Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Putin upevňuje vládu nad zemí

Sérii dalekosáhlých iniciativ s cílem účinněji bojovat proti terorismu, které významně posílí kontrolu Kremlu nad politickým životem země, oznámil v pondělí ruský prezident Vladimir Putin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rewell

to zas
dalších nových a novýc Rusů tady. Jejich mafie se tak bude dále úspěšně rozvíjet.
0/0
14.9.2004 10:23

pinkshadow

Západní civilizace bitvu vyhraje
Západní civilizace bitvu s islámským fundamentalismem vyhraje právě proto, že je svobodomyslná a ctí dnes hodnoty, které jsou nadřazeny masovému vraždění ve jménu rasové a civilizační nenávisti i náboženského fanatismu. Tuto válku by mohla prohrát jedině za předpokladu, že by v obraně před terorismem sklouzla zpět k nesvobodě. Toto je také velké dilema pro současné Rusko. Boj s terorismem vyhraje pouze pomocí více demokracie, nikoliv odklonem k většímu autoritářství.
 
          
 
 
0/0
14.9.2004 9:57

hop54

Není kouře bez ohně
Život na Zemi je paradoxní směsicí protichůdných snah. Lidé na jedné straně se o něco snaží - právo na sebeurčení, prosazení náboženství, ..., lidé na druhé straně se jim v tom snaží zabránit pod praporem demokracie, celistvosti země nebo čehokoliv jiného. Nejsou podstatné pohnutky, proč se lidé nedomluví (ty se vzdycky najdou), podstatný je přístup k řešení. A ten může být konfrontační, vedoucí k násilí, které má charakter neustálého bobtnání (končící dalším zničením civilizace ???), nebo konstruktivní, vedoucí ke vzájemnému pochopení, respektování. Násilí je jen nevyhnutelnou formou tam, kde to jinak nejde. Lidé se někde bojí o svou existenci a neuvědomují si, že právě probíhající život je jen nepatrným okamžikem dlouhodobého procesu zdokonalování ducha. V jiné části jde naopak o zneužití života člověka tvrzením o ráji po hrdinské smrti ve jménu Aláha, Boha, ..... Oba přístupy jsou daleko od pravdy. Žijeme, abychom se poučili. Poučení sebevražednými atentáty, podporou terorismu, apod., je možné, nikoliv však vedoucí k poznání. 
Použití násilí jako prostředku prosazení pravdy by mělo být váženo vědomými lidmi na "lékárnických" vahách. Ve všech ostatních případech jde o prosazení moci, egoistických představ, snů o ovládnutí energetických zdrojů, všeho, co nás obklopuje. Nebo spíše, co svými zcela nedokonalými smysly vnímáme. Problém vládnutí všemu a všem má však jednu podstatnou chybu. Tito vládci nevládnou ani sami sobě. Jsou to loutky ovládané mocí peněz, zneužitím náboženství. A to je tragédie. Tragédie vyhlášení USA po 11.9. Doufám, že stejně tragicky to nedopadne s vyhlášením Ruska v těchto dnech. Vzhledem k mentalitě Ruska je větší naděje, že k tomuto zneužití nedojde. Přestože má duše pláče nad hloupostí, která má tak tragické důsledky na lidi kolem mě, držím panu Putinovi palečky. Snad se mu to povede.
0/0
14.9.2004 9:21

Albedo

Re: palce kopance
Cemu drzis palecky? Medialnimu vyuzivani terorismu, ktery Putin sam podporuje pomoci svych tajnych sluzeb a tryznenim vymirajiciho naroda? Ne demokracie, ale pouha medialni plutokracie. Proto si Putin s Bushem jdou tak na ruku - oblbuji stejnymi prostredky a posiluji totalitni tendence.
0/0
14.9.2004 10:01

hop54

Re:
Palečky držím tomu, aby se při boji s terorismem, který tu prostě je, ať se nám to líbí, nebo ne, začalo poctivě a s maximální snahou vážit na oněch "lékárenských" vahách, o nichž jsem psal v příspěvku. Přijít někde násilím a udělat z toho planinu, kde x let nic neporoste, umí v podstatě každý debil, kdo na to má prostředky. A že se problém nevyřeší, ale ještě více prohloubí  - viz dnešní stav v Iráku - je nezvratný fakt. A snaha hledat východisko z často neřešitelných situací, je, dle mého názoru, mnohem více blízké právě Evropskému kontinentu.
0/0
14.9.2004 11:02

