Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gross narazí kvůli platu policistů

Křehké příměří, které se pokusil nastolit v sociální demokracii nový premiér a šéf strany Stanislav Gross, zřejmě pomalu končí. Předsedu vlády nyní čekají spory s vlastními poslanci kvůli návrhu státního rozpočtu na příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alesek2004

Z www.viditelnymacek.cz
A tak mne premiér Gross vyslyšel a opravdu včera v televizi řekl tu nezměrnou ptákovinu, že odhalení lumpů v policejních jednotkách je úspěchem policie! Policejní stát se může projevovat různě. Třeba tak, že policisté mají z roku na rok dostat přidáno k platu 27% (!), zatímco ostatní státní zaměstnanci téměř nic.
 
0/0
11.9.2004 7:53

romanazajdova

Co se rozčilujete,
vždyť je to kluk z plakátu a myslí to upřimně.Pro mě je ale hovado z plakátu a myslím to ještě upřimněji
0/0
10.9.2004 18:18

Regard

Tak už toho bylo dost !
Ještě jednou pro všechny inteligenty prezentující se zde na fóru "trefnými" urážkami policistů a sdělováním zaručených informací o jejich úplatnosti a nic nedělání. Všem takovým ze srdce přeju jeden měsíc bez policie: aby se jejich ženy vracely ze zaměstnání znásilněné, manželé aby byli pravidelně přepadáváni a olupováni. Jejich dětem aby byly pravidelně nabízeny drogy a aby v jejich opojení mohli terorizovat své rodiče a okolí. Aby po každém návratu z dovolené nacházeli vykradené své domy a byty, svoje auta aby ráno nenašli tam, kde je zaparkovali.Aby jim při každém zazvonění na domovní zvonek tuhla krev v žilách a museli sahat po soukromé zbrani.Aby policisté konečně nedohlíželi na bezpečnost a plynulost silničního provozu, aby se na silnicích konečně v plné míře jezdilo jak kdo uzná za vhodné a aby bylo co nejvíc nehod s tragickými následky.Aby jim pod okny do rána vyřvávali opilci a narkomani a aby se neměli na koho obrátit. Potom by byla tato diskuze relevantní.  Už vám svítá ? Policisty potřebujeme a musíme si je řádně zaplatit. Nejde tu o zvýšení platů, jde o jejich dorovnání na optimální hranici. Nepaušalizujme vlivem nekompletních informací a nestavme se a priori do role jejich hanobitelů, každý z nás je může za minutu potřebovat. Když ne pro sebe, tak třeba pro někoho z blízkých... Já osobně, ač policistou nejsem, jsem na ně hrdý a vážím si jich. Jako člověk pevných zásad vím, že bez nich bych v naší republice opravdu nechtěl žít.
0/0
10.9.2004 17:54

blabla1

HMMM
...je vidět, že jsi je zatím nepotřeboval, protože bys nemohl napsat takovou hovadinu. Dnes a denně si můžeš přečíst v novinách a na netu, jak na to policajti kašlou a jak se snaží pokud možno ze všeho vyzout, aby měli co nejmíň práce, ale chápu, že takoví nejsou všichni. Bohužel mám zkušenosti spíše špatný než dobrý a nemyslím si, že policajti budou lepší s vyššími platy.
Jinak to co jsi napsal o vykradených domech, autech.... (ne)bezpečnosti silničního provozu....vyřvávání opilců atd. je bohužel holá skutečnost již teď.
0/0
10.9.2004 18:22

