Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zákon obcím dovolí zabírat půdu

Je to nejzásadnější zásah do vlastnických práv od roku 1989. Vláda chystá zákon o vyvlastňování soukromého majetku ve veřejném zájmu a v novém stavebním zákonu chce také poprvé stanovit, ve kterých případech smějí obce a stát lidem jejich majetek za náhradu sebrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda1

Humbuk
Je to jen další humbuk a bouře ve sklenici vody. V ústavě je přece jasně napsáno: Soukromé vlastnictví je nedotknutelné. Vyvlastnění je možné v nezbytně nutné míře, a to ve veřejném zájmu, na základě zákona a za náhradu. Nevím o obci, která by vyvlastňovala pro nic za nic. Pokud k tomu obec sáhne, tak z nějakých důvodů (např. stavba vodovodu, kanalizace, přeložka silnice, nebo průmyslová zóna apod.). Majitel pozemku dostane náhradu - obec mu může pozemek zaplatit nebo (pokud nějaké pozemky sama vlastní) mu dát jiný. Tak proč ten humbuk?
0/0
20.9.2004 11:14

ODSakEda

Re:
Jste naivní nebo velmi mlád!!!
0/0
20.9.2004 16:18

ScipioAfricanus

Standa je fakt uprimnej
a v podstate rika, ze cela ta povedena "sametovka" byla kompletne na ho*no. Jeste bych byl ochotnej skousnout vyvlastneni pozemku kvuli dalnici nebo silnici I. tridy, ovsem pouze po rozhodnuti soudu, ne nejakym urednikem na zaklade takovyhohle zku*venyho zakona. Ale vyvlastnovani kvuli parku (ktery za par let pak mesto proda nejakemu soukromemu investorovovi jen co sikovne zmeni uzemni plan) nebo rovnou vyvlastnovani kvuli priprave stavby soukrome fabriky (jak nedavno vyhrozovali na Slovensku) tak to teda rovnou mohli ti komousi ridit vsechno dal z OV KSC.
0/0
20.9.2004 7:55

Dr No

Územní plánování
Vlastnická práva naprosto bolševickým zpúsobem omezuje i takzvané územní plánování, kdy nějací úředníci zcela svévolně určují vlastníkům půdy, jakým způsobem ji mohou využít. Přestože tento systém pochází z doby totality, náš "demokratický" právní systém jej beze změny převzal a teď se jej snaží ještě "vylepšit".
0/0
19.9.2004 14:02

rom007

Jaká to náhoda ve slově...
Dříve si říkali zloději půdy "Bolševici" - dnes si říkají "Grossové"
0/0
19.9.2004 9:23

Zubrsu

S*v*i*ň*k*á*m Standy Grose začíná být jejich korýtko těsné.
0/0
19.9.2004 8:18

geroc

Zákony
Ještě očekávám návrh zákona o urážce všech de*ilů ve státní správě a samosprávě (i když za to si můžeme sami), a vrátili jsme se a 15 letým obloukem zpátky. A třešničky se ani nemuseli namáhát.
0/0
18.9.2004 21:52

HAL9000

Re:
Ještě před tím však vyjde zákon, který celý ten náš Absurdistán vyhlásí za lesopark, a bude vymalováno.
0/0
19.9.2004 0:15

emaM

Už se těším, až bude po oprávněné kritice primátora místo mého domu park!
0/0
18.9.2004 21:23

jach

Veřejný zájem
Veřejný zájem je ryze soukromý zájem některých bezskrupulózních politiků se zlodějskými sklony o cizí majetek ( viz starosta Hranic na Moravě ) schovávajících se za bezobsažná hesla.
0/0
18.9.2004 20:39

