Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školáci chtějí povolit sex od čtrnácti

Většina čtrnáctiletých školáků je přesvědčena, že věková hranice povolující sexuální styk by se měla snížit. A to z patnácti na čtrnáct let. Schvaluje to plných 62 procent z nich. Vyplývá to z velké ankety MF DNES, v níž odpovídalo přes sto padesát žáků devátých tříd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Labakan007

sex od 14 ?
Já bych to bral a mladí taky.
0/0
28.11.2004 16:57

ZeeZ

trestni odpovednost
Jen takovou malickost,ktera mozna ani neni az tak k tematu. Nevim co je to za Nemcovu stupidni myslenku,ze pokud se posune hranice trestni odpovednosti,automaticky se snizuje vekova hranice povoleneho sexu. (ted to nesouvisi s mym nazorem jestli souhlasim nebo ne). Stejne tak bych to mohl napadnout ja a zeptat se naseho mileho ministra,jak je mozne,ze nekdo,kdo je trestne odpovedny,nema treba pravo volit. (pisu to jen k vuli toho,ze je to nesmyslny,doslova blby protiargument snizeni trest.odpovednosti).
0/0
26.10.2004 12:22

HAL9000

Re: trestni odpovednost
Slyšel jsem ho v televizi, když o tom mluvil. On to chápe jako "něco za něco". My vám snížíme hranici trestní odpovědnosti na 14 let (=bič) a za to můžete souložit také už od 14 (=cukr). Ty dvě věci spolu samozřejmě vůbec nesouvisí, to pochopí každý normální člověk kromě Němce.  
0/0
26.10.2004 12:47

tappat

Re: trestni odpovednost
mas naprostou pravdu kdyz muzes byt trestan, muzes i volit a hlavne kdyz muzes v patnacti odvadet dane z prijmu, mel bys mit moznost rozhodnout pomoci voleb o tom co s nimi bude
0/0
26.10.2004 14:55

Rada8

***
no..chtěla jsem tu něco napsat......ale po přečtení příspěvků radši mlčím... aby mi nebylo odepsáno např. ty se neumíš ovládat? ty kriminalizuješ oběti? .....
Isb., přečti si své reakce znovu, v klidu, bez rudých kruhů před očima. když tu někdo vyjádří názor (celkem pochopitelný) že by si holky taky měly uvědomit, že pokud budou lítat po veřejnosti s holým pupkem a málem i zadkem, že jen vyprovokují zvrhlíky.proč hned pisateli píšeš výše uvedené??? rozumíš opravdu dobře slovu kriminalizovat???
někdo tě asi musel hodně v dětství zneužívat, na diskusích na tohle téma jsi vyloženě "agresivní".
0/0
20.10.2004 20:21

HAL9000

Re: ***
Neboj se říci svůj názor. Isbjoerna tě možná utluče argumenty, ale určitě tě nebude urážet.
0/0
20.10.2004 21:24

80E-seven

Re: Re: ***
ubohe...
0/0
20.10.2004 21:26

Rada8

Re: Re: ***
0/0
20.10.2004 21:34

HAL9000

Re: Re: ***
Vám oběma nahoře. Přečetl jsem si všechny příspěvky Isbjoerny k tomuto tématu a nenašel jsem tam nic, s čím bych nesouhlasil.
0/0
20.10.2004 22:33

Rada8

Re: Re: Re: ***
to je celkem tvůj problém, a já ti to neberu
mě zase její reakce připadnou, že hned každého podezřívá z pedofilních sklonů. proč by si např. chlap nemohl číst stránky, kde holky řeší své sex. problémy, aniž by reagovala tak, jak reaguje?
třeba chce porozumět problémům svých dětí. a proč hned píše, že by se o svých sex. problémech měly dcery bavit s otcem, místo s vrstevníky? mám pocit, že každá normální pubertální dívka si raděj pokecá o problémech s orálním sexem anonymně na netu s vrstevníky, než z oka do oka s tatíkem  . alespoň já bych tak asi jednala. ale asi nejsem normální.
0/0
20.10.2004 22:45

