Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přesun brněnského nádraží

Referendum o přesunu brněnského nádraží je s velkým otazníkem. Občané z venkova, kteří denně dojíždí za prací, jsou totiž z referenda vyloučeni. Přitom právě oni využívají nádraží až 10x týdně, zatímco drtivá většina Brňanů nevyužívá nádraží vůbec, nanejvýš pouze sporadicky o víkendu, nebo jednou za rok při cestě na dovolenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr No

Myslím, že hlavní zájem o přesun
mají projekční firmy (např. pan architekt Dokupil). Ty si v případě schválení přesunu přijdou na své, i kdyby k němu nakonec z nějakého důvodu nedošlo (třeba nedostatek peněz, změna postoje radnice po volbách a podobně). Při cenách projekčních prací, které si mafie pod oznčením ČKAIT určila (cca 10% a více  z rozpočtové ceny stavby) si projektanti a architekti přijdou na pěkný balík, tak proč by se o něj nepodělili s radními. Navíc to pro ně budou "easy money", protože se s projektováním nemusí moc mazat, když to stejně půjde s největší pravděpodobností "do šuplíku" (a i kdyby nešlo, tak si nechají znovu zaplatit "aktualizaci").
0/0
17.9.2004 13:23

Jop

Souhlasím s přesunem
Těch důvodů je mnoho a myslím si, že odmítání přesunu je do značné míry navozeno skupinkami "aktivistů" - analogicky jako např. obchvat Plzně, dálnice přes Bystrc, přes České středohoří, pokračování dálnice od Poděbrad ku Hradci atd.
1) nádraží ve strávající poloze omezuje rozvoj města. Ne vlastní budova, ale pošta (mimochodem ošklivá), V. nástupiště, koleje až po vnější okruh a na druhou stranu vše za starým autobusovým nádražím.
2) konečně se něco za hranicemi vnitřního Brna daří (rekonstrukce Vaňkovky) a snad jednou i rozvoj dalších přilehlých prostor, to tam všichni chcete chodit "novou Myší dírou?
3) komu se na staré roli líbí - mně teda ne - snad všem těm feťákum a opilcům
4)budova starého nádraží se dá účelněji a smysluplněji využít i jinak.
5)Počet cestujících klesá (s tím nic nenaděláme), ale kdo končí cestu u Hlavího nádraží. Stejně se přesunuje MHD dál, a časový rozdíl přepravy z nového nádraží bude zanedbatelný - rychlost přepravy jMHD je ostatně limitována zejména čekáním na spoje a přestupy.
6)V tomhle tom městě, pokud se skutečně nepustí radní do velkého (státem a EU dotovaného projektu), tak se v drobiskách finance rozfrcají na blbosti.
7)Přesun nádraží nikoho nezabije, nikomu neublíží, nezpomalí dojezdové časy o více než 3 minuty. Umožní plný rozvoj města - byl jste někdo třeba v nových čtvrtích Paříže?
8)Navíc se snad má, jak jsem o tom četl, dořešit i vazba na "modernizované" busové nádraží na Zvonařce. Tohle propojení hlavního a autobusového nádraží Vám teď vyhovuje. Mně ne.
9)Možná by se našlo ještě něco, snad časem... ale pokud budu hlasovat, tak jednoznačně pro odsun do nové polohy.
0/0
15.9.2004 10:57

Sudajev_PPS_43

Re:
Ty musíš určitě být škvarek z nějakýho škvarkova v okolí Brna, nevím proč by do toho měli venkovani co kecat !!!!!
0/0
15.9.2004 11:38

stev

Re: Nádraží rozvoji města nebrání, to je nesmysl
Pokud vím, v Praze ani Masarykovo ani hlavní nádraží rozvoji města nebrání. Nebrání rozvoji Říma ani nádraži TERMINI. Ve Vídni se stala všchna nádraží součástí S-Bahnu a běžnou součástí městské dopravy. V Budapešti jsou nádraží, např. Nyugati Pu. rovněž součástí centra. To, že se za nádražím v Brně zatím nestavělo, nebylo zapříčiněno stávajícím nádražím, ale 70 let neaktualizovaným územním plánem. Přesun nádraží je zbytečný a vydělají na něm pouze zainteresované lobbystické kruhy, projektanti, stavbaři, politici a politické strany. Prodělají na tom všichni ostatní. Dobré by bylo také si všimnout, že do prostoru nového nádraží nebudou jezdit delší vlaky, než do stávajícího. Takže o potřebě nového nádraží nemůže být ani řeči.
0/0
15.9.2004 11:56

