Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi věří prezidentovi, církvi ne

V České republice a v Maďarsku je obecně o něco vyšší důvěra ve společenské a politické instituce než v Polsku, na Slovensku a na Ukrajině. ČR dále vyniká malým počtem lidí, kteří věří církvi. Na prvním místě důvěryhodnosti je u Čechů prezident.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Drongo

Papež by měl Klause svatořečit
Proč papež Klause neprohlásí za svatého? Církev by měla dalšího svatého Václava
0/0
24.10.2004 23:19

LYNIC

Neuveritelne
Neuveritelne mi nepripadne ani tak to,ze vetsina cechu neveri v Boha,ale skutecnost,ze veri soucasnemu prezidentovi-chce se jen s nepredstiranym udivem zeptat:po tom vsem???Budiz,tato skutecnost mne ale jen utvrzuje,ze me rozhodnuti nezit v cesku je vice nez spravne....
0/0
22.10.2004 17:11

celtic

exot
Jsem exot Věřím církvi více než prezidentovi  A teď všichni do mně
0/0
21.10.2004 21:00

GhorX

Re: exot
Mno, já osobně panu prezidentovi věřím méně, než církvím, kterým nevěřím prakticky vůbec. Církve ty své nesmysly hlásají alespoň občas z přesvědčení. Pan prezident výhradně z čiré vyčůranosti.
0/0
21.10.2004 21:09

borisov2

Re: exot
Seš exot ...A já taky   Věřím v obecnou a apoštolskou církev a prezidenta České republiky
0/0
22.10.2004 10:48

Vaclav Hanus

Re: exot
Do tebe??? Naopak! Ja jsem na tom stejne...a to jest enic neni...v boha tedy moc neverim...
0/0
22.10.2004 17:27

habit

Myslim, ze ta formulace byla spatne pochopena...
... verit tady ma spis vyznam duverovat. Vira a duvera maji jine prameny. Vira vychazi spis z nevedomosti nebo z neschopnosti vysvetlit si jiste veci racionalne, kdezto duvera prameni z poznani. Viru muzete do lidi natlouct treba pendrekem, duveru musite ziskat...
0/0
21.10.2004 13:28

karoten

Re: Myslim, ze ta formulace byla spatne pochopena...
Hezky řečeno. Takže ty výsledky průzkumu  vypovídají o důvěře? Já měl za to že o víře...
0/0
21.10.2004 13:53

habit

Re: Re: Myslim, ze ta formulace byla spatne pochopena...
...to by se pravdepodobne hovorilo o vire v neco, ne o tom, ze veri nekomu ci necemu.
0/0
21.10.2004 13:59

karoten

Re: Re: Re: Myslim, ze ta formulace byla spatne pochopena...
Ale jdi....důvěra je důvěra. Otázka v průzkumu zněla "věříte?"
Samozřejmě že by byly výsledky rozdílný při použití jiný formulace. To je věda, nastavit otázku tak, abychom dostali výsledek který potřebujeme!
0/0
21.10.2004 14:03

habit

Re: Re: Re: Re: Myslim, ze ta formulace byla spatne pochopena...
...verit nekomu nebo necemu muzes neco konkretniho, pokud to pouzijes obecne, je "verit" prakticky totez co "duverovat"....
0/0
21.10.2004 14:13

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Myslim, ze ta formulace byla spatne pochopena...
Ne, to není. U agentury by ses živit teda nemoh´. Není to to totéž. Proto je čeština tak výrazově bohatá, aby dokázala emočně postihnout různý kvality věcně stejnýho pojmu.
0/0
25.10.2004 11:57

Obracec_kalendare

....
Církvi NE   ,potěšující zpráva. Že by se   začalo stádo rozprchat. Děkuju zvláště fanatikovi Karasovi,svými středověkýmy názory má na tomto úspěchu lví podíl.
0/0
21.10.2004 13:23

