Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusko přiblížilo svět k čistšímu ovzduší

Ruská Státní duma, dolní komora parlamentu, schválila Kjótský protokol o omezování škodlivých emisí. Očekává se i souhlas horní komory a prezidenta Putina. Pak začne globální dokument platit v desítkách zemí. Ty budou muset snížit produkci plynů, které zahřívají planetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maxip

pseudoekologové
Najdou se však i stáda pseudoekologů, kteří dělají demonstrace a blokády kvůli jaderným elektrýrnám. Přitom jaderná elektrárna neprodukuje ani oxid siřičitý, ničící lesy na horách, ani oxid uhličitý, způsobující skleníkový efekt. Pravda, i množství vodní páry z chladících věží ovlivňuje klima, ale tu produkují i tepelné el.. Pak je tu ten hlavní problém, kam s vyhořelým palivem, což je ale problém lokální a lépe řešitelný, než skleníkový efekt. A kde vázne vývoj řízené termonukleární reakce, která žádný radioaktivní odpad nedává?
0/0
24.10.2004 18:41

Vaclav Hanus

Re: pseudoekologové
...lokalni? Jeste napis, ze je to problem tohoto tydne...
0/0
24.10.2004 18:52

Kanadan

Re: pseudoekologové
Pseudoekologove maji co rikat i na zdejsi televisi.Kdyz chteji na obrazovce ukazat tu hruzu tak ukazi chladici vez jederne elktrarny jak se z ni vali kour a nikoho nenapadne vyvetlit,ze se jedna o neskodnou paru.Jeden priklad jak se blbne publikum.
0/0
24.10.2004 20:39

Reginaldo

Odhad Světové banky
Světová banka odhadla, že škody způsobené znečistěním životního prostředí v Číně dosahují 8 až 12% hrubého národního produktu. Jde o ztracené pracovní dny, kontaminovanou úrodu, uzavíraní podniků kvůli nedostatku vody způsobenému znečišťováním, odlesńováním a rozšiřováním pouště.
0/0
23.10.2004 16:19

Vaclav Hanus

Tohle je velice dobra....
....zprava!
0/0
23.10.2004 15:51

Reginaldo

Re: chuchuchu
Jeden příklad:
Vesnicí Šang-pa v severočínské provincii Kuang-tung teče říčka, která na první pohled není v pořádku. Má totiž barvu rzi. Zdání v tomto případě neklame. Úroveň toxických látek ve vodě 44x přesahuje povolenou hranici. Místní rolník si novináři z časopisu Economist stěžuje, že po práce ve vodě na rýžovém políčku jej svědí nohy. Jeho žena si musí každý měsíc kukpovat novou pánev, protože voda s agresivními látkami způsobuje korozi kovu.
 
14 z 31 obyvatel, kteří loni ve vesnici Šang-pa přišli o život, zemřeli na rakovinu.
0/0
23.10.2004 13:51

Reginaldo

Re: Re: Re: chuchuchu
Nekteří nešťastníci by bez nadávání na USA nemohli žít.
 
Psi štěkají ale karavana jde dál.
0/0
23.10.2004 14:16

j@ck

Re: Re: chuchuchu
ale pinku, to je o trochu necem jinem. zatimco cina si tu reku znecistuje na vlastnim uzemi, tak usa ohrozuje ekologickou katastrofou cely svet. usa je zrout svetovych zdroju a energie a na vypousteni CO2 do atmosfery se podili snad 50%, zatimco podil populace ve svete maji 5%. prve si neco nastuduj o globalnim oteplovani a jeho pricinach, precti si nazory svetovych odborniku a zjistis, ze to je casovana bomba. to, ze GWB, odmita CO2 jako pricinu sklenikoveho efektu svedci jenom o jeho omezenosti a to, ze nerespektuje mezinarodni mineni jen o jeho aroganci. je smutne, ze i u nas se najde dost hloupych ovci, ktere ho v tom jeste podporuji. amerika nezije na teto planete sama a mela by se chovat trochu s respektem a zodpovednosti.
0/0
23.10.2004 15:56

Dan 1

Re: Re: Re: chuchuchu
Umíme udělat klimatický model na další 3 dny, a to se ještě mohokrát sekneme a místo plavek bereme zimní kabáty, ale o skleníkovém efektu víme všechno a je nám jasné, kdo za to může. George W. Bush, Velký Satan. My jsme ti mravní, kteří možná tolik emisí nevytváří, zato s nimi umíme čile kšeftovat. Doporučuji vyhledat si na NP článek dr. Luboše Motla o skleníkovém efektu. Zdaleka ne všichni odborníci jsou s ekologisty v názorové shodě.
0/0
23.10.2004 16:02

