Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jahn se postavil proti přesunu nádraží

Gigantické operaci - přesunu brněnského železničního nádraží - přibyl další odpůrce. Je jím místopředseda vlády pro ekonomiku Martin Jahn. Podle něj existuje řada důležitějších staveb, do kterých by se měly sypat veřejné miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EmpirePub

Nádraží
Jako Pražáka mne asi někteří lidé v Brně odsoudí, že se do toho pletu ale můj dojem návštěvníka je, že stávající nádraží je nedílnou součástí pěkného centra města Brna a mělo by se uvažovat o investicích do jeho vylepšení. Když přijedu do Brna vlakem, líbí se mi, že vystupuji rovnou do historického centra města a myslím si, že naši předci toto nádraží umístili dobře. Naopak se mi nelíbí ta divná cesta na Zvonařku.
0/0
22.9.2004 10:03

Ccecil

Racionalita, aneb možný scénář
Nápodobně, já byl racionální, narozdíl od vás. Máte vůbec představu, v jakém stavu to nádraží teď je? Nebo si to jen představujete? Jen taková maličkost, kdyby se od odsunu nádraží rozhodlo negativně, muselo by se zavřít, protože není zpracována jiná koncepce / ty nesmysly o rozšíření na Nové sady nemají ani mlhavý charaktrer a sami předkladatelé přiznávají, že vlastně neví jak a co/ a koleje jedou spolu s mosty nadoraz. Napřed by se to asi muselo provizorně opravit, než se zpracuje nová koncepce. To by stálo nemalé peníze. Pak by se neco během tří až pěti let složitě vymýšlelo, schvalovalo a ve finále by to napadl nějaký ublížený ekolog, nebo by se vyrojila skupina občanu a ti založili občanské sdružení, protože by je to postihlo. Celá záležitost by se opět posunula do nereality a kolečko by začalo odznova. To všechno by nebylo zadarmo a v podstatě by se neudělalo nic. Ostatně tak jako vždy. Většinu těchto projektů někdo záměrně blokuje. To proto, že má své ekonomické zájmy a nehodí se mu to. Jiný se na tom chce politicky zviditelnit. Vymyslí zdánlivě důležitý důvod, proč to neprovádět a s tím se pak ohání. Někteří na tuto hru skočí a pak už to jede samo. Na každém projektu se najde, a zvláště na velkém , spousta důvodů, proč toto ne. Ale alternativy většinou neexistují, nebo jsou zcela nedomyšlené.
0/0
22.9.2004 8:57

Ccecil

Re: Racionalita, aneb možný scénář
Vzpomínám si jak jsem dělal projekt na dům. Když jsem předával koncepci projektantce, ta tam našla spoustu proti, navrhovala jiné umístění schodiště, oken, záchodu atd. Ve finále to bylo prakticky skejné, jako můj původní návrh, protože když se něco pokusila změnit , pokazila jiné věci přímo vázané souvislostmi. Musel jsem ji nechat, aby si to sama zkusila, protože mě nejprve nevěřila. Nakonec mi dala za pravdu. U nádraží to ale nejde.
0/0
22.9.2004 9:04

Pivovarov

Generalni plan rozvoje mesta Brna
Pro zdarny vyvoj mesta Brna je potreba splnit jeste mnoho ukolu. Predevsim je potreba presunout cele Brno do Prahy. Tim se vyrazne zvysi zivotni uroven vsech jeho obyvatel a zaroven tim bude dovrsen historicky a kulturni vyvoj naseho mesta. Nadrazi muzeme nechat v Brne (jiz byvalem), protoze v Praze jich maji dost. Byl jsem tam na navsteve a treba kolem Libne je dost mista pro vsechny brnaky. Podrobnosti domluvim osobne s primatorem Bemem. Nezapomente si sebou vzit svoje domy a tez si pribalte svacinu, do Prahy je to cca 200km. Presun financne pokryva EU. Dalsi podrobnosti na www.brno.cz , nebo osobne na magistratu (navstevu je treba predem domluvit).
V ucte Vas primator Duchon.  
0/0
22.9.2004 0:35

karoten

Re: Generalni plan rozvoje mesta Brna
To nemá chybu....A Přema na Vyšehrad
Hergot jenom ten špicové hrnek si radši použijte do navážky pro Nové Brno...
0/0
22.9.2004 9:44