Kramer_vs_Kramer

Cut&Paste pro Matrixy
 
Jedini, kdo si mysli, ze je Klaus vynasen do nebes jsou ti, kteri ho nenavidi. Nikdo, krome jeho nejblizsi rodiny ke Klausovi nevzhlizi tak silne, jak silne ty ho nenavidis.
Smir se s tim uz jednou.
To, ze ty ho nenavidis jeste neznamena, ze ti, co s Klausem souhlasi, nebo se nejakym zpusobem ztotoznuji jsou presne na opacnem konci spektra nez ty. Pokusim se ti slovy popsat graficke znazorneni.
Jedna se o usecku dlouhou 200 metru a jeji prostredek znamena neutralni postoj. To, ze ty jsi na uplnem konci te pricky jeste neznamena, ze vsichni, kdo jsou od tebe za hranici prostredku jsou presne na opacnem. Ja osobne se nachazim nekde na 12tem metru opacne casti primky nez ty.
0/0
21.10.2004 13:20

habit

Re: Cut&Paste pro Matrixy
...on je ted marti nejakej hysterickej... asi ma svy dny. Jinak vzdycky narazku na Klause nejak sikovne narafici, nekdy mu dokonce i prizna nejake zasluhy, ale jen zridka ho stavi na uroven Hitlera a Gottwalda....
0/0
21.10.2004 13:23

Kramer_vs_Kramer

Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
Pravda, ale vetsinou ma ponekud zjednodusene videni sveta. Podiva se na obdivovatele Klausovych protivniku (kuprikladu sisko1) a predstavuje si, ze ti na druhe strane se obdobne chovaji ke Klausovi. On totiz neni ani ochotnej pripustit, ze muzes mit s nekym "jen" podobny nazor, ale protoze nikoho "podobnejsiho" neznas, tak volis toho nejblizsiho. Nikoliv ideal.
0/0
21.10.2004 13:32

habit

Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
...joj, to uz tady bylo probirano tolikrat - vira versus chladny kalkul. Ale pro fanatika je fanatik kazdy, kdo neni fanatik - zni to krkolomne, co?
0/0
21.10.2004 13:38

karoten

Re: Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
Přesně. Souhlas.
0/0
21.10.2004 13:51

Kramer_vs_Kramer

Re: Re: Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
To je dobre, ze souhlasis. Bohuzel se tu vyskytuje mnohonasobne vice fanatickych antiklausovcu, nez proklausovcu.
0/0
21.10.2004 14:02

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
Tak to nesouhlas.
0/0
21.10.2004 14:04

Kramer_vs_Kramer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
Tak mi tu schvalne najdi nejaky zoufaly vykrik typu: "Klaus je ten spravny clovek na spravnem miste" apod.
Vzdycky, kdyz se tu zacne psat o Klausovi, tak to zacne nekdo zoufalym vykrikem ze je to narcis apod, coz vetsinou nesouvisi s tematem a pak teprve nastanou obhajoby te ci one myslenky nezridka provazene vetou "jinak Klause moc nemusim".
0/0
21.10.2004 14:09

Kramer_vs_Kramer

Re: Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
Jak by rekl Werich: "Rek jste pravdu, ale zni to blbe".
To si fakt musim zapamatovat: Ale pro fanatika je fanatik kazdy, kdo neni fanatik.
0/0
21.10.2004 13:52

habit

Re: Re: Re: Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
....netvrdim ovsem, ze je to autenticke... mozna jsem nekoho citoval nebo parafrazoval...
0/0
21.10.2004 14:01

martixy

Re: Re: Cut&Paste pro Matrixy
Napsal jsem, že to byla nadsázka. Myslím, že kdyby Klaus získal větší moc, tak by dle mne byl nebezpečím pro demokracii jako je Lukašenko. Je dobře, že prezidentské pravomoci jsou v Česku omezené. Sám Klaus se o to ve svém protihavlovském vytržení zasloužil. Ovšem to netušil, že bude muset odejít z pozice šéfa nejsilnější strany a že pro něj prezidentské křeslo bude východisko. Bojím se jen, aby vysoká stádní popularita totožná s popularitou např. Lukašenka v Bělorusku netlačila na zvýšení jeho pravomocí.
0/0
21.10.2004 14:40

siskol

Kdo by tady věřil církvím...
 
