Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie zranila šéfa běloruské opozice

Běloruská policie rozehnala v Minsku i druhou demonstraci proti prezidentu Lukašenkovi. Bezpečnostní složky zadržely nejméně třicet lidí, mezi nimiž byli také tři šéfové opozice. Jeden z nich skončil večer po policejním zákroku v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modráček

Bělorusko
Před pár měsíci jsem v Bělorusku byl. Možná jsem ale nenavštívil to pravé. Nikde žádná diktatura, žádné demonstrace, tajná policie, ani otevřené násilí. Prodejny zásobené veškerým zbožím, ceny přiměřené. Čistota, klid a pořádek. Možná právě to je důvodem, proč itzzykové nemají Lukašenka rádi.
0/0
21.10.2004 16:32

willrock

Re: Bělorusko
ty jsi ale poradnej kripl
0/0
21.10.2004 16:37

Modráček

Re: Re: Bělorusko
Sakra, nevěděl jsem, že jsi tam byl taky a situaci perfektně znáš.  (trottle).
0/0
21.10.2004 16:46

Reginaldo

V Minsku zavražděna opoziční novinářka
V běloruské metropoli Minsku byla ve svém bytě zavražděna opoziční novinářka. Oznámila to dnes agentura AP s odvoláním na její rodinu. Čtyřiačtyřicetiletá Veronika Čerkasovová pracovala pro běloruská nezávislá média 15 let. Od května 2003 psala pro list Solidarnosť.
Nevlastní otec Čerkasovové objevil její tělo v noci na dnešek poté, co se žena nedostavila do práce a nezvedala telefon. Čerkasovová měla četné bodné rány na krku. Svému vrahovi pravděpodobně otevřela sama.
Vyšetřovatelé zatím neuvedli, co by mohlo být motivem činu. Zatím tedy není jasné, zda vražda souvisí s nedělním referendem. Jeho výsledky umožnily autoritářskému prezidentovi Alexandru Lukašenkovi, známému tvrdým postupem vůči opozici, potřetí kandidovat v příštích prezidentských volbách v roce 2006.
 
         
 
 
0/0
21.10.2004 13:53

Olgo

Re: V Minsku zavražděna opoziční novinářka
Eilabum Nukleární skladiště – Eilabum je druhé izraelské zbrojní skladiště. Nachází se na sever blízko Gallileského moře. Zde jsou uskladněny taktické nukleární nábojnice na nášlapné miny a další taktické jaderné zbraně – možná větší neutronové bomby, které by byly potřeba ke zničení síly, jenž by mohla udeřit ze severovýchodu – to jest Sýrie. Nášlapné miny zde uložené byly nastraženy v předem vykopaných dírách podél základny Golan Heights během krize se Sýrií. Amerika a usko měly takové nášlapné miny, ale upustily od nich. Dělostřelecké náboje mohou být použity pro zastavení syrských tankových kolon a nebo ke ničení cílů ve vzdálenosti Damašku.
0/0
21.10.2004 16:04

Flat Vamp jr.

0/0
21.10.2004 13:07

meriss

Re: ...
Asi jí zaříz Lukašenko osobně-)))
0/0
21.10.2004 13:54

Flat Vamp jr.

Re: Re: ...
...fakt jo? Jinak k tématu viz níže zprávu Amnesty International.
0/0
21.10.2004 14:03

Flat Vamp jr.

Re: Re: ...
21.10. 15:53
MINSK - Policie původně uvedla, že Čerkasovová spáchala sebevraždu. Později své tvrzení opravila a uvedla, že v tomto případě vyšetřuje vraždu.
"Žena utržila bodná a řezná zranění, zejména v oblasti hrudi a hlavy," sdělil novinářům kriminalista Oleg Slepčenko. "Vyšetřujeme možnou spojitost vraždy s její novinářskou dráhou, není to ale rozhodně jediný možný motiv," doplnil.
Tisková agentura DPA v této souvislosti upozorňuje i na další případy, kdy se v Bělorusku terčem brutálních útoků stali novináři.
Pavel Šeremet skončil před třemi dny v nemocnici poté, co byl zbit policií při protivládní demonstraci v Minsku.
Jeho kolega Dmitrij Zavadsky, kameraman ruské televize ORT, zmizel v metropoli v roce 2000. Krátce po svém přistání v zemi. Policie uvádí, že byl s největší pravděpodobností zavražděn. Pachatel/é se nikdy nepodařilo vypátrat, stejně jako Zavadského tělo.
 