Reginaldo

Re: Re: Re: Re: chuchuchu
To máš marný, za všechno může Velký Satan.
0/0
23.10.2004 16:09

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: chuchuchu
Já vím. A my, jeho imperialističtí přisluhovači.
0/0
23.10.2004 16:14

j@ck

Re: Re: Re: Re: chuchuchu
jasneze neni snadne predpovidat pocasi (jak je mnohdy videt v predpovedich). o sklenikovem efektu nevime vsechno, ale jsou docela presvedcive indicie pro to, ze na globalnim oteplovani planety se podili zvysene uvolnovani CO2 do atmosfery v dusledku lidske cinnosti. za par desitek let uz by treba mohlo byt pozde na to to zastavit. co kdyz vznikne zacarovany kruh (pozitivni zpetna vazba), kdy vyssi koncentrace CO2 v atmosfere bude zpusobovat dalsi rychlejsi uvolnovani dalsiho CO2. tady proste neni prostor pro riskovani.
0/0
23.10.2004 16:20

Lui_

Re: Re: Re: Re: chuchuchu
Pravda je takova, ze at jedna tak druha strana nevi co se se bude dit v budoucnu.
Kazdopadne ja bych radsi zil v te spolecnosti, ktera bude pocitat s obemi variantami, nez nechat le tempo vzrustu produkce CO2 do ovzdusi jak je, a pouze pocka nekolik stoleti co se stane.
0/0
23.10.2004 16:22

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: chuchuchu
Zatím jsou obě teorie (tj. že 1. se nic neděje, 2. se blíží katastrofa) postaveny na spekulacích, takže mě to nijak netrápí.
0/0
23.10.2004 16:26

j@ck

Re: Re: Re: Re: chuchuchu
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/3498830.stm - napriklad na BBC najdes spoustu clanku o globalnim oteplovani - staci zadat do jejich vyhledavace global warming. citace vedce v tomto clanku : "In my view, climate change is the most severe problem we are facing today, more serious even than the threat of terrorism"
0/0
23.10.2004 16:24

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: chuchuchu
Pár článků na toto téma jsem četl a protože toho o klimatologii moc nevím, jsem odkázán pouze na ně. Zprvu mě argumenty katastrofistů taky děsily, než jsem objevil už zmíněný článek od L. Motla.
0/0
23.10.2004 16:29

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: chuchuchu
j@ck ma pravdu!
0/0
23.10.2004 16:04

Reginaldo

Re: Re: Re: Re: chuchuchu
Takže Čína využívá lepší ekologické technologie než Spojené státy?
0/0
23.10.2004 16:12

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: chuchuchu
Ano.
0/0
23.10.2004 16:44

Reginaldo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chuchuchu
0/0
23.10.2004 17:30

Reginaldo

Re: Re: Re: chuchuchu
Ano, USA se podílí na znečišťování světa ale nemáš pravdu, že Čína znečišťuje jen své území. Pokud v Číně nenastane obrat, svět zaplatí cenu v globální změně klimatu a ztenčování ozónové vrstvy. Čína kryje spalováním uhlí až tři čtvrtiny svých energetických potřeb. Při spalování uhlí vzniká oxid siřičitý a není překvapením, že jeho emise v Číně jsou největší na světě. To vede k tomu, že kyselé deště sužují čtvrtinu země, včetně třetiny vší zemědělské půdy.
 
Děje se něco podobného na území Spojených států?
0/0
23.10.2004 16:08

j@ck

Re: Re: Re: Re: chuchuchu
to, ze cina taky znecistuje ovzdusi, je jiste pravda. ale proc srovnavat cinu s USA? proc srovnavat komunistickou totalitu s demokratickou svobodnou zemi? USA by se jako svetova jedina supervelmoc mela chovat zodpovedne (u ciny se nic takoveho nepredpoklada). uz jenom kvuli kerryho nazorum na ekologii bych ho videl radeji ve funkci prezidenta, i kdyby se uz nic jineho nemelo zmenit.
0/0
23.10.2004 16:15

Lui_

Re: chuchuchu
Kjotsky protokol ma rady neznamych (jako napr. co se stane v pripade, ze nejaky stat nedodrzi stanovene limity, nejsou jasne definovane sankce), ale silne s tebou nesouhlasim, jakakoli zmena se musi delat krok po kroku.
Nejvetsi problem bude v soucanosti s arogantni politikou USA, kterym jde uz odjakziva maximalne o sireni sveho ekonomickeho a mocenskeho vlivu. Uvahy o Dopadu na ostatni narody, resp. zivotni prostredi jim jsou zcela cizi.
0/0
23.10.2004 15:47

Reginaldo

Kjótský protokol
To, že Rusko přistoupilo ke Kjótksému protokolu, je sice hezké ale co ostatní znečišťovatelé?  Patří mezi ně USA, Čína a některé další vyspělé průmyslové země.
 
