Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vraždil? Média to vědí, ale říct nesmějí

Školák brutálně zavraždil 13letou dívku z Kmetiněvsi. Banda dětí a teenagerů od 11 do 15 let ubodala v Olešnici v Orlických horách stařenku. Nezletilý mladík se přiznal, že v Pístech na Nymbursku zardousil 84letou ženu. Šestnáctiletý učeň ubodal ve Svitavách svého učitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

trest napravuje málo,
člověk je společenský tvor a řešení musí zahrnovat všechny, od ředitele mládež devastující televize, přes pedagogy civící do stejné bedny, po sousedy, co místo hejlů na střeše a seriálu o nějakém zvrhlíkovi, dávají pozor na děti v obci, svoje i cizí.....možná si zavedou i ponocného, bude to levnější , než pokles ceny realit v obci ztrátou dobré pověsti....
Protože už není středověk, jsou i účinnější metody, než nezodpovědné (nevolící a nevolitelné ) dítě strašit či trestat. Ono stejně vyroste a všechno vrátí, třeba jako řidič busu....V TV o současných metodách výchovy a nápravy se nedozvíte, to by lidé prokoukli manipulace reklam, to by TV ředitel  težko vydělal na život hodný prince trůnu následníka....
Nezbývá než jiné zdroje, třeba knihy, třeba obě česká nakladatelství s touto tématikou, ale bedna ke čtení asi nepustí....
To nepomůžou ani popravy, Rusko je mělo i za krádeže i u 12i letých, kde jsou dnes, smnadno zjistit...
michal, libčeves, t. 603771186
0/0
12.9.2004 18:58

maly33

Co s tim?
... ale vetsina z vas resi co s nimi udelat. Ja bych resil spis prevenci.
1) Dite ma byt v rodine, ne v decaku. I laikum je jasny ze z ulicnika se v takovym zarizeni stane grazl. Nedej boze, dat ho do vezeni jako to delaji v USA.Rodicum, kteri opusti dite odejmout svobodu dokud dite nedosahne 18 let. Stejne postupovat kdyz matka odhodi mimino do popelnice, bez ohledu na to zda prezije nebo ne. Rozvoj pestounske pece - financni injekce Stav kdy pestounum odejmou vlivem administrativni chyby dite a vrati ho do decaku je neprijatelny, vzdy je prioritou dusevni vyvoj ditete.
2) Vliv prostredi. Co uvidi dite ktere kazdy den odpoledne kdyz prijde ze skoly a pusti bednu? Uvidi jak nekoho zabit. Kdyz prepne ja jiny program, uvidi zase a jen jak nekoho zabit. Kdyz tohle uvidi kazdy den, nelze se divit ze kdyz najde v supliku tatovu pistoli, vyzkousi to, co vidi dnes a denne. Nase 2 soukrome TV kanaly mne utvrzuji v nazoru, ze je potrebna regulace nasili v TV.
 a) porady kde je graficky videt postup fyzicke likvidace patri za 22h.  
b) vsechny porady obsahujici fyzicke nebo psychicke nasili je nutno oznacovat, a zvlast oznacovat porad kde je toto pachano na detech.
 c) z celoplosnych TV okruhu musi alespon jeden z nich vysilat porad vhody pro mladez ci celou rodinu,  nejlepe odpoledne po navratu ze skoly. Neni problem aby jeden den vysilala CT1 neco jako byl Magion, druhy den Nova a takto se postupne stridali. 
  d) bodovy system: Kazda TV ma 12 bodu na 1/2 roku. Za kazdy prestupek podle bodu a-c se odecita bod, po dosazeni 0 bodu je mozno pravne napadnout vysilaci licenci pro jeji soustavne porusovani.
0/0
12.9.2004 13:47

maly33

Zakon
Pro redakci: alespon byste mohli zverejnit, kdo je autorem tohoto nesmyslu, chraniciho zlocince. Za to vas snad stihat nebudou.
PS: Nasili na nem pachat nebudu, jen bych rad vedel koho nemem volit.
0/0
12.9.2004 13:21

maly33

Ochrana
Nechapu, prc si tato zeme libuje v ochrane zlocincu vseho druhu. Kdyz ja zabiju zlocince ktery mi vykrada byt, dostanu vice nez kdyby mne tento zlodej zastrelil zeladu. Toto je pozitivni diskriminace ve prospech zlocincu.
Zn.: Vsichni jsou si rovni
0/0
12.9.2004 13:15

