten, komu se, buď díky loajalitě a výhodám z toho plynoucím, žilo lépe, dále lidé frustrovaní ze své neschopnosti prosadit se na trhu práce a vzpomínající na plnou zaměstanost, případně člověk vyčůraný a líný, který chce mít vše zadarmo. Každopádně, ten, kdo má alespoň půlku mozku a má paměť v takovém stavu, aby si pamatoval jak to tu vypadalo před dvaceti lety, je nemůže volit ani v horečkách. A kdybych si to náhodou nepamatoval, stačilo by mi vystoupení pana Grebeníčka v povolební debatě nebo včerejší rozhovor v Událostech komentáře se Zuzkou Rujbrovou ("Chci do senátu, abych ho pomohla zrušit, protože je příliš pravicový a kazí práci levicové sněmovně").
0/0
11.11.2004 12:54

Tomáš Jemarný

Re: Re: obrácený pohled
Lidem na vesnici se žilo lépe - nejen díky loajalitě. Téměř v každé vísce byl kravín, sem tam drůbežárna, nechalo se ukrást mléko, kuřata, krmení, pár lidí ze vsi tam mělo práci... Kde jste v poslední době viděl na vesnici fungující kravín? A nemyslím přestavěný na motokárovou dráhu nebo výrobnu bazénů...
0/0
12.11.2004 1:02

polarniliska

Re: Re: Re: obrácený pohled
Ono je fungující a fungující. Sám jistě uznáte, že podnikání má smysl jen tehdy, pokud vyděláváte a ne mít v každé vesnici  kravíny, které sice na papíře plní plány pětiletky, ale jsou rok co rok ve ztrátě.
0/0
12.11.2004 8:44

los_ik

Ať žije KSČ
Dnešní, minulí i (krátce) budoucí mocipáni budou tak dlouho krást, až se všichni nase.ou a začnou volit komunisty. Jedinou naději čerpám z toho, že pokud ještě bude co rozkrádat, budou se (noví) komunisté bát krást jako ti před nimi. Vpřed ke světlejším zítřkům.
0/0
11.11.2004 9:39

VitaminS

A co tohle
Nerikam, ze za komosu bylo OK, ale zvedla mne tady jedna veta ze zacatku clanku: byli jsme v polootrotvi a ted jsme svobodny stat, to je blbost, ted jsme zase v otroctvi a diktatu EU.Jestli se mylim, reagujte
0/0
11.11.2004 9:28

AnalProbe

Re: A co tohle
Dokazes si predstavit, ze by na nas "Brusel" poslal tanky?
0/0
11.11.2004 13:48

Nou_coment

Re: Re: A co tohle
Stačí, že Tě postavil před výlohu možností a svázal Ti ruce k jejich dosažení. Je jedno prostřednictvím KOHO
0/0
11.11.2004 17:24

AnalProbe

Re: Re: Re: A co tohle
Co timhle chtel basnik rici?
0/0
11.11.2004 18:30

VitaminS

Re: Re: A co tohle
Tanky asi ne, ale muze si vynucovat poslusnost jinak. Kraceni (udajne jistych a slibenych pred podpisem vazalske smlouvy) dotaci, stourani se v nasich predpisech za ucelem ulozeni pokut...
0/0
23.11.2004 11:55

AnalProbe

Re: A co tohle
Dokazes si predstavit, ze by na nas "Brusel" poslal tanky?
0/0
11.11.2004 18:25

QULPO

Tak se nemůžu ubránit dojmu....
že výsledek tohoto průzkumu je dokladem vynikajících výsledků vývoje posledních 15 let. Zní to krásně, vítězství lásky, pravdy a spravedlnosti, ale realita je jiná, peníze vždy až na prvním místě. S láskou, pravdou a spravedlností si my vítězové, my, svědomí národa, my sametoví revolucionáři, my největší demokraté, můžeme tak nejspíš vy ...p... (doplňte dle nejlepšího svědomí..). Nicméně návrat Jakeše a jeho party to snad ne. Opětovně stará bolest lidstva -nejlepší myšlenka zneužita spolkem syčáků, majících jediný zájem -sebe. Tedy jaký je rozdíl mezi rudou šlechtou, modrou šlechtou, černoprdeláckou šlechtou ?? Prakticky žádný, skutky stejné, jen symbolika a proslovy odpovídající době... Jedná se o sociální darwinizmus, nejdravější jedinci vyšplhají nejvýš. Je jedno pod jakou zástavou. Jen si nepamatuji funkcionáře KSČ se soukromou vilou v Portugalsku, se soukromýmí účty ve švýcarských bankách a pod... Veškeré plivání na dobu před 1989 mně připadá z mnohých úst křik zloděje - chyťte
0/0
11.11.2004 9:23

