Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda málo bojuje proti kouření

Česká vláda nedává dost peněz na boj proti kouření a nestará se dobře o ty, kteří chtějí sami s kouřením přestat. Česko je po Lucembursku nejhorší zemí Evropské unie v boji proti kouření. A nejen proto, že cigarety v Česku jsou vzhledem k platům levné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

Zrovna jsem to típnul...
0/0
21.10.2004 12:53

kafy

Tak ještě jednou
Ne, nemá to cenu. Naše zemědělkyně má prostě ideu, že až vystřílí kuřáky, bude po všech problémech, že jo. No, do tý doby já si budu v klidu bafat dál. Budu bafat v hospodách, kde bafaj i jiní lidé a komu se z bafání zvedá žaludek, tak tam chodit nebude. Nebudu bafat venku na zastávkách, to jsem stejně nikdy nedělal. A až mi to zakážou, budu bafat tam, kde je to povolený, třeba v kanále.
A ty si házej svůj slepičí trus na svoji hlavu. Ingnorante a fašisto. 
0/0
21.10.2004 12:52

popelka88

Pro nechápavce
Pro ty , kteří to ještě z nějakých důvodů nejsou schopni pochopit a pořád uvádějí nějaké nesouvisející argumenty, možná ještě jeden příklad: Kdyby někdo pojídal třeba slepičí trus, je to v rámci všeobecné demokratické tolerance jeho věc. Ovšem kdyby v rámci svých gurmánských požitků tím začal ještě navíc systematicky pomazávat okojdoucí či okolosedící spoluobčany (a na jejich protesty argumentoval tím, že nějaká továrna produkuje ještě více nečistot), tak už je to trošku o něčem jiném a asi by byl velmi rychle skřípnut. Kuřáci dělají naprosto totéž..Snad s tím rozdílem , že slepičí trus je v porovnání s jejich vypouštěnými jedy ještě docela neškodná hmota ...
0/0
13.10.2004 14:06

Ondřej Bouda

Fascinuje
mě, že někdo naprosto vážně použije jako kladný argument kouření, že kuřáci dříve umírají a ušetří se na důchodech. Ale když se nad tím zamyslím, není na tom nic divného: v managementu tabákového průmyslu mohou pracovat jen lidé, pro které jsou peníze důležitější než lidský život - a je přirozené, že argumentují tím, co považují za správné. Jen je mi z toho nevolno.
0/0
13.10.2004 12:19

kafy

Nelze,
prostě diskutovat o tomto tématu nelze. Každá diskuze končí u toho, že kuřáci jsou smradlavý prasata na okraji společnosti a ti ostatní svatí s nima rázně zatočí. Aha.
Takže buďto diskutujme o principech, na kterých by měla společnost fungovat, nebo zaveďme totalitu, kde existuje jen musíš a nesmíš. Protože dle ohlasů (nejčastěji anonymních pisálků) by fašismus (pokud by oni byli ve vyšším postavení) nebyl vůbec špatná alternativa ...
0/0
13.10.2004 9:45

popelka88

Re: Nelze,
Takže i (celosvětový) rázný přístup k jiným drogám je asi podle jiných anonymních pisálků pouhý fašismus, že ? Nechápu že někomu stále nedochází )je to fakt neuvěřitelné), že tady se nebavíme o nějakých individuálních zájmech a koníčcích (a jejich respektování), ale o přímém vážném poškozování zdraví jiných. Kdyby se ti někdo vykakal na hlavu nebo na ni vylil lahev piva, asi by se ti to nelíbilo, i kdyby poukazoval na to, že nějaká továrna produkuje mnohem více škodlivin. Takové věci (a pasívní kouření je mnohem horší než toto) se prostě dělat NESMÍ. A to mluvíme o základních přirozených lidských právech, nikoli o nějakém tvém absurdně zmíněném "fašismu". Nikdo nemá právo nutit druhého aby dýchal jeho jedovatý kouř. V tomto nemůže být žádný prostor k diskusi. Už i země jako Indie to pochopily. Kdekoliv jinde (např. USA) je kouření už dávno odsunuto na okraj společnosti. Že naši zkorumpovaní zákonodárci budou asi poslední na této planetě, kteří k tomuto budou dotlačeni, je jiná věc ...
0/0
13.10.2004 11:39

