Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chudobu ať zaženou zbrojaři, navrhli politici

Ve světě je více než miliarda lidí, kteří žijí v hluboké chudobě. Musí vystačit s méně než dolarem denně. OSN vymýšlí, jak kritickou situaci řešit. Francouzský prezident Jacques Chirac navrhuje zavést globální daň ze zbrojařských obchodů, USA zase chtějí založit nový fond..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_Ufon_

No konecne nejaka revolucni myslenka
Kazdej kdo ma hlad dostane samopal a muze si neco hezkeho ulovit, to zni velni zajimave, vivat OSN. Pripadne by mohli rozdavat litr VX na osobu a bude po chudobe.
0/0
23.9.2004 23:04

tajemnik letajiciho ostrova

Re: No konecne nejaka revolucni myslenka
ty jsi necetl ten clanek, vid zvejkale...
0/0
24.9.2004 7:32

Lucy@.

@
Vedle toho podvyziveneho chlapce by mel jeste stat Kofi Annan s ceduli "TAKHLE FUNGUJE OSN"
0/0
23.9.2004 21:40

Mitchell

Re: @
Vcelku máš pravdu.
0/0
23.9.2004 22:08

Lucy@.

Neschopna OSN
Vzhledem k tom,ze situaci se rozhodl vyřešit i Chirac,tak mam trochu obavy,aby to nedopadlo jako s programem "Ropa za potraviny" kdy si Francie spolecne s OSN plnnili sve kapsicky prachama ktere meli jit na leky a potraviny Iracanum.Ze tam deti umiraly hlady na jejich ukor o tom se uz nechteji bavit.Jinak jsem se zasmala tomu co tady pise Smileface:Mimochodem,rozhodně bych nesnižoval humanitnární pracovníky OSN,ti totiž narozdíl od vás pomáhají milionům lidí od smrti hladem checheche....OSN pomahaji akorat tak lidem do hrobu.Kofola neni schopny udelat poradek v Sudanu,ale hlavne,ze Americanum rika neco o tom jak by mela vypadat demokracie :-(
0/0
23.9.2004 21:37

Dolly B

Re: Neschopna OSN
Do hrobu ponahaji Iracanum americke rakety.
0/0
23.9.2004 23:29

baronfonlempl

Vážení a milí vespolek.
Trefovat se do USA, a konkrétně do prezidenta Bushe, v souvislosti s Irákem, je jednoduché a možná i ospraveditelné,  jde o velký průšvih a USA prostě pochybily. Psát o USA stejně agresivně v souvislosti s chudobou obrovské části světové populace není podle mého názoru na místě. Chudoba a bohatství jsou v dialektické jednotě, jsou tedy v jednotě a současně v protikladu. Patří k sobě, nemohou existovat jednotlivě. Problém chudoby je neřešitelný ve své podstatě. Nebo chcete zpět komunismus? Ten to řešil...
0/0
23.9.2004 21:32

igenius

....
Špatně jsi pochopil zákon jednoty a boje protikladů. To, že protiklady jednou vznikly a byly lidmi pojmenovány, neznamená, že nemohou existovat samostatně. To je právě to, co často zneužívájí církve - že každé zlo je k něčemu dobré. Dobro totiž může existovat bez zla ! To, abychom byli dobří neznamená,že před tím musíme páchat zlo ! Bylo by samozřejmě nemoudré se již  ze spáchaného zla nepoučit, ale to neznamená, že musíme páchat zlo, abychom následně byli mohli konat dobro. Chybama se člověk učí- chytrej na cizích, blbej na svých a úplně pitomej se nepoučí nikdy. A úplně pitomejch je na světe silná menšina ! ! ! Tma je například protikladem světla. Když se rozhodnu a budu mít zdroj energie, tak doma budu mít celý život světlo !  
0/0
23.9.2004 21:46

baronfonlempl

Re: ....
Nedovedu si představit, jak protiklady mohou existovat samostatně, mohou existovat pouze každý sám, v tom je rozdíl. Abychom byli dobří, nemusíme samozřejmě páchat zlo, ovšem zlo musí existovet souběžně s dobrem, jak by se potom vyspecifikovalo ono dobro. Konec konců, co je  dobro a co  zlo?
0/0
23.9.2004 21:55

