Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tunel pod vodou spojí Evropu s Asií

Orient Expres by mohl v budoucnu pokračovat skrz Istanbul dál do Asie. Pod Bosporskou úžinou, která odděluje Evropu od Asie, vznikne tunel s železnicí. Hotov by měl být do roku 2008, na jeho stavbu už přispěla také Evropská investiční banka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alfons007

Borci
Za čtyři roky 14 km tunelu. To jsou jiní pašáci než u nás. Tady jim trvá 800 metrů šest let. A nebo je to podobně jako s tím hlavním městem?
0/0
24.9.2004 8:41

ZiggyCz

..????
...jo.v pohode,navic v bezpecne lokalite a v dnesni dobe...
0/0
24.9.2004 3:08

Pilat

zajimalo by me
ncil projekt pana Bechyne, ktery navrhl tunel z jiznich Cech az k Jaderskemu mori ? Z ekonomickeho hlediska velmi atraktivni, za komousu nerealizovatelne a ted asi nezadouci
0/0
23.9.2004 20:56

monstrum

Pravda
Proč spojovat Evropu s Asií když už je to jeden kontinent
Euroasie.
Je to vyhazování peněz.
0/0
23.9.2004 12:40

karoten

Něco o tunelu bližšího by nebylo?
Že zpravodajství nemá úroveň jsme se již přesvědčili po x-té.
Proč je projektovanej tunel dlouhej 13 km, když  je úžina sotva 2 km? Proč nepostavěj radši další most?
To bych se rád dočet´
0/0
23.9.2004 11:52

Modráček

Re: Něco o tunelu bližšího by nebylo?
Protože "hlavní město" Turecka leží na svahu. Podmořský tunel potřebuje dlouhý nájezd s velmi pozvolným klesáním. Proč nepostavili most, to nevím.
0/0
23.9.2004 12:05

karoten

Re: Re: Něco o tunelu bližšího by nebylo?
Dík, nevim jak to tam vypadá...nejspíš bude ve hře mnohoho faktorů (Turecko.. ) a taky zájmů. Most by byl elegantnější, mohl by vést zrovna tak na břehu do tunelu...no nic, prostě zájem o dopravní stavby.....
0/0
23.9.2004 12:13

Jirka Š. Svejkovský

Kožený bude investor
A bude z toho tunel až na Bahamy!
0/0
23.9.2004 11:25

Atsisar

Ach jo!
A hlavní město austrálie je asi Sydney, co? A USA New York? Jak může něco tak ............... dělat redaktora nemá-li základní znalosti? Redakce, už vim o kom je ten stupidní seriál na nově.
0/0
23.9.2004 10:43

vorichek

Pane šéfredaktore,
nemohli by si Vaši podřízení článek , který napsali, před uveřejněním na iDNES alespoň přečíst ? Chvílemi jste opravdu k smíchu.
0/0
23.9.2004 10:06

Korcagin

Re: Pane šéfredaktore,
Na věcnou chybu nepřijdeš opakovaným přečtením. Ale už je nechme být. Vyslechli (resp. přečetli) si toho už dost. Akorát mi pak přijde hloupá ta jejich cenzura kdy Ti nepovolí napsat slova blbec, pitomec, apod. protože jsou urážlivá....
0/0
23.9.2004 10:27

Atsisar

Re: Re: Pane šéfredaktore,
Pro mne jsou urážlivé jejich chyby ve článcích! Kdo mi poradí jak je vymazat? ;-)))
0/0
23.9.2004 10:46

carodejnice

Jen tak pro informaci, pane pisateli
Istanbul byl hlavní město Turecka do 1. sv. války, po ní Kemal Atatürk přesunul hlavní město do Ankary z obavy, že Istanbul leží blízko Řecka a je zranitelný od moře.
 