0100

Vrchol arogance ČSSD a komunistů v ní ...zas budou vyvlastňovat dokonce na zeleň. To bude podvodů v
komunální politice. Města si prodala všechny pozemky zelené na parcely, pro supermarkety. Ćasto šly starostům peníze do vlastní kapsy, když si nejprve koupili kus zeleně a pak jako na potvoru to byla jediná plocha na stavbu supermarketu jako třeba v městě uhlí na severu Čech.. Jasné zneužití pravomocí veřejného činitele. Penízky místo městu šly do kapsy starostovi. No a teď si takový starostové vydělají další prachy. Jejich nastrčená osoba půjde za souhromníkem a sdělí mu, že buď dá výpalné, nebo z jeho parcely na stavbu domků bude veřejná zeleň a zahrne se do územního plánu. Podobně se bude likvidovat konkurence ve městech. Ten kdo koupil pozemky na stavbu domků, že se mu zhodnotí, tak mu je město vyvlastní na trávník. Nechá to tři čtyři roky, pak to rozprodá samo na parcely a zabere dalšímu soukromníkovi pozemek na trávníky. Vždyť to je vrchol co ČSSD dělá. Chápu, že když je ve veřejném zájmu silnice, nechápu už kanalizaci, vodu, ani plyn a elektrinu. Tam by mělo být jen ve veřejném zájmu zřízeno břemeno a distribuční firmy by měly majiteli platit nájem za užívání pozemku. A už vůbec nechápu vyvlastńování soukromého pozemku na supermarket, nebo průmyslovou zónu pro soukromý subjekt. To je vyloženě zrovna tak jako trávníky na žaloby do Štrasburku, když si s tím neporadí ani náš Ústavní soud. Je to do nebe volající nespravedlnost, porušení V šeobecné deklarace lidských práv, Ústavy, listiny lidských práv a svobod. Pokud pro takové znárodnění některý poslanec zvedne ruku, bude to po 48 roce druhé největší znárodnění v ČR a jasný příklad světu, jak země v EU dovedou dodržovat lidská práva, ke kterým se přihlásily. Myslí to upřímně a tak opět znárodňují. Paroulek je nebezpečný komunista!!!!Proboha lidi nevolte je nebo vám za chvíli znárodní byty a chalupy.
0/0
18.9.2004 19:46

rom007

Re: Je to pravda
Dobre formulovano
Presne tak to vidim taky: Jde jen o kradez dle komunistickeho vzoru, za tim nestoji ani vic ani min
0/0
19.9.2004 9:09

Jiricek7

Re:
Díváte se na tento problém z jedné strany.Když se chce něco postavit,tak se musí vykoupit pozemek.A potom se najde 1 majitel/vyčůraný/a ten ho nechce prodat.A všechno se zdržuje,pravníci mají žně a o tom to je!!!
0/0
19.9.2004 9:31

Zmuda

Re:
Jakej vyčůranej majitel ! Co to tu plácáte ,člověče nešťastná ! Víte vůbec co to znamená osobní vlastnictví ? Osobní vlastnictví je v normálních demokratických zemích a v USA obzvláště,nadřazeno nade vše. Vy jednostrannej diváku !
Zapoměl jste se v totalitě a nebo se Vám po ní stýská ?
0/0
19.9.2004 17:10

rom007

Re: vyčůranej majitel ???
Máte úplnou pravdu: Ve všech civilizovaných západních zemích stojí osobní vlastnictví nade vše, žil jsem tam skoro třicet let a vyrůstal od dětství. Sice osobní vlastnictví v některých zemích  i zavazuje majitele a tím i omezuje majitele (viz například nájemní právo v Německu), nikdo nepochybuje o právech majitele jako vlastníka. Kvůli tomu a těmto zásadám se prakticky vedla třetí světová válka naštěstí pro nás vše jen formou studené války.  A všude tam na západě jsou (asi z hlediska komunistů) "vyčůraní majitelé", to jsou ti, kteří bez podvodů a tunelování a úplatků prostě řeknou: "Chceš si koupit tohle? Tak to je moje cena". To platí nejen pro majitele pozemků ale i pro hospody, supermarkety, pracovní trh, no prostě všechno. Všichni jsou tím pádem "vyčuraní" (včetně bezdomovců a to si nedělám srandu). Trhy jsou jak jsem již uvedl i částečně regulované, ale ne zlikvidované, jako by tomu bylo právě formou vyvlastňování a to i za vlády tamních sociálních demokratů. To co plánuje česká sociální demokracie je  bolševismus-grossismus, nebo-li "upřímný" plán po vzoru Stalina-Chruščeva, jak si nahrabat kapsy na úkor jiných pod rouškou "nemorálních kapitalistů", "demokracie " na základě moci a vstupu ČR do EU (i když tam platí opak). Jedná se o pokus zavést novou totalitu na uzemí ČR. Prosím všechny slušné občany ČR: Volte v budoucnosti koho chcete ale vyvarujte se těch, kteří plánují zrušit princip osobního vlastnictví (ať už jen "trošku"), protože na základě tohoto principu to funguje a fungovalo všude na západě.
Děkuji za pochopení
Občan jedné z původních zemích EU
0/0
19.9.2004 20:01