QULPO

Re: Tak se nemůžu ubránit dojmu....
dokončím - chyťte zloděje. Jakeš byl jen figurkou, za kterou si ti správní lumpové mazali kapsy, a připravovali novou dobu...
0/0
11.11.2004 9:26

jajaja59

??????????????????????
Udělal bych anketu: Má více inteligence s. Jakeš nebo s. Gross ? (Nápověda: obě se limitně blíží nule.)
0/0
11.11.2004 9:10

saldo

Saldo
Komunismus v podobě kterou měl jdyž byl u moci - nikdy. Je ovšem otázka, jak by se tato strana nyní profilovala ideologicky, mocensky a ekonomicky.Myslím si, že vzhledem k situaci v jednotící se Evropě a neexistenci železné opony by museli své bývalé praktiky razantně změnit. A pokud by se jejich reálná politika oprostila od nešvarů minulosti a od kapitalismu převzala pozitivní aktivity, možná, že by to této zemi i prospělo. Jenomže to je to věčné "kdyby".
0/0
11.11.2004 8:41

LADAGO

Re: Saldo
Nelze sloučit tyto dvě naprosto rozdílné ideologie a pohledy na svět lidi a ekonomiku jak nelze součit ohěň a vodu.Nemůžeš mít něco z kapitalismu a něco ze socialismu.Tohle umí jen chytrá Horákyně v pohádce.
Obávám se, že tak nšjak si to přestavují ti co dnes chtějí k moci komunisty.yNelze mít vše zajištěno bezplatně/ o kvalitě zdravotnictví a dalšího za komunistů nemluvím / a současně jezdit nakupovat v neděli do supermaketů místo stání fronty na pomeranče nabo toaletní papír a schánění někoho, kdo Vám může sehnat něco co není na trhu - což je spouta věcí.
 
0/0
11.11.2004 13:15

Nou_coment

Re: Re: Saldo
Všechno jde, jen se musí chtít a respektovat zákony a né bezhlavě uplatňovat zákon trhu (trhni co nejvíc, dřív něž Ti to utrhne jinej "řeznickej"pes). Proč by např. nešlo v neděli nakupovat v supermarketu, když je o to  zájem a přináší to "zisk" při dodržení všech pravidel. Tyto chyby a "skutečné" důvody pro křiklouny by ovšem pisatel musel uznat a né na ochranu "podnikatelů" tahat přežité "kostlivce ze skříně (po 15 letech zkušeností s TRHEM je to trapný a neseriózní).
0/0
11.11.2004 17:45

kapa2

...
DO HROBU!
0/0
11.11.2004 6:38

jednokamen

ten článek není špatný
jen v počtech je CHYBA to není 20% z počtu obyvatel, ale pouze a jen z těch co přišli volit! takže jak to bude kolik je 20% z 30%?    zaplať pánbů
0/0
11.11.2004 6:17

Law007

Re: ten článek není špatný
No ty jsi úplně mimo a je vidět, že ty články vůbec nečteš. Hned na začátku toho článku je napsáno, že to vyplývá z exkluzivního průzkumu firmy Median který dělala pro iDnes. Tak co tady plácáš o 30% procentech?
0/0
11.11.2004 6:54

mtis

Jakeši - vrať se ....
.... do KLDR i s ostatníma soudruhama.
 
Bush - pošli tam reaktivní pozdrav !
0/0
11.11.2004 5:05

djrhedy

Re: Jakeši - vrať se ....
Nasypeme někam atomovky a tím se určitě všechny problémy vyřeší - ty si magor, že to nemá obdoby, aby tobě jednou neposlal nějakej reaktivní pozdrav :-(
0/0
11.11.2004 7:31

mtis

Re: Re: Jakeši - vrať se ....
Zažil's Jakeše your own eyes?
0/0
11.11.2004 14:04

Zwerg

Re: Re: Re: Jakeši - vrať se ....
Jakeš byl nešťastná tragikomická figurka....
0/0
11.11.2004 14:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.