Pivovarov

Pristi referendum: Odsun Duchone z Brna
Navrhoval bych tak 100km smer SSV (jsem pristupny diskuzi). Celou akci sem ochoten zacalovat ze svyho, navic celkovy prinos do statniho rozpoctu a uspory mestskeho rozpoctu odhaduji na nekolik desitek mld korun, za coz si odmenu nenarokuji. Pracuji pro verejne blaho.
0/0
21.9.2004 23:12

ODSakEda

Bordel v Brně!...
V Brně je takový bordel, že to do očí bije! Nejen většina rozpadlých bočních ulic a uliček, ale už i snat všechny výpadovky!!!!!!!.....  Nejsem z Brna a tak ten binec nemám jako pozatí, které již zřejmě mnozí Brnáci nevnímají....... A Brnu může v centru nádraží závidět nejedno město Evropy! Stejně tak Wídni, kde také nebrání žádnému rozvoji, jak tu někdo píše, že zavazí... Zrušit jde snadno, vybudovat nádraží ve stávajícím městě je  již jaksi nemožné!!! Jako turista si nemohu přát více, než vystoupit z vlaku v centru! Jinak ani nevystoupím a pokračuji např. z Košic rovnou až do Prahy! Podobně odříznou i silniční obchvaty města od turistiky ale i od obchodu, jako např. Pohořelice-mrtvé město! Již tudy skoro nikdo neprojíždí! Ted si ten klídek mohou především obchodníci a na ně nabalení dodavatelé a služby "vychutnat"!.....................
  Jen mě mrzí přístup kolegy "demokrata" Duchoně!!!!!!!!!!!!!!!!!!! že by lobby?.......
0/0
21.9.2004 20:25

Dr No

Re: Bordel v Brně!...
Pan Duchoň je mimo jiné sprostý lhář. V jednom pořadu o přesunu nádraží v televizi drze tvrdil, že na financování se budou podílet dráhy a fondy EU. V následujícím příspěvku tuto lež vyvrátili jak zástupce drah, tak úředník, který má co do činění s čerpáním dotací z EU. Už naše babička říkala, ze kdo lže, ten taky krade.....
0/0
21.9.2004 20:32

Viktor N.

Re: Re: Bordel v Brně!...
A hlavně soudruh Duchoň je především veliký soudruh, který si pěstoval kariéru ještě dávno před převratem, kdy byl kandidátem KSČ! V Tesle, kde „pracoval“ byl známý jen jako kariérista a politruk…
0/0
21.9.2004 22:01

Iridium

Re: Bordel v Brně!...
Tak si rovněž nezapoměňte zjistit, které straně namazalo ŽS.
0/0
22.9.2004 7:22

juton

Pevně doufám.
, Pevně doufám v Brňáky, že mají dost svého filipa a řeknou NE přesunu. Přesun není nic jiného než nátlaková akce betonové lobby, které popřál sluchu pan Duchoň. Držím palce zdravému rozumu.
0/0
21.9.2004 20:04

titlis

Díky
Pane místopředsedo vlády, mohl byste to osobně sdělit panu primátorovi Euroduchoňovi a jeho nezkorumpovatelným nástupcům? Souhlasím, že za ty peníze by se dal postavit kus potřebné dálnice na Vídeň (dnes jsem ta jel a je to opravdu, ale opravdu úděsné. A na Ostravu už by to taky chtělo co nejdřív. Cajzlovské výstřiky opomíjím, ty nestojí za komentář.
0/0
21.9.2004 18:07

tatami

Jen tak od oka
Rekonstrukce soucasneho nadrazi muze stat sotva zlomek toho jake naklady si vyzada presun. Zapominate na vybudovani cele infrastruktury k novemu nadrazi. Proti tomu je vlastni stavba nadrazi -jen odhadem -tak 30 % nakladu. O co jde ? kdo vlastni pozenky v okoli? Kdo bude vlastnit pozemky po nadrazi? a ze tam bude park ? Nenechte si vysmat, toto by byly nejlukrativnejsi pozemky v Brne.  Zahranicni investori by za ne dali prakticky cokoliv.- Jsem prekvapen ze v tehle vlade je clovek ktery umi pouzit mozek. Pane Jahn mate u mne za 1. Dalnice na Viden je velmi potrebna . Prave tak dalnice na Ostravu a do Polska. Dale vec stara asi 1 mesic- Rakusane hledaji cestu jak na sve naklady vybudovat dalnici z Mikulova do Pohorelic.
0/0
21.9.2004 17:36

