Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Císařský řez někde provádějí na přání

V některých porodnicích rodí ženy císařským řezem, který může být rizikovější, až několikanásobně častěji než v jiných. Současně třetina porodnic v zemi nesplňuje minimální počet porodů stanovených Českou gynekologicko-porodnickou společností. Tedy 500 ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duza

Až naprší a uschne
Až se v českých porodnicích nebude rodit s přístupem zdrav.personálu typu:Co řvete,ženská,padejte na klistýr!, ale bude možnost volby způsobu porodu a porod bude veden s citlivým přístupem jako např.v porodnici ve Vrchlabí,až bude mít stát zájem o poučení žen o přínosech přirozeného porodu,pak jistě ubyde i císařských řezů na přání.Takže-to se ,dámy,načekáte!!!
0/0
30.10.2004 10:56

Isbjoerna

Re: Až naprší a uschne
"...Co řvete,ženská,padejte na klistýr!..."
 
Tato veta padla v ceske porodnici z ust personalu na adresu rodicky?
0/0
2.11.2004 12:26

subarista

Cisarak je moc dobra vec
Ja bych rekl,ze cisarak je moc dobra vec.Ma zena se rozhodla pro cisarsky rez,protoze je to lepsi varianta pro dite. DIte nema zadny porodni stres a kdyz prijde na svet,tak dostane urcite vzduch,coz se pri normalnim porodu stava,ze se dite zacne veset na pupecni snure. V Nemecku kvuli tehle veci prijde 10 ooo tis. postizenych deti na svet.Jak nekteri lide tady pisou,ze dite dostane po cisarskem rezu epilepticky zachvat,tak to vubec neni pravda. To nema s cisarakem vubec nic spolecneho.To dite by melo ten epilepticky zachvat i pri normalnim porodu. A takovy nesmysl,ze dite nevidel po porodu 2 tydny,tak tomu nemuzu verit,protoze to jsou bud lzi a nebo je to jen  v Cesku. Ma zena privedla dite cisarakem na svet ve Svycarsku. Ja jsem u toho mohl byt a pak ho jit umyvat. Jak nekdo psal,pacient zakaznik funguje i tady. CO jsme meli na prani,to nam bylo vyhoveno. Mela dostat klystyr,nedostala,protoze si ho nperala. Dite bylo na svete za 7 minut a zena na pokoji za hodku. Operace probe
0/0
28.10.2004 11:00

80E-seven

Re: Cisarak je moc dobra vec
klystýr? no to musí bejt eňo-ňůňo, když se uprostřed operace na stole pos-e-re
0/0
29.10.2004 8:51

subarista

Re: Re: Cisarak je moc dobra vec
zene ho nedelali.snad to musim vedet,kdyz jsem byl u operace .
0/0
29.10.2004 9:53

80E-seven

Re: Re: Re: Cisarak je moc dobra vec
ja ti verim
0/0
29.10.2004 9:58

bondy_

Re: Cisarak je moc dobra vec
A pro koho je cisarak dobra vec? Kde beres tu jistotu, ze pro dite? Obeseni na pupecni snure je oblibena historka z oblasti horroru, jenze jeji cetnost je zanedbatelne nizka. Moc se mi libila veta o 10 tisicich deti udusenych v Nemecku - jen nevim, jestli to bylo cislo za rok, za desetileti ci snad suma celkem od zacatku novoveku? Koukam, ze jsme teda meli sakra kliku - narodily se nam 3 deti, vsechny v Nemecku, vedet to predtim, tak mastim na cisarak.  I tady se najdou nemocnice, ktere vykazujou  napadne velkej pocet cisaraku diky panim, co jsou moc nobl na to, aby zatlacily (zde v clanku se jim rika celebrity :-)), ale slusne nemocnice se zakaznicim snazi vyjit vstric jinyma metodama - vodni porody, epiduralky a tak. Protoze nevim, zda jste tez lekarska kapacita v oboru pediatrie ci porodnictvi, ale v tom pripade drtiva vetsina vasich kolegu pediatru oznacuje prirozeny porod za metodu pro dite jednoznacne prospesnejsi.
0/0
30.10.2004 18:16