Albedo

Re:
Jenomze Putin neni z Evropy, je to  tvor z jine dimenze  a z Cecenska uz znicenou planinu v ramci predvolebniho boje davno udelal. Navic Rusko do Evropy patri pouze a jen geograficky.
0/0
14.9.2004 12:09

hop54

Re:
Myslím si, že tady ani tak nejde o to, zda Rusko patří do Evropy nebo ne, ale o to, že historické zkušenosti z 20. století se podepsaly stejně v Rusku, jak Polsku, Česku, Francii a jinde. Pokaždé trochu jinak, ale všude v podstatě stejně.  A může se Vám to zdát jakkoliv nadnesené, ale ty důsledky činů v 1. a 2. svět. válce tady jsou - jsou v prostoru Evropy jako obecná zkušenost, která podvědomě působí. Na mě, na Vás, na kohokoliv, kdo tu žije.  V USA se naposled válčilo na jejich území snad ve válce Severu proti Jihu. potom, když měli problém, vždy to řešili expanzí mimo. A prohlásit, že Putin je tvor z jiné dimenze, je, nezlobte se, ale poněkud laciné. Víte, já v Rusku nějaký čas byl. A vím, že tamní lidé obecně vnímají souvislosti života a smrti, lidských osudů, sdílení utrpení v té nejhlubší úrovni podstatně hlouběji, než národy na západ od našich hranic.  To je prostě fakt a není to jen moje zkušenost. Ne nadarmo se říká - široká a hluboká ruská duše.
Teď přemýšlím, zda to nevypadá, že se bez Ruska zblázním. Není tomu tak. Nemusím tam být a nemusím jim dělat advokáty. Ani ostatně nechci. Ale tak jak není černá a bílá, tak není dobro na západ od našich hranic a zlo na východ. Je to příliš zjednodušené a nereálné. A můj příspěvek to chtěl naznačit. Také nesouhlasím s chováním Ruska vůči Čečně, asi tam také není vše v úplně OK, ale jen tak pro zajímavost -  jak by se zachovala česká armáda, kdyby se třeba Slezsko chtělo odtrhnout ? A kdo první zvedl v Čečně onen pověstný kyj a udeřil první ? Na druhé straně, viděl jsem ruské vojáky u nás (před rokem 1989), ale ne ty naleštěné čepice, ale normální kluky, kteří "slouží lidu". Byli to stejní chudáci, jako my, a snad ještě horší. Vím, že s takovou armádou se neplení a nedrancuje a nedobývá území, abych byl slavný, s takovou armádou se, bohužel, bojuje o holý život. Jestli mi to věříte nebo ne, není podstatné, ale vnímám to tak. Hezký den.
0/0
14.9.2004 14:26

juventus

Re:
zdá se, že i zde se najdou přispívatelé, kteří nedostávají záchvaty v případě, že někdo nenapíše- co je ruské, je špatné. Mohu jedině souhlasit
0/0
14.9.2004 15:32

juventus

podle mého názoru...
... je pinkshadow omezený a hloupý. Jediné čím je schopen obohatit jakoukoliv diskusi je věčným zesměšňováním Ruska. Je to trapné a ubohé a vypovídá to o jeho neschopnosti konstruktivního myšlení a jakéhokoliv vstřebávání nových faktů. Jinak by věděl, že tento typ kritiky odešel s panem Havlem a je zcela mimo realitu.
0/0
14.9.2004 8:52

Septisin

Re:
Rusko a jeho realitu nemusí nikdo zesměšňovat, je to průvodní jev existence tohoto nesvéprávného národa, který je schopen volit pouze mezi báťuškou carem nebo autoritativním režimem. Představa, že se Rusko opět aktivně podílí na světové politice mě naplňuje akorát tak děsem… Co se týče pinka asi ti uniklo, že se celkem programově o žádné konstruktivní příspěvky nesnaží, je to provokatér, který (alespoň mě) občas obstojně pobaví…
0/0
14.9.2004 9:34

juventus

Re:
No.. je příliš silné nazývat národ, který tvořil dějiny nesvéprávným, to asi ani ty nemyslíš vážně. Otázkou zůstává, jestli se jedná o velký národ nešťastný nebo šťastný, každopádně vzhledem k civilizačnímu přínosu, který odpradávna z Ruska, ať za cara či bolševika, přicházel a přichází, nesouhlasím, že by se jednalo a bezvýznamného hráče světové politiky či dokonce nesvéprávný národ. S pinkem máš samozřejmě pravdu.
0/0
14.9.2004 10:21