0/0
21.10.2004 16:03

meriss

Lukašenko a uzbecký Karimov
Podivný nesoulad v pokřiku médií. Ubecký Islam Karimov, který je narozdíl od Lukašenka řezníkem je v mediálním stínu, zatímco na Lukašenka spustili mediální humbuk. Jen ještě přidávám dnešní úryvek z ČTK : TAŠKENT 20. října (ČTK) - Nedostatky, které se v Uzbekistánu doposud vyskytují v oblasti dodržování lidských práv, prý nejsou překážkou rozšíření spolupráce mezi touto středoasijskou republikou a NATO. Prohlásil to dnes v Taškentu generální tajemník aliance Jaap de Hoop Scheffer po jednáních s prezidentem Islamem Karimovem.     "Víme o problémech. Víme i to, že se je (Uzbekistán) snaží vyřešit. Nevidíme to jako problém, který by stál v cestě rozvoje naši spolupráce," řekl novinářům Scheffer, který do Taškentu přiletěl z Tádžikistánu. Dopoledne podepsal s tádžickým prezidentem dohodu, která Severoatlantické alianci zajišťuje další využívání tádžického území k operacím v sousedním Afghánistánu.
0/0
21.10.2004 10:30

X-M

Bělorusové
Nejdřív v referendu odhlasují, že souhlasí s Lukašenkovou v podstatě absolutní mocí na věčné časy a nikdy jinak, a pak proti témuž protestují. Paradoxní národ.
0/0
21.10.2004 9:32

blackNemo

Re: Bělorusové
Protestuje jen mizivá a zanedbatelná část bělorusů. Je to však nadstandartně medializováno.
0/0
21.10.2004 9:57

Flat Vamp jr.

Re: Re: Bělorusové
...a kolik Čechů tady svýho času protestovalo proti komoušský diktatuře?
0/0
21.10.2004 13:23

Flat Vamp jr.

Re: Bělorusové
...a kdože to vyhrál u nás volby v r. 46? Nebyli to náhodou komoušové? ...paradoxní národ, tihle Češi.
0/0
21.10.2004 13:06

Reginaldo

Pilát neví a nezná
Toto jsou vědomosti Piláta:
Re: KACAV VAROVAL PŘED ESKALACÍ KONFLIKTU (Pilat, 20.10.2004 22:50)
Tito fanaticti vrahouni oddelali Simona Pereze v r.1995
 
         
   
0/0
21.10.2004 9:11

Reginaldo

VÝZVA RB KE STAŽENÍ SÝRIE Z LIBANONU
Rada bezpečnosti OSN vyzvala v úterý Sýrii, aby se podřídila rezoluci 1559 z 2. září a stáhla svoje jednotky z Libanonu. Syrský ministr zahraničí výzvu odmítl a rezoluci označil za nelegální vměšování do dvoustranných vztahů mezi Sýrií a Libanonem. Za nebezpečný precedens vměšování do vnitřních záležitostí členské země ji označil i generální tajemník libanonského ministerstva zahraničí.
 
         
 
 
0/0
20.10.2004 21:02

blackNemo

Re: VÝZVA RB KE STAŽENÍ SÝRIE Z LIBANONU
R.B., která v rychlosti blesku schválila rezoluci proti Sýrii a súdánské vládě, je ale totálně nehybná, co se to týká masakrů v Gaze, Fallúdži a Samaře. Pokud nejsi přítelem USA, jsi vinen a pácháš genocidu a lidské čistky, ale pokud jsi blízký spojenec, není problém, kdybys masakroval, ničil a pálil, co je zelené i suché.
0/0
20.10.2004 21:10

Reginaldo

Re: Re: VÝZVA RB KE STAŽENÍ SÝRIE Z LIBANONU
Rada bezpečnosti byla jednotná a nebylo třeba o ničem diskutovat. V každém případě Sýrie porušuje závaznou rezoluci OSN.
V Gaze, Fallúdži a Samaře se neděje žádná genocida, ale boj proti terorismu. Tento boj na uvedených místech je třeba zintenzívnit a nasadit proti teroristům větší sílu.
 
         
 
 
0/0
21.10.2004 7:06

Kentus

Re: Re: Re: VÝZVA RB KE STAŽENÍ SÝRIE Z LIBANONU
Sýrie není jediná, kdo porušuje rezoluce RB OSN.
 