Rada8

Re: Re: Cisarak je moc dobra vec
dvě děti jsem rodila císařem. první v celkové narkoze - nastaly komplikace a syn má dodnes (16 let ) následky z účinků narkozy. druhý synek byl při epidurálu, ovšem nějakým nedopatřením jsem dostala spinální anestezii a ta mě umrtvila nejen od pasu dolů, ale včetně krku a plic, půl hodiny mě dávali dohromady, než malýho vytáhli. nechci vědět, jak se ta doba takřka bez kyslíku na něm projeví. a po porodech? super, po prvním v komatu 5 dní, po druhém nehybně ležet absolutně vodorovně dva dny, dítě mi ukázali až druhý den, denně injekce do břicha kvůli embolii, tlak se mi ani po třech letech nevrátil na normál a následkem spinálu úporné migrény. ať se na mě nikdo nezlobí, ale šetrnější pro dítě je rozhodně normální porod. NORMÁLNÍ - nemyslím kleště atd.... pak je císař na místě. 
0/0
30.10.2004 18:23

leetah

Re: Re: Re: Cisarak je moc dobra vec
horror!
0/0
30.10.2004 21:48

subarista

Re: Re: Cisarak je moc dobra vec
ja jsem psal postizenych a pridusenych  ne udusenych a to je rozdil. To rika kazdy lekar,protoze je to jeho povinnost,rict,ze je to prirozenejsi. Jinak kazdy je general po normalnim porodu:)
0/0
31.10.2004 11:08

novoluni

Re: Cisarak je moc dobra vec
Subaristo, nejmenujes se nahodou Marcel a tvoje zena Jana?
0/0
2.11.2004 12:17

Katies

Prispevky a tak
Cist vetsinu prispevku je fakt smutne. Co mne zarazi nejvic je asi fakt, ze misto toho aby tady vznikla aspon trochu konstruktivni diskuze, tak se lidi castuji prispevky typu: "rodit prirozene je normalni a kdo s tim nesouhlasi je kraava/vuul" nebo "rodit cisarem je jedine to spravne a kdo s tim nesouhlasi je kraava/vuul" . To prece neni argument!
Pritom to neni o nicem jinem nez o komunikaci mezi pacientem a lekarem a o toleranci. Co fakt v cechach chybi je to, ze jen maloktery lekar probere vsechny moznosti s pacientem, s tim ze jakakoliv moznost ma sva pro a proti. Pacient by mel spolurozhodovat o svem zdravi, mit pristup k informacim a melo by mu vse byt vysvetleno. Nic neni cerne ani bile, a v  medicine neni nic bez rizika.
Dalsi problem ktery v cechach je, ze mlade doktory NIKDO neuci jak s pacientem komunikovat a stari doktori jsou zvykli na svuj nezlomny status jeste z dob minulych. A to vse souvisi s tim, ze po financni strance jsou cesti lekari sakra n
0/0
27.10.2004 4:39

Fionna

Není nic krásnějšího,
 než porodit dítě, dát mu život. CŘ bych podstoupila jen v nutném případě. Dítě si má vybrat, kdy se chce narodit, ne nějaký pan doktor. A ponížení se mi v naší české porodnici nikdy nedostalo
0/0
26.10.2004 21:52

m-p-k-

Re: Není nic krásnějšího,
     Dítě si vědomě nevybírá nic, porod je vůlí neovlivnitelný fyziologický proces. Kdyby ale tu možnost mělo, jistě by si vybralo cestu na svět co nejrychlejší a nejpohodlnější. O tom, kdy a jak se má narodit, by měla po poradě s lékařem a důkladném zvážení konkrétní situace rozhodnout jeho matka. A zdravotnictví by jí mělo dát možnost to rozhodnutí realizovat.
0/0
27.10.2004 9:45

bondy_

Re: Re: Není nic krásnějšího,
Ano!  To je ten spravny pristup ve smyslu porucime vetru - desti!! Jen proto, ze se mamince nechce trochu zatlacit, umozneme ji cisarak!
0/0
30.10.2004 18:06

