Naložené auto
Prostě si spousta takyřidičů nechce vštípit do hlavy, že to auto drží na silnici jen plochou odpovídající čtyřem dlaním a auto jen se šoférem se koná úplně jinak než plně naložené.
Před lety jsem jel se stodvácou přetíženou dlaždičkama, dobře o 300 kg přes povolenou hmotnost. Do kopce jsem se přidat nebál, ale s kopce nohu na brzdě, ruku na šaltpáce a ručička tachometru přes 40 nešla. Nikdy člověk neví, kdo se proti němu vyřítí a s tímhle hmotnostním poměrem bych měl sice dost větší šance, ale proč být viníkem nehody nebo to napasovat do stromu jen proto, že jsem to neubrzdil, že? Občas jsme za ni zapřáhli káru s tunou štěrku (nekecám, dokladem jsou vážní lístky Tarmacu) a to se jezdilo ještě opatrněji. Ano, porušoval jsem předpisy, přiznávám se - ale s o to větší předvídavostí a obezřetností se musí jet!
Když mám v autě pět lidí, je to totéž! Nemůžu jet do zatáčky (i když ji jinak projíždím denně) stejnou rychlostí jako s prázdným autem! Hůř to brzdí, hůř to zatáčí, víc se naklání!!! A když mi nepomáhá elektronika (ABS, ESP a další himbajs šůviksy), musím se spoléhat jen na to, co mi řekne auto do uší a do zadku!