HAL9000

Re: Re: Re: Re: ***
Číst si takové stránky může číst každý, ale jde o to, jak o tom pak referuje. A komentář Fr-mottla byl dost provokativní, takže se reakci Isbjoerny moc nedivím. 
0/0
20.10.2004 23:02

hasmen

Re:
Rado,já ty stránky nečtu...
0/0
27.10.2004 0:07

fr-mottl

deti to nemaji dnes jednoduche
kdyz si tak procitam problemy 14-letych divek na sexus.cz ("mam se vyholovat zezhora dolu nebo zezdola nahoru"), tak jsem rad, ze nam Tonda Novotny tenkrat umoznil s rodici chodit v sobotu v 5 rano do fronty na maso do Myslikovky... 
0/0
19.10.2004 15:09

Isbjoerna

Re: deti to nemaji dnes jednoduche
"...kdyz si tak procitam problemy 14-letych divek..."
 
Copak te tak laka na problemech 14ti-letych divek
0/0
19.10.2004 15:12

fr-mottl

Re: Re: deti to nemaji dnes jednoduche
vazena, tedy predne dopporucuji si poridit lepsi prekladovy slovnik. Me nelakaji problemy 14-letych divek, ja se o ne profesionelne zajimam - sam otec dcer je mou povinnosti se o problemy mladych divek zajimat. A z hruzou zjistuji, ze nejvetsi problem dcery asi bude, ze ji jarda odvedle z baraku nechce drazdit klitoris jazykem...
0/0
19.10.2004 15:36

Isbjoerna

Re: Re: Re: deti to nemaji dnes jednoduche
Hm.
Vase dcera, chudak, si nemuze o svych problemech s Vami popovidat doma, a proto Vam pise sve problemy na sexus.cz, kde Vy je pak procitate
0/0
19.10.2004 16:18

Yaara

Re: Re: Re: Re: deti to nemaji dnes jednoduche
koukam, ze jsi docela dobrý demagog...
0/0
20.10.2004 13:40

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: deti to nemaji dnes jednoduche
, demagog?
0/0
20.10.2004 18:44

Yuso

Re: Re: deti to nemaji dnes jednoduche
Tyhle ochránce dětí ve smyslu paní Vodičkové, ty potřebujeme. Mladí se pak naučí: všecko můžu a nic se mi nemůže stát. Taková třináctiletá šlapka dobře víc, co dělá, v tomto smyslu žádné dítě nění. Jistě, není to zralý člověk. Ale to není leckdo ani v pětadvaceti. Ochrana by měla být spojena s vlastní zodpovědností. Ve třinácti holka víc co dělá a dobře zná cenu peněz. Kdo upírá takto starým mladým lidem veškerou zodpovědnost, je mimo realitu. Nejde o nevinné děti, které nic nevědí. Ti mladí vědí překvkapivě moc. Taky vědí, že si všecko a nikdo se jich nesmí dotknout. Pak z nich rostou kriminálníci. Nicméně čtrnáctiletý vrah nemůže být kriminálník, chlapec přece nevěděl co dělá. Rodiče ho špatně vedli, on chudák z nic nemůže.
0/0
19.10.2004 15:42

Yuso

Koukám ochránkyně dětí
Nejlepší ochrana - děti řádně vychovat. Dodatečný postih už věc nespraví. A když to budě holka dělat s Pepíkem od sousedů, kterému nebylo patnát, pak nejde koho trestat. Tyhle naše zákony jsou na hlavu. Mladí čtou všecko možné, není to proti zákonu. Když pak dělají jen část toho, co si v časopise pro mladé přečtou, je poprask. Lidi věří tomu, co čtou, zvlášť mladí. A čtou opravdu všelicos. Tahle zákazy pak jsou k smíchu.
0/0
19.10.2004 15:58

Yuso

Re: deti to nemaji dnes jednoduche
Jedno z řešení - na některých školách se snaží, aby dívky chodily slušně oblečené. Ty holky, co chodí vyzývavě oblíkané to nedělají nevědomky, ale cíleně naschvál. Co nejvíc ukázat, břicho, zadek, nohy. Vědomně dráždí spolužáky, případně i učitele. Toto je názor řady učitelek, plně se s tím ztotožnuji.
 