igenius

Re: Re: ....
Zlo a dobro je širší pojem, v širším slova smyslu můžeme za dobro a zlo považovat (správné - dobré,nebo špatné -zlé) řešení jakéhokoliv problému. A jelikož pravda je relativní, tak nidy nelze stoprocentně říci, že něco je jednoznačně ideální, nebo špatné řešení problému. Vše je ve vývoji (třeba i tech. pokrok). Lidstvo však přirozeně musí mít a snad i má snahu, hledat ta ideální řešení (snažit se k ideálnímu řešení přiblížit). Když budeš stavět raketoplán, tak se ho snad snažíš vymyslet a zkonstruovat "ideálně". Určitě ho nebudeš stavět tak, aby se stalo zlo a kosmonauti zahynuli, abys následně to udělal dobře. Samozřejmě, že když si NEÚMYSLNĚ  vyreješ hubu v autě, tak dobré je to k tomu, že příště si dáš bacha. Relativita pravdy ( o které jsem se zmínil) však není bezmezná - pokud by ji lidstvo uplatňovalo, kope si hrob -protože by všichni měli z určitého hlediska pravdu a pravda by tím pádem nebyla žádná.
0/0
23.9.2004 22:17

baronfonlempl

Re: Re: Re: ....
Relativita pravdy právě již překračuje onu mez, každý má svou "pravdu" a snaží se ji našlapat do druhého. Pravda se pomalu rozplývá na atomické pravdy. Nic nového pod sluncem, nakonec všechno svým vznikem spěje k nevyhnutelnému zániku. Tedy i "západní civilizace", konec konců i všechno, co stojí momentálně mimo ní...
0/0
23.9.2004 22:26

igenius

...
Tím, co jsi napsal, jsi vlastě dal za pravdu Leninovi - že s uplatňováním tvého principu (což se ve světě doposud dělo,děje, ale nemusí dít), bohatství vzniká na úkor jiných a ne ze schopnosti a pracovitosti bohatých.Tím bys ale popřel pravičácké demagogie, které to tvrdí.
0/0
23.9.2004 22:02

baronfonlempl

Re: ...
Lenin byl zmetek a nemám mu dát v čem za pravdu. Marx to ale shrnul docela slušně (byť sám nevymyslel) : Bohatství, bohužel, vzniká na úkor jiných, nikoliv ze schopnosti a, nedejbože, dokonce pracovitosti jiných. Můžete být schopný a pracovitý až obdivuhodně. Pokud nikoho neošálíte, tedy minimálně neuvedete v omyl (přímější cesta je přes násilí), nebudete bohatý, budete možná slušně přežívat...
0/0
23.9.2004 22:11

igenius

Re: Re: ...
S tím ošálením bych souhlasil -ono jde totiž o míru (jako ve všem) Sokromovlastnický systém jednoznačně prokázal vyšší výkonnost ekonomiky než systém rovnostářský (jde ale zase o míru). Pokud se majetek (peníze) hromadí jen na jednu stranu, hroutí se trh, nemákdo nakupovat vyrobené zboží (historický fakt).A Lenina si nepleť se Stalinem. Lenin a extrém upozrňoval (na levičáctví v samostatné knize). Jinak pokud si Tě s někým nepletu, tak dnes je to poprvé, co se s Tebou dá aspoň trochu rozumně diskutovat.
0/0
23.9.2004 22:30

baronfonlempl

Re: Re: Re: ...
Soukromovlastnický systém je totiž od přírody, vychází z člověčích pudů (genů také?), proto je výkonnější než rovnostářský protipřírodní, protipudový (protigenový?). "Míra vykořisťování" je to sice termín použitý Marxem, ovšem velmi důležitá věc pro fungování soukromovlastnického systému, nesmí být překročena. Je-li překročena trochu, přestává systém fungovat a musí se oživit válkou, která zvýší uměle spotřebu. Je-li překročena hodně, máme tu socialistickou revoluci...
0/0
23.9.2004 22:41

igenius

Re: Re: Re: Re: ...
Já bych to trochu upřesnil, pokud je míra vykořisťování překročena hodně máme tu buď  válku nebo soc. revoluce. Historie však potvrdila obojí (na bahně války, kdy lidé mají v rukou zbraně, se socialismus šíříl nejvíce (po 1. i 2. SV). Proto tvrdím, že pokud se politika ve světě přehoupne příliš vpravo - pravičáci rozpoutají válku a zároveň vlastně vystřelí  z AURORY.Jinak vznik bohatství na úkor jiných se nyní více přesunuje vůči méně vyspělým zemím (uvnitř bohatých zemí se již tolik neprojevuje). Já osobně jsem toho názoru, že vcelku dlouhé období míru po 2.SV kromě jiných faktů, je zásluhou umírněné pravicové politiky (poučili se, že by také mohli přijít o všechno). Ovšem dnes mají zase choutky !
0/0
23.9.2004 23:00