malaprdylka

CŘ ?
Sama jsem rodila 2x. První porod byl přirozený, trval 20 hodiny, z toho porodní bolesti cca. 5 hodin. Byla jsem okamžitě fit. Druhý porod trval také 20 hodin, ovšem porodní bolesti tentokrát 18 hodin a to po dvou až pěti minutách. Vůbec si nedovedu představit, kde bych pak ještě našla sílu tlačit.Byla jsem z těch bolestí úplně vyčerpaná. Nakonec se nade mnou "paní doktorka smilovala" a na nařízení primáře mi provedla CŘ.Pravda je, že to byla operace jako každá jiná,břicho bolelo,ale hned druhý den jsem vstala a vše hrdě překonávala. Takže neodsuzuji žádnou ženu, která si CŘ přeje, protože bych chtěla vidět chlapa, kterej by to všechno vydržel... a holt každej tu bolest vnímáme a cítíme jinak. Tak holky roďte si jak chcete... , hlavně, aby děti i maminky byly v pořádku....
0/0
26.10.2004 20:41

80E-seven

na prani
myslim, ze urcite nekde provadeji na prani i preventivni operaci slepaku. ale urcite to nebude v nejake DOBRE nemocnici. taky se provadi na prani odber ledvin (placeny nebo kriminalni) k transplantacim bez poradniku.
0/0
26.10.2004 19:54

Yaniczka

Myslím,
že spousta těch nafoukaných paniček (teď samozřejmě nemyslím ty, u kterých je CŘ z jakýchkoliv důvodů nutný) si vůbec neuvědomuje, jak je CŘ rizikový. Je to operace jako každá jiná, je tu obrovské riziko infekce atd. Navíc se jizva může špatně zhojit a to je pak větší vada na kráse než jakýkoliv následek přirozeného porodu. A co až budou chtít další dítě? Asi si neuvědomují, že po CŘ je další těhotenství vždy trochu víc s rizikem. Prostě, nevím, proč bych se měla nechat dobrovolně řezat, když to není nutné...Je to asi fakt hlavně pohodlnost ( i když nevím, co je tak pohodlného na rozříznutém břichu) nebo strach z bolesti (a ta se dá tlumit), jinak nevím...
0/0
26.10.2004 16:53

m-p-k-

Re: Myslím,
     Proč nechat sebe rozřezat, když to není nutné? Třeba proto, že dlouhý a komplikovaný porod může u dítěte vyvolat nejrůznější zdravotní nebo mentální poruchy. Prokázána je například souvislost lehkých mozkových dysfunkcí s těžkým průběhem porodu. Matka se z takového porodu často vzpamatuje rychle a bez následků - ale dítě se z něj může horko těžko za pomoci psychologů vzpamatovávat podstatnou část života. Znám několik konkrétních příkladů a jsou to lidé mě velmi blízcí. Proto nechat sebe rozřezat - abych takového rizika ušetřila své dítě. Pro mě to není větší riziko, jako kterákoli jiná operace a dítěti na tom může záviset kvalita celého života. Není to pohodlnost ani sobectví. Protože jak správně říkáte, na rozřezaném břichu nic pohodlnějšího ani příjemnějšího není.
0/0
27.10.2004 9:37

Gilbert

CŘ na přání konečně i u nás
Jsem ráda, že tato možnost je už konečně (neoficiálně už dlouho – tvrdí zasvěcení) i u nás. Nejsem žádná nóbl panička, ale z přirozeného porodu se mi zvedá kýbl, bojím se bolesti při něm, bojím se nástřihu a všeho toho ponížení, kterého se (dámy potvrdí?) v českých porodnicích člověk dočkává. Až budu rodit, bude to císařem a klidně si za to pěkně zaplatím.
0/0
26.10.2004 16:31

karoten

Re: CŘ na přání konečně i u nás
Esi Vy nebudete panička s knírem pod pršáčkem, Gilberte
0/0
26.10.2004 16:37

Gilbert

Re: Re: CŘ na přání konečně i u nás
Tak to zcela určitě ne, pane Karotene.
0/0
26.10.2004 16:40

