Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta pro děti: noví piráti silnic?

Výrobce motocyklů JAWA chystá nový hit: čtyřkolové vozy, jež budou moci řídit už děti od patnácti let. Malá auta vyvolávají bouři nevole dopravních policistů, psychologů i pedagogů, i když rychlost vozu sice nepřesáhne 45 kilometrů za hodinu. A první zájemci se hlásí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilat

to snad neni pravda
Také jeden z účastníků diskuse na serveru www.motorkáři.cz Gustav L. si hned ulevil: "Jestli budu muset potkávat na silnici šestnáctiletý blbečky, co jim tatínek musel koupit novou hračku k mobilu, tak už budu jezdit jenom vlakem
v US a Kanade jezdi deti od 16 ti let, ridicsky prukaz opravnuje ridit auto az do 11 000kg s privesem do 4600kg  na to uz si v cesku musite delat III. na nakladaky jestli se nepletu. Autoskoly az do nedavna nebyly "kursu" a presto situaci na cestach shledavam vice bezpecnou nez v Evrope. Myslim, ze vam v cesku chybi vice chytrejsich psychologu a ohleduplnosti jeden k druhemu.  uz samotne vyjadreni Gustava L. ho zarazuje do jedne linie s blbecky a to ne jen s 16 ti letymi
0/0
4.11.2004 6:12

edelweiss

Nechte je jezdit
Moc se tady rozcilujete. Napriklad ve Svycarsku to funguje normalne .Ridicak skupiny F muze udelat jedinec od 16ti let anebo dusevne zaostala osoba. Prodava se tam dost vozitek, asi nejznamejsi je SULKY a pak nejake obdoby Citroenu . Sulky ma naftovy jednovalec Lombardini 485 ccm  a varioprevodovku a s tim se vice jak 45 km/h neudela. Mladi to tam berou docela odpovedne a zadne problemy tam s tim nejsou. No a tady na severoamerickem kontinente se ridicak da udelat od 16ti let na normalni auto. Ridicak na OA je tady skupina G , do 12000 kg a je rozdelen na G1 - zacatecnik , ktery udelal testy z vyhlasky a muze jezdit pouze pod dozorem osoby vlastnici opravneni G a ne na dalnicich, pak G2, to je po testech jizdy, no a skuseny ridic s praxi dostane G.Rozdil mezi G2 a G je pouze ten, ze ridic G muze mit 0.8 promile alkoholu.Jak dlouha praxe na G musi byt, nevim, dostal jsem G hned po G1.Cim je to tady omezeno,tak pojistenim vozidla , ktere je pro mladez a vlastne vsechny
0/0
4.11.2004 0:20

edelweiss

Re: Nechte je jezdit
zacatecniky pekne drahe, asi trikrat tolik, a vyjde i do 100.000,- Kc na rok. Ten hlod o frustraci se povedl. Pane, to je argument
0/0
4.11.2004 0:23

1234freak

...
No tak to bude teda super. Na našich silnicích přibudou další brzdy silničního provozu.  To nestačí ty zas*ané avie? Když někam jedu autem, tak proto, že se tam potřebuju dostat rychle a ne proto, abych se za nějakou brzdou táhnul 50 km/h, i když to její brzdítko bude sebevíc "cool".
0/0
3.11.2004 19:32

Jouda-

Re: ...
Hlavně po městě, viď?
0/0
4.11.2004 8:55

Dalmatika

Všichni budeme sedět
Skvělý, oni za bouračku ponesou jen takovou maličkou odpovědnost, a když jim něco udělá dospělý (i když ne svou vinou), půjde sedět neb ten má odpovědnost celou. A pak budem všichni za katrem a oni to tu povedou. A naše děti budou v děcáku čekat, až nás pustí z basy.  A to myslím upřímně!
0/0
3.11.2004 19:20

fenriz

nejsem proti...
Nejsem proti, ovšem za podmínek, že ta "čtyřkolka" nebude smět na silnice II. a I. třídy a pochopitelně ani na dálnice. Povinné ručení by mohlo být dejme tomu 8000,-, k tomu nutnost jezdit pravidelně na technickou, mít lékarničku, atd. Nezletilý řidič by měl absolvovat autoškolu i kurz první pomoci, obojí ve stejném rozsahu jako normální řidič, měl by projít stejně náročnými závěrečnými testy. A pochopitelně by musel mít plnou trestní odpovědnost už od svých 15 let... V takovém případě by mi nápad JAWY nevadil
0/0
3.11.2004 15:56