VELKOVEZIR

Re:
Ano! Už mi svítá! Jsem občas olupován. Dětem je pravidelně nabízena extáze na diskotéce a jinej fet před školou. Na můj vkus velice často nacházím vybranej byt a ne jen po dovolený, bohužel. Auto mam vykradený asi 5x za rok a jednou za 5 let ukradený. Rád bych sahal po soukromé zbrani a střílel tu verbež, ale to by policie odložila laxnost a okamžitě mě poslala za katr pro neadekvátní sebeobranu. Aby nedohlíželi na lékárničky, pásy, prasklý žárovky a jiný serepetičky a konečně zkrotili piloty v Pasátech a Oktávkách, co jezděj jak uznaj za vhodný. Aby nenarušovali plynulost tím, že říděj křižovatku místo semaforu. Aby mě neposlali do prdele až jim zavolam, že mi vyřvávaj opilci pod oknem. Zažil jsem toho dost, ale nikdy nechytli žádnýho smrada, co mě obral. Už svítá Tobě?  Nepaušalizuj vlivem nekompletních informací. Nemám důvod si jich vážit a už vůbec ne být na ně hrdý.To taky jednou poznáš, neboj.  
0/0
10.9.2004 19:41

merrygold

Re:
Že mlátí bezbranné důchodce, bezdomovce vyvážejí v zimě za město, kde je nechají bez bot, drogoví dealeři jim před očima prodávají drogy, skini řádí naprosto beztrestně atd.atd. Od ožralých řidičů berou úplatky a potom se diví, že je nějaký ožrala převálcuje. To ti nevadí?
0/0
11.9.2004 8:38

VELKOVEZIR

Re:
Že vyvážej bezdomovce za město mi nevadí, stejně je to alkoholická, feťácká, líná, zlodějská, žebrácká  pakáž. Snad bys nevěřil, že měli jen prostě smůlu a proto dopadli jak dopadli.
0/0
11.9.2004 10:15

clobrda001

Re:
člověče, nevidíš, že drogy jsou nabízeny x let na očích veřejnosti zcela beztrestně, šlapky na E55 a jinde jsou stále také paseny (kdoví zda ne přímo s blahosklonným souhlasem), vraždy jsou kryty samovraždami (jak by jinak mohly být prémie) atd? Nevidíš, že policie je hlavně aktivní proti normálním lidem, kte jim nehrozí nějaká tu kudla v zádech, ale vymoci pořádek v nonstop průšvyhových oblastech, tak tam se ani neukáží. Samozřejmě nelze paušalizovat, ale toho póvlu je v této instituci ohromná většina.. Čest čestným. Kolik jich však od této instituce radši odešlo?
0/0
13.9.2004 15:08

chuann

Gross je problém
Tento problém se netýká je záchránářů, je třeba vnímat jejich ohodnocení v relaci k dosaženému vzdělání. Pokud jej chceme již konečně honorovat, musí v platech vést lékaři / ti státní, tedy v  tržním prostředí méně úspěšní/, pak učitelé a potom policisté, hasiči a přirozeně i vojáci. Prosazení jednostraného navýšení jedněch na úkor druhých jen dokresluje shopnost koncepčního vnímání tehdejšího ministra vnitra. Dnes může škodit ještě víc a to nemluvím o jeho rudých spolupracovnících.
 
0/0
10.9.2004 16:01

Blešice

ale asi to měl kontrolovat i Sobotka, když se přeli...
Že to blbě spočítal Standa, no to bych se moc nedivila, oni  v DEPU hoši moc silní v počtech nebývají , ale ono se tam píše mimo jiné, že to prosadil proti vůli Sobotky. To to nepřepočítal ani Sobotka, snad alespoň on by mohl znát elementární matematiku, tedy počty. No, škoda, hlavně že to myslí upřímně a je sociální demokrat !
0/0
10.9.2004 14:04

Babul

Re: Nic nevíš...
Nic o tom nevíš a pindáš. Peníze na platy policajtů resp. na zavedení zákona o služebním poměru byly  už dávno vyčleněny a schváleny všemi zůčastněnýmíi, tedy kompletní vládou VČETNĚ Sobotky, parlamentem a perezidentem. Tak nechte blábolů a serte se jen do toho, o čem bezpečně víte a čemu dobře rozumíte! Všichni na této diskuzi.
0/0
11.9.2004 10:57