_Eva_

Re: CŘ na přání konečně i u nás
ale jestli ten váš kýbl půjde rozříznout :-))))
0/0
26.10.2004 17:01

herulinka

Re: CŘ na přání konečně i u nás
Jestli máš na mysli stejné ponížení jako já, tak si buď jista, že tě čeká i při cř.
0/0
26.10.2004 17:25

80E-seven

Re: CŘ na přání konečně i u nás
jestli ponizenim myslis, ze kdyz srovnaji hysterickou slapku do late, tak to si asi moc nepomuzes. toho se ti dostane aj tak...
0/0
26.10.2004 19:06

leetah

doporučuji přečíst odborný článek
Doporučuju přečíst si ten článek hlavně těm, co jsou císařema nadšení. Hezká je ta kapitolka "jak se provádí". http://www.infodomecek.cz/clanky.php?ID=17
0/0
26.10.2004 15:09

Santa1

Re: doporučuji přečíst odborný článek
A co je tam tak strašného, kromě několika zavádějících informací o několikadenním katetru a umělé výživě. Znám případy, kdy po císaři pouštěli maminy domů už čtvrtý den a zdaleka to už dneska není vyjímečné. Je to prostě tak, že pokud se vše v klidu naplánuje a provede, je mnohem méně prostoru pro komplikace a i postupy jsou šetrnější.
0/0
29.10.2004 7:21

leetah

k tomu budu č. 3
Docela zajímavá věc: v učebnici pro psychologii se uvádí, že téměř všechny císařem narozené děti mají podobný zlý sen, který je v noci budí až někde do 6. roku. Dost mě udivilo, že tam přesně popsali moji noční můru, kterou jsem trpěla v době předškolní (sama jsem se taky narodila císařem). Takže milé budoucí maminky: císařem svému dítěti neprokazujete žádné dobro - a to, o čem si myslíte, že to je dobro pro vás, to je dost pofidérní. Ať se každý rozhodne jak chce, ale co se týče mě, císařák jen z nouze - pro mě víc platí zdraví mého dítěte, než pochybné "pocity" mého drahého muže, který se najednou nemůže vyrovnat s tím, že se o ona místa musel dělit s miminkem.
0/0
26.10.2004 14:55

herulinka

Re: k tomu budu č. 3
0/0
26.10.2004 14:58

m-p-k-

Re: k tomu budu č. 3
     Rozlišuje ta učebnice, zda se jednalo o císařský řez plánovaný nebo akutní? Protože tam je ve vlivu na psychiku dítěte obrovský rozdíl. U akutních případů totiž předchází stres z těžkého porodu, který mohl poruchu způsobit sám o sobě. Stejně postižené potom ale může být i dítě, které po těžkém průběhu přijde nakonec na svět normálně.
0/0
27.10.2004 9:55

Santa1

Re: Re: k tomu budu č. 3
Přesně tak.
0/0
29.10.2004 7:22

_Eva_

ale vážně:
přirozený porod je pro dítě pozitivní: 1/ rytmické stahování při vypuzování plodu masíruje tělíčko a vytlačuje plodovou vodu z dýchacích cest (u cř se odsává) a startuje dýchání 2/ rozbíhají se přirozené hojící pochody a hlavně kojení 3/ uvádí se, že náhlý, nepřirozený porod cř zvyšuje u takto narozených dětí podíl depresí a sebevražd (docela drsný, že).
0/0
26.10.2004 14:46

herulinka

Re: ale vážně:
Přirozený porod je pozitivní i pro ženu - je přece nastartován až v ten okamžik, kdy je to správné a hormony se nějak vyplavují - nechci psát, že jsou v rovnováze - ony jsou, ale pro tu danou situaci. O zbytku už píšeš. Cř je náhlý - to je pěkné označení. I když si to mnohá žena nepřipustí, trvá po něm dlouho, než se srovná.
0/0
26.10.2004 14:51

