Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnice vydala Hlinkovu kartu

Spor o zdravotní dokumentaci Ivana Hlinky skončil nečekaným rozuzlením. Do hry vstoupil karlovarský hejtman Josef Pavel. Kartu si od nemocnice vyžádal a dal ji Hlinkově ženě. Dosud lékaři tvrdili, že spis nikomu dát nesmějí. To posílilo spekulace o správnosti Hlinkovy léčby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alesek2004

Komise, která
bude zkoumat léčebný postup, bude mít stejné složení jako komise 17. listopadu. Její činnost bude placena z rozpočtu MZ a skončí asi tak v roce 2020.
0/0
17.9.2004 7:50

ross01

jen tak na okraj...
gdo je to předseda krajského úřadu??? pan autor mel asi na mysli reditel krajského úřadu. cucat si clanek z prstu negdy nestaci. ono to chce si taky neco zjistit
0/0
17.9.2004 7:27

chroustal

DOTAZ
Tak mi něco ze zákona o zdraví lidu uniklo nebo už nevím. Tak ředitel nemocnice nemůže předat spis vdově pí Hlinkové, ale může ho předat naprosto nezainteresovanému člověku jakým je hejtman???? Pokud vím, tak do zprávy smí nahlížet pouze zvláštní znalecká komise. Vždyť oni vlastně Hlinky posmrtně zatáhli do politiky ( je před krajskými volbami): to oproti tomu tolik démonizovaný Grossův přílet na Hlinkův pohřeb byl naprostou banalitou. Je to ostuda, když místní ODS tahá Hlinkovu mrtvolu na holi.
0/0
17.9.2004 0:18

ross01

Re:
gdyby sis ten clanek precetl cely, tak by ses docetl, ze hejtman dal pokyn "předsedovi krajského úřadu", ten ustavil komisi a ta si ten spis vyžádala...
0/0
17.9.2004 7:29

xx

Re: DOTAZ
Hlinka byl v politice už dávno, dokonce měl na Slovensku za války stranu ,.....
0/0
21.9.2004 16:57

antigogo

no comment
Doporučoval bych přečíst příspěvky ke článku o operaci ministra Dostála. Nepatří k mým oblíbeným (tak mě napadá, že žádného oblíbeného ministra nemám, no nic), ale ty příspěvky jsou fakt nechutné. Tak to zase dopadá, když všichni vědí o co jde. To je druhá strana mince.
0/0
16.9.2004 23:32

titlis

Skandální zákon
To, že zákon neumožní pozůstalým, aby dostali zdravotní dokumentaci zemřelého, je nepochopitelné a absurdní, protože jakýkoli nemocniční zřízenec do té kary může čumět. Že to obhajuje ministryně zdravotnictví, je skandální, a pokud tato dáma v nejbližší domě nepodá návrh na novelizaci, nemá ve funkci co pohledávat. To je podstata problému, všechno ostatní je akorát omáčka a odvádění pozornosti.
0/0
16.9.2004 22:33

chroustal

Re:
Naprostý souhlas.
0/0
17.9.2004 0:19

Kenkaku

Re:
nic než jeden velký SOUHLAS!
0/0
17.9.2004 8:06

economicus

Právo důležitější než etika???
Kurňa, já bych se zachoval úplně stejně jako hejtman. Občas je nutno nahlas říci nebo alespoň naznačit, že zákony jsou napsány špatně.
Konečně zvítězil selský rozum nad stupidním zákonem. Jinak ale souhlasím s tím, že už se o panu Hlinkovi mluví až příliš.
 
0/0
16.9.2004 22:12

Veronica

Re: Souhlasím
 myslím, že hejtman se zachoval správně, i když tím riskoval. Není pravda, že jeho jednání bylo bez rizika, jak tady někdo napsal.
Řekla bych, že tady už nejde ani tak o Hlinku, jako o obecný problém, a až do absurdní blbosti vygradovaný "zákon".
0/0
16.9.2004 22:20

antigogo

Re:
Nevím jak Vy, ale já mám pocit, že snad ani jiné" zákony" nemáme.
A ve většině případů přizvaní odborníci viníka najdou, ale většinou to bývají jen "pěšáci" Ať už ve zdravotnictví, nebo v jiných rezortech. Ti, kteří za to mají odpovědnost, zůstanou stejně na svých místech, anebo ještě lépe povýší. Nakonec naši čelní představitelé jsou toho pravým příkladem.
0/0
16.9.2004 22:44