 
0/0
19.10.2004 16:07

Isbjoerna

Re: Re: deti to nemaji dnes jednoduche
Hm. Mate potize se ovladat, kdyz vidite 13-14ti-letou divku?
 
Me takova divka nedrazdi nikdy. Spise si myslim, ze jsou to prihlouple naivni odrustajici deti, ktere se snazi na sebe upoutat pozornost.
0/0
19.10.2004 16:12

Yuso

Já to zvládnu
ale to nemusí platit o vrstevníky. A tomu učitelovi to zase nemusí být příjemné, to neznamená, že je pedofil. A holka musí vědět, že si koleduje o malér. Alespoň podle názorů policie. Např. stopařkám radí, jak nemají být oblečené, když už se vezou stopem samy. Ta policie to má vysledované z praxe. Dost kriminálních činů by ubylo, kdyby ženy a dívky chodily slušněji oblékané. Tím neobhajuji delikventy, jen říkám, že dámy mají taky svůj podíl viny. Ne malý. A učí se tomu od útlého mládí. Mým názorem je, že zodpovědnost má mít každý, bez ohledu na věk.
0/0
19.10.2004 16:23

Isbjoerna

Re: Já to zvládnu
Na sexualnim nasili ma vinu jen jeden: nasilnik.
Obleceni divky nehraje roli a je naprosto bezpredmetne. Je to jen uboha vymluva sexualnich nasilniku, kteri chteji svalovat svuj odporny charakter na nekoho jineho.
 
Zakon nezakazuje divkam to ci ono obleceni, zakon zakazuje dospelym (starsim 15ti let) tyto divky sexuelne zneuzivat. Takze vinik je zde jasne definovan.
0/0
19.10.2004 16:32

karoten

Re: Re: Já to zvládnu
To je značně extémní názor. Po právu máte jistojistě pravdu. Ale pud sebezáchovy říká něco jiného:
Nechodit ve vyzývavém oblečení sama večerním parkem, například. Jak vám pomůže právo na vaší straně? Pokud ovšem někdo znásilnění považuje za adrenalinovej sport....
0/0
20.10.2004 17:52

HAL9000

Re: Re: Re: Já to zvládnu
Co na tom vidíš extrémního? Řeč je o tom, že 14-ti letá holka se skutečně může oblékat jak chce a není to dúvod, aby si na ni kdejaký prasák dělal kvůli tomu nároky. Pokud jde o večerní park, tam může být ohrožena i puritánsky oblečená ženská.
0/0
20.10.2004 21:20

Yuso

Myslím, že školáci si dají povolení sami
Zákon jim fakticky dává ochranu, zákaz je v podstatě jen deklarativní. Tj. když ho nedodrží, nic se mu nebo častějí jí nestane. A taková dívenka moc dobře víc, že se stane tomu druhému, dospělému.  Takže si užije, pak vydírá a druhá strana buď platí, nebo jde bučet. Když je zákaz, pak by se mělo postihovat porušení i u dětí. Ne vězením, ale když rodiče neumí dítě mravně vychovat, tak pěkně do pasťáku. Pak by si leckterá rozmyslela, aby někoho vydírala.
0/0
19.10.2004 14:15

Isbjoerna

Re: Myslím, že školáci si dají povolení sami
"...A taková dívenka moc dobře víc, že se stane tomu druhému, dospělému..."
 