 Dvojsečný Kentus
0/0
21.10.2004 8:41

blackNemo

bez komentáře
Podobnost roku 89 v Cechach je opravdu nahodna. "Beloruska opozice" se pripravuje v Praze a na jeji rukopisu je to znat. "My nejsme jako oni", "Na Stepana bez Stepana", "Rusko je okupantem" apod. Paradoxne, prave stejna chabost policejnich zakroku jako by podnecovala hysterii, dalsim paradoxem je to, ze Moskva tuto hysterii aktivne podporuje. Pokud po Lukasenku prijde i vlada jako v Cechach, tak potes panbuh Ani se nedivím obyčejným bělorusům, že volí Lukašenka. Když vidí jak to dopadlo pro obyčejné občany ve všech státech, kde padly socialistické vlády-Rusko, Polsko .......i ČR. Kde pro "obyčejné" občany zbyla jen nezaměstnanost, bída a někde i hlad ani se jim nedivím. Když se podíváte na naše disidenty, tak jsou v drtivé většině řádně napakovaní-pra-ata jen mlaskají .
0/0
20.10.2004 20:10

Kentus

Re: bez komentáře
Pravda! Lépe tu sametorevoluci vůbec nedělat. Soudruzi by měli práci a neměli by čas flákat se na netu.
 
 Kentus si to myslí také
0/0
21.10.2004 8:44

blackNemo

Re: Re: bez komentáře
Soudruzi jsou už zase v těch správných stranách - vždy u moci, vždy u koryta - nejsou na netu  - mlaskají !!!!!!!!!
0/0
21.10.2004 10:03

blackNemo

přečtěte si !!!!!!!
http://www.muslimskelisty.cz/
0/0
20.10.2004 19:54

meriss

brutalita
Přes 140 protiválečných demonstrantů zatkla ve čtvrtek americká policie v New Yorku, kde v rámci protestu proti úderu na Irák zablokovali na Manhattanu jednu z dopravních tepen města. Jo a tyhle lidi nastupovali do antonů USpolicie po červených koberečcích a za úklonů policistů-))))
0/0
20.10.2004 12:05

mtis

Počet proražených lebek? Neleze ti ta jejich KGB už na mozek? :-)))
0/0
20.10.2004 13:09

meriss

Re: Počet proražených lebek? Neleze ti ta jejich KGB už na mozek? :-)))
na novinky.cz je zajímavá fotka té :rozbité lebky" -)))))
0/0
20.10.2004 13:17

Flat Vamp jr.

Re: Re: Počet proražených lebek? Neleze ti ta jejich KGB už na mozek? :-)))
...víc by mě zajímala ta tvoje držka - kdyby ti jí někdo konečně namlátil. Ty jsi totiž esenciální svině.
0/0
21.10.2004 13:25

meriss

brutalita-)
Jojo, viděl jsem předevčírem Voldánovou na ČT1 jak si dala záležet  na výslovnosti, když říkala "policie proti nim brutálně zasáhla". Na obrazovce byli přitom policajti bez obušků, štítů a helem, kteří se drželi vzájemně za ruce, aby zabránili demonstrantům proniknout přímo k sídlu prezidenta. Mylsím, že zákroky i zranění proti demonstarntům při republikánském sjezdu v New Yorku byly daleko horší. To ale už Voldánová brutalitou nenazývá..pipka. Myslím, že při každém takovém humbuku médií by měl každý zpozornět, zvláště v souvislosti s mlčením médií napříkald o Karimovi s Uzbekistánu /6000 polit. vězňů. Problémem Lukašenka 80procent podniků ve vlastnictví státu. Řekl bych, že Soros už tam nacpal do opozice dost peněz, ale pořád to nevychází..
0/0
20.10.2004 11:42

blackNemo

Re: brutalita-)
to je ta naše veřejnoprávní "objektivní" televize, kterou si navíc ještě musíme platit a její vedení si myslí, že jsme totální p-tomci a vše jim zbaštíme !!!
0/0
20.10.2004 19:59

Kentus

Re: Re: brutalita-)
Dobrou chuť!
 
