jen tak na okraj k stealth
prosim, prestante uz blouznit o radarech stealth letadel. zadne vyhledavaci a strelecke uz vubec na nich nejsou (ani f117, ani b2 je nemaji, u YF22 je princip vyhledavani kombinovany s elektrooptickym, ktery dostacuje, protoze pro klasicke radary ma byt raptor zachytitelny az v dosahu jeho optiky. navic je zde 'broadband' datovy PRIJEM dat ze soucinnosti s druzicemi a awacs - presto - vyjimka potvrzujici pravidlo - tam radar je, ale ma pracovat s ulrakratkymi pulzy ve velmi sirokem frekvencnim rozpeti a velice vyjimecne.)
to co by se dalo teoreticky zachytit (ale opravdu velice teoreticky) je u f117 poslednich 50 sekund utoku, kdy laserem znackuje cil (kdyz prave nehaze pumu navadenou gps). ale to prave asi jen zepredy, tedy pokud ten laser miri primo na ten barel, co ma tamara nahore...
myslite, ze dvacet let makaji na redukci odrazu emg zareni aby tam mohli dat zarice? na nekterych fotkach stealth letounu si muzete vsimnout kovovy odlesk na kabine - to je stinici vrstva na baze zlata, ktera ma za ukol odstinit jinak neodstinitelne zareni osvetleni budiku v kabine....
jaksi vam uslo, ze kvuli kopirovani terenu jiz neni potreba radaru. dobre tri roky je dokoncene mapovani povrchu zeme s rozlisenim 5 metru. preskenovani zajmove oblasti a opravy zaberou kolik - par dni? takze v kombinaci s presnym PASIVNIM gps, PASIVNIM prijmem geodetickych dat a PASIVNIM prijmem prehledove situace z awacs a druzic to az takovy problem neni.
i kdyz CHCE byt napr. takova 117ka videt, odhali PASIVNI odrazece na spodni strane kridel (kvuli rizeni letoveho provozu) a ani na ty se tamara nechyti... na odrazy od jinych zdroju bych se nespolehal, protoze ekvivaletni odrazni plocha techto letadel se rovna folii z bezne, ani ne moc velke cokolady....
takze si myslim, ze americky nakup patri do kategorie duveruj ale proveruj. a tam to zacina a hasne.