A ten dospely to nevi 
0/0
19.10.2004 14:42

Yuso

Re: Re: Myslím, že školáci si dají povolení sami
Neobhajuji např. klienty čtrnáctiletých prostitutek. Jen říkám, holka dobře ví, co dělá a za kolik. Takže když stíhat, tak zavřít rodiče, kteří mají zodpovědnost a holku do ústavu, kde ji vychovají lépe. Ten klient je ten poslední, kdo jí kazí.
0/0
19.10.2004 14:59

Isbjoerna

Re: Re: Re: Myslím, že školáci si dají povolení sami
Ten "klient" je ten prvni a jediny, kdo se dopousti odporneho kriminelniho cinu.
Kriminalisovat obeti sexualniho zneuzivani je stejne nechutne jako je zneuzivat.
0/0
19.10.2004 15:10

jezkovy_voci

0/0
19.10.2004 8:39

iuos

hmm
jsem pro. navíc bych dovolil sex už od 12ti - ale pouze za dobrý prospěch - dejme tomu celkový průměr do 1,79
0/0
19.10.2004 8:26

Thyronx1

proc spojujete nespojitelne?
Proc spojujete sex se zakonnou odpovednosti? V USA he povolen sex myslim od 15ti let, ridicak muze ziskat v 16ti, kourit v 18ti a alkohol pit od 21 let (dospelost) ale vubec to neznamena ze 11 lety vrah bude pobihat po ulici.... Mame detske ustavy kde vychovavaji deti mnohem mladsi za jejich trestne ciny. Svuj soud pak dostanou kdyz jim je 21 let a prihlizi se k jejich celkove vychove... Samozrejme z techto ustavu pro mladez nelze "zdrhnout" jako z decaku-pastaku v CR... To ale neni zarizeni jen pro tezke zlociny jako vrazdy, tam se dostane kazdy kdo udela TRESTNY cin. Je to trest a nahradni vychova kdy vychova rodicu selhala. Policie tu neni bezmocna jako v CR.Ma autoritu a prava. Prava vysoce sledovana verejnosti. Neexistuje aby kluk neco ukradl v obchode a policii se vysmival. To je mozne jen v Kocourkove. O rozhodnuti umistit dite v ustavu pro mladez rozhoduje ovsem jen soud !
0/0
19.10.2004 4:01

HAL9000

Re: proc spojujete nespojitelne?
Tomu se diví každý normální člověk. To jen ministr Němec se domnívá, že když na děti použijeme bič (=trestní odpovědnost od 14 let), musíme jim dát také cukr (=povolit sex také od 14 let). Přitom jde o debilitu prvního řádu, která nahrává jen pedofilům, kteří takto mohou beztrestně lovit mezi ještě mladšími dětmi. U samotných dětí to je úplně jedno, pokud spolu dnes, kdy jsou obě hranice 15 let,  provozují sex dva 13-letí, nebo 14-letí nelze je stejně nijak potrestat.     
0/0
19.10.2004 9:58

Yuso

Re: Re: proc spojujete nespojitelne?
Gandhi se ženil ve třinácti, bral si o rok mladší. V době někdy před sto lety, kdy se vyspívalo později. Hranice 15 let je neúměrně vysoká. Ve středověku se běžně brali v pětnácti i dřív, nejen poddaní ale i z panovnických rodů. Dnes je vyspělost daleko dřív. Máme zákony, které říkají. Dělej si co chceš, nikdo na tebe nemůže. Nejsi za nic zodpovědný. Třináctileté vrahy bych klidně trestal, co z takových vyroste.
0/0
19.10.2004 15:04

maxip

Doplňující návrhy pro Ministerstvo školství:
Navrhuji, aby v každé škole bylya jedna místnost vybavena lehátky, pohodlně a stylově zařízena, aby děti nemusely nekulturně souložit na školních lavicích či pod nimi a nekazilo se tak jejich estetické cítění. Žáci vyšších ročníků jakož i propadlíci, kde již hrozí nebezpečí otěhotnění, by měli zdarma fasovat kondomy.
0/0
18.10.2004 22:06

