Diskuze

Kamion natlačil auto do školního autobusu

Holandští policisté vyšetřují nehodu, v níž figuruje český řidič kamionu. Na dálnici A35 ve čtvrtek narazilo osobní auto do školního autobusu. Kamion už nestihl zabrzdit a vůz se třemi cestujícími natlačil do studentského zájezdu. Dva lidé z auta zemřeli. Český šofér je těžce zraněn.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Reginaldo

22. 10. 2004 18:59
Evropská unie a Spojené státy: rivalové i spojenci
Podíl HDP na hlavu v nových členských zemích představoval podle loňských údajů jen 39 procent HDP amerického. Jinak řečeno - náskok Spojených států před Evropskou unií se po rozšíření ještě zvětšil. Podle podle agentury Reuters je to jen pokračování předchozího trendu. V letech 1991 až 2003 vzrostla ekonomika Spojených států o 47 procent, zatímco Evropské unie jen o 28 procent. Unie zaostávala i v minulosti, například v růstu produktivity práce. V USA rostla produktivita mezi lety 1999 a 2003 v průměru o 1,8 procenta ročně. V unii oproti tomu ve stejném období rostla produktivita jen o 0,7 procenta. Totéž platí také o zaměstnanosti. V Evropské unii činila tato kvóta v roce 2002 64,3 procenta, což bylo hluboko pod cílem stanoveným v Lisabonu pro rok 2003, nemluvě o kvótě dosažené ve Spojených státech, kde to je 71,9 procenta. To se odráží i na nezaměstnanosti, která je v unii vyšší než v USA. Zájmový svaz evropského průmyslu UNICE uvádí další důvody zaostávání. V Evropské unii se na výzkum a vývoj vydávají ročně částky odpovídající zhruba dvěma procentům hrubého domácího produktu. Ve Spojených státech to jsou 2,64 procenta. Poplatky za přihlášení patentů jsou v unii přibližně čtyřikrát vyšší než za oceánem.
 
         
 
 
0 0
možnosti

maxip

22. 10. 2004 19:38
Re: Evropská unie a Spojené státy: rivalové i spojenci
Tak kvůli tomu kamiony bourají? A já ťulpas si myslel, že jsou přetížený...
0 0
možnosti

maxip

22. 10. 2004 18:34
Kamiony na vagóny!
To, co způsobují kamióny v poslední době, už je neúnosné. Vždyť není týden, aby se nestala nějaké vážná dopravní nehoda s tragickými následky - teď myslím zejména u nás, ne v NL. Nemluvě o tom, jak tyto těžké vozy ničí silnice. Chtělo by to co nejvíc objemů nákladů převážet po železnici, přizpůsobit tomu pohraniční stanice i uzlové stanicwe ve vnitrozemí, tj. odstavné a nákladové plochy a rampy, any nakládka a vykládka či vagonování návěsů bylo plynulé. Rozhodně by taková investice pomohla jak bezpečnosti lidí, tak i prosperitě ČD, stavu silnic a životnímu prostředí.
0 0
možnosti

Sudajev_Komsomolec

22. 10. 2004 18:23
**********
Za to můžou ami, kdo jinej.
0 0
možnosti