Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud: Thun nemá nárok na majetek

Bertold Thun-Hohenstein nemá podle výroku okresního soudu v Pardubicích nárok na zámek a další majetek obce Choltice. Podle soudu stát majetek řádně zkonfiskoval po 2. světové válce šlechticovu otci. Soudce poukázal i na to, že Benešovy dekrety jsou součástí českého právního řádu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

123freak

...
Bejt šlechtou, tak bych se tady moc nezabydloval. V blízké době se bude opět znárodňovat.
0/0
2.10.2004 21:47

Templ

Chtěl bych pouze
upozornit na okolnost, že dřevomorka a bročci pracují podstatně rychleji než naše soudy....
0/0
1.10.2004 11:03

Montaigne

že se tam už žádné esesácké dýchánky
To je dobře,pod patronací bývalého pana majitele konat nebudou,... jo to byly časy
0/0
1.10.2004 8:38

Montaigne

noch einmal pro blbé
To je dobře, že se tam už žádné esesácké dýchánky pod patronací bývalého pana majitele konat nebudou,... jo to byly časy
0/0
1.10.2004 8:39

AlienDUDE

rude pravo
pokud muze byt neco takhle zkonfiskovano podle prava pak je to pravo dost pochybne, defacto legalizovana kradez bez ohledu na to kdo co komu a jak je to dlouho.
0/0
30.9.2004 22:51

MilanMilanMilan2

Nechápu naprosto
jak se může někdo z rodu Thun-Hohenstein (lhostejno z které větve) hlásit o nějaký majetek, když se z rodu nikdo, pokud vím, nehlásil nikdy k české národnosti. Jistě zase nějaký prodejný žurnalista vytáhne nějakou historku odněkud a bude vyprávět něco o českém vlastenectví Thunů a zapomene se skromně zmínit, že se může jednat jen o české ZEMSKÉ vlastenectví a nikoliv jazykově české NÁRODNÍ vlastenectví. Mimochodem proti rodu Thunů vůbec nic nemám - právě naopak !!! Někteří Thunové v letech monarchie sehráli i celkem pozitivní úlohu, jako např. výrazný politický talent a pražský místodržitel hrabě, koncem života kníže Franz Thun (viz historie dvou počátečních let I. světové války), jenž se velmi výrazně a jednoznačně vyslovoval proti všem projevům česko - německé národnostní nesnášenlivosti. Nicméně: na majetek Thunové dle platného práva nárok nemají.
0/0
30.9.2004 22:45

Querulant

Re: Nechápu naprosto
Nemáš pravdu, spousta Thun-Hohensteinů se výslovně hlásila k české národnosti a českému jazyku. Arnošt Thun-Hohenstein např. v září 1939 (!) spolupodepsal dopis presidentu Háchovi, ve kterém na  80 českých šlechticů manifestačně prohlásilo "..chceme se vždy a za všech okolností hlásiti k českému národu".  Dobrá rada: než začneš něco veřejně tvrdit, vždy si to raději ověř.
0/0
1.10.2004 0:19

MilanMilanMilan2

Re: Re: Nechápu naprosto
Dobrá, máš pravdu, že tu některé vyjímky byly, ale moc bych na nich raději nebazíroval. Zajímavé, že Jsi si nevzpomněl na významného vlajkaře Jindřicha Thuna-Hohensteina (když už jsem si na něj nevzpomněl já), podle některých údajů, které nemohu ověřit, osoba která byla ještě s jinými vlajkaři "ve zpravodajském kontaktu se Sicherheitsdienstem". Pokud Ti jde o takovéto Čechy, pak je mi již mnou citovaný Franz Thun mnohem milejší jako upřímný Němec.
0/0
1.10.2004 19:05

MilanMilanMilan2

Re: Re: Nechápu naprosto
Ještě dotaz: Jsi lepší znalec jednotlivých větví Thunů - byl některý z nich prokazatelně české národnosti a patřil při tom ke choltické větvi? Děkuji předem za odpověď a zdravím.
0/0
1.10.2004 19:20

Querulant

Re: Re: Re: Nechápu naprosto
Z choltické (ne příliš početné) větve Thunů se za něčí českou národnost nemůžu zaručit. Berchtoldova teta Ernestina zemřela 1969 v Praze; a její teta zase 1948 v Telči. To, že nebyly odsunuty, by mohlo znamenat, že se hlásily k Čechům.  Většina této větve ale byla německá (např. hrabě Matthias Thun-Hohenstein padl jako třiadvacetiletý poručík Wehrmachtu 1941 v Rusku). Taky zdravím. 
0/0
1.10.2004 20:06

Querulant

Re: Re: Re: Re: Nechápu naprosto
Když už jsme se do toho tak pustili, mám tady jednu zajímavost: Ferdinand hrabě Thun z děčínské (největší) linie rodu byl významným diplomatem komunistické NDR -dělal např. velvyslance v Íránu a Afghánistánu. Mám za to že ještě žije.
0/0
1.10.2004 20:17