igenius

Pohádka, které české "děti" věří
Oblíbená pohádka (geenius2(klub s vyšším IQ), 20.08.2004 0:17) ČTK údajně uvedla, že US riťopcháči si denně čtou nejméně 5x tuto oblíbenou pohádku a ještě před spaním na dobrou noc si ji čtou znovu. Je to pravda ? V říši zaslíbené vyšla nová kniha pohádek pro děti  " O králi Jiříkovi z buše". Nevídanou rychlostí však byla kniha přeložena do všech jazyků po celé zemi. Pohádky o Jiříkovi se však  prý nejvíce líbí "dětem" z nově zpřátelených teritorií (nejvíce v ČR). Nejvíce čtená je prý pohádka  Král Jiřík a princezna Ropajda. Stručný obsah pohádky:   Král Jiřík z buše se nešťastně zamiloval do princezny Ropajdy z tajemné země na konci světa. Děsně po ní toužil a i v noci se mu o ní zdálo (měl i poluce). Princezna Ropajda však byla v moci zlého sultána Sadáma, který ji trýznil v podzemních temných komnatách. Sultán  tajně udržoval nemanželské styky s cizoložnicí Alkajdou (nezákonnou manželkou A Ládina s kouzelnou lampou) a ta ho sváděla k tomu, aby byl ještě krutější. Zlý Sadám Ropajdu nabízel všude po světě, většinou úchylným vládcům  z Evropy, jen Jiříkovi z buše jí nenabídnul. Jiříka to hodně mrzelo, protože on, jako nejmocnější král světa a navíc etalon  Ctnosti  a Morálky by princeznu Ropajdu miloval z čisté lásky. On, který prosazuje sexuální zdrženlivost by ji miloval, jak se na muže sluší. Proto se rozhodl princeznu Ropajdu osvobodit ... , ... nakonec se měli všichni rádi až do smrti. Zlý sultán Sadám skončil v šatlavě. A Ládinovi dokonce Jiřík sebral i kouzelnou lampu.   Jinak pohádku v Hulivudu brzy i zfilmují a dokonce vyjde jako PC hra. US-riťopcháči, to si smlsnete  
0/0
23.9.2004 21:32

zpravodajec007

Nakrmit, a co dál?
V různých obměnách tady čtu, že kdyby ten či onen bohatý stát ukrojil z určitého fondu takovou nebo onakou část, tak by se tím nakrmilo x chudých Afričanů, a bylo by dobře.
Já se ptám, bylo by to opravdu dobře? Když dnes nakrmím milión hladových černoušků, tak při jejich rozmnožovacích schopnostech a antikoncepčních zvyklostech jich za jednu generaci budu mít k nakrmení 10 miliónů, za dvě generace 100 miliónů atd., protože se nyní jaksi nepředpokládá, že ti černoušci nadále budou  dělat něco jiného než natahovat dlaň a množit se.
 
Což takhle něco systémovějšího? Odstranit vládnoucí režim, tedy mimo jiné žábu na prameni všech humanitárních pomocí, zavést v zemi řád, umožnit jim poznat (či rozpomenout se na) pojmy jako práce a ekonomika, osvětu ohledně antikoncepce, a možná, že časem by to tam začalo vypadat jako za starých časů, kdy ty země byly koloniemi západních zemí.
 
Ale já vím že je to pohádka, protože užiteční idioti celého světa by takové barbarské vměšování do vnitřních záležitostí banánové diktatury nepřipustili.
0/0
23.9.2004 21:22

Mitchell

Re: Nakrmit, a co dál?
0/0
23.9.2004 21:24

igenius

0/0
23.9.2004 21:29

juton

Re: Nakrmit, a co dál?
, Moc hezky řečeno! A co se týče antikoncepce, je třeba omezit vliv katolické církve - Jan Parkinson II. ji tam při své poslední návštěvě označil za zlo.
0/0
23.9.2004 21:31

Mitchell

Re: Re: Nakrmit, a co dál?
 