 Kentus přejícný
0/0
21.10.2004 8:45

Jahor

Diktatura možná ano,
ale demokraticky zvolená většinou obyvatel, i kdyby to nebylo 76% ale "jenom" 55%. Když si některý národ demokraticky zvolí upíra - ať ho má! Těžko někomu vnucovat svoje (jedině správný) představy demokracie, vede to jenom k válkám.
0/0
20.10.2004 10:26

Milkman_Dan

Re: Diktatura možná ano,
Ano, pokud pomines mezinarodni zpravy ze vsech stran, ze volby nebyly regulerni a uz vubec ne demokraticke, tak byl "svobodne" zvolen.  Opravde jen tezko lze toto nazvat svobodnymi volbami. Opozice nema pristup do medii, Lukasenkovi spoty bezi i v prubehu voleb, lide jsou zrejme nuceni odevzdavat vhodne hlasy, tj. hlasovat pro Lukasenka atd.... Z tohoto pohledu to nelze chapat tak, ze by byl Lukasenko svobodne zvolen
0/0
20.10.2004 10:36

Lokutus2

Re: Re: Diktatura možná ano,
Napoprvé si ho zvolili v řádných volbách !
Je to diktátor, o tom žádná, ale mají, co chtěli !
0/0
20.10.2004 10:56

Flat Vamp jr.

Re: Re: Re: Diktatura možná ano,
...ty jsi ale blbec. 
0/0
20.10.2004 11:25

Flat Vamp jr.

Re: Re: Re: Re: Diktatura možná ano,
*** (Lokutus2, 20.10.2004 12:25)

Flat Vamp jr.

0/0
20.10.2004 12:36

blackNemo

Re: Re: Diktatura možná ano,
A co kampaň, kterou naše media vedla před referendem o našem vstupu do EU - to bylo demokratické co !!!!!!
0/0
20.10.2004 20:02

Borgh

Standardní fašistický režim...
0/0
20.10.2004 10:05

Gargy

Re: Standardní fašistický režim...
Spíš je to diktatůra. Kdyby to byl fašistický režim, tak jsou Ti šéfové opozice po smrti.
0/0
20.10.2004 10:14

Flat Vamp jr.

Re: Re: Standardní fašistický režim...
...MNO pár jich už prej zmizelo.
0/0
20.10.2004 11:26

ulukomorja

Re: Re: Re: Standardní fašistický režim...
MNO do Cech.
0/0
20.10.2004 14:12

Flat Vamp jr.

Re: Re: Re: Re: Standardní fašistický režim...
 
" Nebyl učiněn žádný pokrok ve zjišťováním, kdo je odpovědný za  "zmizení" vedoucích opozičních činitelů Jurije Zacharenka a Viktora Gončara, podnikatele Anatolije Krasovského  a novináře Dmitrije Zavadského. Trestní vyšetřování bylo pozastaveno v lednu a únoru; rodinám postižených nebyly  údajně oznámeny dostatečné důvody pro takové rozhodnutí. Poté, co rodiny začaly na případy upozorňovat, bylo vyšetřování "zmizení" znovu zahájeno  - v červnu v případě Jurije Zacharenka, v červenci v případě Viktora Gončara a Anatolije Krasovského, v prosinci v případě Dmitrije Zavadského."
0/0
20.10.2004 15:32

Horník Kdojevíc

Re: Standardní fašistický režim...
Jste vedle; je to standardní komunistický režim.
 
0/0
20.10.2004 11:08

termin

pekne
A co na to strážce demokracie? USA před volbami? Sesadí Lukašenka podobně jako Saddáma?
0/0
20.10.2004 10:02

Milkman_Dan

Re: pekne
Mohli by.... V Belorusku je pomerne silna i kdyz utlacovana opozice, ta by se jiste rada chopila moci.... Neocekaval bych nejake problemy, pokud by byl Lukasenko sesazen (i silou) rozhodne k nejake gerilove valce nedojde. V belorusku totiz neni lid ovladan nabozenstvim....
0/0
20.10.2004 10:39

ulukomorja

Re: Re: pekne
Podobnost roku 89 v Cechach je opravdu nahodna. "Beloruska opozice" se pripravuje v Praze a na jeji rukopisu je to znat. "My nejsme jako oni", "Na Stepana bez Stepana", "Rusko je okupantem" apod. Paradoxne, prave stejna chabost policejnich zakroku jako by podnecovala hysterii, dalsim paradoxem je to, ze Moskva tuto hysterii aktivne podporuje. Pokud po Lukasenku prijde i vlada jako v Cechach, tak potes panbuh.
0/0
20.10.2004 14:27

kubas147

Hanba!
Lukašenko je fakt děsná kreatura... Není co dodat...
0/0
20.10.2004 9:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.