Tomáš Jemarný

Re: nejsem proti...
Tahle "čtyřkolka" je bohužel podle zákona č. 56/2001 Sb. moped, takže na ni stačí řidičák skupiny "AM". Na mopedu na silnice 1. a 2. třídy můžete, lékárničku na něm mít nemusíte... Ale zase podle zákona č. 361/2000 Sb. při tom musíte mít při jízdě přilbu, brýle nebo štít a nesmíte kouřit... Takže je jasné, že definice kategorie "moped" je důkazem "odbornosti" a naprosté idiocie našich posranců. BRW doufám, že bude Policie při kontrolách důsledná a bude ty přilby tvrdě vyžadovat...
0/0
3.11.2004 18:51

Terrurek

Omezovač?
A omezení rychlosti na max 45km/h bude zajišťovat omezovač nebo ten motor prostě víc nezvládne. Já jen jestli to bude na omezovači tak potěš koště. To z toho vymontuje každejdruhej, a kdo má na to auto pro 15tiletýho spratka bude mít i na to uplatit technika.
0/0
3.11.2004 10:46

Tomáš Jemarný

Re: Omezovač?
Má to motor 4 kW, takže o moc víc to stejně nepojede... Leda tak vykvaltovaný z kopce.
0/0
3.11.2004 11:50

ak71

Nejsem proti
Myslim, ze to bude mit preci jen vetsi pasivni bezpecnost nez moped ci mala motorka a tak to aspon zlepsi dostupnost skol ...
0/0
3.11.2004 10:23

Tomáš Jemarný

Re: Nejsem proti
To je fakt sqělá úvaha.... Patnáctileté dítko kovozemědělce z venkova dojíždí na střední školu v okresním městě vozítkem za 300 litrů... BTW ti, kteří na tuhle srandu mají, už dnes posílají svá dítka do škol taxíkem.
0/0
3.11.2004 11:53

Milkman_Dan

Co se stane,
kdyz patnactilety chlapec ci divka v rychlosti 45kmh srazi na prechodu chodce a zabije ho?
0/0
3.11.2004 9:11

ak71

Re: Co se stane,
Dostane stejnou podminku, jako dospelej, akorat kratsi, mozna misto toho dostane verejne prospesne prace, coz bude asi lepsi. Co se tyce materialni skodu, tu uhradi pojistovna. Aspon jich (snad) min bude ozralejch. Akorat si myslim, ze by tu rychlost meli posunout na 50 Km/h.
0/0
3.11.2004 10:22

80E-seven

Re: Re: Co se stane,
verejne prospesny prace - to asi nemyslis umejt ten svincik ze silnice, ze ne?
0/0
3.11.2004 19:41

GhorX

Re: Co se stane,
To samé, jako by ho / ji srazil mopedem. Který je dnes zcela běžný.
0/0
3.11.2004 10:25

Terrurek

Re: Re: Co se stane,
No rozdíl je v kinetické energii vozidla.... počítá se to m*v. Tohle autíčko bude tak čtyřikrát těžší než moped, takže aby to bylo to samí tak by musel jet 10-15 km-h
0/0
3.11.2004 10:33

GhorX

Re: Re: Re: Co se stane,
Řeč je o zodpovědnosti řidiče, nikoliv o následcích pro poškozeného - co se týče toho, máte samozřejmě pravdu.
0/0
3.11.2004 11:07

Vašis

Re: Re: Re: Co se stane,
Drobná poznámka, kinetická energie je (1/2)mv^2
0/0
3.11.2004 11:29

briza

Myslim, ze to bude samoregulujici
Nedelam si iluze o pasivni bezpecnosti takoveho stroje. Myslim, ze po par havarkach, kdy to pokazde odskace ten mlady trubec v Charouzove vozitku leckdo prijde k rozumu.
0/0
3.11.2004 9:04

Pietro69

Tak pozor!
Tak vážení, jestli si někdo myslíte, že budeme trpět tyto snobské vozítka pro naši zlatou mládež, tak je na omylu! Naše strana rozhodně nebude podporovat tyto zvrácené výdobytky kapitalistické společnosti! Co na to mají říkat obyčejné děti poctivých pracujících?! Žádné finanční elity nebudeme podporovat!!! A komu se to nelíbí, tak ať si přijde stěžovat! Zvedneme mu daně, soc a zdrav. pojištění, zavedeme odposlech telefonu, zahltíme ho byrokratickými obstrukcemi a on si hned rozmyslí jestli podnikat nebo ne! A jestli se někomu nelíbí výhody našeho socialistického absurdistánu, sosiální demokracie s ním zatočí! Po bolševicku!!!
0/0
3.11.2004 8:53