Ccecil

Jasné ANO přesunu nádraží
A mám k tomu pár důvodů. Pominu neudržitelnost současného stavu, kdy koleje blokují rozvoji centra města jižním směrem. Pominu nesmysl deklarovaný odpůrci o rozšíření někam k Novým sadům eventuelně úplně do háje. Pominu nesmyslný argument že to bude daleko k MHD. Ten důležitý důvod je investice peněz. Část z nich tu zůstane a pocítí to zajisté soukromníci.Čím víc , tím lépe. A pokud jich půjde hodně z EU, ještě lépe.
 
Proč je průměrný plat v Praze vyšší, proč je tam taková nezaměstnanost, jaká je? Protože se tam neustále proinvestovávají peníze z celé republiky. Sazka aréna, tunel, metro, .......Ne, že se nikde jinde neinvestuje, to netvrdím, ale ten poměr. Česká republika není Praha, pak dlouho nic, pak Praha, zase nic a pak možná jiné části....
0/0
21.9.2004 17:22

Pivovarov

Re: Jasné ANO přesunu nádraží
Ano, Brno je podinvestovane, je treba tam investovat, ale rozumne, ne na pochybny projekty, u nichz ani odbornici nejsou presvedceni, ze prinesou neco skutecne pozitivniho. Co treba Mestsky okruh, revitalizace vnitrniho mesta, co treba stadion? Presun toho nadrazi nejen ze nicemu nepomuze, ale naopak uskodi - za 30Mld z cely CR. Je treba to nadrazi totalne zrekonstruovat a jeste vice okoli (postavit viadukty misto nasypu, TESCO znicit atd.). Ale samotny nadrazi tam nicemu nevadi, naopak, to je tam umisteny naprosto skvele.  
0/0
21.9.2004 17:34

Ccecil

Re: Re: Jasné ANO přesunu nádraží
Bohužel nesouhlasím. Nádraží vadí. Jak chceš přejít? Myší dírou? Směšná kapacita. Co koleje? Jsou v katastrofálním stavu. Co mosty?
Postavit nové na vhodnějším místě je levnější, než opravovat nákladně staré. Co rychlovlaky? atdatdatdatd. vím z mnoha diskuzí s odpůrci, že v něčem mají sice pravdu, ale vlastně jsou pouze programově proti a nemají jasno, co místo toho. Navrhované alternativy mají fatální nedostatky ať logické, ekonomické tak i topologické a mnohdy je to ve stylu zabij bobra, zachráníš strom. 
0/0
21.9.2004 17:55

karoten

Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Protiřečíš si: ...jasně levnější je přitom v Tvých očích méně žádoucí. O cenu se nepřem, ta může bejt neskutečně pohyblivá. Investice o kterou se radnice pokouší je srovnatelná s novou výstavbou centra Berlína - je to napro100 nesouměřitelný s městem velikosti Brna! Zpřetrhaný vazby a kontexty se budou léta nahrazovat, je to chyba, chtít takovej megaprojekt v maloměstě - lidi se tím jen tajk nesžijou, nebude to jejich, jestli mi rozumíš. Mnohem cennější je právě ta mnoholičná obnova a přestavba která si vynutí další a další návaznosti a změny - to je ROZVOJ. Ne stavět po atomový bombě nějaký obyvatelům odcizený La Défensé....
0/0
21.9.2004 18:08

Pivovarov

Re: Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Presne!. Zda se, ze brnenska radnice premysli hlavne extenzivne misto aby se venovala zkvalitnovani vnitrniho mesta. Okoli nadrazi urcite neni idealni, ale to neni duvod ho hned presounout o kilak vod mesta. Pak tam zbude mrtvej prostor, kterej bude pomalu (v lepsim pripade) srustat s mestem. Ale tvrdim to furt: to nadrazi ma vzhledem k centru idealni polohu, jenom je potreba  masivne investiovat do okoli (to by bylo nutny tak jak tak), aby se prolomila bariera, kterou to nadrazi a kolejovy nasypy vytvareji mezi centrem a jihem. 
0/0
21.9.2004 18:25