Cert_Bertik

Pilitická zodpovědnost je hezký pojem
Karlovarský primátor pochopil šanci. Pokud se zjistí. že někdo udělal chybu,bude hrdina. A pokud ne,tak si to odnese lékař,který mu dokumentaci vydal. Pokud vím , pan J. Pavel není lékař a může být třeba zřizovatel,ale na toto nemá právo. Prostě ví co dělat. A bez rizika. Koukám,ten se v ODS neztratí.
0/0
16.9.2004 21:26

antigogo

Re:
V našem "právním "státě je to klidně možné, ba velice pravděpodobné.
0/0
16.9.2004 22:51

Beeecko

A k čemu máme teda zákony?
Asi proto, any ke porušoval kdo mí díru do pr.... A je úplně jedno, jestli je hejtman nebo dělňas nebo kdokoli jinej. A postihy? Podívejte na soudní systém u nás... po x letech dostane dotyčný podmínku... v lepším případě.... Občas si říkám, že jsem se narodil špatně... .o(
0/0
16.9.2004 21:19

Veronica

Re: Taky mám ten pocit
že ses narodil nějak špatně.
Co vlastně chceš? Aby byly v ČR dodržovány všechny zákony, bez ohledu na to, jestli jsou debilní nebo ne? Vždyť je to blbost.  Nezlob se.
0/0
16.9.2004 22:24

Nedobik

Tak prej umřel Hlinka?
..nevíte někdo, jak se to stalo? Prej nějaká havárka. Nikde žádné zprávy. To je mi zpravodajství. Neříkal to už premiér Zeman něco o žumpě?
0/0
16.9.2004 21:09

Pribinacek

Výpis z karty
Našemu zpravodajovi se podařilo získat kopii léčebné karty a zde je:
1) Zaříkávání
2)Přiložení pijavic
3)Omývání odvarem z babského ucha
4)Vykuřování
5)Přivolání kněze
Je tedy nutno uznat, že nebylo zanedbáno žádného osvědčeného prostředku.
0/0
16.9.2004 21:00

Yassi

Pochybeni
Jsem zdravotnik a pochybuji o tom,o cem se spekuluje!Zachranari jsou profesionalove,a nejake dohady,zda zajistili zilu pro aplikaci medikaci ci ne,je absurdni!!!Vzdyt nase povinnost je maximalni snaha o zachranu cloveka a napr.zajisteni veny je mezi prvnimi body v prvni pomoci.Pana Hlinku uz bohuzel nic nevrati a temito dohady se ublizuje druhym!Zachranari i zdravotnici v nemocnici urcite jednali lege artis a udelali pro zachranu zivota vsechno,jak se patri!Tak jako kdyby zachranovali kohokoliv jineho!
0/0
16.9.2004 20:06

Veronica

Re: Taky jsem zdravotník
a taky někdy pacient. Problém pana Hlinky byl v tom, že ho zachraňovali jako kohokoliv jiného, příteli. Stal se tak viditelnou špičkou ledovce, poukazující na to, jak to u nás chodí. Vše, co je ve spekulacích obsaženo, je v našem zdravotnictví možné, a na základě své zkušenosti JAKOŽTO PACIENTA mohu potvrdit, že je to navíc vysoce pravděpodobné. Nazdar.
0/0
16.9.2004 21:21

antigogo

Re:
A co proti tomu jako zdravotník děláte
0/0
16.9.2004 22:46

i-quark

Re:
A proc by ho sakra meli zachranovat jako nekoho extra? To se kvuli medialne zname osobe, s vyjimkou uzce specializovane celkem bezucelne cinnosti nijak vyznamne, ma cele ceske zdravotnictvi  porusovat platne zakony, ktere rikaji ze kazdy ma narok na stejnou peci? Mohu snad uznat ze nejaka privilegia ma prezident reubliky (dana zakonem), ale nejaky hokejista? Proc? Proste zdravotni pece ma sve hranice (technicke i ekonomicke) a nemuze byt zachranen kazdy, kdo si i diky sve  vlastni nezodpovednosti  (pasy, rychlost jizdy) zpusobi problem.
0/0
17.9.2004 7:44

Yassi

Re: Pro Veronicu
No,Nazdar:)!Doufam,ze jsem prispevek pochopila,jak byl mineny.V pondeli jsem videla,jak na chodniku natvrdo resuscituji mladou maminku v tretim trimestru,ktera pred gynekologiu dostala mrtvicku,nepodarilo se ji ozivit.Na peci ma kazdy pravo rovnym dilem,s maximalni peci a zdravotnici s takovym nazorem jako Ty potvrzuji bohuzel to,o cem se mluvi-ze zdravotnictvi je malo kvalitni.Je treba hodne zodpovednosti,nehrajeme si s panenkami,ale s lidskymi zivoty.A okrem vseho,ja osobne bych zachranovala stejne  Tebe ,jako Hlinku nebo treba prezidenta.Vzdyt prvni budou posledni a posledni budou prvni!
0/0
17.9.2004 15:04