_Eva_

Možná, že kdyby se ten zákrok jmenoval třeba "Milanův řez"
Tak takový zájem nebude...
0/0
26.10.2004 14:22

karoten

Re: Možná, že kdyby se ten zákrok jmenoval třeba
Jo, tomu se říká neotřelej vhled do problematiky  
Evu čeká strmá kariéra v reklamní agentuře!
0/0
26.10.2004 15:11

marketi

cisar
Po operaci je takova miniaturni jizvicka, kterou neni skoro videt. Muzu nosit bikiny jakkoli malicke. Hlavne ten cas straveny porodem je k nezaplaceni. Za 30 minut je mimco na svete a nema zadne boule a sramy jako po klas porodu.
0/0
26.10.2004 14:14

herulinka

Re: cisar
To ne, a jak srovnáváš vyfouklý břicho, ochablý přefiklý svaly a jak se pak srovnáš s pneumatikou okolo břicha? Je to možná kratší  než v některých případech klasického porodu, ale v porodnici pak musíš zůstat dýl, než ti vyndaj stehy...žádnou výhodu v tom nevidim, a doufám, že se mi podaří porodit klasickou cestou, na císaře nemám dobrý vzpomínky
0/0
26.10.2004 14:25

marketi

Re: Re: cisar
V porodnici jsem o dva dny dele. Ale stehy se dneska uz nevyndavaji. Ty se samy stratej. Jizvicka ma 10 cm.
0/0
26.10.2004 14:31

herulinka

Re: Re: Re: cisar
Co si pamatuju já, tak vyndavali asi dva stehy na kraji a ten zbytek byl vstřebávací. Ovšem je taky problém, když se to zanítí atd., to se taky může stát. Je fakt, že každej den byl v nemocnici utrpením, šílená nuda, nemáš do čeho píchnout...špatný vzpomínky.
0/0
26.10.2004 14:34

subarista

Re: Re: cisar
jakou pneumatiku?Zena ma ploche krasne bricho po cisaraku a byla za 5 dni doma. a to jeste mohla jit,jak se citila super. 3 hodky po zakroku uz stala na nohach
0/0
29.10.2004 19:32

_Eva_

hm a není to jedno?
 císařský nářez je asi in, tak když někomu nevadí nařezaný břicho a bojí se, že se navždy roztáhne... (přitom spolehlivě zaberou takový jednoduchý cviky)
0/0
26.10.2004 13:40

Olgo

Re: hm a není to jedno?
ti dva školáci, co si hráli na doktory prý nacvičovali císařský řez. mno a ten jeden má teď pod krkem nezahojitelnou jizvu :(
0/0
26.10.2004 14:09

witchcraft

Cisar
Rodila jsem cisarem sve prvni dite a nikdy uz nechci rodit jinak.Nebylo to na prani, dcera se zacala dusit a moje plodova voda uz nebyla voda ale zelena kase.Vstala jsem a chodila ten samy den a dcera byla v poradku take.Rodila jsem v male pohranicni porodnici a pokud budu chtit v budoucnu dalsi dite, budu rodit jedine cisarem.Zaplatpanbuh mame moznost svobodne volby,prave tak jako pri potratu.Nemusime se podvolovat nazoru nekolika pitomcu,viz cicero-cicero.Ktera si chce hrat na hrdinku a hekat nekde 15 az 30 hodin, ta at si to uzije.Ale at neceka, ze ji nekdo bude litovat nebo obdivovat!Takove ty starobabske kecy jako "prezily to jiny,prezijes to taky" mohou poslouchat jenom neschopne zavisle nany,ktere delaji to, co po nich chce okoli.Takove jsou mi skutecne k smichu.Krome toho stres a nasledky "normalniho" porodu jsou pro dite daleko horsi nez pri cisari.Prala bych Vam rodit klestema, pak by jste mluvili jinak!
0/0
26.10.2004 12:34

leetah

Re: Cisar
Patrně budu jedna z těch nán, které máš na mysli. Mám možnost srovnání, protože mám za sebou tři porody. Můžu tě ujistit, že porod císařem je dost bolestivá záležitost. Pokud máš takový strach z bolestí, tak ti doporučuju PDA. Necejtíš nic, a nemáš z toho žádnou hnusnou JIZVU na břiše. (já vím, teď namítneš, že tvůj doktor je génius a jizvu nemáš žádnou)
0/0
26.10.2004 12:38