Sudajev_PPS_43

Re:
0/0
15.9.2004 12:17

Jop

Re:
Až budou v Brně jezdit vlaky do Hlavního nádraží jako v Práglu tunelem, střed města bude dostupný metrem, pohyblivé schody budou propojovat hlavní nádraží s autobusovým - tak s tebou budu souhlasit.
0/0
15.9.2004 13:09

stev

Re: tunelem leda od Smíchova
  • V Praze přijíždí vlaky do centra pouze od Smíchova. Má to ovšem geomorfologický důvod, nikoli urbanistický. Z Králova Pole, nebo z  Adamova jede vlak do Brna hl. nádraží taky tunely. Nemá to tedy žádnou souvislost. Umím si představit budování Jižního centra, aniž by se bouralo staré nádraží. Mimochodem také si umím představit rozšíření starého nádraží. Tomu nic nebrání. Leda snad Tesco (bývalý PRIOR). Jeho likvidace by ale nestála 30 miliard. Ve Švýcarsku zachovali všechna historická nádraží,v Rakousku a v Německu většinu.  Brněnské nádraží je unikátní, je kulturní památkou, technickou památkou a je po generální rekonstrukci, která proběhla pod dohledem památkářů. Kapacitně stačí. Od roku 1989 je více než dvojnásobný pokles počtu cestujících.  Přesun nádraží není na pořadu dne. Přejí si to pouze určité kruhy, z více či méně zištných důvodů. Pokud se Brno chce rozvíjet, zákon o územním plánování skýtá dostatek možností, jak to udělat.
0/0
15.9.2004 14:17

dezidor

Re:
Jak jsi na tohle přišel? V Praze příjíždějí vlaky do centra i přes Holešovice, Vysočany/Libeň/Žižkov i přes Vršovice.
Jinak s tebou souhlasím v tom, že stěhování je blbost.
0/0
15.9.2004 23:57

stev

Chováme se jako barbaři k secesnímu skvostu
Že železnice v Brně brání rozvoji města, na rozdíl od železnice v Praze, kde dráha vede k centru tunelem, je naprostá blbost. Stačí přehodnotit s ohledem na pokles zájmu o železnici stávající územní plán města Brna. Mnohem jednodušší a šetrnější ke stávající infrastruktuře by bylo zrušit bezcenné tzv. "dolní nádraží" a rozšířit a narovnat stávající osobní nádraží, jehož hlavní budova je secesní kulturní památkou. Stávající infrastrukturou mám na mysli zejména vedení tramvajových linek, které je právě v Brně zřejmě na nejvyšší úrovni. Určitým kruhům jde o to stávající systém dopravy v Brně na několik desítek let rozbít a získat tak příležitost ke státním zakázkám za desítky, možná dokonce stovky miliard korun. Je třeba mít ovšem na paměti, že takto vynaložené náklady nemají absolutně žádnou návratnost a půjde o bezednou žumpu. Rozumné, vesměs západní, národy si svou historii střeží jako oko v hlavě a pečují o ni. My se chováme jako barbaři.
0/0
16.9.2004 9:18

karoten

Re: A já ne.
Sice nejsem brňák, ale taková antikulturní pitomost mi vadí všude. Nádraží je kus historie města, je to podstatně víc než jenom dopravní terminál. Zvláště ve městě kam se za pamětihodnostma zrovna moc nejezdí by to byla ohromná škoda. Srovnávejte eště chvíli Brno s Paříží.....mmmm, to musí dělat domorodcům dobře
Jednoznačně rekonstruovat
0/0
15.9.2004 12:06

