Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dějiny psali především Václavové

Dějiny českých zemí psali zejména muži, kteří se jmenovali nebo jmenují Václav. Tak to alespoň na první pohled vypadá: kníže Václav, prezidenti Václav Havel a Václav Klaus. Který z nich tvořil dějiny víc?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jurajbezak

Ať se jmenuje Petr nebo Pavel...
Je vcelku jedno, zda se jmenuje Petr nebo Pavel nebo Václav. Důležité je, aby státník jakéhokoliv jména neudělal tolik chyb jako Václav Havel. Bohudík, Václav Klaus je přeci jenom prezident na svém místě, díky IQ a charismatu. Doufám, že v přímých volbách zvolí občané ČR prezidentem člověka na svém místě a ne snílka a "Švejka".
0/0
28.9.2004 18:47

Manstein

Re: Ať se jmenuje Petr nebo Pavel...
Hm, optimisto, zdejsi obcane jsou schopni zvolit treba Bobosikovou ...
0/0
28.9.2004 18:57

Bernard_Wooley

Chápu, že oba
současní Václavové vedou, to je psychologie, ale te malý počet hlasů pro Václava II., to nechápu. Zřejmě tady hlasují lidé, kteří mají o české historii jen velmi povrchní představu nebo pro ně české dějiny začínají až rokem 1918. 
0/0
28.9.2004 14:14

Manstein

Re: Chápu, že oba
... pro mnohe az rokem 1989, pro nektere az 1997, historii uz se dneska nikdo neuci a my pametnici jsme tu holt v mensine. Narod, ktery zapomnel svou historii, byva nucen si ji zopakovat ...
0/0
28.9.2004 14:54

Babul

Saze
Má někdo z účastníků diskuze písničku od skupiny SAZE - Václava mám nejradši... v mp3? a mohl by ji poslat? Díky!!!
0/0
28.9.2004 13:22

Vaclav Hanus

České dějiny psali především Václavové.....
Ano! Napr. Vaclav Hanus...
0/0
28.9.2004 13:00

80E-seven

josefove
jo a taky josefove
franz josef 1
franz josef 2
thomas masaryk
a klema gottwalduv
taky tonda zapotockej
karel IV
honza husuv
honza zizkuv
zigmund hlava zrzava
a spousta premyslu premysl orac, premysl II
0/0
28.9.2004 11:07

Manstein

Re: josefove
Mimochodem, Karel IV byl pokrteny jako Vaclav. Jmeno Karel prijal az pri birmovani. A navic jako cesky kral nebyl IV, ale I. Ta ctyrka se vztahovala k titulu rimskonemeckeho cisare. Takze je to tak trochu jako s tim Leninem, co se jmenoval Uljanov a Stalinem, co se jmenoval Dzugazvili, kteri spolu udelali rijnovou revoluci v listopadu.
0/0
28.9.2004 13:54

80E-seven

Re: Re: josefove
tak tak...
0/0
28.9.2004 14:17

katakana

igráček
 Václav Havel ? radši bez komentáře  nebo budu zvaracet !!!
0/0
28.9.2004 11:01

mobilní

Abych nezapomněl
Všechno nejlepší všem Vašíkům    www.wwweb.cz
0/0
28.9.2004 10:59

redback

mě by zajímalo ...
jestli Václava III náhodou nezavraždili kvůli falešnému daňovému přiznání
0/0
28.9.2004 10:16

brukew

ach ti cesi......
ted jsem cetl u reuteru ze ve Washington DC se na zahrade ceskeho vyslanectvi upalil cech....motiv stacil vysvetlit pred smrti....ceska ambasada odmitla jemu,cechovi,vydat ceske vizum aby se mohl on,cech,navratiti do rodnych,milovanych cech.A ted chudak cech umrel upalenej v US protoze jemu,cechovi,ceska ambasada kde pracuji cesi odmitla vystavit ceske vizum aby on,rodily cech,mohl se navratit domu do cech.Presneji,do jiznich cech.Byl to totiz rodily jihocech.
0/0
28.9.2004 8:47

Futty

Václav, Karel, Havel, Pavel.
V roce 1989 bylo všechno jedno! CIA těch našich presidentů a vůdců měla připravených minimálně pět. Myslíte si, že to všechno byla náhoda?
0/0
28.9.2004 8:35

80E-seven

Re: Václav, Karel, Havel, Pavel.
nahoda to nebyla, akorat to bylo 88 a ne 89 a byla to kgb a ne cia
0/0
28.9.2004 11:03