chroustík

Vidím, že je na světě další článek,
s diskusním fórem, kde každý bude brečet, jak mu na ulici kuřáci otravují život. Jsem kuřák, vykouřím v průměru 2 cigarety denně, nikoho doufám neobtěžuji, když jdu do hospody, vypálím tam třeba 6. Jsem tedy zvědav, pokud nastane útisk kuřáků, kdy vláda rovněž tvrdě zakročí proti automobilistům, kteří přijedou před stánek s novinami, nechají běžet motor, jdou poklábosit s trafikantkou a koupit noviny. To samé před školou, kam vezou a odvážejí své děťátko. To samé před závorami, když na někoho čekají před panelákem na chodníku. Jsou to většinou auta VIP značek s VIP čísly. Až proti těmto šmejdům bude zakročeno, potom se montujte do kuřáků, obávám se, že zplodiny z starých aut s neseřízenými katalyzátory nebo bez nich, ze starých náklaďáků škodí VŠEM daleko víc !
0/0
13.10.2004 8:42

popelka88

Re: Vidím, že je na světě další článek,
Jo, zvláště když takové auto zajede ke stolu v restauraci, že ? To jsou hodně prostoduché argumenty
0/0
13.10.2004 8:48

Jouda-

Re: Re: Vidím, že je na světě další článek,
Jo, já třeba v létě sedávám na zahrádce restaurantu... u rušný čtyřproudý silnice.
0/0
13.10.2004 13:07

-o-

Re: Vidím, že je na světě další článek,
S těma autama souhlas...
Jinak když si kouříte a berete v potaz svoje okolí, tak si v tom klidně vesele pokračujte, je to jen Váš problém, ovšem pokud mi začnete hulit např. v takové frontě na vlek, odkud nemám před tím smradem kam prchnout, tak Vám asi něco řeknu...
0/0
13.10.2004 8:49

kafy

Re: Re: Vidím, že je na světě další článek,
uhlas. Pokud Vás někde kuřák obtěžuje svým zlozvykem, máte svaté právo se ohradit.
Vše by mělo být otázkou slušnosti. Ale je asi dosti naivní myslet si, že v dnešní době podobný apel zabere :)
0/0
13.10.2004 8:59

popelka88

Re: Re: Re: Vidím, že je na světě další článek,
Apel určitě ne. Pouze vzor Irsko a další civilizované státy
0/0
13.10.2004 9:06

kafy

Re: Re: Re: Re: Vidím, že je na světě další článek,
ě, a proto se tam lidi civilizovaně bouří a odmítají tento zákon respektovat :) že jo.
0/0
13.10.2004 9:09

popelka88

Re: Re: Re: Re: Re: Vidím, že je na světě další článek,
Zprávy říkají něco jiného. Pořád se zapomíná na základní věc, že totiž ať už někdo provozuje jakékoliv jiné podivnosti (zmíněné anebo alkohol, heroin, pervitin, sexuální perverze atd.) dělá to výhradně v rámci svého vnitřního prostoru a to je jeho věc. Při kouření však naprosto NEPŘIJATELNĚ A BEZOHLEDNĚ nutí všechny v okolí , aby dělali víceméně totéž (nebo ještě hůř, protože ti v okolí nemají filtr). A s tím se nedá zacházet v rukavičkách. To je nutné drsně a nekompromisně přivést do příslušných mezí. Že se to u nás zatím neděje, je otřesná ostuda. A hlavně je to absurdní a nepřijatelné vůči všem těm , kteří jsou tohoto obětmi
0/0
13.10.2004 9:19

kafy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vidím, že je na světě další článek,
To vás opravdu média dokážou tak zblbnout? Kolik chemikálií nás nutí denně přijímat v potravě, kolik jedovatých látek jsme nuceni denně vdechnout díky automobilům, chemickému, hutnímu a jinému průmyslu? Jak s tímto razantně a nekompromisně zatočíte? Nvěřte všemu co vám řeknou v médiích. Kouření, i když také zrovna zdraví neprospívá, je jen kapkou v moři které nás zabíjí ...
0/0
13.10.2004 9:36