Milkman_Dan

Re: Tak pozor!
Zlata mladez jezdi v BMW Z4 ty magore...
0/0
3.11.2004 9:09

Tomáš Jemarný

Re: Re: Tak pozor!
Jenže až od 18, teď bude od 15 do 17 jezdit v jedné Jawě, v 17 přesedlá na tu dražší s řidičákem B1 a v 18 konečně na tu Z4... A v 19 nejspíš na invalidní vozík .
0/0
3.11.2004 9:28

jirji

určitou
možností je zákaz vjezdu těchto vozítek na rychlostní komunikace (což už vlastně v zákoně je) a především toto pravidlo kontrolovat ze strany policie. Ve městě stejně můžete jet jen padesát...tak těch pět km navíc čert vem....jinak další věcí je ta věková hranice.....podle mne 18 je dostatečný věk (někdo se nenaučí řídit ani ve třiceti) k řízení vozidel, 15 je málo na autíčko...uvidíme
PS: jinak Charouz je....
0/0
3.11.2004 8:37

logar

hm,hm
s přihlédnutím k  situaci ve veřejné dopravě, která je minimální, to mnohdy vyřeší problémy s dopravou do škol a práce nezletilců. Pokud si soudruzi z dopravního myslí, že patnáctiletí nemají na silnici co dělat, tak proč se už dávno neozvali pro zákaz kol a malých motocyků.
0/0
3.11.2004 8:19

pablosek

AM
Pokud vím, tak ta kategorie v zákoně nebyla, někdo ji tam musel doplnit. Pokud ji tam doplnil, tak jednak k tomu musel mít důvod a jednak to musel někdo schválit, tak co se rozčilujete. Jestli předpokládal, že to auto tu nikdy nebude, tak se prostě přepočítal.
0/0
3.11.2004 8:18

Tomáš Jemarný

Re: AM
Tahle kategorie v zákoně byla - nepamatujete se na "řidičák na pionýra" - kategorie "M"? Idiot je ten, kdo definoval moped mj. jako čtyřkolové vozidlo s váhou do 350 kg, s rychlostí do 45 km/hod. a zážehovým motorem do 50 ccm NEBO jiným motorem do 4 kW :-(.
0/0
3.11.2004 8:38

dexter101

Tak je prostě zakažte!
Společnost se musí regulovat i něcím jiným, než jen trhem. Ta auta nesmí prostě na silnice, na něco se snad přijde. Nebudeme ustupovat rozmarům bohatých. Na druhou stranu - třeba se v těch kárách zabije pár synáčků bohatých rodičů a těm pak dojde, že možná udělali někde chybu...
0/0
3.11.2004 8:07

logar

Re: Tak je prostě zakažte!
pane chytrý, jste moc rychlý v úsudku. Myslím, že ke zranění nebo zabití mají děti daleko blíž na kole nebo malém motocyklu v běžném provozu. Obojí dosahuje snadno větších rychlostí než zmíněné miniauto. Chráněni na kole a motorce nejsou vůbec.
0/0
3.11.2004 8:23

VIZE

Re: Re: Tak je prostě zakažte!
No pokud jde o me, radeji to v 90 km/h za zatackou naperu zezadu do maleho auticka ktere jede 45 nez do protijedouciho ktery jede take 90. Pokud by tech 45 jel moped, s vysokou pravdepodobnosti se mu vyhnu.
0/0
3.11.2004 8:59

logar

Re: Re: Re: Tak je prostě zakažte!
a když ne, tak místo rozřískaných zadních dveří zabiju větší dítě.
0/0
3.11.2004 15:25

stolmor

to bude hruza
tak uz nam na cestach nebudou prekazet jen duchodci, kteri nevidi na cestu a jezdi 50(mimo obec, kde se da jet i pres kilo)...a srazi pri tom lidi, ale i mala prditka s max 45km/hod to bude bouracek pri predjizdeni...uz se tesim na zpravy na nove :kill:
0/0
3.11.2004 7:35