0/0
23.9.2004 21:33

Nou_coment

Re: Re: Nakrmit, a co dál?
Jsem toho názoru, že nejde toliko o "katolickou" cirkev, jako spíše o církev obecně. Je rozdíl mít víru v dobro atd. a uzurpovat si právo býti jediným mluvčím Toho "nahoře" a pokud "mne neposlechnete tak: 1. BU, BU, BU 2. TA,TA,TA
0/0
23.9.2004 21:39

zlej

Re: Nakrmit, a co dál?
Šel jsi k jádru problému
0/0
23.9.2004 21:44

igenius

Propagací US militantní politiky zachráníme mír na Zemi a odstraníme chudobu !
Pokud má někdo zájem, zaměstnám zdejší US riťopcháče ve svém US-ARMYSHOPU Podmínka - dokonalá znalost US symbolů, zpaměti znát statistiku obětí, jež má na svědomí US ARMY od 2.SV, umět  ZAŠTOPOVAT měsíc používané ponožky amerického vojáka z Vietnamské války, znalost problematiky amerických hrdinů (RAMBO...), osvětová činnost - pietní akty u zanedbaných hrobů vojáku US ARMY - výhodná možnost cestování po pietních místech po celém světě.  A hlavně pravidelné služební cesty (1 x za měsíc na 14 dní) do Iráku - nakoupit zboží ( tam se dájí dnes sehnat na černém trhu přímo UNIKÁTY)- např. US fusakle vz 04 v pouštní barvě i s KUŘÍM  okem - to dnes nikde njinde neseženete . US krabičku s čokoládou a háčkem na ryby - prý je US vojáci loví v poušti. Samozřejmostí je flexibilita a smysl pro dobrodružství. Zájemci nechť se hlásí na tel.: 948 356 766.            Viz též klini na odkaz:
 
http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A040918_101823_zpravy_irak_mad&strana=3
0/0
23.9.2004 21:18

igenius

...
Antibušterapie proUS riťopcháče (1. a 2. lekce)  viz klikni na odkaz
 
 
0/0
23.9.2004 21:24

Modráček

Milan Pitkin
Víte, jak to říkal M. Pitkin. Největší zemědělské škody v Africe páchají sloni, když rozdupou pole a také černoši, kteří zapomenou zasít.
0/0
23.9.2004 20:25

Mitchell

Re: Milan Pitkin
 
0/0
23.9.2004 20:51

zlej

Re: Milan Pitkin
0/0
23.9.2004 21:18

hovnival-

@@
chirac chce neco resit? to dopadne spatne. A OSN chce snizit o 1/2 chudobu uz za 10 let? to snad nemysli vazne? to se prece nikdy nemuze povest. Vzdyt v osn nejsou schopny vubec nic rozhodnout...
0/0
23.9.2004 19:40

maly33

Proc?
Bush je normalni vesnickej buran, kterej za uslechtilou myslenku boje proti terorizmu schovava likvidaci jeste vetsiho poctu civilistu, nez maji na svedomi sami teroriste. Tomu nejde o nic jineho nez o vladu nad svetem.
0/0
23.9.2004 19:35

fleret

Re: Proc?
...ty budes hodne velikej blbec...prosimte,jdi si radsi nalejt tu svou kebuli nejakou rezavou zbrdolou - urcite maji jeste u vas na navsi otevreno, a nedelej nam tady ostudu...
0/0
23.9.2004 20:11

maxip

Re: Re: Proc?
Jdi se bodnout, Flerete(m), když k tomu nemáš co říci.
0/0
23.9.2004 20:43

juton

Re: Re: Re: Proc?
, Bohužel mně připadá, že to, co napsal Fleret, je jediná možná slušná reakce na primitivní výrony toho individua.
0/0
23.9.2004 20:45

Mitchell

Re: Re: Re: Proc?
Co se rozčliješ? Na takový blábol už ani mírněji reagovat nešlo. Fleret se držel ještě hodně při zemi.
0/0
23.9.2004 20:50

maxip

Dnes
Kterej plátek čtete, že jste tak zblblí? Dnes? To vám fakt není pomoci.
0/0
23.9.2004 20:55

