Klasika na silnici
Ani bych se nezabýval tím, kolik bylo řidičce trolejbusu, za nehodu zřejmě (a samozřejmě) vůbec nemohla, horší věcí je opět věk řidiče tahače s návěsem, který se opět prokázal v nejlepším světle.. V nejlepším případě měl pouze roční zkušenosti s návěsy a zřejmě sám sebe přecenil a zneužil výkonu dnešních tahačů.
Mnohokrát se mi stalo, že mě předjížděl "návěs" na okreskách při mé rychlosti 90- 95 km/h, ve městě je to skoro na denním pořádku. Vždycky zpomalím, uhnu a věřím, že dotyčný potřebuje jet svižně a jinak je to poctivý znalý šofér, ale skutečnost je jiná- firmy dnes najímají na řízení tahačů každého, ušetří na zácviku, na jízdách po place a ještě nutí řidiče překračovat nejen AETR, ale veškerou morálku na silnicích s tím, že budou- li chyceni, je to problém. Mnoho majitelů přepravních firem ale podle mého má dost protekce u policie, takže v ČR kotouče tachografu vůbec nemusí existovat. (Mnohým jistě z tachografu div nevyskočí při jejich rychlostech, mají totiž pole do 125 km/h, což je kamiony běžně překračovaná rychlost, přinejmenším z kopce určitě. Větší rychlost se škrábe do mezírky mimo pole, pokud je na to tachograf dimenzován). Jistě si toho všimnul každý, že poměry právě v této oblasti se čím dál více zhoršují. Proč by ne, když na kamion a autobus dnes může "každý" a s vědomím domnělé nezranitelnosti se zábrany ztrácí velmi snadno...