Pilat

he he he
uroven ankety odpovida urovni na tomto foru he he he
0/0
27.9.2004 19:16

Pilat

Klimek je nejaky vygumovany
 ktera ze ta Havlova myslenka vstoupila nesmazatelne do dejin???????
0/0
27.9.2004 19:11

Modráček

Re: Klimek je nejaky vygumovany
Žádná. Všechny skončily v propadlišti dějin. I s Havlem.
0/0
27.9.2004 19:20

MilanMilanMilan2

Re: Klimek je nejaky vygumovany
Konstatuji, že pan Klimek je opravdový ZNALEC českých dějin a těžko může ručit za nějaké novinářské vyjádření, možná i úplné překroucení myšlenky. Mimochodem ohledne p. Klimka jde o velice skromného a slušného člověka, který se tu sám těžko ozve.
0/0
27.9.2004 19:28

Pilat

Re: Re: Klimek je nejaky vygumovany
jestli tomu je tak , tak je mi pana Klimka lito a verejne se mu omluvim.........    jiny priklad bych ale mohl uvezt z rodini znamych, tata byl Pepa, deda byl Pepa,pradeda byl Pepa prapra byl Pepa,Praprapra byl Pepa atd, vsichni byli nejak famozni , tudiz muzeme deklarovat ze v rodine Novaku byli Pepove historicky nejlepsi....
0/0
28.9.2004 5:50

maxip

Karel IV.
JAKÝM PRÁVEM JSTE OPOMNĚLI TOHOTO VŮBEC NEJSLAVNĚJŠÍHO ČESKÉHO PANOVNÍKA?
Karel I. byl přece původně křtěný jako Václav. 
0/0
27.9.2004 18:12

maxip

Re: Karel IV.
překlep, Karel IV., pochopitelně. (omlouvám se - maxip)
0/0
27.9.2004 18:14

maxip

Václav II.
A ještě jeden dodatek: V této anketě je zmíněný, leč trochu opomíjený Václav II. To byl ve své době dobrý ekonom. Takových Václavů máme v našich dějinách poskrovnu.
0/0
27.9.2004 18:26

Bernard_Wooley

Re: Re: Karel IV.
Neomlouvejte se, jako český král byl Karel I., jaké římský císař byl Karel IV. Ještě za 1. republiky se o něm psalo v odborné literatuře jako o Karlu I. 
0/0
28.9.2004 14:11

fr-mottl

nevim kdo napsal tu pisnicku
"Vaclava mam nejradsi". A tento Vaclav byl urcite lepsi nez Klaus, ten zaspinil jenom vsechny penize ale urcite by svym smichem nedokazal ohybat koleje... 
0/0
27.9.2004 16:19

maxip

SAZE přece
0/0
27.9.2004 18:15

oprudil

nechápu ,jak někdo může srovnávat připosraného ,zbabělého svazáka Klause snějakým jiným Václavem z
naší historie !!!!
0/0
27.9.2004 16:11

maxip

Re: nechápu ,jak někdo může srovnávat připosraného ,zbabělého svazáka Klause snějakým jiným Václavem z
I nechte ho být. Od té doby, co dosáhl postu nejvyššího, už se nikam nedere, je si dobře vědom, kde má funkce českého prezidenta mantinely - narozdíl od jeho předchůdce, reprezantativně vystupovat umí a víc  se koneckonců od našeho prezidenta nečeká. 
0/0
27.9.2004 16:20

VK68

Jak snadno a rychle kritizovat?
Odpoved na tuto otazku je velmi snadna - ignorovat okolnosti za kterych se udalost stala a eventuelni positivni vliv, ktery udalost mela. Naopak zduraznit negativni, ktere se musi zcela zakonite objevit take ( kazdy chleba ma dve kurky). V pripade presidenta V. Havla casto ctu ostre kritiky, ktere stejne jako kritiky presidenta Klause maji jiste neco pravdy v sobe. Vratme se vsak trochu zpatky do situace, kdy V. Havel byl zvolen presidentem. Do te doby byl, v mnoha smerech, zcela obycejny clovek, ktery prezival svinskou dobu tak , jako kazdy druhy.  Znalost mezinarodni politiky ? Velmi mala. Zkusenost ve vedeni nove se rodiciho zrizeni ? Nulova !!  Zkusenosti v zavadeni noveho politickeho systemu systemu? Zadne. Zkusenost ve vedeni statu v nove se tvorici  demokraticke soustave ? Opet nula. Byl nekdo v te dobe, kdo mel tyto zkusenosti, zil a znal Cechy a Slovaky a nemel clenskou knizku KSC v kapse? O nikom nevim. Vi nekdo ? Kdyz se podivate, jak dopadla drtiva vestina byvalych Ruskych drzav od Lotysska az po Rumunsko , tak Cesko nedopadlo tak spatne. Jiste mohl president Havel udelat mnoho veci jinak a mozna i lepe, ale take HURE! Myslim, ze ted je dulezitejsi se soustredit na to co bude zitra, jak se z tech pocatecnich problemu dostat. Myslim , ze je jeste ted v Cesku mnoho lidi, kteri rozhoduji a rozhodovat by nemeli ! Na ty se zamerit. Nikdo to za Vas neudela a jen nadavanim se to nespravi. Ahoj.
0/0
27.9.2004 15:43