Jop

Re:
Jaksi jste mi na moje argumenty věcně neodpověděli. Co se balíku peněz týče, rekonstrukce starého nádraží by stála taky dost. A pokud jste zastánci příštipkaření - tož prosím. Koukněte na Prahu - stoletá výstava (promrhané peníze), sazka aréna (je pořád stoprocentně obsazená?), palác Kultury (vrátily se už love na rekonstrukci) a to už plácají o pořádání OH. Pokud chcete cajzle podporovat, tak se v Brně uskromněme a opravujme jen díry v silnicích.
0/0
15.9.2004 13:01

Sudajev_PPS_43

Re:
Jenže ty seš škvarek, tak co do toho kecáš.
0/0
15.9.2004 13:54

Dr No

Referendum
Ti darebáci na radnici schválně určili pro referendum ten nejnemožnější termín, aby si maximálně pojistili, že tam nepřijde požadované procento voličů. Navíc za obecní peníze provozovali kampaň, která vyzvedávala pouze (většinou zcela vylhané) klady přesunu nádraží a ani slovíčkem se nezmínila o zcela zřejmých záporech. Tato urputná snaha prosadit tuto megalomanskou nesmyslnou investici může mít jediné pozadí - peníze, které z toho potečou do kapes zůčastněných. Je velká škoda, že si radní a městští úředníci nemohou brát z městské pokladny volně co se jim uráčí. Nemuseli by nás všechny potom kvůli každé jedné koruně do jejich kapsy připravit o deset korun, proinvestovaných na podobné nesmysly, které navíc budou otravovat život statisícům lidí ve městě.
0/0
14.9.2004 23:55

dezidor

Na tom něco bude
Na tom, že brněnské nádraží se netýká jen Brňáků něco bude. Já jsem z Prahy a abych vyrovnal ten nepoměr mezi Brňáky, kteří studují v Praze a Pražáky, kteří studují v Brně, tak nastupuju na vejšku do Brna. Nádraží je tam teďka perfektně umístěný a nevím, proč by se to mělo měnit. Ehm, pochopitelně krom snahy si přivydělat na úplatcích za prodej lukrativních pozemků a za udělování zakázek pro stavební stavební při demolici starého a stavbě nového nádraží.
0/0
14.9.2004 23:39

HAL9000

Re:
S perfektním umístěním nádražím naprosto souhlasím. Věčná škoda, že už nefungují pivnice U kata a Černohorská, s kterých bys na nádraží kamenem dohodil.
0/0
15.9.2004 8:36

Sudajev_PPS_43

Re:
Jó tak to je věčná škoda, sákryš tam člověk strávil pár příjemných dní.
0/0
15.9.2004 11:37

HAL9000

Re:
Ty sýrové mísy s jejich vlastními dalamánky a to řezané pivo ! To už se nikdy nevrátí.
0/0
17.9.2004 20:29

Jop

Re:
A ty si myslíš, že jakékoliv jiné řešení nebude o úplatcích a o lukrativním přidělování zakázek? Hahaha !
0/0
15.9.2004 13:27

dezidor

Re:
Bude, ale díky charakteru přesunu či modernizace v bezesporu v menším rozsahu.
0/0
15.9.2004 23:53

hovnival-

@@
To budou muset presunout i se Sudajevem. Pravidelne v nadrazni restauraci konzumuje vycepni lihoviny a pivo, oblecen v obnosenem vojenskem obleceni, a predstavuje si, ze jede nekam do lesa.
0/0
14.9.2004 19:56

Sudajev_PPS_43

IMO
Naprostý souhlas, a proto je třeba jít k referendu.
0/0
14.9.2004 15:45

anders22

Re:
presne tak!!!!!!!!!!!!!!!!! rekni NE nesmyslnemu vyhazovani penez
0/0
14.9.2004 16:06

Nou_coment

Ja su primátor a kdo je víc.
A tady to, je můj hnůj.
0/0
14.9.2004 14:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.