MilanMilanMilan2

Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu naprosto
Moc toho o něm nevím: narodil se roku 1921 v Děčíně, kde studoval na gymnásiu, od roku 1940 sloužil ve wehrmachtu, ne nedobrovolně, ale ne s fanatickým nadšením - nacionalismus se v děčínské větvi snad nikdy nenosil (ostatně tato větev mi byla vždy nejsympatičtější). V roce 1943 byl zajat a prodělal tam denacifikaci tak důkladnou, že poté bez větších problémů působil jako diplomat NDR v Moskvě, Iránu, Afghánistánu a v UNESCU v Paříži. Jeho manželku neznám, je to nějaká vědecká síla v oboru slavistiky.
0/0
1.10.2004 20:26

Querulant

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu naprosto
No koukám že o něm naopak víš zatraceně hodně , všechna čest !
Je to přesně tak jak říkáš, pět let v sovětském zajetí, 1949-56 šéf protokolu na ministerstvu zahraničí NDR, 1961-68 tamtéž šéf odd. pro vnitřní záležitosti, 1956-61 a 1969-73 velvyslanecký rada v Moskvě, 1973-76 velvyslanec v Íránu a Afghánistánu, 1980-81 na konferenci o nešíření jaderných zbraní v Ženevě, 1982-87 zástupce NDR u UNESCO. Manželka Prof. Dr. Nyota Thun roz.Kirchner, naroz.1925, slavistka v Akademii věd NDR, zabývala se hl. ruskou literaturou 20.let.  Oba dva nebyli nikdy v komunistické straně SED; byli členy NDPD, strany združující většinou bývalé (= před 1945) důstojníky, ůředníky atp.
0/0
2.10.2004 1:37

MilanMilanMilan2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu naprosto
Ještě jedna zajímavost. Otec námi probíraného Thuna, kníže Franz Anton, manžel tuším Františky, princezny Lobkowiczové, byl za války předsedou "Elbe" Lebensversicherungsnastalt AG a podobně i "Elbe" Schadenversicherungsanstalt AG. Obě pojišťovny (již z názvu je patrný předmět podnikání) byly založeny 12.6.1922. (viz Compass, 1941, s. 814, 815). Na celkem bídném hospodaření obou společností ani on nic nezměnil. Možná, že by se tam našli i jiní Thunové. Vůbec pojišťovny za války byly existenčním útočištěm a společenským shromaždištěm mnoha zajímavých lidí. Např. v První česlé vzájemné pojišťovně nalezneme předsedu správní rady Jana Malypetra (viz 1. republika), Arnošta prince Schwarzenberka a Josefa svob. pána Hrubého z Jelení (toho vždy raději píši česky). Seděl tam i jistý Jan Syrový...
0/0
2.10.2004 21:34

PPS_43_SUDAJEV

IMO
Kopat šlechtu do zadnice, ale jen tu cizáckou.
0/0
30.9.2004 18:41

Querulant

Re: IMO
Jak tě tak pozoruju už dlouho, s tebou bude jakákoliv rozumná diskuze zcela vyloučená. Ty máš podobnou mentalitu jako ti jugoslávští komunističtí partyzáni, kteří v dubnu 1945 brutálně zavraždili JUDr. Jiřího Zdenka hraběte Thun-Hohensteina (naroz.1905 v Olomouci), ačkoliv tento hrabě byl velkým odpůrcem nacismu a měl úzké vazby k odboji. Montaigne, částečně to platí i pro tebe!
0/0
1.10.2004 10:30

Johny_S

Nebyl náhodou nějaký
Thun-Hohenstein i v jednotce Edelweiss? Nedávno o tom MF DNES měla článek, a docela mě to jméno zaujalo.....
0/0
30.9.2004 16:44

Modráček

Re: Nebyl náhodou nějaký
Nejspíš ano, ale umí říct česky básničku o babce s jablíčky, takže podle Havla a podobných trotlů má nárok na české občanství.
0/0
30.9.2004 17:31

MilanMilanMilan2

Re: Re: Nebyl náhodou nějaký
Na přidělování českého občanství cizím šlechticům měl Václav Havel své lidi: Bratinku a Rumla.
0/0
30.9.2004 22:32

Querulant

Re: Nebyl náhodou nějaký
Ano, byl to velitel jednotky Edelweiss, major Erwein hrabě Thun-Hohenstein. 1945 padl do rukou Sovětům, ti s ním zinscenovali bolševický "proces" stalinského typu a 12.2.1946 ho v západním Madarsku popravili. S Bertholdem Thunem-Hohensteinem z tohoto článku však neměl VUBEC nic společného, byl z úplně jiné větve rodu (ne z choltické, nýbrž z klášterecké), takže příbuzenský poměr tu neexistoval a bylo by krajně nefér ho používat jako argument.  To platí zvlášt pro příspěvky pode mnou.
0/0
1.10.2004 0:09

Querulant

Re: Re: Nebyl náhodou nějaký
Pardon, nade mnou .
0/0
1.10.2004 0:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.