Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Jindřichově Hradci vykolejil rychlík

V Jindřichově Hradci vykolejil rychlík Junák na trase Plzeň-Brno. Při odjezdu z nádraží se dostala mimo koleje lokomotiva a jeden vagon. "Zatím nemáme hlášeny žádné zraněné," řekl iDNES mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Náhradní dopravu zajišťují autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cukista

Ach jo
Uplne nejvic je mi lito vyhybkare, ktery pracuje za mizerny penize ve sluzbach ve dne v noci v horku i v mraze (o socialnim vybaveni u CD asi nejde moc mluvit) - proste takovy fanda zeleznic a ted mu nekdo prisije obecne ohrozeni... Tady je tolik haj..., kteri vedome pro majetkovy prospech kradou, prepadavaji atd. a pak za to dostanou smesny trest a tady na chudakovi se budou vozit... Zajimave, ze jsem nic takoveho neslysel o kamionistech, kteri bouraji jak na bezicim pase a skody taky nebudou male.
0/0
9.9.2004 22:12

Gottwald

Re:
no on se tím přehazováním pár výhybek (kolik jich tam asi mají, 5?) určitě nepředře.
0/0
9.9.2004 23:25

robert_2004

Re: a co děláš Klémo ty?
Těžko říct, zda se předře. Ale zcela určitě má "zázemí" v podobě kadibudky, nepitné vody v plastové nádobě a kamna na uhlí, které musí v zimě řádně roztopit, aby v té dřevěné boudě neumrznul. Toť realita ČD 21. století - a nejen na vedlejších tratích. Jinak tomu zaměstnanci hrozí až 3 roky odnětí svobody. Kolikpak dostalo ožralé prase Bulawa za smrt 3 policistů?? Nebyly to náhodou také 3 roky? Dost neporovnatelné, co?
0/0
10.9.2004 0:02

maxip

Re: Zmateční informace
nám servírují všechna masmédia! Unizono všichni viní z nehody výhybkáře, ale nikde neřekli a až z těchto stránek od Michala Novotného jsme se dozvěděli, že v Jindřichově Hradci je REKONSTRUKCE ZABEZPEČOVÁKU A JEZDÍ SE NA PŘIVOLÁVAČKU! V tom případě je spoluzodpovědný i mašinfíra, který jede podle dohledu s povinností zastavi před vyskytnuvšíse překážkou. A ta výhybka, jíž končí splitka a úzkokolejka  odbočuje  z hlavní tratě je v lesích kus za nádražím a je zdaleka viditelná.
Ikdyž ani tak nechápu, jak k nehodě mohlo dojít, vždyť by tomu měly zabránit pouhé klíče od výhybek.
 
 
0/0
10.9.2004 22:54

Homer1

Hmmm
To mi trochu připomíná událost, kdy před lety si ajznboňáci nechali ujet rychlík ze stanice... Taky blbá náhoda
0/0
9.9.2004 18:52

veritas

harakiri
VELEVAZENI,CHAPU ZE V JAPONSKU ZAMESTNANEC DRAH SPACHA HARAKIRI KVULI TOMU ZE VAM DAL SPATNOU JIZDENKU.ALE V ZEMI CESKE SE NEKDO ZASEBEVRAZDI PROTOZE POSLAL VLAKY NA SPATNOU KOLEJ A NEBO V TOMTO PRIPADE NA UZKOU KOLEJ A POTOM ZKOLABUJE.JA DOUFAM ZE STANDA GROSS JE NAPROGRAMOVANY OD CESKYCH DRAH A POKUD NA NEHO ZAVOLAME ,VYKOLEJIL TI VLAK A MYSLIME TO UPRIMNE ,TAK TREBA  SI JIDELNIM NOZEM ROZPARA BRICHO.MOZNA SE STANE SILENYM VRAHEM A ZBAVI NAS KALOUSKA A SVOBODY.TAK PRISTE AZ UVIDITE PANA KUKUC ,VOLEJTE TY VOLE VYKOLEJIL TI VLAK.
0/0
9.9.2004 18:47

hovnival-

@@
Dalsi typicka nehoda. Je zrejme, ze na nehodu melo vliv spadane listi. Nekterym lidem se to muze zdat neuveritelne, ale listi je castym vinikem nehod. Neni primym vinikem, protoze hlavnim vinikem jsou lide, kteri prehlizeji nutnost spadane listi odklizet. Prave to, ze listi neni vetsinou odklizeno, zpusobuje casto tragicke nehody. Tentokrat se listi zrejme dostalo do mechanicke casti vyhybky. Pokud se listi dostane do brzdoveho systemu vlaku, zejmena do stacionarni odpruzene brzdy, nebo treba do prubehove turbohridele, muze opravdu dojit k zavaznym nehodam.
0/0
9.9.2004 17:38

MilanMilanMilan2

Re: Přesně
To je bomba. Jak jsem četl titulek (a ještě ani nečetl článek), hned jsem si vzpomněl na Tvoje listí. Podívám se diskusi - a je to tady!!!! :))))
0/0
9.9.2004 18:11

Michal Novotný

Zab. zarizeni
Zabezpecovaci zarizeni, ktere ma takovehle nehode zabranit bylo z duvodu prestavby vypnute, proto musel jet na tzv. privolavaci navest (cervena s blikajici bilou)  tj. opatrne, max. 40 km/h.Prave proto, kdyby nekdo udelal chybu aby nasledky nebyly tragicke.
0/0
9.9.2004 16:47

oslik75

ještě že autokritika byla adekvátní škodě
Ještě štěstí, že chudák výhybkář neroze.ral život sobě a svému okolí nějakou blbostí, třeba rozběhnout se a skočit pod auto jako ten jouda minule... Držím mu pěsti, jestli to byla fakt nešťastná nehoda, tak si nezaslouží vysoký trest, už jen proto, jak ho to sebralo  Tak go výhybkář go  
0/0
9.9.2004 15:07