Joshua20

No co
Spidla byl d.ebil Gross je d.ebil a co se da od socanů čekat nic mrtvej socan dobrej socan
0/0
10.9.2004 12:55

Depek

Kdo počítal ta procenta?
, že by Gross osobně? Nárůst z 24 na 32 je nárůst o 33,33 procent, o třetinu z 24. To je opravdu obtížná matematika.
0/0
10.9.2004 12:30

Nou_coment

Re:
Kdybys spočítal tolik pražců jako premiér, tak by se ti ta matika taky popletla, nakonec JUDr. matiku nemusí.
0/0
10.9.2004 13:04

Depek

Re:
, Že Gross neumí počítat ani peníze? Pak je špatný právník, protože právníci obvykle v této disciplině vynikají.
0/0
10.9.2004 13:15

Blešice

Re:
Kolegové, já už jsem to psala o chvilku dřív, ale že jsou to umělci, ti dnešní vládní, kolipak asi dělá celkové zkreslení částky, kterou takto zatíží rozpočet.
Jsou to dobráčkové, už se nedivím ničemu, akorát by mě zajímal skutečný státní dluh, jestli ho počítají taky takto divně, bůhví, kolik už to dnes je...
Ať jdou k čertu nebo aspoň zpátky na ZŠ - možná, že napodruhé už je naučí procenta!
0/0
10.9.2004 13:50

Nou_coment

Re:
Jaký je jako právník nevím, ale počítat umějí jen ve vlastní prospěch.
0/0
10.9.2004 14:04

fr-mottl

jsem pro, aby dostali pridano
protoze jinak je to v tech rodinach policistu k neziti. Znam z okruhu znamych nekolik takovych rodin a v kazde mlati ten policista pravidelne manzelku. Je to pouze lepsi, kdyz dostanou pridano. Samozrejme jdou k policii lide s omezenych IQ a charakterem, ale to ani jinak nemuze byt. Kvuli tem manzelkam se tedy za to zvyseni primlouvam. 
0/0
10.9.2004 12:19

bluetake

populismus,jako z ucebnice
Ale vzdyt to ten "kluk z plakatu" mysli prece uprimne, jen jaksi zapomel, kde na ten svuj slib vezme penize. Ale kdyby slo jen o 8 miliard pro policajty......Socialisti nadelali za pouhych 6 let vetsi dluhy, nez vsechny predchozi vlady vcetne te komunisticke za 50 let. Populisticky slibovat a delat dluhy umi kazdej hnup a nam proste uz 6 let vladne vlada hnupu...je to, jako by nekdo v hospode poroucel a pak ukazal , ze ma prazdne kapsy.....Tak mne napada, ze kdyz Emerova ted navrhla zachovani sitovych luzek pro pacienty nebezpecne svemu okoli, ze v prvni rade by se tato uplatnila ve Strakove akademii. Tam je lidi nebezpecnych svemu okoli mnoho, kazdeho z nas vcetne deti, ktere se jeste nenarodili zadluzili primo desive, nikoho se neptali a to vse ve jmenu tzv, socialniho statu, lepe receno socialnich davek lenochu , prizivniku a platu statnich zamestnancu, kteri nic nevytvareji ale kteri tvori volicskou zakladnu techto umelcu. Hlupaku, kteri veri tomu, ze kdyz se stat nyni kralovsky stara o ne, tak se urcite postara i o jejich deti.....Ze je to hluboky omyl, to samozrejme ve sveomezene sobeckosti nechteji videt a rozumet tomu. Ale co jineho lze od hlupaku ocekavat, nez hloupúost a co jineho lze ocekavat od jejich representantu , teto vlady, ktera z nich vychazi ....
0/0
10.9.2004 11:33

Destroyer7

Re:
Tak se mi zdá, že Stalik tak trochu opisuje od V.I.Špidlina, jenž na podobné otázky odpovídal pokaždé stejně. S úsměvem dementa tvrdil: "Zdroje jsou."
0/0
10.9.2004 12:13

gagaryn

Re:
ZDROJE JSOU !!!
0/0
10.9.2004 12:14

Depek

Re:
, No jasně že zdroje jsou. Podívej se do své peněženky. Tam jeden najdeš.
0/0
10.9.2004 12:25

gagaryn

Re:
Jeden zdroj sem našel i v mobilu...
 