rom007

Re: Dodatek a upřesnění
1) Upřesnění: Trhy jsou jak jsem již uvedl i částečně regulované, ale ne zlikvidované, jako by tomu bylo právě formou vyvlastňování a to i za vlády tamních sociálních demokratů, protože i ti akceptují princip osobního vlastníctví a podle vlastních slov se právě v tomto principu liší od komunistů, i když mají někdy i podobné cíle co se týče socialní rovnosti ve společnosti.
2) Dodatek: Právě pricip osobního vlastnictví vedl k vítězství západu nad východem. Vlastník si totiž lépe pohlídá výsledky své investice a tím i nasazení pracovních sil. To ovšem neznamená, že by s nima zacházel jak tady v Kocourkově, prostě měl tu dlouholetou zkušenost, že spokojený zaměstnanec pro něho vydělá více, než dnešní průměrný český občan (viz produktivita práce). A tak se snažil  kapitalista na západě více, než celá nesmyslná byrokracie na východě, která hodnotila pracovní sílu buď na základě členství v (jediné) straně, nebo na základě známosti apod.    Celé to upravoval i zákon, který postupně na základě těchto zkušeností vzniknul a proto to celé fungovalo.
A pak přišlo "vítězství" západu a s ním i prohra všech pracujících v západních zemích: Padla železná opona, vznikly nové pracovní trhy a tak nic nebránilo rozšíření EU, protože levnější pracovní potenciál se vždy najde v těchto zemích = pokud se výroba nepřesune rovnou do Asie.
Ale i přesto  a přes tyto spekulace s pracovní silou, které jsou určitě vůči zaměstnancům nevýhodné, nikdo nespekuluje s tím, zrušit na západě osobní majetek a práva jeho majitelů. Naopak je tomu v České republice, když si majitelka řekne po západní firmě na kolik si cení svůj majetek a tím je "spekulantka", což je každý normální občan původních zemích EU. Pokud někdo jiný (v tom případě Philips) má zájem o ten pozemek, tak ať zaplatí tu požadovanou cenu a nebo se rozhodne pro jiný pozemek. Je to právo majitele si určit cenu a v
0/0
19.9.2004 21:34

juton

Nebezpečný návrh
, Jinak se to nazvat nedá, tedy pokud je to pravda. Člověk ještě pochopí vyvlastnění z důvodu stavby přehrady, dálnice a podobně, to jsou asi opravdu věci ve veřejném zájmu a těžko kdy při tomto rozsahu staveb budou všichni spokojení. Ale jakési pochybné parky? Už teď se ze zastupitelstev ozývají spokojené hlasy, které nejde nazvat jinak než projevy zvůle a arogance. Zcela zjevně by mohl přijít sénář, který je popsán níže. Zastupitelstvo bezhlavě prodá majetek, další vyvlastní ve "veřejném zájmu" a za čas ho opět prodá. Tady by se mohla roztočit nebezpečná spirála. Vzhledem k tomu, že příprava zákona trvá dost dlouho, je zřejmé, že tento musel vzniknout ještě za uhnionisty Němce. To je šílené.
0/0
18.9.2004 19:40

Johny_S

Re:
Jutone, tys nějak obrátil. Tohle jsi napsal v noci: " Tak tohle se mně zdá už jako docela silná káva. Na základě jakýchsi domněnek a "zdrojů" vydávat neurčité dohady jako fakta a děsit dosti tvrdě majitele půdy..., no, nevím, MFD se radikalizuje." ...
0/0
18.9.2004 22:36

juton

Re:
, Ani ne. I teď jsem napsal "pokud je to pravda". Ale hlavně si pořád myslím, že tato zpráva jako taková je opravdu silná káva, protože je z jakýchsi pochybných zdrojů a je vydávána prakticky jako fakt. Přitom není známo, jaké bude opravdové paragrafované znění zákona. Ale též to nic nemění na tom, že kdyby ten zákon byl takový, jak je naznačen, bylo by to více než zlé.
0/0
18.9.2004 22:42