Podle epertky americké nevládní Rady pro zahraniční vztahy Elizabeth Economyové mají ekologické problémy Ćíny ničivý dopad na zdravotní stav čínského obyvatelstva, v některých oblastech země omezují ekonomickou produktivitu, produkují milióny ekologických upchlíků a přispívají k sociálním nepokojům.  Podle Economyové Čína významně přispívá prakticky ke každému celosvětovému problému: ke globálním klimatickým změnám, ztenčování ozónové vrstvy a ztrátě biodiverzity. To, co Čína dělá na poli životního prostředí, oblivní navždy ekologickou situaci Země.
 
 
0/0
23.10.2004 13:30

Montaigne

Dneska ještě slečna Jindřiška Pinková - Hujerová
 s plakáty nepřišla. Aso jí nškdo čmajznul štafle.
0/0
23.10.2004 9:12

Reginaldo

Re: Dneska ještě slečna Jindřiška Pinková - Hujerová
Tobě tady chybí tapetování?  Tak to jseš asi jeden z mála.  
0/0
23.10.2004 13:16

fleret

Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
 tak tohle je for dne...legracnejsi zprava dnes na iDnes nebyla - to se opravdu povedlo
0/0
22.10.2004 22:57

hovnival-

Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
tak uz nadesel cas na fotografii Mgr. Tichackovy. 
0/0
22.10.2004 23:10

Isabelle

Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
Snazila jsem se vam poslat moji fotku, ale pan cenzor mi to zakazal, ze jsem tak vooooskliva, ze by to odstrasilo vsechny prispevatele na Idnes, tak snad ta Tichackova to vse zachrani...good luck...
0/0
22.10.2004 23:17

hovnival-

Re: Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
ok, posli tedy svoje foto :). Neverim, ze by to mohlo byt az tak hrozny....
0/0
22.10.2004 23:22

Isabelle

Re: Re: Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
Tak se na to zeptej cenzora!!
0/0
22.10.2004 23:24

hovnival-

Re: Re: Re: Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
ptat se ho nebudu. rad si na veci delam svuj vlastni nazor. tak to posli. 
0/0
22.10.2004 23:26

Isabelle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
No nemuzu nic poslat, vraci mi to zpet s poznamkami, ze uz se na "to " nechce divat, a ze kdyz to zkusim jeste jednou budu odsouzena , ze poskozuji jmeno serveru iDnes...
0/0
22.10.2004 23:32

hovnival-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
posli mi to na mejl. zajimalo by me, jestli jsi opravdu tak hnusna, jak pises
0/0
22.10.2004 23:34

Cislo 1

Re: Re: Re: Rusko priblizilo svet k cistsimu ovzdusi
Stačí označit smajlíka. Já například vypadám takhle:
0/0
22.10.2004 23:25

Thyronx1

Hahaahahah
Ano USA na rozdil od ostatnich statu by musely Kjotsky protokol opravdu dodrzet a pochybuji ze y pan Prodi byl ochoten zaplatit americkym firmam vymenou za podpis protokolu zaplatit Americe ekonomicke skody. Ostatne po te cu Rusko podepsalo se snad uz dycha vsem lip ne? Kde se podepsalo, tam uz tezke Diesly nekouri, vsechna auta maji podobne jako v USA katalyzatory, nepouziva se freon ani v prumyslu ani v domacnostech a kyslicnik uhlicity z kouricich kominu vlastne nexistuje v "Kjotskych " zemich taky. Chemicky nemaji zadne uniky chemie do vzduchu a stopy DDT v krvi nema take nikdo. Proste je nam hej. USA nepodepise nic co je pro ni neuskutecnitelne. Stejne tak Cina a dalsi.
0/0
22.10.2004 21:44