HAL9000

Re: Dnes
Co v tom případě děláš ty na iDnes?
0/0
23.9.2004 21:10

Mitchell

Re: Dnes
Tebe zato tipuju tak maximálně na Blesk a předtím na Super (než ten pomlouvačný plátek zanikl).
0/0
23.9.2004 21:11

maly33

Re: Re: Proc?
Precti si flash titulky, co rekl sef OSN o valce v Iraku. Plne souhlasim. Bush je terorista, pred kterym se celej svet klani, protoze se boji jeho zbrani.
0/0
23.9.2004 21:04

juton

Re: Re: Re: Proc?
, Velmi se obávám, že šéf OSN je přesným obrazem své organizace - naprosto neschopný.
0/0
23.9.2004 21:13

Mitchell

Re: Re: Re: Proc?
A Annan je osera, který se o teroristovi bojí říct, že je terorista. Aby se jenou nedivil. Evropa už jednou zažila, kam vedou ústupky diktátorovi. Jak je vidět, nepoučila se. Bohužel.
0/0
23.9.2004 21:13

maly33

Drobnost
Takova malickost: 10% z castky kterou v dobe miru kazdorocne vydavaly USA na zbrojeni by stacila na celosvetovou likvidaci hladomoru po stejnou dobu. Nebo zakladni ockovani pro vsechny predskolni deti na teto planete. Muze to znit jako anitiamerikanizmus, ale je to fakt.
0/0
23.9.2004 19:32

hovnival-

Re: Drobnost
mozna by stacilo, kdyby si cernosi v africe prestali pouze stezovat, a zacali trochu neco delat. nelze jen stale spolehat na jine.
0/0
23.9.2004 19:38

Lucy@.

Re: Drobnost
Mas recht. Proc zrovna USA? Svet se prece nesklada jenom z USA.To ma podle tebe USA zivit cely svet? Prober se. A vis ktera zeme nacpala nejvic prachu do Afriky? Hadej hadej hadaci....
0/0
23.9.2004 19:42

hovnival-

Re: Re: Drobnost
Ceska republika. Proto jsou v Cesku vsichni tak hrozne chytry.
0/0
23.9.2004 20:07

maxip

Re: Re: Drobnost
Ale v USA si to myslí, že ostatní svět nestojí za řeč.
0/0
23.9.2004 20:40

Michalll

jsou tu prázdné domy, pole ladem,
nesnáz je jinde, i Ukrajinec rychle začne kšeftovat místo práce....až se ukšeftuje k tuberkuloze nebo chlastu....
člověk bez přiměřené kultury žít nemůže, ani jej nelze udržovat uměle naživu, jen se rozšiřuje AIDS, vnutit kulturu též nejde, je to nakonec volba, osobní, fatální. /jednotlivci jsou vyjímkou/
stačí vzpomenout na dnešní černošské otrokáře libující si nejen v kanibalismu, ale také v mercedesech v garážích s koberci na zemi a křiš´tálovými lustry.....
ani pozitivní násilí nikam nevede, bolestné přihlížet
michal, libčeves, t. 603771186
0/0
23.9.2004 17:01

maxip

Přiměřená kultura?
Někdo si pod tím pojmem ovšem představuje vystrkovat pozadí směrem na východ a pucovat držkou zem směrem na západ.
Afrika má více než 2 000 let za námi zpoždění (myslím tím černou afriku od Sahary na jih), jso tedy dvě cesty: Nechat ji, aď se vyvíjí po svém, což už nejde, tento vývoj byl přerušen érou kolonialismu, nebo ji pomoci. tj. naučit ji civilizaci. Což ale není otázka pár deletiletí.
 
0/0
23.9.2004 20:51

Lucy@.

Neschopna OSN
Vzhledem k tom,ze situaci se rozhodl vyřešit i Chirac,tak mam trochu obavy,aby to nedopadlo jako s programem "Ropa za potraviny" kdy si Francie spolecne s OSN plnnili sve kapsicky prachama ktere meli jit na leky a potraviny Iracanum.Ze tam deti umiraly hlady na jejich ukor o tom se uz nechteji bavit.Jinak jsem se zasmala tomu co tady pise Smileface:Mimochodem,rozhodně bych nesnižoval humanitnární pracovníky OSN,ti totiž narozdíl od vás pomáhají milionům lidí od smrti hladem checheche....OSN pomahaji akorat tak lidem do hrobu.Kofola neni schopny udelat poradek v Sudanu,ale hlavne,ze Americanum rika neco o tom jak by mela vypadat demokracie :-(
0/0
23.9.2004 16:33

80E-seven

Re: Neschopna OSN
puso, priste se omez tak maximalne na osm slov. aby to jeste stihlo dat spolu dohromady nejaky smysl...
0/0
23.9.2004 21:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.