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Nádraží má vzhledem k centru tu nejhorší polohu, jakou může mít. Opak může tvrdit jenom vidlák, který projíždí a vyhovuje mu to, protože si může skočit do centra do bufálu nebo hospody s obsluhou nahoře bez. Ale to není to kritérium, podle kterého by se to mělo řídit. Kdyby nebyl přesun kam uskutečnit, ale místo na to je a vhodné, volné a vyhrazené s perspektivou dvěstěletého rozvoje, tak proč ne? Přinese to peníze do regionu, práci lidem. Lepší než hladová zeď. Z přízemní perspektivi je to megalomanský projekt, ale v širších souvislostech, které tady mnoho lidí nechápe, je to potřeba jako sůl. Vedlejší produkty budou v tomto případě podstatně důležitější. Pokud bych to měl srovnat, tak mě napadá kosmický výzkum. Proč lítat na měsíc, když se jenom utrácí a můžeme ty peníze dobře využít v boji proti hladu? Protože vedlejí  "odpad" výzkumu a investic přinesl ohromné oživení ekonomiky. Proto. Slepci.
0/0
21.9.2004 22:21

Pivovarov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Dobrou noc, pane Duchoni. Vase argumenty jsou odzbrojujici.
0/0
21.9.2004 22:33

juton

Ale no tak !Ccecile!
, Proč má nádraží tu nejhorší možnou polohu? Je tam MHD, je blízko Zvonařka. To je špatné? Jaké je to kritérium, kterým by se měl člověk řídit? Nedostupnost centra? Nebo dvojnásobná doba, než se návštěvník dostane na Výstaviště? Širší souvislosti asi chápeš jen ty a pan Duchoň. A to srovnání s kosmickým výzkumem je hodně hloupé. Z poznatků z letu na Měsíc budou mít užitek i generace po nás, na přesunu nádraží se vyřádí jen současná betonová lobby a dál už to bude jen na obtíž.
0/0
21.9.2004 22:49

Pivovarov

Re: Ale no tak !Ccecile!
Ale to je pan Duchon, popral sem mu dobrou noc a ted uz spi, tak ho zbytecne nebud.
P.S. Poznal sem ho podle ty originalni argumentace. Jinak stesti, ze je na radnici nenapadlo odsunout o 800m Brno od nadrazi, todle je preci jenom prijatelnejsi.
0/0
21.9.2004 23:01

Ccecil

Re: Re: Ale no tak !Ccecile!
Duchoně nemám rád, projekt se mi zdá nedomyšlený, ale pořád lepší nez vymýšlet předsmrtná řešení zachování. Drápalová mne tím referendem naštvala. Honí si tím jen politickou kariéru a na realitu ve skutečnosti kašle. Nezávislá jak pra se. Politika ji živí.
0/0
21.9.2004 23:27

Pivovarov

Re: Re: Re: Ale no tak !Ccecile!
Tak argumentuj trochu racionalne a nevypravej nam vo letech na mesic. Ostatne sam rikas " projekt se mi zdá nedomyšlený, ..." Tak ja rikam at ho nejdriv sakra poradne domyslej, protoze tady konci sranda (30Mld) a pak se to uz neda vratit. A osobni veci dej vedle, ty dva budou davno pod drnem, ale nadrazi tu bude este hodne generaci. A vo to mi de.
0/0
21.9.2004 23:38

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Ale no tak !Ccecile!
Nápodobně, já byl racionální, narozdíl od vás. Máte vůbec představu, v jakém stavu to nádraží teď je? Nebo si to jen představujete? Jen taková maličkost, kdyby se od odsunu nádraží rozhodlo negativně, muselo by se zavřít, protože není zpracována jiná koncepce / ty nesmysly o rozšíření na Nové sady nemají ani mlhavý charaktrer a sami předkladatelé přiznávají, že vlastně neví jak a co/ a koleje jedou spolu s mosty nadoraz. Napřed by se to asi muselo provizorně opravit, než se zpracuje nová koncepce. To by stálo nemalé peníze. Pak by se neco během tří až pěti let složitě vymýšlelo, schvalovalo a ve finále by to napadl nějaký ublížený ekolok, nebo by se vyrojila skupina občanu a ti založili občanské sdružení, protože by je to postihlo. Celá záležitost by se opět posunula do nereality a kolečko by začalo odznova. To všechno by nebylo zadarmo a v podstatě by se neudělalo nic.
0/0
22.9.2004 8:50