GhorX

Re: Doplňující návrhy pro Ministerstvo školství:
Nebezpečí otěhotnění hrozí proto, že ta mládež z velké části netuší, jak k němu dochází a co obnáší starost o dítě. A to hlavně díky puritánským hlupákům, pane vtipný. Jestli si myslíte, že současná právní úprava zabrání dvěma nadrženým teenagerum, aby si to nerozdali někde v křoví, jste na omylu.
0/0
18.10.2004 23:34

maxip

Re: Re: Doplňující návrhy pro Ministerstvo školství:
Kdežto vy si zase pletete osvětu a praxi, pane nevrlý.
0/0
19.10.2004 8:14

Yuso

divil byste se, co mládež víc
Asi nemáte děti, nejen své ale ani v blízkém okolí. Nemluvím o jedenáctiletých holkách, divil byste se, co ví kluk, kterému bylo devět. Z poměrně konzervativněji vedené rodiny.
0/0
19.10.2004 15:08

Rukac

:-) proč se ptát těch pravých
...
co takhle :" Většina dotazovaných  čtrnáctiletých (82%) se domnívá, že by mělo být povoleno pít alkoholické nápoje po dovršení 13let ." :-))
 
0/0
18.10.2004 17:45

hovnival-

@@
vekova hranice je nesmysl. naopak - seznamit se s problematikou sexualni vychovy by se zaci meli uz co nejdrive. Mozna by bylo dobre zavest povinny predmet, kde by se ucili nejen o sexualnich problemech, ale pod vedenim zkusenych instruktoru by mohli ziskat i vlastni prvni sexualni zkusenosti. Vyhody tohoto  jsou znacne.
0/0
18.10.2004 15:53

Orang_Utan

Re: @@
Třeba zvýšení procentického podílu mužů mezi pedagogy.
0/0
18.10.2004 15:58

GhorX

Re: @@
Dokážete se představit, jak by na takový předmět zareagovali katolíci ? Souhlasím s Vámi, ale dokud bude v této zemi legální být puritánský blb (= aktivní křešťan), nedojde k tomu.
0/0
18.10.2004 15:59

hovnival-

Re: Re: @@
pod vedenim nekterych katoliku ziskavaji i male deti sve prvni zkusenosti...
0/0
18.10.2004 16:31

opily_poslanec

Re: @@
Vyuku by mohla vést třeba Ester L. Aspoň by konečně našla slušné zaměstnání.
0/0
18.10.2004 18:07

rencask

Re: @@
"pod vedenim zkusenych instruktoru by mohli ziskat i vlastni prvni sexualni zkusenosti" fuj - to zni jako, budeme najimat pedofily, kteri vam vsechno vysvetli a nazorne predvedou. :-\
0/0
20.10.2004 12:27

Si0

By the way
Doufám, že MF DNES požádala předem rodiče dotazovaných žáků o souhlas s účastí v anketě.
0/0
18.10.2004 15:02

ulukomorja

Re: By the way
Nech to na kompetentnejsi: pry teprve Zákon určí, co je sexuální návrh. Kdyby mne ve 13ti chytali za ruku tri pekne novinarky (treba i z IDNES) s dotazem: chces, vole, sex? - urcite bych vrele souhlasil.
0/0
18.10.2004 16:58

Uslintanej_pes

Cože........
Je tu nějaká mlsná čtrnáctka........
0/0
18.10.2004 14:25

Uslintanej_pes

Jsou fajn
Taková čtrnáctiletá cikorka už je po třech potratech. Každej den jí to už dobrej rok dělá fotr s několika bratry střídavě minda a čokapik.........tak jaký pak copak.........
0/0
18.10.2004 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.