ZDROJE JSOU !!!
0/0
10.9.2004 12:28

bluetake

Re:
tak to ma ten kluk s plakatu smolika, ja platim dane jinde nez v cesku a verte mi, ze mi to ani malicko nevadi.....
0/0
10.9.2004 12:29

Depek

Re:
, Buď rád. Já platím daně v Česku a nejenom za sebe. Tak trochu, ale opravdu jenom maličko, mě ta naše vládní garnitura ssssss.
0/0
10.9.2004 12:35

libienski

Vyšší platy, vyšší úplatky
Tak koukám, že policisté dostanou přidáno. Což takhle kdyby zpětně prověřil někdo jejich majetek. Hlavně kluci z dopravky a hospodářské kriminality už u koryt začínají i hlasitě chrochtat...Pravděpodobně nemůžu počítat s jejich sociálním cítěním, jako že by s vyššími příjmy snížili výši úplatků...naopak adekvátně k příjmům je asi zvýší. Možná by taky stálo za pokus policistům místo ve státní správě bezprecedentního zvyšování příjmů spíše zlepšit pracovní pracovní prostředí, čímž by se také zlepšil komfort pro občany. Jeslti někdo byl na služebně tak ví, že disign interiérů i exteriérů zůstal u nejlepších tradic 70. a 80. let a to včetně funkčnosti. To, že je tam všude neuklizeno a smrad je peklo, když musíte čekat 3 hodiny na vyřízení krádeže autorádia. Taky mě může šlak trefit, když jsem zjistil, že ani u nových Fabií nemají policisté klimatizaci. Policie tak sice ušetří 30 hadrů za káru, ale dle mého názoru právem nasraní policajti se těžko v letních vedrech přetrhnou. Je to jako vždy utrácí se za hovadiny, pak na důležíté věci nejsou love.
0/0
10.9.2004 11:17

libienski

Re: Jo a ještě by zajímalo
Jestli současná výše platů je s příplatky za přesčasy nebo bez, já myslím spíš bez. Na druhou stranu by totiž s vyššími příjmy policisistů mohly skončit i absurdní nesmyslné akce typu KRYŠTOF, vyklizení ČZECHTEK apod. Tady totiž zahučí takové prachy do přesčasů a služeb, že průměrná mzda je spíš iluzorní. Takže to, že např. v Brně vás při velké ceně při průjezdu z jedné strany na druhou zastaví i 4x taky něco (rozhodně ne málo) stojí. Takových akcí rapidně přibývá a určitě se na nich i pro řadové policisty dají "nahonit" slušné peníze. Akce nejsou jenom pro akce, ale Standa chtěl jen svým hochům nechat slušně vydělat, dokud jim nepřídá oficiálně - možná.
0/0
10.9.2004 11:25

w-l-l-k

Mašinfíra ...
narazí především kvůli svému charakteru a politickému "stylu." Tam, kde nic není, ani Crane Consulting nic nevyčaruje
0/0
10.9.2004 11:12

bkj

A co hasiči?
V podstatě mne štve jedna věc. Možná záměrně, a v to doufám, se tady nikde neobjevují hasiči. Pořád se hovoří, že přidáno dostanou pouze, jak se tady píše,   policisté, z nichž je většina zašíváků, vojáci, bachaři a nepotřební celníci. Jenže ten zákon se týká i nás. Taky jsme asi k ničemu, protože odkud všichni utíkají strachy, nebo křičí bolestí, tak my se tam hrneme s maximálním nasazením. Potom vylezeme špinaví a unavení. Nemám nic proti učitelům a vědcům, protože jsou potřeba, přidal bych jim taky hned, ale tyto povolání se jaksi moc nedají srovnat. Jinak co se týče renty, až do roku 2001 u hasičů platilo to, že když hasič po 30 letech služby dostal rakovinu plic, protože se nadýchal tolika splodin hoření, co nevykouří ani notorický kuřák, musel odejít ze služby a dostal akorát potřepání ruky. Dál se starej, jak umíš. No nevím, není to jednoduché s těmi platy ve státní sféře.
0/0
10.9.2004 10:38