0/0
23.9.2004 8:55

Modráček

Re: Jen tak pro informaci, pane pisateli
Velmi správně. Jen dodávám, že Mustafa Kemal je pro mě jeden z velikánů dějin. Taková míra sekularizace se ještě v islámskén světě nikomu nepodařila.
0/0
23.9.2004 9:03

WebFilozof

Re: Jen tak pro informaci, pane pisateli
Přesunul ho do Ankary proto, že se tam narodil! Ankara byla malým městem s 80 000 obyvatel. Dodneška je Instanbul mnohem větší než Ankara.
0/0
23.9.2004 9:09

Milan D.

USA, Kanada, Austrálie, Brazílie, SRN v době rozděleného Německa
to jsou země, u nichž  jejich hlavní město není největším městem- a to je jenom namátkou, takže v tomto není Turecko tak vyjímečné.
0/0
23.9.2004 9:18

Modráček

Re: USA, Kanada, Austrálie, Brazílie, SRN v době rozděleného Německa
Také spousta afrických zemí a drtivá většina států USA.
0/0
23.9.2004 9:32

WebFilozof

Re: Re: USA, Kanada, Austrálie, Brazílie, SRN v době rozděleného Německa
No já vím, já jsem reagoval na to, že ji odsunul do města, kde se narodil. On Mustafa Kemal Paša sice poevropštil Turky, ale byl to taky solidní ješita - viz "Ataturk" (otec Turků), jak se nechal pojmenovat. Docela mi to připomíná "Turkmenbašiho" - dvě věci už mají stejné, oficiální přejmenování a přesunutí hlavního města tam, kde se narodil...
0/0
23.9.2004 11:43

Modráček

Re: Re: Re: USA, Kanada, Austrálie, Brazílie, SRN v době rozděleného Německa
No, to je trochu rozdíl, Atatürk udělal pro Turecko docela dost. Turkmenbaši neudělal pro svou zemi nic, jen pěstuje svůj kult.
0/0
23.9.2004 12:07

Modráček

Idioti
Nemohu si pomoci, ale ti lidé, kteří sesmolili tento článek, jsou IDIOTI. Samozřejmě kvůli tomu Istanbulu. Já osobně bych sice také raději viděl Istanbul jako metropoli, ale zatím je to Ankara. Tolik úvodem. Pokud jde o tunel, jsou to vyhozené peníze, protože ekonomická návratnost tohoto projektu je nulová. Osobní přeprava se přes Bospor nebude uskutečňovat vůbec, s výjimkou pár pitomečků, kteří nevědí, co s penězi. Nákladní doprava nebude dostatečná, při konkurenci lodní dopravy. Ale ať si ten tunel postaví, Turci pravděpodobně doufají, že je tento projekt posune blíž k Evropské unii.
0/0
23.9.2004 8:42

eso

Re: Idioti
Skutecne se nevyplati vlakem/nakladakem rovnou projet tunelem, misto nez je nakladat na trajekty?
0/0
23.9.2004 9:15

Modráček

Re: Re: Idioti
Ne. Ten průjezd tunelem bude rozhodně dražší, než trajekt. Viz La Manche.
0/0
23.9.2004 9:31

leonel

Re: Re: Re: Idioti
Ten kdo to platí asi ví co dělá. Ale souhlasím s Vámi, taky mě to překvapilo.
0/0
23.9.2004 10:32

Modráček

Re: Re: Re: Re: Idioti
Jasně, já to neplatím, je to jejich věc. Ale vidím v tom ze strany Turecka trošku politiku.
0/0
23.9.2004 10:54

Dr. Fe1

Citace iDnes
Turecké hlavní město Istanbul je rozděleno Bosporskou úžinou
0/0
23.9.2004 8:37

bbambula

Istambul
Tak do nedavna jsem zil v domne ze hlavni mesto Turecka je Ankara, zase jsem neco prosvihl, sakrys!.
0/0
23.9.2004 8:25

Korcagin

Hlavní město
A co takhle Ankara???
0/0
23.9.2004 8:23

Martin111

Re: Hlavní město
Tak daleko asi znalosti pisatele článku nesahají
0/0
23.9.2004 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.