Karllos

To není vše
No s tím komentářem naražíte jen na jednu věc z debilního zákona 218/2003 - hlavní líčení s mladistvými kriminálníky NEJSOU, v zájmu jakési jejich nesmyslné ochrany -  VEŘEJNÁ, tzn. kromě osob určených trestním řádem se jich nikdo jiný nesmí zúčastnit. Debilita vymšlená kreténem Šámalem z ministertstva a možná dalšími... Veškerá generální prevence jde do hajzlu a mladí parchanti můžou zločinit jen co to dá.
0/0
10.9.2004 23:21

E.T.x

Propagace nasili medii
Na vnimani nasili jako "normalni soucasti spolecnosti" nesou vinu hlavne media. Kazdy vi, ze potoky krve prinaseji nejvyssi sledovanost TV nebo prodejnost tiskovin a kazdy vidi posun k bulvaru nastartovany pred lety Bleskem, ci Novou. Pokud nas bude v mediich obklopovat nasili, bude nas oibklopovat i v zivote a vek jeho akteru se bude snizovat. Nemaji-li novinari v tomto smeru moralni zabrany a neciti-li, ze jejich prace neni obycejny "byznys", ale je zvlastni tim, ze podstatne ovlivnuje klima spolecnosti, mel by to regulovat zakon. Kvalitni novinari by za takovou regulaci meli sami bojovat protoze pro ne nejen jako obcany, ale i jako zurnalisty by znamenala prinos..
0/0
10.9.2004 21:06

hugoventil

*
Zákon na ochranu vrahů v jakéko-li podobě je nesmysl a společnosti rozhodně neprospívá.Hlavně je nesmysl dávat příkaz co novinář může nebo nemůže napsat do novin
0/0
10.9.2004 20:50

kadibouda

Bulvar potřebuje být konkrétní, aby se lépe četl.
Vážený pane redaktore, neuvedl jste jediný důvod, proč je dobré jméno mladistvého podezřelého zveřejňovat. Já osobně nevidím za vaší snahou nic jiného, než praktiky bulvárního tisku, jak si zvýšit výtisk, či návštěvnost webových stránek. Na rozdíl od Vás mi myšlenka zákona přijde docela dobrá. Novinář není soudce ( i když vy byste byl nejraději rovnou katem) a neměl by rozhodovat o osudu lidí - i když se tak mnohdy děje. K trestání zločinců jsou jiné a v tomto kvalifikovanější instituce než idnes. Lidi jsou hladoví po senzacích, ale nemusíte je krmit do sytosti. A kdo si chce zjistit jména těch kriminálníků, tak si je stejně zjistí.
0/0
10.9.2004 20:38

kokysek

Přesně tak
Naprosto s tím souhlasím. Sice chápu prvotní myšlenku tohoto zákona, ale když někdo někoho vědomě zavraždí tak bohužel mu žádné výhody nepřísluší. A je pravda,že na těch malých městech stejně každý ví, kdo to udělal a mě osobně, která žije na druhém konci republiky je celkem jedno jméno toho pachatele. Stejně nevím kdo to je a nic s tím neudělám.
0/0
10.9.2004 18:20

Lubosh

Stupidni zakony :-(
S timto clankem se plne ztotoznuji.
Pokud ale nesmeji novinari zverejnovat informace ktere by umoznily identifikovat pachatele, mohl by to udelat nekdo z anonymni verejnosti z okoli Kmetiněvsi.
Jen by me pak zajimalo jestli by takovy prispevek IDnes  nezcenzoroval.
0/0
10.9.2004 18:14

iuos

hmm
jestli to udělal a odsoudí ho, tak doufám, že tu bude jeho jméno v celé své kráse
0/0
10.9.2004 18:11

drakon5

Re:
P+R+O+K+O+P+E+C jestli to cenzura pustí,ale myslím si že ne protože je to jak za komančů
0/0
12.9.2004 0:28

hey2

Souhlasim!
Ja souhlasim se zakonem! Pokud policie uzna, ze potrebuje nezverejnovat informace, tak je to jejich svate pravo. Delaji prece svoji praci a k vykonu potrebuji nejake pocovni podminky!
Kazdeho cloveka by stvalo, kdyby mu nekdo nabouraval pracovni podminky!!!
A kdyz si vemu, jaky je iDnes posledni dobou bulvar, jsem tomu i rad!
0/0
10.9.2004 18:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.