...když bez vyjímky kolaborovaly s komunisty..stejně jako lidovci(od té doby se říká Lidovec=Blbec).
Církve mají totiž jedinou zásadu a to, participovat na moci, ať je u žezla kdokoliv. Přesvědčíme se již brzy po krajských volbách, pokud je nevyhraje ODS obrovským náskokem, hrozí nám nová Národní fronta..
Po volbách ale bude asi jednoznačně vládnout ČSSD+KSČM+KDU-ČSL, protože heslo "vychcaných" lidovců je: Být přitom...však už mají s podobné koalice zkušenosti z Národní fronty.
0/0
21.10.2004 13:17

Destroyer7

Není divu
0/0
21.10.2004 12:54

j@ck

-
pan "Profesor" se pri cteni tohoto clanku jiste musi rozplyvat blahem...
0/0
21.10.2004 12:13

iuos

hmm
při čtení diskuze již méně.....
0/0
21.10.2004 13:04

luminol

chybějící fakta
Společnost neuvedla, kolik lidí odmítlo odpovědět. Bez tohoto údaje jsou všechna uvedená čísla bezcenná.
0/0
21.10.2004 12:04

iuos

hmm
co si mám představit pod pojmem "věřit církvi/prezidentovi" ? ani církvi ani prezidentovi nevěřím nos mezi očima
0/0
21.10.2004 11:55

Joshuaboy

!
Věří prezidentovi? Nechápu, v čem se dá člověku nikoliv blízkému věřit...
0/0
21.10.2004 11:55

habit

Re: !
...mozna by bylo presnejsi rict nejmene mu neveri. O tom je podle mne politika - nejde o to upinat veskere nadeje k jednomu idolu, ale hledat nekoho, kdo mi nejmene vadi...
0/0
21.10.2004 12:08

Joshuaboy

Re: Re: !
Ta otázka je špatně položena...Místo komu věříte mělo být kdo vám nejméně vadí. Jak říkáš. Jako v čem Klausovi věří? V lepší zítřky? K tomu má minimum pravomocí...
0/0
21.10.2004 12:12

habit

Re: Re: Re: !
...jak uz jsem rekl. Kazdy zaujima nejake postoje, Klaus taky. Pokud se s joho postoji ztotozni vetsina lidi, da se to brat tak, ze mu veri - nebo presneji ne-neveri... Duveru si neziskas z titulu funkce ani pravomocemi...
0/0
21.10.2004 12:15

Futty

Sčítání lidu.
To zapřičinilo aroganci a zpupnost katolíků. Každy hlupák se hlásil k círvím a nyní poneseme důsledky.
0/0
21.10.2004 11:25

Kloss

Církve vznikly
proto, aby využily nevzdělanosti a naivity lidí k jejich ovládnutí, zastrašování, trestání a vynucované poslušnosti. V dějinách napáchaly tolik škody, že nikdy nepochopím, jak ještě mohou někoho posledních 100 let oslovovat. To není např. mobil podle nich výtvorem ďábla? Dřív by upalovali.  No, co jim zbývá, než se přizpůsobova vývoji, že? Hlavně ale vždy posluhovat jakémukoliv režimu, vždy jménem "Boha", a hrabat pro sebe. Celebrovat nacisty, TeDeum Gottwaldovi, Havlovi...Hlavně ale prd dělat, žvanit a moralizovat. Ideologie pro hlupáky, co se chtějí něčeho držet. Hnal bych černopr.elníky bičem k lopatě! Jedině v tom se komunisti chovali dobře. Ale lid obecný asi potřebuje ty jejich bludy a kecy, holt ovečkám se pod pastýřem s fujarkou lépe ťapká a pobekává. Podobně si vedou dnešní politické strany ( že, Cyrilku).  Dobře už to zde napsal zlý fořt Emil, tak co dodat. Snad jen bůh s vámi, věřící, 3x zdrávas i s panenkou marií a jezulátkem...
0/0
21.10.2004 11:08