MilanMilanMilan2

Re: Jak snadno a rychle kritizovat?
Člověku tak informovanému, jakým V.H. nutně musel být, mělo být nejméně na konci roku 1987 jasné, že dosavadní systém končí. Měl dost času sehnat si i pomocí přátel skupinu alespoň trochu solidnějších poradců pro budoucí práci v řídících strukturách - to ad1). Ad 2) byla jeho osobní situace obrovsky ztížena úmrtím pí. Olgy. To je nezbytně nutné objektivně přiznat. To co následovalo poté a trvá dodnes je natolik absurdní, že o tom nelze dost dobře psát.
0/0
27.9.2004 16:01

Milan D.

ještě bych si dovolil připomenout "Vašků"
z Cirkusu Humbero. Myslím, že měl značnou politickou podporu.
0/0
27.9.2004 15:26

bosnia

Informační hodnota ZPRÁVY?
Pane Navaro, Dušan Třeštík je trošku vyčpělý (asi neznáte jeho autoritu v historické obci)... ten Váš článek přesně vystihuje dnešní dobu - hlavně zaujmout (pobavit) a co nejvíce prodat (nic než infotainment). Je prostě o ničem. A velice by mě zajímalo, v jakém kontextu jsem získal názor pana dr. Klimka... asi není těžké udělat rozhovor a pak vybrat to, co se hodí nejvíce. Upřímně gratuluji. Směr Blesk.
0/0
27.9.2004 15:08

MilanMilanMilan2

Václav IV.
On byl tím z nejvýznamnějších Václavů nejen z hlediska českých, ale i obecných dějin. Historicky nazrálé situace "využil" svou neschopností a především naprostou pasivitou k rozvoji husitství - prvnímu skutečně významnému průniku do církevního univerzalismu. Luther a Kalvín proces započatý husitstvím jen prohloubili a dovršili. Klaus a tím spíše Havel jsou proti němu bezvýzamné figury. Svým významem je Václavu IV. roven Gorbačov - i za něj se cosi zhroutilo, jako v 15. stol. u nás mocenská a ideologická moc katolické církve.
0/0
27.9.2004 15:07

bosnia

Re: Václav IV.
Mr. Navara je povoláním historik-profesionál, to se hned pozná... určitě napsal několik publikací o středověku, kterému (a dějinám vůbec) rozumí. Jestli tohle vychází z žurnalistických kateder českých fakult, potěš pánbůh.
 
Jinak s Václavem IV. souhlasím. Ale vysvětlovat to na iDnes nemá cenu, a už vůbec ne "našim" žurnalistům.
0/0
27.9.2004 15:13

MilanMilanMilan2

Re: Re: Václav IV.
Kdyby nějaký člověk bez znalosti lékařské vědy někoho operoval (samozřejmě s vyjímkou vojáků - ti přece měli na škole operační umění...), tak by byl samozřejmě považován za nebezpečného šílence. Ale za zcela přípustné se považuje vyjadřovat se k historickým otázkám u lidí, kteří tápou i v těch nejzákladnějších faktech a pojmech. Nic naplat, na tom opravdu nic nezměním - ani takové nepřiměřené ambice nemám; jen se chvílemi divím a chvílemi nevím, zda se mám smát nebo plakat. Více netřeba - that´s all.
0/0
27.9.2004 15:36

bosnia

Re: Re: Re: Václav IV.
Asi tak... a vůbec nejhorší je, že tito "žurnalisté-historici" mohou psát v deníku, který čte několik set tisíc lidí. A který je (ještě stále) považován za "prestižní".
 