-o-

Re: kouř = smrad
Kapkou v moři sice je, ale uvědomte si, že někomu cigaretový kouř vážně smrdí, jsou lidé, kterým se z toho i zvedá kufr. Kděžto ládováním se chemickým hamburgrem nikoho dalšího neobtěžujete.
0/0
13.10.2004 12:30

kafy

Re: Vidím, že je na světě další článek,
Přesně tak. Nejhorší je, že brojením proti kuřákům se vláda snaží odvést pozornost od svých průšvihů. A popravdě, nejsem si jist, jestli by nějaký zákaz ¨kouření nebo zdražení cigaret vedlo k nějakému "zlepšení". Už dlouho myslím platí zákaz kouření v restauracích v době podávání obědů. Myslím že to nemá cenu rozvádět.
Osobně si myslím, že pokud budou cigarety mimo finanční možnosti spousty lidí, propukne na plno padělání a pašování cigaret nízké kvality. Což v důsledku znamená daleko větší zdravotní rizika a žádné peníze do státního rozpočtu.
Už jsem to na podobných fórech psal 100x. Ať se nekouří v restauracích v době podávání hlavních jídel, ať existují nekurácké hospody (třeba by jim mohli snížit daňové zatížení), ale neprosazujte si silné represe vůči této skupině obyvatel. Protože za nějaký čas se začne brojit zase proti něčemu jinému, a to se může setsakra dotýkat Vás. Vzpomeňme na brojení proti homosexualitě, dlouhým mužským vlasům, emancipaci, kondomům, potratům, imperialismu :) na každého dojde :) tak buďme tolerantní.
0/0
13.10.2004 8:57

popelka88

Pryč s tímto svinstvem
Opravdu žasnu kde to žijeme. Každý ví jaké svinstvo kouření je a to zejména pro ty,kteří jsou jeho zplodiny nuceni dýchat prostřednictvím drogově závislých (kuřáci nejsou nic jiného). Pořád se o tom jen píše a žvaní a zkrumpovaná vláda a parlament (kde též nic jiného než hulí a chlastají nedělají) samozřejmě žádné civilizované kroky nedělá. Letáky a zbytečné slogany na krabičkách atd. jsou úplně na nic. Krabička za 200 a absolutní zákaz kouření kdekoliv kromě soukromých inkubátorů jsou jediný možný krok. A trojnásobně vyšší zdravotní pojištění pro všechny huliče ...
0/0
13.10.2004 8:23

kafy

Re: Pryč s tímto svinstvem
Hmm, další fašista.
0/0
13.10.2004 8:47

popelka88

Re: Re: Pryč s tímto svinstvem
Myslím že v tom co jsem napsal, není jediné slovo , které není pravda. Bohužel.
0/0
13.10.2004 8:53

popelka88

Re: Re: Re: Pryč s tímto svinstvem
Že kouření je smrtelně škodlivá droga, která zároveň poškozuje i ty, kteří těmto perverzním praktikám neholdují, je prostě fakt, ať se to kuřákům líbí nebo ne. Je to jako by někdo chlastal a zároveň to tomu druhému lil násilím do krku. To, že kuřáci platí stejně vysoké zdravotní pojištění jako normální lidé, je absurdní.
0/0
13.10.2004 8:59

kafy

Re: Re: Re: Re: Pryč s tímto svinstvem
Jde o to, jak se fakta prezentují. Hitler také neřekl nic, co by nebyla pravda (nadneseně). Už tady bylo napsáno a vyjmenováno mnoho faktů, které ať se vám to líbí nebo ne, lidem ničí zdraví. Takže nepoužívejte kuřáky jako nadřazené slovo pro sebedestruktivní lidské praktiky. Lidi se vyhubí daleko dříve splodinami své civilizace, než jen kouřením. A proč je kouření tak populární? To je otázka historie ... jsme asi na začátku období naprosté intelektuální dekadence. Málo kdo z nás vidí svou budoucnost růžově :) asi tak ... 
0/0
13.10.2004 9:05