Septisin

Re:
Netvrdím že Rusko netvořilo dějiny anebo že není silným politickým hráčem, pro mě jsou ovšem mnohem důležitější výsledky této činnosti jako například čtyřicetileté uvržení velké části Evropy do temnoty zparchantělého komunismu, soustavná decimace občanských svobod jak vlastního tak i okolních národů, soustavná inklinace k autoritářskému režimu (týká se i dalších velmocí), naprostá neúcta k životu jednotlivců a taktéž absence sebekritičnosti a odpovědnosti... Pokud snad máš nějaké příklady pozitivního civilizačního přínosu (kromě oblasti vědy a kultury) rád si je vyslechnu....
0/0
14.9.2004 10:44

barbudo

Re:
... ovšem Uljanov řečený Lenin byl do Ruska naočkován v zapečetěném vagónu Němci a Bronštějn řečený Trockij byl vyškolen v USA a obě strany své revoluční vyslance náležitě ekonomicky podpořily ...
0/0
14.9.2004 13:32

juventus

Re:
dobrá otázka  Myslel jsem hlavně vědu, techniku a kulturu. Na druhou stranu, na světě není asi žádný národ, který by měl nějaký jiný přínos. Zpětně snad jenom Římská říše. Možná nebudeš souhlasit, ale dle mého názoru, bipolární svět nebyl z hlediska bezpečnosti horší, ba naopak. 2. sv. válka by bez Ruska, ať to bylo jakkoliv a z jakýchkoliv pohnutek, nikdy nebyla vyhrána. A kdyby Rusové reagovali tak hystericky na rozmístění jaderných zbraní v Německu a Turecku jako Američané na rozmístění ruských na Kubě, asi bychom tady už možná ani nebyli. Tím nepopírám dvojí stránku věci a ani fakt, že i Rusko trpí velmocenským komplexem, jako ostatně většina velkých zemí. 
0/0
14.9.2004 15:29

hop54

Re:
Dík, má to logiku. jsem rád, že přestože příspěvky na začátku jsou nic moc, občas se z toho vyvine docela zajímavá diskuze.  
0/0
14.9.2004 16:40

petrmate

Beslan
Útok na beslanskou školu si s velkou pravděpodobností objednali ---
--- samotní Rusové - protože mají konečně záminku opět se míchat do světové politiky, Putin má šanci získat moc podobnou moci komunistických vůdců, 
--- nebo USA - protože tak získala skvělého spojence a veřejné mínění nebude ulpívat jen na jejich bedrech,
--- nebo např. Izrael -  v rámci další podpory islámského terorismu, aby odpoutali pozornost od jejich vlastních akcí v Palestině, a aby osalbil své "teroristické" sousedy (Irák, Irán, Syrie, atd.). Nebo všichni dohromady. Je to fraška.
0/0
14.9.2004 8:41

pinkshadow

medvěd vychrtlík
...povídání o ruském medvědovi, který se probudí, navozuje jen ironii a sarkasmus...
 
            
 
 
0/0
14.9.2004 8:24

pinkshadow

Do Beslanu míří humanitární pomoc
 
Čtrnáct zemí vyslalo do Ruska více než 187 tun léků a zdravotnického materiálu určeného obětem teroristické operace v severoosetském Beslanu. Oznámila to v něděli večer agentura ITAR-TASS s odvoláním na ruské vládní zdroje.
Spojené státy poslaly tři letadla s 37 tunami humanitární pomoci. Čína a Norsko dodaly po 15 tunách. Dalšími dárcovskými státy jsou podle agentury Arménie, Ázerbájdžán, Bulharsko, Francie, Itálie, Kyrgyzstán, Německo, Polsko, Rakousko, Řecko a Ukrajina.
V beslanské škole ozbrojenci zadržovali minulý týden 1 200 rukojmích, z nichž více než 300 zahynulo při sporné operaci na jejich záchranu.
 