gagaryn

Re:
Standa asi nemá mezi hasičema kamaráda...
0/0
10.9.2004 10:42

Blešice

Re:
Asi je to záměrné, proti vám, tedy proti hasičům, nikdo nic nemá , a v tom návrhu jste taky. Proti přidání hasičům nikdo ale nekřičí a to je správé - můj názor !
I tak by ale bylo dobré aby iDnes se naučila počítat, pokud se má zvýsit z 24000,- na 32000,- , pak je to navýšení o třetinu, tedy 33,33333 ...% nikoliv o 27%.
0/0
10.9.2004 10:50

Blešice

A počty nám moc nejdou, že?
To, že mají policisté, hasiči či vězeňští dozorci podle nového služebního zákona dostat přidáno asi o 27 procent, takže by jejich průměrný plat vzrostl ze 24 tisíc na 32 tisíc korun, prosadil ještě jako ministr vnitra.
Od kdy je 27% z 2400,- rovno 8000,- ?
Podle mých výpočtů je to pouhých 6480,-.
Ale i to je dost drsné, když si v současné době někdo dovolí takto navyšovat platy represivním složkám. Policejní stát?
0/0
10.9.2004 10:32

kouc

Ale pánové
Pánové Hojdar s Laštůvkou stejně,tak jako vždy Stáníka podrží.Vždyť by přišli o koryta.
0/0
10.9.2004 10:31

gagaryn

jsou tady nebo nejsou provokatéři
...rewell může být provokatér provokatérů.............
...soudím tak podle jeho příspěvků..............tady  i jinde......
.......................varuji regarda.................
 
 
ZDROJE JSOU !!!
0/0
10.9.2004 10:00

jirka_klasek

přidal bych .....
Nesouhlasím s názorem, že všichni policajti jsou flákači, nevzdělanci a zkorumpování. Já osobně mám vysokou školu, teď jsem již 11-tým rokem na kriminálce a má stejný plat jako policisté na ulici, z nichž někteří horko-těžko udělali maturitu a daleko menší než někteří moji nadřízení, o jejichž vzdělání a schopnostech raději pomlčím. Jsem pro zvýšení platů policistů, kteří jsou schopní a pracovití atd..., je třeba však přidat všem, aby ti co k tomu nejsou už konečně odešli a nečekali na svých místech na platnost nového zákona. Bohužel to bude něco stát, ale myslím si, že se to do budoucna vyplatí. V opačném případě začnou odcházet ti schopní policisté, důsledky si domyslete sami .....
0/0
10.9.2004 9:48

zlý fořt Emil

Re:
Já si myslím, že většina lidí má na mysli právě policajty, o kterých mluvíte - polovzdělané pouliční šlapky (čest výjimkám). Skutečně nevím, proč by někdo takový měl mít až 30 000 měsíčně - v porovnání s platy v ostaních profesích se státním monopolem ... Opravdu jsou platy na kriminálce shodné s platy pochůzkářů?
0/0
10.9.2004 9:58

nikaG

Re:
mno, nemyslím, že by se platy těch na ulici zvedly na 30 to by bylo navýšení o 50% a ne o  27% jak píšou  
0/0
10.9.2004 10:12

zlý fořt Emil

Re:
Asi jsem to trochu přepísk :-) Na druhou stranu, který státní zaměstnanec se dočkal alespoň nějakého zvýšení platu? Většině zaměstnanců po propagovaném "zvýšení platů" meziroční příjmy poklesly - co bylo přidáno, bylo vzápětí strženo z osobního ohodnocení a navíc byl okleštěn jeden plat ročně navíc ... Někteří státní zaměstnanci jsou si prostě rovnější ...
0/0
10.9.2004 10:20