 
0/0
27.9.2004 15:46

maxip

Re: Václav IV.
Nesouhlasím. Václav IV. byl jen ve vleku událostí. Nedokázak si udržet ani císařskou korunu a klidně ji přenechal tomu..no, užijme mírného výrazu "lišce rezavé" Zikmundovi. Byla snad jeho osobnostg rozleptaná alkoholem, nebo co bylo příčinou jeho slabosti?
0/0
27.9.2004 16:15

MilanMilanMilan2

Re: Re: Václav IV.
Václav IV. je tím vyjímečný, že se proslavil více tím, co neudělal, než co udělal. Otcem zbožňovaný, zlatem vyvážený, špatně vychovaný mladík, který celý život jen kupil chybu na chybu. Nešťastný v manželském životě: první manželku zakousl pes, ani druhá mu dědice nedala. Snad vlivem vnitřní palčivosti po údajném pokusu o otravu zahánějící žízeň vínem. Ale přesto nesmírně významný panovník, protože dost dlouho ponechávající (minimálně do roku 1412) volný průvod všemu, co předcházelo husitské revoluci. V TOM JE JEHO NEJVĚTŠÍ VÝZNAM! I po formálním odřeknutí se Husa a jeho hnutí nebyl faktickou překážkou tehdejšího vývoje, ačkoliv energický panovník by jí být mohl. Jeho pasivita znamenala pro hegemonii katolické církve a panského stavu v Čechách katastrofu; jeho smrtí pak padla poslední hráz husitské revoluce. Cesta pro české rytířstvo a zejména měšťany a jejich podnikání v městech byla otevřena. A o to se zasloužil Václav IV. rozhodující měrou a je úplně jedno, že nechtíc.
0/0
27.9.2004 16:44

maxip

Díky za ten článek.
Tak kvalitní a fundovaný příspěvek se na diskosních stránkách idnes najda zřídka.
0/0
27.9.2004 18:21

MilanMilanMilan2

Re: Díky za ten článek.
Děkuji za uznání, ale nevím ani 1% z toho, co znají pánové Spěváček, Kejř, Hlaváček a mnozí jiní, kteří se danou problematikou celoživotně zabývají. Kdyby si naši páni žurnalisté alespoň něco od nich přečetli, než začnou sami něco psát!
0/0
27.9.2004 18:44

Borgh

Nejvíc ovlivnil dějiny Klaus
ten bordel, co tu udělal, už nedá nikdo dohromady
0/0
27.9.2004 14:29

karoten

Re: Nejvíc ovlivnil dějiny Klaus
Myslím si totéž. Jako ovlivnitel se podepsal zásadně a na dlouho.
0/0
27.9.2004 14:59

Modráček

Klaus!
Mnohem lepší je Václav Klaus. Ostatně, být lepší, než starý zfetovaný Veškrna, zase není tak těžké.
0/0
27.9.2004 14:16

blumblum

Re: Klaus!
Tedy to je ujetina. Možná lepší ale mnohem lepší ???
0/0
27.9.2004 14:24

Modráček

Re: Re: Klaus!
Nazdar, ono to ani není tak o tom, že by byl Klaus tak skvělý, jako spíš tak, jaký byl Havel (censored).
0/0
27.9.2004 14:27

redback

prosímvás ...
nevíte někdo náhodou jaký historický vliv mají Václavové na obsazování dozorčích rad ženami z lidu?
0/0
27.9.2004 13:51

QULPO

Doopravdy...
Když se tak dívám na dějiny, tak se nemůžu ubránit dojmu, že kdykoliv došlo k Václavování na Pražském hradě, byl to pěkný průser... Z článku bych mohl nabýt dojmu, že Tomáš Garigue Masaryk byl vlastně Václav, že Eduard Beneš byl vlastně Václav...
0/0
27.9.2004 13:41

Depek

Svatý Václav vystupoval jako morální autorita?
, Cha cha. Autore článku sedni a přečti si dějiny.
0/0
27.9.2004 12:45

Delirium Tremens

Svatý Václav
, Ne nadarmo byla Svatováclavská orlice významným vyznamenáním v protektorátních Čechách.
0/0
27.9.2004 12:39

Delirium Tremens

Re: Svatý Václav
, No a ještě by mě zajímalo, jestli to slovní spojení v závorce "(a jeho vrah)" skutečně uvedl pan Třeštík a nebo je to jen "vylepšení" pana redaktora.
0/0
27.9.2004 12:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.