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Neprotiřečím v žádném bodě a nepodsouvej mi slova a myšlenky zde neuvedené. To je demagogie. Tak ostatně jako všechno. Zpřetrhané vazby... na to ti s... to je blbost. Staré nahrazuje nové, kdo se nedokáže přispůsobit, ať vyhyne. Měl jsem spolužáka, co neustále opěvovat starý-skvělý. To se mu stalo osudným. Přiznejte si, máte buď strach z iracionality a nepředstavitelnosti nového, nebo na tom máte vlastní ekonomický zájem a tak tady brojíte všemi těmi směšnými pseudoargumenty. Nic jiného v tom není. Tak jako protest hospodského proti leteckému dnu, kdy se ze všeho vyklubala prachsprostá závist, že konkurence vydělává. Hnus.
0/0
21.9.2004 22:09

Pivovarov

Re: Re: Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Souhlasim. Pojdme presunout Spilas do Luzanek, tam se bude vyjimat daleko lip a nebude tak zavazet v centru. A na uvolneny misto dame Veveri a par administracek. Navic pri ty operaci spadne 90% Brna, a to bych vyuzil pro novou prehradu. No a Kravec taky dost zavazi, sup s nim do Macochy (pres Adamov). Staré nahrazuje nové, kdo se nedokáže přispůsobit, ať vyhyne. (To bych tesal)
0/0
21.9.2004 23:23

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasné NE přesunu nádraží
Už nevíš co?  
0/0
21.9.2004 23:28

Pivovarov

Re: Re: Re: Jasné ANO přesunu nádraží
1. Viadukt (zruseni nasypu, vybudovani podzemnich obchodnich pasazi spojujicich centrum, nadrazi a jih mesta, to vytvori skutecne zivy prostor s nejlepsi moznou dopravni dostupnosti, zive centrum mesta, do budoucna stanice metra)
2.Kompletni rekonstrukce haly a nastupist (jsou moralne totalne zastarale, z 19. stol.)
3.Postavit nove je levnejsi nez opravit stare? Novy nadrazi znamena ovsem vse okolo, treba i reseni co s uvolnenymi plochami po starym (muj odhad cena noveho = 4-5xcena rekonstrukce stareho). Ale chapu, ze cast brnaku ma rada radikalni reseni (Spalicek).
4.Rychlovlaky? A co s nema? Uz aby jezdily. Tam neni rozdil, ve meste ti nebudou jezdit 300km.hod-1, pokud tam budou chtet zastavit.
Ja nejsem programove proti, jen sem este neslysel argument pro presun, kterej by mi znel presvedcive.
0/0
21.9.2004 18:11

Ccecil

Re: Re: Re: Re: Jasné ANO přesunu nádraží
No není to tak dlouho, co vám podobní tvrdili, že pan Eifel staví hrůzu, která bude ostudou Paříže. Historie se opakuje.
0/0
21.9.2004 22:01

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Jasné ANO přesunu nádraží
Ne: Ne: Ne: Ne: Ne: Ne: Ne:
Blbě argumentujete pane Nýmajere  Udělat z Brna novou Brazílii jen tak nepude - chybí k tomu (kromě prachů) ten správnej autoritářskej režim.
Věž v Paříži se stavěla jako pomník, jako hold technice a ambicím lidskýho ducha - a tím je dodnes. Stěhování nádraží je prolhaně podpíráno veřejnou potřebou
0/0
22.9.2004 9:40

stev

Troubsko, Bosonohy a Ostopovice volají o pomoc
 Vím, že to sem nepatří, ale Troubsko, Bosonohy a Ostopovice volají o pomoc. V trojúhelníku Troubsko, Bosonohy a Ostopovice má být rozšířena dálnice D1 na 8 jízdních pruhů (6+2 odbočovací). Má tam být přivedena od severu R43 a poté pokračovat tzv. jihozápadní tangentou k R52 a D2.  To ovšem není všechno. Má tam být vedena také vysokorychlostní trať. V katastru jediné obce Troubsko mají být 3 dálnice, jedna vysokorychlostní trať a dvě mimoúrovňová křížení. Už dnes byl v obytných čtvrtích naměřen v každé z těchto obcí takový hluk z D1 takový, že nevyhovuje zákonným normám (nad 50 dB v noci). Úředníci do hlukové studie pro rok 2030  zapomněli, jak na potvoru , namalovat sídliště Nové Troubsko a celou II. etapu výstavby jihozápadní tangenty. Neváhají tam přivést další zdroje hluku. Je to tak nekvalitně připraveno, že úplným vrcholem bylo před měsícem, když krajský úřad vyhlásil tzv. "Posuzování vlivů na životní prostředí ve věci Záměru stavby R43 v úseku Kuřim - Troubsko" podle zákona 244/1992 Sb., tedy podle zákona, který už od 1. května 2004 neexistoval. Byl totiž zrušen zákonem č. 93/2004 Sb. Co k tomu dodat? Snad jen to, že obyvatelé Troubska potřebují pomoc všech slušných lidí v této zemi. Jinak je arogance moci převálcuje. A to třemi dálnicemi a jednou vysokorychlostní tratí přímo přes jejich ložnice.
0/0
21.9.2004 17:04