nikaG

Re:
no když tam s tím zvýšením bude dost problém, protože budou přesunutý do jiné platové skupiny (samozřejmě nižší) a s tím okleštěním to tady bude taky a na nějaký 13 a 14 platy můžou taky zapomenout (jo a nejsem jejich zastánce) takže sečteno a podtrženo, věř, že se těm chodícím ty platy zvednou tak o 2000 a budou rádi...toť můj názor
0/0
10.9.2004 10:36

jirka_klasek

Re:
Ano, na okresech ano, dokonce někdy na ulici mají kluci víc peněz než na kriminálce a to z toho důvodu, že v základním platu je malý rozdíl (1-2 platové třídy). Kluci na ulici si pak vydělají na službách v noci a o víkendech = tedy na příplatcích.
0/0
10.9.2004 10:13

Femme fatale

Re:
a vy na kriminálce neděláte v noci nebo víkendech? Co přesně děláš ty?
0/0
10.9.2004 11:10

jirka_klasek

Re:
Taky děláme v noci a o víkendech, ale podstatnou část pracovní doby je v týdnu a v běžnou pracovní dobu. Je rozdíl mezi prací na kriminálce a v uniformě, více času trávíme v kancelářích.... Jinak jsem řadový kriminalista, dělám obecnou kriminalitu (tedy vše kromě hospodařiny).
0/0
10.9.2004 12:36

Ondřej Bouda

Re:
Nepochopil jsem, proč by ti špatní měli odejít po té, co jim zvednou plat...? Bude to samozřejmě motivovat k tomu, aby se na tato místa hlásilo více schopných lidí, ovšem ti neschopní se budou zuby nechty držet o to víc...
0/0
10.9.2004 14:35

gobbler

Re:
Podle mého názoru ti špatní a neschopní raději odejdou, aby měli jistou rentu . Pokud vím, podle nového zákona o Služebním poměru policistů (platit má od 2005) bude sice větší výplata, ale také velice snadné policistu propustit tzv. na hodinu a to bez finančn ích nároků – odchodné a výslužné (a to jim za risk nebude stát). V současnosti to není tak jednoduché někoho propustit a když k tomu dojde, tak je tady zatím   pořád ta výsluha….
0/0
10.9.2004 16:51

Ondřej Bouda

Re:
Aha, díky za informaci, to jsem nevěděl. Je to ovšem velice dobrá zpráva.
Ještě mě napadá: držme všichni palce, aby se to nezvrhlo v to, že ti neschopní nahoře vyházejí ty schopné (=ty kteří by mohli kritizovat) a pak si budou vzájemně držet místečka a poplácávat se po ramenou ;)
0/0
10.9.2004 17:01

sisko1

Obyčejní lidé podporují vládní koalici !!
Zdaněním tunelářů a podnikatelů umožní vládní koalice 
slušnější život obyčejným lidem , mladým rodinám a důchodcům . Modří ptáci by chtěli sociálně slabé lidi ještě více ožebračit a nechat je přežívat na ulici . Proto obyčejní lidé podporují vládní koalici a reformy !!
0/0
10.9.2004 8:49

vladino

Re:
Co to meleš? Přečet' sis' to po sobě, než jsi ten příspěvek odeslal?
0/0
10.9.2004 9:00

vlk samotar

Re:
Klídek člověče. Siska si zase vyblil vnitřnosti a jde se ukájet jinam. Na něj nemá cenu reagovat.
0/0
10.9.2004 9:09

Joshua20

Re:
Ty sis dneska urcite zapomnel vzit prasek vid
0/0
10.9.2004 9:10

jarda II

Re:
My víme žes jsi hospitalisovaný na psychiatrické léčebně ale jak ses dostal k netu???Aha oni už nesmí být sítě.
0/0
10.9.2004 9:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.