Zadat katolická církev do vyhledavače naznačí,
proč to nebyl jiný důchodce, když někomu nalévají co podnapilému, když třeba někde i na dluh, když atmosféra obecně je jaká je.
Církev jako obětní beránek, jako projekční plátno pro kompenzaci úblížení, jehož se dopustili autority rodičovské i jiné.Je kdo zneužit? Hle, tu je náhradní viník, pro media i všechny...Bezbranný, zranitelný.
Je přirozeně církev součástí společnosti, nejsou to marťané. Má církev obdobné personální zdroje, jako i ta hospoda.Má podobné problémy, jenže slouží jako náhradní symbol.A to je škoda energie, omly, který nefunguje, nepomůže nositeli stáhnout si své projekce a převzít svoji vlastní životní zodpovědnost.
Když se něčeho dopustí člověk mimo církev, je to obecně lidské, pokud je dotyčný náhodou nějak spojen c církví, hle, je to produkt církve. I zločinci pokračující ve zločinné politice se mohou odvolat, že též středověká církev měla podobné problémy... Lidé jim odpustí zalhaný rozdíl 500 let a pilně je volí...
Tak poškozený nešťastník spolehlivě útočí právě na církev, má mlčenlivou obecnou podporu, konečně jsou to jen nějací "zahrádkáři", jejich kulturní památky kamenolomem, jejich movitý inventář dán všanc jako odškodné polistopadovým lupičům zřejmě ne bez centrálního vedení...
Horší však je, že kdo přežil i toto neštěstí, klade si se studem otázku, zda uděla vše, co bylo potřeba, zda je nezbytné a komu slouží postavení 80níků v obdobných situacích. Zde v Sudetech je to naléhavé nejen pro sousedství onoho místa.To však je hluboce intimní, osobní, niterné, v tom stojíme každý sám před svým svědomím a před budoucí generací bude-li jaká.
michal, libčeves, t. 603771186