Ccecil

Re: Troubsko, Bosonohy a Ostopovice volají o pomoc
a já pořád proč tam rostou ceny stavebních pozemků.
0/0
21.9.2004 17:11

Ccecil

chybí obchvat kolem Prahy
Jak jsem psal minule. Proč dávat peníze do pitomého Brna, když v Praze je toho ještě tolik potřeba postavit? Došlo na má slova.
0/0
21.9.2004 16:48

karoten

Re: chybí obchvat kolem Prahy
Ty žháři, požární zakladateli zemské nevraživosti
0/0
21.9.2004 16:53

Ccecil

Re: Re: chybí obchvat kolem Prahy
Já?
0/0
21.9.2004 16:57

Pucmeloun1

Re: chybí obchvat kolem Prahy
dost debilni argument......tech 20 miliard nebo co to bude stat vyuzit na dalnici do Ostravy ci do Vidne by prineslo mnohem vetsi uzitek
0/0
21.9.2004 16:58

Ccecil

Re: Re: chybí obchvat kolem Prahy
Ale o to vůbec nejde. Vždycky se něco lepšího najde.
0/0
21.9.2004 17:07

karoten

Re: Re: Re: chybí obchvat kolem Prahy
No právě.....každej dle svých prioritek. Vážit se musí pečlivě, třeba i hledisko posílení sebevědomí obyvatel je ve hře, žádná stavba není výlučně účelová - vždycky pohne celou soustavou sil a okolnosti ovlivní třeba preferovanou barvu zubní pasty na druhým konci republiky
0/0
21.9.2004 17:14

Ministersky urednik

Nepřipouštejte si pochybnosti o vládě
Vy se starejte o svoje, šroubečci, a my se zase staráme o vládnutí. Rozhodneme nejlépe, máme zkušené odborníky s mnohaletou praxí na různých ministerstvech. Nějaký nový rozumbrada nám do toho nebude kafrat. Myslíme to s Vámi upřímně.
0/0
21.9.2004 16:44

karoten

Malost plodí velikášství....
0/0
21.9.2004 16:41

Jeřdno

Ne odsunu nádraží
 Souhlasím s Jahnem, že jsou daleko důležitější stavby než je odsun nádraží. Třeba zrovna dálnice na Vídeň. Vždyť po té hrůze na silnici do Znojma se nedá jezdit... Otázkou ale je, jestli Jahn opravdu dokáže odsun nádraží zarazit. Bojím se totiž, že k referendu o odsunu nádraží přijde málo lidí, takže bude neplatné. Jinak je sympatické, že právě mladý místopředseda vlády vytáhl do boje proti stavební lobby, která ovládá brněnský magistrát. Držím mu palce a doufám, že odsun nádraží odsune na propadliště dějin. Ovšem peníze vyhozené na propagaci odsunu nádraží už nikdo nám, daňovým poplatníkům, bohužel nevrátí.  Tož uvidíme, kdo zvítězí - jestli to bude vláda nebo ODS v čele brněnského magistrátu...
Jerdno
0/0
21.9.2004 16:30

Lou88

Jahn
má samozřejmě pravdu, až mě překvapuje, že vládě je člověk, který používá mozek. Ale tipuju ževydrží tak měsíc. Buď ho podmáznou, nebo mu zavřou ústa tak, že nepodpoří přesun peněz na akce, které prosazuje on sám. V tomhle už jede moc lidí na to aby se dalo zastavit.
0/0
21.9.2004 15:55

irxx

JÁ CHCI JEZY !!!
 