JanWerich

MÁM DOST
Hejtmanovi daj, manželce nedaj. Hejtman si může listovat v tom, kdy měl Hlinka obřízku a kdy smrkal? Manželka ne? To je tedy vskutku bordel na N-tou.
0/0
16.9.2004 19:16

antigogo

Hlinka
 Tak , teď jsem otevřel noviny - Hlinka, podívám se na televizi - Hlinka, teletext- Hlinka, všechna internetová zpravodajství - Hlinka.  Tu paštiku už asi neotevřu. Čeho je moc, toho je příliš.
Každý z nás prožíval nebo prožívá tragédie a musí si s nimi pomoci sám. Znamená to prostě se nedat a ne hned do toho tahat media.
0/0
16.9.2004 18:44

iuos

hmm
vdova to má těžké........
0/0
16.9.2004 18:47

Zmuda

Re:
Pane , že vy jste nějakej divnej. Nemáte nějaké problémy psychického charakteru ? Nemáte problémy se svěrači ?
Vůbec jsem nepochopil,co jste vlastně chtěl zdělit.
 
 
0/0
16.9.2004 19:26

TommyCZ

Re:
Tak treba chtel rict, ze se do toho media nemaji co srat a nechat pani Hlinkovou konecne na pokoji.
0/0
16.9.2004 19:30

Zmuda

Re:
Obávám se ,že pan antigogo má na mysli pravý opak.Že paní Hlinková media využívá.Viz příspěvek tohoto pána o něco níže. Proto jsem takto na něj zareagoval.
0/0
16.9.2004 20:35

Nedobik

Re:
A pane Zmudo, proč nepoužíváte uprostřed svého jména místo  "U" "R"? Není to proto, že rrráčkujete?
0/0
16.9.2004 21:36

antigogo

Re:
Můžete mi vysvětlit , proč to TOMMY CZ pochopil a Vy ne? To bude asi těmi Vašimi problémy. Kromě toho "Zdělit" jsem opravdu nic nechtěl.
0/0
16.9.2004 20:31

Xaver01

Zaplaťpánbůh
Přesně tak by to u nás mělo chodit. Žádné kličkování, žádná přebujelá byrokracie. Podobně jako se zahřmí v USA z bílého domu a podle toho se tančí, tak by se mělo umět zahřmět z hejtmanství či vlády, aby se věci někam hnuly a ne nechávat problémy vyhnívat, obzvláště ta komunistická ministrině zdravotnictví by potřebovala kopřivama na holou!!! Zaplaťpánbůh, že zvítězil zdravý rozum a morální právo pozůstalých na prošetření kauzy. Škoda, že to zase muselo být až po reportáži nejsledovanější televize.
0/0
16.9.2004 18:30

binladin007

Doporuceni hejtmanum
To me napadlo na zaklade jednoho z predchozich prispevku: Az budou dalsi volby, vyzadejte si v nemocnicich zdravotni karty vsech svych polititckych protivniku. Urcite se tam najdou veci, ktere lze v predvolebnim (i povolebnim) boji sikovne vyuzit.
0/0
16.9.2004 18:27

antigogo

Znechucený
Nezdá se Vám , že už je nějak přeHlinkováno ? Už je to až otravné ! Nikdy jsem nic proti panu Hlinkovi neměl, nejsem hokejový fanoušek ( to neznamená, že bych o něm neslyšel ), ale celá ta kauza je už únavná, od počátečních dohadů, různých  zpravodajských embarg atd.  Už toho bylo snad dost ! Ať si to vyřídí paní Hlinková osobně, nikdo jí přece nenutí, aby  vystupovala veřejně. 
0/0
16.9.2004 18:21

binladin007

No to je bordel!!!
Kdyby se to stalo komukoli z nas, tak nikdo ani nestekne, ale pokud se jedna o znamou osobnost a udela se kolem toho spravnej medialni humbuk, to se najednou zrizujou komise a muzou se porusovat zakony.
0/0
16.9.2004 18:10

iuos

hmm
kdo to byl ten hlinka?
0/0
16.9.2004 18:13

Mr. Talpo

Re:
ale jeden takovej hokejista a taky trochu trenér. měl pár placek a několik titulů (tuším že mistra, ale čeho fakt nevím)
0/0
16.9.2004 18:31

iuos

hmm
aha, se mit o jméno zdálo nějaký povědomý
0/0
16.9.2004 18:33

Nedobik

Tak si to pořádně naštuduj!
http://www.studentske.sk/dejepis/Andrej_Hlinka.htm
0/0
16.9.2004 21:45

antigogo

Re:
http://www.reflex.cz/Clanek19018.htm, taky informace, teď jsem si ji našel
0/0
16.9.2004 22:49