Reginaldo

Re: Hahaahahah
0/0
22.10.2004 21:45

maxip

Re: Hahaahahah
Pujč si učebnici chemie ze základní školy. Kysličník uhličitý CO2 jde z každého komínu, kde se spaluje fosilní palivo včetně plynu. Leda že bys spaloval čistý vodík, pak bys produkoval pouze vodu.
0/0
23.10.2004 5:11

Lui_

Re: Hahaahahah
Evidentne si o Kjotsky protokol ani nezavadil a nevis o cem mluvis.
Ad tvoje zminka, ze je to pro USA neuskutecnitelne, silne nesouhlasim, je to uskutecnitelne, jen by museli prehodnotit svoji soucasnou politiku a poslat do pryc Jirku Krovaka i s jeho neokonzervatilnimi pomocniky.
Troufam si rict, ze kdyby se respektovaly volebni vysledky a byl u moci Al Gore, postoj spojenych statu at k zahranicni politice, tak prevazne k ekologii by byl podstatne rozdilny.
0/0
23.10.2004 15:59

Reginaldo

Evropská unie a Spojené státy: rivalové i spojenci
Evropští představitelé vyčítají prezidentu Georgi Bushovi, že se staví do role stoupence volného obchodu v globálním měřítku, fakticky ale neváhá sáhnout k ochranářským opatřením pokaždé, kdy jde o ochranu zájmů domácího průmyslu. Zvláště patrné to je nyní, uprostřed volebního boje o znovuzvolení Bushe do prezidentské funkce. K obchodním sporům dochází nejen na globální, ale také na transatlantické úrovni. Evropská komise například kritizuje podpory poskytované vládou USA leteckým společnostem po teroristických útocích ze září roku 2001. Spojené státy si zase stěžují, že unie nedovoluje dovoz masa z chovů skotu, při kterých bylo užito hormonálních preparátů nebo geneticky manipulovaných plodin. "Přes všechnu rivalitu mezi oběma břehy Atlantiku jde o osudové spojení," konstatoval před časem o vztazích mezi Evropou a Spojenými státy německý ministr zahraničí Joschka Fischer. "Evropa nebude v budoucnosti soutěžit jen s USA, ale především s Ruskem a asijskými ekonomikami. Soutěž o lepší výkony s Američany nás může vyzbrojit pro výzvy budoucnosti," dodal Fischer.
 
         
 
 
0/0
22.10.2004 21:41

hovnival-

@@ zjisteni
Zjistil jsem, ze sudajev a pinkshadow nejsou dve rozdilne osoby, ale jedna se o osobu jednu!! Vystupuje zde pod dvemi jmeny.
0/0
22.10.2004 21:16

Isabelle

Re: @@ zjisteni
A do jake tasky zvraci sudaj...je to Nike a nebo Puma??
0/0
22.10.2004 21:19

Dan 1

Re: Re: @@ zjisteni
Zatím jsme zjistili, že popelnice na Cejlu vybírá s taškou zn. Aidsdidas.
0/0
22.10.2004 21:27

hovnival-

Re: Re: @@ zjisteni
vzhledem k tomu, ze se jedna o tu samou osobu, je to taska Nike.
0/0
22.10.2004 21:30

Dan 1

Re: Re: Re: @@ zjisteni
Tak se mi zdá, že si to od obou jmenovaných pěkně schytáš. A jestli se přidá i Kamil, nechtěl bych být ve tvé kůži...
0/0
22.10.2004 21:38

hovnival-

Re: Re: Re: Re: @@ zjisteni
vezmu si kapesni nozik-rybicku. ubranim se, mozna si jeste pamatujete na tu studentku, ktera nozikem-rybickou zabila utocnika, ktery ji chtel znasilnit.
0/0
22.10.2004 21:46

Reginaldo

Re: Re: Re: Re: Re: @@ zjisteni
Na Suda si vezmi granát aby ses k němu nemusel přiblížit a čuchat jeho výpary.
Ode mě a od Kamila ti nic nehrozí.
0/0
22.10.2004 21:48

hovnival-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: @@ zjisteni
radeji si dam zadni casti kalhot sklapovaci pasticku na mysi.
0/0
22.10.2004 21:50

Reginaldo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: @@ zjisteni
Jak myslíš, ale podle tvého jména by ti asi nic nehrozilo.
0/0
22.10.2004 21:51

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: @@ zjisteni
Na co ty hned nepomýšlíš... Sud by na tebe poštval Ritu, ale jistě by tě neznásilnil. To, že se ještě neozval a nenadává, svědčí o tom, že vymýšlí nějaký plán. Levičáci mají vždycky nějaký plán...
0/0
22.10.2004 21:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.