scaty

božínku božínku
Masáková asi neví, že je u nás trestní odpovědnost od 15 ti let? a škody jimi způsobené se snad budou platit taky z povinného ručení ne?  (musí být i na fichtla tak co) a ty řeči o závidění dětí to snad už ani nemůžou myslet vážně jako argument. Jediný problém bude asi s přiucpáváním silnic, ale to auto bude tak  malé a pomalé že předjet nebude problém, spíš jako rodič bych nikdy nikdy a znovu nikdy dítěti takové auto nepořídila z důvodu, že mi ho nějaký magor v kamionu nebo v čemkoliv jiném při poměrech na našich silnicích zabije  
0/0
3.11.2004 7:01

ppetr1

Re: božínku božínku
Masáková asi neví, že je u nás trestní odpovědnost od 15 ti let? - CO BY JSTE TAKY OD TY NASI JUSTICE CHTELI,KDYZ TOHLE NEVI.PODLE TOHO TO TAKY VYPADA.
0/0
3.11.2004 7:46

jirif

Re: Re: božínku božínku
nekritizuj a přečti si článek ještě jednou, Masáková je psycholožka, s justicí nemá nic společného
0/0
3.11.2004 9:43

scaty

Re: Re: Re: božínku božínku
no sice je psycholožka, ale přece není tak blbá aby tuhle základní informaci  nezvládala ne? cigáni to ví například naprosto přesně a do školy přitom nechodí
0/0
3.11.2004 10:08

tudorin

Ford
Charouz a nyní Jawa, dříve gauner, co za něj všichni zaplatili jeho dluhy místo aby ho zavřeli a nyní debil co hazarduje s životy všech. Hoďte na něj síť  
0/0
3.11.2004 6:47

zvo

Ceske Gogomobily.
Sem tam to do nich nekdo nasil ze zadu na Nemeckych silnicich, az trisky letaly. Zdravy rozum ty Gogomobily nechal tedy ze silnic zmizet, s rustem a hustotou provozu na Nemeckych silnicich.
Nemuze Jawa vyrabet motorky? Solidni vyrobce motorek tady v CR neni. Aut dost. Trosku vic a rychleji se zamyslet nad dalsi strategii firmy by u Jawy nebylo na skodu!
0/0
3.11.2004 6:05

Loustock

Ha
45 km za hodinu je proste strasne malo. Pri zuzene vozovce na delsim useku to bude horor. To nebudou vozitka, ale brzditka.
0/0
3.11.2004 4:09

GhorX

.
Nevidím na tom nic špatného, naopak - děti získají zkušenosti a nebudou hozeni do vody, jako většina z nás. PS: Pane Gazdíku, pane Pražáku, mohli byste mi objasnit, kde lze zaregistrovat doménu "www.motorkáři.cz" ? To jste opravdu tak tupí, že nevíte, že v názvu domény nelze používat diakritiku ?
0/0
3.11.2004 3:37

Krusovicky Lezak

Keci.
Patnactileti mohou jezdit na mopedu a nic tragickeho se kvuli nim nedeje. Tech par kousku vozitek, co tu bude jezdit, bordel na silnicich neovlivni. A ze nektere deti budou svym vrstevnikum zavidet? No a? To snad ani nemuze byt mysleno vazne, tento nejapny argument. Pripomina me to onen pribeh o sousedovic koze .... Voda na mlyn nasim vzdy pripravenym regulator vseho, co se jeste hybe a dycha. Je to hledani marginalnich problemu, tam kde nejsou, zatimco v jinych oblastech jsme po krk ve srac+kach.
0/0
3.11.2004 3:28

Warťan

Nejsem nadšen...
Také to ve mně vyvolává nedobré pocity. Jawě jako značce velice fandím a jsem rád, že by mohla znovu patřičně ožít, ale pokud se ve Francii umí většina "pubescentů" na skůtru a v miniautě chovat, u nás to tak rozhodně nebude, to říkám s naprosto čistým svědomím. Nejen, že budou možná vznikat kolony, mnohdy z naschválného chování těchto, ehm. řidičů, ale stane se daleko víc nehod s dalekosáhlými následky pro normální "klasická" vozidla. Naprosto souhlasím s názorem přispěvatele na zmíněném webu a tak ke strachu z 18-letých agresívních frajírků za volanty silných aut a různých arogantních živlů, budu mít ještě ke strachu z messengerů tady v Praze obavy o zdraví a nervy kvůli těmto miniautům, která za to, PROBOHA nemůžou! Za to může legislativa, která je umožní svěřit do rukou naprosto nezodpovědných, sebestředných a lehkomyslných procent našeho národa. Uvědomí si tady vůbec někdo možné tragické následky?!
0/0
3.11.2004 1:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.