Tomáš Jemarný

Zastupitelstvo bezhlavě prodá majetek?
Ale blbost. Zastupitelstvo naplánuje výstavbu parku a vyvlastní kvůli tomu soukromě pozemky. Po 2 letech zastupitelstvo zjistí, že na park nejsou peníze a pozemky tedy, jako naprosto zbytečné, prodá s pouhou 50% ztrátou panu X.Y., čirou náhodou zeťovi místního starosty. Během dalších 2 let zastupitelstvo udělá změny v územním plánu, takže pan X.Y. bude moci své pozemky prodat za 30násobek původní ceny jako stavební parcely...
0/0
18.9.2004 22:57

juton

Re:
, Ano, bezhlavě, tak, jak to udělali v těch Čakovičkách. Ale jinak se tvůj scénář klidně též může stát realitou. Bohužel.
0/0
18.9.2004 23:03

Tomáš Jemarný

Re:
Klidně se vsadím, že tohle bude realitou. BTW docela by mne zajímalo, co dělají se svými pozemky idioti, kteří věřili v severní obchvat dálnice kolem Plzně :-) :-p.
0/0
18.9.2004 23:20

ppetr1

CSSD + KOMUNISMUS
a opet se vracime do komunismu
jek je nekdo muze volit
0/0
18.9.2004 19:20

Carl-K

ČSSD
kudy chodil, tudy krad. Sociální demokrat.
0/0
18.9.2004 18:54

juton

Re: ODS
, Záviděl mu, nemoh´ spát, modrokřídlý psychopat.
0/0
18.9.2004 19:28

vlado99

Re:
Nevím tedy, kdo může závidět zlodějovi. Leda ještě větší zloděj. (Jukon ?)
0/0
18.9.2004 20:30

juton

Re: Bingo.
, Ano, závidět může jenom ještě větší zloděj. A právě proto modrokřídlí tolik povykujou a závidí...
0/0
18.9.2004 20:58

zlatoluna

to si delaji srandu, ne?
Nejdriv obec pozemky proda, pak si na nich naplanuje postavit park a nakonec se desne divi, ze se to majitelum nelibi?
0/0
18.9.2004 16:10

Modráček

Aparátčíci
Konečně se začíná naplno projevovat práce bývalých aparátčíků minulého režimu (Šlouf), schovaných uvnitř ČSSD.
0/0
18.9.2004 15:14

herulinka

No jestli
se budou radovat z toho, jak malému rolníčkovi vyvlastní louku, která znamenala jedinou obživu pro jeho hovado, pak potěš pánbůh...
 
není mi ale jasný, když má někdo louku, pole, pozemek, kterej je permanentně zarostlej, neudržovanej, taky bude mít obec právo mu to sebrat? Aby tam mohlo být něco užitečnýho, případně aby to mohl odkoupit někdo, kdo má s pozemkem dobré plány
0/0
18.9.2004 14:51

Péťa.

Obživa pro hovado
A na co ten rolníček to hovado vlastně chová?
0/0
18.9.2004 17:28

herulinka

Re:
To já nevím, byl jen takový případ, třeba na mlíčko či masíčko (mňam)
0/0
18.9.2004 17:59

Sudajev_PPS_43

Komerční sdělení
Danečku Starobrnóóó volá, tak se měj jak chceš.
0/0
18.9.2004 14:29

Dan 1

Re:
Hm, já tady mám do 10 minut soudruha, jestli přiveze zase stoličnuju, a večer to ze mě potáhne, tak bude doma průšvih jak Brno...
0/0
18.9.2004 14:33

kubexxx

Komunismus...
.... se vrací z5  
0/0
18.9.2004 14:29

Péťa.