 
 
            
 
 
 
 
0/0
14.9.2004 7:36

kozmopolita

Re: hmmm...
jeste by mne zajimalo, kolik leku a zdravotnickeho materialu tam poslalo samotne rusko... tohle je 300 kg materialu na jednoho zraneneho jen ze zahranici - reakce na vykrik nemocnic 5 dni po utoku, ze jim chybi material... rusove se misto toho radsi venuji vyhruzkam, zmensovani dvorku a prodluzovani bice...
0/0
14.9.2004 12:10

russsalkableda

..
probuzenej ruskej medved... pambu s nami a zly pryc ... treti svetova se blizi ..
0/0
14.9.2004 7:05

Akis

Re:
Tak tak. Už dávno měli pořádně dostat přes prsty, aby si rozmysleli hrát si na velmoc. Pořád ještě dostávají potravinovou pomoc z USA, nebo ne?
0/0
14.9.2004 7:19

pinkshadow

Re:
                        
 
 
0/0
14.9.2004 7:21

russsalkableda

Re:
jo..
0/0
14.9.2004 7:47

pinkshadow

Re:
...Ruská federace není soběstačná ve výrobě potravin i když k tomu má podmínky ...naposledy se z Ruska potraviny vyváželi za vlády cara...
 
            
 
 
0/0
14.9.2004 7:55

petrmate

Re:
Lžeš.
0/0
14.9.2004 8:07

pinkshadow

Re:
...nelžu ...za vlády cara bylo Rusko obilnicí Evropy ...od té doby nejsou Rusáci schopni se sami uživit a potraviny musí dovážet...
 
          
 
 
0/0
14.9.2004 8:09

Englishman

Re:
Omyl. CCCP masově vyvážel obilí během hladomoru na Ukrajině ve dvacátých letech.
0/0
14.9.2004 8:09

pinkshadow

Re:
...slavný revolucionář Lenin nechal umírat vlastní lidi a nechal vyvážet obilí?
 
            
 
 
0/0
14.9.2004 8:12

Englishman

Re:
Nejen že nechal umírat vlastní lidi, ale nechal umírat právě ty, kteří to exportované obilí vypěstovali. Říkalo se tomu "kolektivizace".
0/0
14.9.2004 8:41

pinkshadow

Re:
  
 
 
0/0
14.9.2004 8:53

eliska007

pa
0/0
14.9.2004 6:57

hanka123

čau
0/0
14.9.2004 6:54

pinkshadow

Za zřícením vrtulníku Čečenci
 
K odpovědnosti za nedělní zřícení ruského vojenského vrtulníku v Čečensku se přihlásili povstalci. Učinili tak na své webové stránce Kavkaz Center. Helikoptéra, která byla na průzkumné misi, havarovala nedaleko obce Alchan-Kala jihozápadně od Grozného. Její dvoučlenná posádka v troskách stroje zahynula.
Podle prohlášení zveřejněného na Kavkaz Center sestřelili čečenští bojovníci vrtulník ruskou raketou země-vzduch Igla, odpalovanou z ramene. V prohlášení se také tvrdí, že čečenští rebelové sestřelili ruský vojenský vrtulník i minulý týden v Ingušsku. Ruská oficiální místa připsala havárii stroje nepříznivému počasí či chybě pilota.
 
 
            
 
 
 
0/0
14.9.2004 6:05

geenius 2(klub s vyšším IQ)

Jeden fórek
Ztroskotá takhle loď a moře na ostrov tradičně vyvrhne jednoho Čecha, Američana a Rusa. Do půl hodiny se objeví smečka lidojedů a všechny tři odvedou do tábora. Tam jim náčelník říká lámanou francouzštinou, že se bude snažit jim pobyt zpříjemnit zvyklostmi moderní civilizace, takže budou popraveni v abecedním pořadí na moderním přístroji. S těmi slovy strhne velkou plachtu a odhalí zarezlou gilotinu. Američan poklekne, prostrčí hlavu otvorem, cvak, gilotina sjede dolů a zarazí se jen kousíček nad krkem. Tak ho vyndají a náčelník říká, že Bohové se slitovali a on jejich přání respektuje a splní onomu muži tři přání. Američan nelení a požádá o loď, pár veslařů a kufr perel. Je mu vyhověno. Pak přijde na řadu Čech. Taky má štěstí a gilotina se zarazí těsně nad ním. I on má nárok na splnění tří přání. Tak povídá: "Tak zaprvé bych taky chtěl loď. Zadruhé šest veslařů na ni. Zatřetí, nemáte tu desítku klíč? Já bych vám tu gilotinu spravil."
0/0
14.9.2004 1:34

petrucciani

Re:
Ac tady narazim na naprosto stupidni prispevky, tak tohle je nepovedenejsi vtip, ktery jsem po dlouhem case cetl.  
Dovolil bych si ho poopravit, posledni by mel zustat Amik a ten kdo se nabidne opravit gilotinu, by mel byt Rusak. Cech je pacifista, se vsim smireny, mel by byt na rade jako prvni.
0/0
14.9.2004 2:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.