Diskuze

Čtyři lidi z autobusu zabily špatné brzdy

Tragickou květnovou nehodu autobusu v Sokolnicích u Brna, která si vyžádala čtyři životy, zavinila technická závada na brzdách. Prokázalo to zkoumání specialistů. "Nebylo v možnostech řidiče autobus bezpečně zastavit," řekla mluvčí policie Brno-venkov. Případ byl odložen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

johgeorge

1. 11. 2004 19:14
jak odklada?
nechapu, jak se muze pripad odlozit. vinik prece nekde musi byt. pripomina mi to vysetrovani nehody rychlovlaku v Nemecku, ktery se sroloval pod zeleznicnim mostem.
0 0
možnosti

Warťan

1. 11. 2004 18:02
"Vrahem"je šlendrián!?
Závadu brzd jsem čekal u podniku takových rozměrů, jakým je ČSAD Brno až nakonec... O údržbě autobusů vědí své šoféři dopravních podniků, i cestovních kanceláří... Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že nad leckterým zápisem je mávnuto rukou, ale aby někdo odmítl, resp. zanedbával kontrolu podvozkových částí, zavěšení kol, motoru a stav brzd, s tím jsem se ještě naštěstí nesetkal, vadný servomotorek ovládání zrcátka, nebo vrzající sedačka je něco jiného a je to "nejezdící" moucha. Zřejmě někdo spoléhal na kliku- brzdy autobusu jsou vduchotlakové,ztráta tlaku znamená aktivaci pružin "ruční" brzdy a dělení na okruhy jistí bezpečnost. Pokud by se však utrhl tzv. klíč, je možné, že autobus po tomto šel do strany a narazil, nebo se -někdo-spoléhal,že v případě selhání brzd bude mít řidič čas ruční-nouzovou brzdu použít sám a proto se odkládala kontrola až na až... Zdá se mi, jakoby autobus ani neabsolvoval "déóčko"-denní ošetření,kde se kontrolují mj. brzdy->
0 0
možnosti

Warťan

1. 11. 2004 18:08
Re:
- technik sestoupí do jámy a stylem "šlápni- povol- šlápni- povol" kontroluje klíče, válce a vůbec celé brzdy na každém kole, také podvozek, řízení, nápravy a další... DO se většinou dělá tak ob-den, což stačí, avšak zanedbání termínů výměn, nebo DO samotného může dojít k takovéto tragédii. Moc nevěřím, že by tento podnik zanedbával i takovéto samozřejmosti. Potom by se mohlo jednat o konstrukční chybu, které také moc nevěřím, spíše se přikláním k zanedbání kontrol, což se dá snadno zjistit, ale asi se to nikdo z nás už nedozví...
0 0
možnosti

Flogger

1. 11. 2004 17:43
sedadla
Muze mi nekdo rict, jestli u autobusu sou nake kriteria ci testy na ty sedadla? Dyt se to vsechno trha, ochrana lidi nula. A jak vidim u tech novych tramvaji upevneni sedadel tak to je taky horor.
0 0
možnosti