witchcraft

Re: Re: Cisar
Patrne jsi necetla cely muj prispevek: ja jsem rodila CISAREM a ta bolest byla minimalni! Samozrejme se ale k tomu nesmis stavet jako chudinka po operaci, ale zacit se normalne pohybovat jak to jde! Jizvu mam, ale mam ji presne tam, kde zacina prechod bricha, tzn. ze muzu klidne nosit dvoudilne plavky a nic neni videt! Ano, muzu s klidem rict, ze nas primar je genius! A pokud si myslis, ze bolest u cisare je vetsi, nez u normalniho porodu, tak jsme v tom pripade dost dobra, protoze z meho hlediska to byla bolest minimalni a popoperacni rehabilitace mi trvala 3dny.Bydlim ve ctvrtem patre bez vytahu a nosila jsem svou dceru na ruce minimalne jednou denne spolu s nakupem!Vrele doporucuju vsem uvzdychanym chudinkam, ktere si mysli, ze nemuzou sami dojit ani na zachod, jelikoz meli cisare!
0/0
26.10.2004 12:47

leetah

Re: Re: Re: Cisar
Tak v tom případě sorry. Já se zase setkala s uvzdychanými pozvracenými (narkoza a jeji milé následky) maminkami, které byly na kapačce a se znovu roztrženou jizvou zůstaly v nemocnici deset dní, aniž by se mohly kloudně hnout a o svoje dítě se postarat.
0/0
26.10.2004 12:54

marketi

Re: Re: Re: Re: Cisar
Rodila jsem cisarem a bude-li nejake priste, bude cisar na me prani. Operace byla planovana, protoze dite sedelo a nechtelo se otacet. Clovek si vse krasne pripravil, operace se naplanovala na patou hodinu odpoledne. Za pet minut bylo dite na svete, hned jsem si s nim popovidala, a mezitim me zasili a za 30 mnut bylo vse OK. Jsem pro svobodu volby.
0/0
26.10.2004 14:11

herulinka

Re: Re: Re: Cisar
Minimální bolest? To myslíš ten pocit, kdy se ti zdá, že se ti břicho v místě řezu rozpadne a máš tendenci si ho držet, aby se tak nestalo? Vstala jsem taky půl dne po zákroku, ale že by mi bylo nějak krásně...chtěla bych si zkusit prožít, jaké to je, když potomek přichází na svět, se vším všudy, všechno vnímat atd. a doufám, že se mi to povede. Do císaře bych nešla ani náhodou dobrovolně.
A co jsem viděla kolem sebe, tak holky vstávaly jedna radost, některá i odešla ze sálu po svých, zatímco ty "kuchlé" musely ležet na pooperačním, než se vzpamatovaly...
0/0
26.10.2004 14:32

2Mac7

Re: Cisar
Pročpak myslíte , že ženy, které chtějí přirozený ( samozřejmě pokud nedojde k problémům ) porod  jsou neschopné závislé nány ? Protože to vidí jinak než Vy ? Převážná  většina z nich se rozhoduje sama , nekouká na to co chce okolí ( které jim třeba  doporučuje císaře ) . Říkáte, že máme možnost svobodné volby , ale která se rozhodne jinak než Vy .... Možná, že při takovém uvažování by označení "nána" sedělo dobře Vám.  Rodila jsem 2x , vstala a chodila jsem v ten samý den , 1. porod - cca 2 hodiny od začátku "porodních bolesti" ( u mne projevujících se jako nucení na záchod ) , 2. porod o něco delší cca 3 hodiny - "bolesti" stejné. Přála bych Vám takový porod , pak byste mluvila jinak .
0/0
26.10.2004 12:50

subarista

Re: Cisar
naprosto s tebou souhlasim,zena chce dalsi dite take jen cisarakem. jine jsou hloupe nany.
0/0
29.10.2004 19:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.