popelka88

Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s tímto svinstvem
No ono jde taky o to, jaké mají daná fakta důsledky. Jestli to jsou jen nějaké abstraktní teorie (nadřazených ras a podobné nesmysly) anebo na něco zcela zbytečně umírají milióny lidí. Tady asi jemné metody nezaberou (stejně jako u jiných drog)
0/0
13.10.2004 9:11

kafy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s tímto svinstvem
Uvědomte si, že statistiky mortality kuřáků jsou dost neoběktivní. Pkud na rakovinu plic, infarkt, konatění tepen a cév, mrtvici a podobné zemře nekuřák, tak je to v pořádku, měl smůlu. Pokud na to samé zemře kuřák, je to okamžitě v důsledku kouření. Podivné, ne ?
0/0
13.10.2004 9:40

Jouda-

Re: Re: Re: Re: Pryč s tímto svinstvem
Nějaká nabroušená po ránu, ne? Dej si cigárko ;-)
0/0
13.10.2004 12:59

M_A

Re: Pryč s tímto svinstvem
souhlas
0/0
13.10.2004 11:55

dobytek

jen tvrdě do nich
Zdražit a vykázat z restaurací a veřejných prostranství. Nechápu, proč bych to měl po hospodách a jinde čuchat. Když se vrátím domů, táhne z oblečení smrad na celý barák a to nic nehulím.  
0/0
13.10.2004 8:23

dobytek

P.S.
smrad z cigaret samozřejmě
0/0
13.10.2004 8:25

lesní kombajn

Re: jen tvrdě do nich
Když se ti to nelíbí tak tam nelez,nebo si otevři otevři svoji nekuřáckou.PS:jsem nekuřák.
0/0
13.10.2004 12:09

Morland

No řekl bych,
že vláda krom zdražování proti škůdcům kuřákům zatím nebojuje vůbec. A krabku bych zdražil klidně na 200.
0/0
13.10.2004 7:57

smiders1

VESELME SE!
ZAČÍNÁ VE MNĚ PŘEVLÁDAT POCIT, ŽE NĚKTERÉ ČLÁNKY JSOU PSÁNY S ÚMYSLEM PROVOKOVAT A DĚLAT SI Z LIDÍ PRDEL. CIGARETY JSOU V POROVNÁNÍ S PLATY LEVNÉ? HA, HA, HA. vE SROVNÁNÍ S PLATEM PANÍ REDAKTORKY MOŽNÁ. NEBO TAKÉ NAŠICH ZKORUMPOVANÝCH POSLANCŮ, ALE JINAK... AŤ ŽIJÍ PRŮMĚRNÉ MZDY!
0/0
13.10.2004 7:30

Micheall

Re: VESELME SE!
O platech a prestavani s kourenim to asi nebude. Cigosi radsi nekoupej deckam jidlo, anez aby si odpustili zvaro ;) Ale jinak souhlasim na sto procent - pryc s kuraky z verejnych prostranstvi a z mist, kde se vyskytuji take nekuraci.
0/0
13.10.2004 8:20

Jouda-

Re: Re: VESELME SE!
No, ještě ty cigoše bysme sem mohli zatáhnout a to bude debata jedna báseň :-D
0/0
13.10.2004 13:05

Pistolet Pulemjot Sudajeva

IMO
Vláda nebojuje vůbec proti ničemu, co takhle napřed vyhlásit boj proti korupci, šedé ekonomice, rozkrádání státního majetku, tunelingu, a jistě by našla spousta dalších a důležitějších bojišť než je kouření. Do pryč s vládou která jen okrádá a buzeruje obyčejné občany.
0/0
13.10.2004 7:19

fido111

hmmhmm
Jestlipak je autorka kuřačka? Nádhernej tendenční článek, např. věta v nadpisu "státy unie postupně zakazují kouření v restauracích", na konci se potom dozvíme, že jde stále jen o Irsko atd.
0/0
13.10.2004 7:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.