username

hmm
nevím jestli má hejtman nějaký právní vztah k nemocnici, tj. jestli je například v dozorčí radě atd., pak věřím, že by měl ke všem dokumentům přístup (povinnost mlčenlivosti se pak na něj samozřejmě stejně vztahuje). Jestli ale nemá právní vztah, pouze jeho jiný zaměstnavatel - radnice, za něj platí účty, potom by doklady dostat neměl.
Souhlasím nicméně co pan hejtman udělal, vědomně tím ale porušil zákon a měl by se vědomě jako veřejný zaměstnanec k tomuto přiznat a přihlásit se na policii a ta proti němu musí vést řízení. Je pravděpodobné, že hejtam by dostal milost od prezidenta a pak by to bylo vše de jure správně.
Jestliže ale nemá právní vztak k nemocnici, potom by měl být zažalován i ten, kdo porušil lékařskou mlčenlivost a předal dokumenty, ačkoliv dle zákona nesměl. Byl-li to lékař, měla by mu být odebrána lékařská licence, byl-li to jiný zaměstanec nemocnice (např. ředitel - nelékař), mělo by s ním být zahájeno stejné řízení, ovšem zde už bych si tak jistý v otázce nároku na milost nebyl.
0/0
16.9.2004 18:10

Nou_coment

ČR = právní bordel
Třeba mi to někdo vysvětlíte. Nemocnice s právní subjektivitou podléhá při právních krocích hejtmanovi a né zákonům - v případech nejasností,pochybení soudu ??? Pak se nedivím, proč presiden hledá tak dlouho ústavní soudce, když mu utekli k hejtmanským korýtkům.
0/0
16.9.2004 17:13

kebula

Re:
Nepodléha hejtmanovi, hejtman je pouze další člověk, který má přístup k těmto dokumentům. On sám se rozhodl, jak s tímto právem naloží. Sám řekl, že zodpovědnost bere na sebe. Když se vám to nelíbí, ukamenujte jeho, ne zákony. Vaše sousedka, která pracuje ve vaší bance, taky po pár kliknutí může zjistit, že jste včera zaplatil kartou v sexshopu. Když se vám toto nelíbí, tak si strkejte peníze pod polštář.
0/0
16.9.2004 17:28

Nou_coment

Re:
O žádném ukamenování tu nebyla řeč, jen je smutný, že aby došlo "Právo" svého cíle, je nutné porušovat zákon. Jinak, já platím hotově, kary jsou sice moderní, ale jak sám konstatujete, sousedka by mi klidně mohla "vybílit účet".
0/0
16.9.2004 17:39

Nou_coment

Re: pardón ..karty..
0/0
16.9.2004 17:40

cool99

Re:
Sousedka asi těžko, zvláště pokud v té bance dělá.
0/0
16.9.2004 19:12

gablonzer

Re: Bordel
vysvětlení je jednoduché, zřizovatelem nemocnice je kraj, hejtman je nejvyšším představitelem kraje, je tedy logické, že mu nemocnice " musela" dokumentaci vydat. Oceňuji pana hejtmana, že se neskrýval za nedokonalý právní systém a využil své autority k nápravě nepochopitelného jednání nemocnice. Je to o tom, že se nebál vzít odopvědnost do vlastních rukou. 
0/0
16.9.2004 20:09

iuos

hmm
o některých lidech se člověk dozví až když umřou.....
0/0
16.9.2004 17:03

bluetake

to je sila.......
Uvedomujete si lidicky, ze tady vubec nejde o Hluinku ani o to, jestli doktori udelali nebo neudelali vse,co meli a mohli, to je defakto podruzne proti tomu. ze CIZI CLOVEK muze kdykoliv na pozadani dostat I VASI dokumentaci a ze zakon nezakon si defakto z pozice sve funkce muze delat ,co chce.......Kde to jsme proboha ? To je hejtman skutecne takovy nabob, ktery muze vse ? Kde jste nase zakony , kdyz si statni urednik neco takoveho dovoli ? Co si dovoli priste ? Vyzada si vypisy z vaseho bankovniho konta ? Opakuji, nejde vubec o nejakeho Hlinku ani o doktory ale tato byrokraticka zvule je daleko desivejsi.............
0/0
16.9.2004 16:52

pawn

Hejtman x pozůstalí
Pokud článku správně rozumím, má přístup k dokumentaci hejtman proto, že je zřizovatelem nemocnice. Nevím do jaké míry tedy uplatnil své právo a do jaké míry svou autoritu, ale smutné je zejména chování lékařů a doslova hloupý výklad zákona, na základě něhož jiní dokumentaci pozůstalým poskytují.
0/0
16.9.2004 16:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.