Park
Mám pocit, že pohnutky pro tento zákon budou spíš kapitalistické, než komunistické. Někde se zabaví pozemky pro výstavbu parku ve veřejném zájmu. Majitel dostane pár korun a něco na způsob parku se tam nechá "ve výběrovém řízení" postavit. Za půl roku se to zlikviduje a pozemek se za těžké peníze prodá obchodnímu řetězci, který se takto dostane k atraktivnímu pozemku blízko centra.
0/0
18.9.2004 13:49

Sudajev_PPS_43

Re:
Máš naprostou pravdu, takhle to dopadne, vláda vymyslela další způsob tunelování.
0/0
18.9.2004 14:00

fr-mottl

Re:
vsechnu moc narodnim vyborum ...je to porad to same
0/0
18.9.2004 14:02

Sudajev_PPS_43

Re:
Skoro, komunisti tak moc jako tihle neokrádali.
0/0
18.9.2004 14:05

Dan 1

Re:
Ale okrádali, ovšem na radu socanů. Po puči chtěli vyvlastňovat, ale socani, bažící po sloučení s KSČ vymysleli něco, co původně nenapadlo ani komanče - vyvlastnění bez náhrady.
0/0
18.9.2004 14:07

Sudajev_PPS_43

Re:
No vidíš to, tak proč si je volil.
0/0
18.9.2004 14:26

Dan 1

Re:
Socany a komanče bych nevolil, na rozdíl od tebe.
0/0
18.9.2004 14:27

Sudajev_PPS_43

Re:
Já zkusím ty komunisty, do teď nic podělali od 89-týho, ti ostatní podělali co mohli.
0/0
18.9.2004 14:30

Dan 1

Re:
Zato předchozích 40 let rozes*ali vše, co bylo možné.
0/0
18.9.2004 14:32

ppetr1

Re:
sudajeve blb zustane blbem.zrejme si měnu nezazil a vyvlastneni taky ne.
zkus nam vysvetlit proc tedy padli,kdyz byli tak dobri a vsichni se meli jak prasata v zite.
jen byl problem,ze zensky nemeli vlozky a na zachod sis musel brat noviny .  tak takovy byli komunisti o jinych vecehc ani nemluve.
0/0
18.9.2004 19:25

Isbjoerna

Re: "a na zachod sis musel brat noviny"
, Nesmeli jste cist za komunismu noviny v kuchyni nebo obyvacim pokoji?
0/0
18.9.2004 19:29

Dan 1

Re:
Isbojoerno, Rudé právo sis číst mohla kdekoli. Ovšem nebylo možné sehnat toaletní papír a tak denní tisk plnil jak ideologickou, tak hygienickou funkci. Hygienické dámské vložky bylo možné někdy sehnat na Slovensku, takže když jsem se ze Slovenska vracel, byl jsem miláčkem všech dívek. Sudajevovi to nevadí, protože nemenstruuje a potřebu vykonává s Ritou na trávníku před domem.
0/0
18.9.2004 19:37

Tomáš Jemarný

Re:
Komunisti tak moc neokrádali??? Předseda jednoho z bytových družstev na Kladně je bývalý důstojník Státní Bezpečnosti a družstvo teď krade - tak mi laskavě vysvětli tu svoji větu.
0/0
18.9.2004 23:11

brukew

ceska emigrace v zavislosti na stupni zloradu panujicim v ceskych zemich
1 vlna-1939
2 vlna 1948
3 vlna 1968
4 vlna 1990
5 vlna 1998
6 vlna 2004
 
0/0
18.9.2004 13:42

ufoni

Re:
Mas uplnou pravdu, patrim k emigraci tve pate vlny.
Socialisti to dotahli opravdu hodne daleko.
Soudruzi zlodeji uz rozkradli stat, tak budou jmenem statu rozkradat soukrome, aby to znovu mohli rozkradat.
V roce 1998 podle meho nastala privatizace soukromeho majetku ceskych obcanu prostrednictvim fiktivnich konkursu a exekuci. Dnes jak se zda zasoby obcanku na okradeni dochazi, tak je treba vytvorit novou tridu kapitalistu ktere bude mozno beztrestne okrast. Jen to bude jmenem nejvetsiho zlodeje v ceske republice, ceskeho statu.
Ale nejak mi u toho zakona chybi obvykly komentar, ze tento zakon musime prijmout protoze si to zada evropska unie. Takze kde je onen povinny dodatek, kterym se zastitovali urednici pri tvorbe blbych zakonu? Nebo ze by to byla tajna direktiva bruselskych uredniku?
0/0
18.9.2004 16:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.