nebude to levnější pane ministře?
0/0
21.9.2004 15:47

marte

Jsem pro...
Jsem pro historický odsun němců ze sudet a brněnského nádraží, ptáci...
0/0
21.9.2004 15:43

Ministersky urednik

Zdola nevidíte při nejlepší vůli do věcí
a proto tomu nemůžete rozumět. Výjezdní zasedání k nádraží máme příští týden na zámku v Slavkově a to si pište, že se přijedeme podívat na skutečný stav.
0/0
21.9.2004 15:34

Pivovarov

ODS nas uci setrit...
Zajimavy je, s jakou vervou svuj nazor radnice prosazuje. Pritom dokonce i odborna verejnost je v nazoru na to rozdelena.
Doufam, ze brnakum dojde, ze tyhle megalomansky presuny mestu ani lidem nepomuzou. Cely mi to pripomina megaprojekty SSSR typu "posuneme Dněpr o tisic kilometru a zavlazime tady tu poušť". To nadrazi ma vybornou polohu smerem k centru a nicemu tam nevadi. Jiznim smerem je to horsi, ale staci to dat na viadukty misto nasypu, samozrejme to cely  zmodernizovat (nastupiste a hala jsou moralne davno zastaraly) a zaclenit do toho soustavu podchodu s obchodnimi pasazemi a hlavne zuslechtit okoli (treba odstranit priserny TESCO) , pak se z toho stane  skutecny pulsujici centrum mesta. Odsunem by se cela ta oblast naopak umrtvila a vzpamatovavala by se mozna desitky let (za cenu dalsich desitek mld ovsem s velkym rizikem investovanych). Navic Brno by se nemelo zamerovat na expanzi (pocet obyvatel stagnuje)ale zkvalitnovani vnitrniho mesta. (Takze rozumnejsi je investovat do mestskyho okruhu a zklidnovani ulic).
A za 30 mld.  postavite pulku D47. Tak co je dulezitejsi?
0/0
21.9.2004 15:26

stev

Re: Ne, odborná veřejnost není rozdělena
Dopravní odborníci a ekonomové jsou jednoznačně proti. Není jediný přínos, který by hovořil pro přesun o 800 metrů jižněji. Aby každý děd i nemluvně od Chebu až po Starý Hrozenkov zaplatil 3000 Kč, ať už vlakem jezdí, či nikoli, to je silná káva. Proti jsou i ochránci kulturního dědictví, protože brněnská nádražní budova, je nádherná secesní památka, po rekonstrukci. V kulturních zemích si takové dědictví chrání veřejnost jako oko v hlavě.  Odborná veřejnost z řad stavitelů tratí a grafikonů dobře ví, že trať by musela zcela míjet Brno, aby přinesla zásadní zrychlení dopravy. Odborná veřejnost také ví, že Brno by ztratilo závislosti a souvislosti v MHD, kterážto je dnes na špičkové úrovni, snad na nejlepší v České republice, a to na několik desítek let. Pro přesun jsou pouze lobbystické skupiny z řad projektantů, stavebních firem, politiků a politických stran. Nejde jim o zlepšení dopravy, ale o fontánu peněz z veřejných rozpočtů, jak včera uvedl velmi trefně publicista v MFD.   To už je ovšem o něčem zcela jiném. Zapomeňme na přesun nádraží. A děkuji panu Jahnovi, že se zasadí o vyškrtnutí prvního megalomanského nesmyslu z vládních usnesení. I na projektech se totiž dají ze státního rozpočtu vytahovat stovky milionů korun, aniž se něco postaví.
0/0
21.9.2004 15:59

Pivovarov

Re: Re: Ne, odborná veřejnost není rozdělena
Souhlasim, skoda ze nejsem brnak (Brno ale znam a mam ho rad), sel bych s chuti volit.
0/0
21.9.2004 16:13

Paaja1

Re: Re: Ne, odborná veřejnost není rozdělena
V celku bych s Vámi souhlasil, až na jeden detail:
mluvíte o kulturních zemích, tedy asi myslíte Z Evropu. A zrovna mě napadá jeden příklad- Paříž. Tam vlaky z centra vyhnali - končí se na předměstích. Z nádraží v centru města udělali muzeum-jedno z nejvyhlášenějších - Musée d'Orsay, odstranili koleje a rekultivovali celé okolí. Myslím, že se jim to vyplatilo, toto muzeum je druhé nejznámnější po Louvru.
0/0
21.9.2004 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.