zlý fořt Emil

Re: Církve vznikly
Amen :-)
0/0
21.10.2004 11:20

habit

Re: Církve vznikly
...vira ma jednu velkou vyhodu - snima z tebe odpovednost.
0/0
21.10.2004 11:25

martixy

Re: Re: Církve vznikly
Odpovědnost snímá kdokoliv - politické strany, vůdci jako Hitler, Gottwald, Klaus apod., masová shromáždění. Všechno je to výtvor lidí nebo někoho jiného???
0/0
21.10.2004 11:40

habit

Re: Re: Re: Církve vznikly
...marti, posledni dobou uz nejak pretejkas... byt tebou, zkontroluju si pretlakovou pojistku. Ta trojice jmen opravdu lecos vypovida o tvem videni sveta...
0/0
21.10.2004 11:48

martixy

Re: Re: Re: Re: Církve vznikly
Někdo jiný používá běžně termín grosstapo, policejní stát, normalizační poměry.... Jde o určitou nadsázku...
0/0
21.10.2004 11:49

habit

Re: Re: Re: Re: Re: Církve vznikly
...jde o nadsazku pojmenovavajici urcite pomery a tendence - v zemi, kde behem jedne vlady stonasobne vzroste pocet odposlechu, kde policejni prezident povazuje odposlech a protizakonne jednani policie za normalni vec a kde je odposlouchavan nejvyssi predstavitel opozice, je takova nadsazka zcela namiste...
0/0
21.10.2004 11:59

gter

Re: Církve vznikly
Souhlas !
0/0
21.10.2004 11:27

borisov2

Re: Re: Církve vznikly
No jó, církve vždy přisluhovaly totalitním režimům. Nacistům i komunistům. Jen mi je nějak divný proč ty totalitní režimy furt církve pronásledovaly. Proč nacisti zrušili Pravoslaví a popravili celé vedení pravoslavné církve československé. A proč komunisti zavírali katolický faráře? Divný co?
0/0
21.10.2004 15:38

habit

Jsi-li správný katolík...
...nedáš gumu na kolík (Monty Python) - i presto u nas vymiraji... proc?
0/0
21.10.2004 11:02

karoten

Re: Jsi-li správný katolík...
Kdo vymírá? Věřící že vymírají? kdes to vzal?? Řeknu Ti kdo vymírá - jsou to majetkově orientovaní poživační sobci. Ti vymírají zcela přirozeně.
0/0
21.10.2004 11:09

habit

Re: Re: Jsi-li správný katolík...
...na cirkvi, a vubec na vsech subjektech orientovanych na viru, mi vadi jejich tolerance k totatilnim praktikam.
Rad a system ma u nich vyssi prioritu nez svoboda - dulezite je stado, na jednotlivci nezalezi.
Ostatne i ty jsi zrejme verici - zahledl jsem nekde, jak nadsene souhlasis s povestnym vyrokem policejniho prezidenta "...kdo ma ciste svedomi..."
0/0
21.10.2004 11:17

karoten

Re: Re: Re: Jsi-li správný katolík...
Nebuď labuť Habite, to byla silná nadsázka na kterou jsi bohužel nereagoval - to mě dost mrzí
 
Jinak máš 100%ní pravdu s tím stádem. To platí
0/0
21.10.2004 11:23

habit

Re: Re: Re: Re: Jsi-li správný katolík...
...vidis, a ja spis sazim na individualitu. Stado jde slepe za svym vudcem, i kdyz ten ma treba zrovna chut skocit do propasti...
0/0
21.10.2004 11:27

martixy

Re: Re: Re: Jsi-li správný katolík...
Pokud vím, tak nejateističtější  režimy na světě jsou komunistické režimy. V KLDR je náboženství dokonce zakázáno.
0/0
21.10.2004 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.