VVER1000

debilni zvyk a 60 lidi ve vlaku
co je to za debilni zvyk, na konci zpravy uvadet link na jinou tragickou událost, tohle schema zdá se přejímají všichni, neboť stejnej článek je i na Novinkách
Na novinkách navíc psali, že tam jelo 60 cestujících, Junák má 7 vagonu, z toho 6 osobnich, takze 10 lidi na vagon, kurňa, a že já si v něm nikdy nelehnu !!!
K nehodě: chyba se stane, je to u stanice, takže jel pomalu
"Klub přátel železnice Evžena Humla" vyslovuje lítost, že se nehody přímo nezúčastnil.
0/0
9.9.2004 14:03

Modráček

Tohle...
...se občas stává. Dokonce i v lepších rodinách a na technologicky vyspělejších drahách, než je prvorepublikové zařízení na ČD.
0/0
9.9.2004 13:39

desperado

co dodat
snad jen auta stoji, vlaky jedou? :)
0/0
9.9.2004 12:54

Kenkaku

Re:
to sedí :-)
0/0
9.9.2004 13:04

Lanky

Re:
auta bourají, vlaky sem tam vykolejí, letadlo občas spadne, loď se potopí a když půjdete pěšky, někdo vás sejme. Vidím jediné řešení  - teleport.... Paprsek, pane Spocku!
0/0
9.9.2004 13:04

[eT]

Mno ale bacha na
iontovou bouři ve vesmíru - nedáš pozor a jseš v paralelním vesmíru ...
0/0
9.9.2004 15:31

xmolly

otázka
ČD se vyplatí provozovat rychlík z Plzně do Brna když jím jede 60 lidí.To by zvladly 2 autobusy a za poloviční cenu a dobu přepravy.???
0/0
9.9.2004 12:41

paja83

Re:
Plzen - Brno touhle cestou neni moc atraktivni, ale urcite cestou tech lidi pobere hodne. Do Plzne vzdycky prijizdi plnej.
0/0
9.9.2004 12:51

jajdulka

Re:
Pro bližší info: Junák nejezdí jen do Brna, ale až do Ostravy. a garantuju ti, že nevytížený vlak vypadá úplně jinak. občas by se šikl i vagon navíc
0/0
9.9.2004 15:55

wildge

Re:
http://www.vlak.cz/Route.asp?cl=C&i=1538&s1=3885&s2=495
0/0
10.9.2004 8:17

Vily

To Kac and Dungerfucker
Snad jen mala oprava, standardni rozchod je 1435 mm. A pokud se tyka te vyhybky, tak samozrejme je spolecna na obou rozchodech, resp. jedna kolejnice je spolecna pro oba rozchody, ergo jeden jazyk vyhybky je SPOLECNY. Jedte se tam podivat, je to tak a je to zajimavy...
0/0
9.9.2004 12:24

Pietro69

Re:
Tomu nějak nerorumím. K čemu je taková vyhýbka dobrá? Jak může přejet něco z úzkého na široký rozchod jen tak po vyhýbce? Jaký je rozhod obou těch drah? Můžeš mi to objasnit, docela mně to zajímá. Dík.
0/0
9.9.2004 12:28

Vanguard

Re:
Nejsem žádný expert, ale z fotky, kterou uveřejnily Lodovky je to jasné...jsou to vlastně tři koleje, po kterých můžou jezdit normální i úzkorozchodné vlaky:-) http://lidovky.centrum.cz/domov/foto.phtml?id=46606
0/0
9.9.2004 12:30

Pietro69

Re:
Pěkná fotka. Už je mi to jasné. Dík.
0/0
9.9.2004 12:35

wildge

Re:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_gauge
0/0
9.9.2004 15:01

Vily

Re: Ti jsou
teda rychli, uz tam o ty nasi nehode maj zpravu
0/0
9.9.2004 16:00

piErcE

Re:
Bych Tipnul ze to tam pridal nekdo kdo ten odkaz prave tady na IDNESu nasel a napadlo ho pridat tam tento text... vyhoda wiki .. hesla muze pridavat a menit prakticky kdokoli :)
0/0
9.9.2004 18:12

radeque

sss
Co delal rychlik v Jindrichove Hradci??? To je jako kdyby mel Topolanek mozek v palici....
0/0
9.9.2004 12:22

VenousekhN

Re:
Aaaaaa .... hošánek je nezaměstnanej komouš
0/0
9.9.2004 13:34

radeque

Re:
pravdu mas... zamestnanej nejsem.... penize lze vydelavat i podnikanim.... a komous rozhodne ne.... ani jednu z komunistickych stran - ODS ani KSCM jsem nevolil (upozornuju ze ani CSSD, natoz lidsky odpad z KDU-CSL ci sarajevske zradce z US-DEU)
0/0
9.9.2004 13:59

Dangerfucker

Dráhy lžou !!!
Výhybka z euro rozchodu na uzkokolejku je čirý nesmysl !!
0/0
9.9.2004 12:17

14C

Re:
no nevim, jestli drahy lzou nebo ne, ale ty toho asi moc o JH nevis, vid ??? z nadrazi vedou kus normalni koleje a uzkokolejka dohromady (takze pro blby sou tam 3 koleje ... ;D) a pak se to rozdeluje ... funguje to tak, ze maji oba druhy vlaku jednu spolecnou kolej takze je klidne mozny, ze nekdo poslal za Hradcem normalni rychlik na uzkokolejku, pokud to dovoluje technika ... a jak to v CR znam, tak tady je mozny fsechno
0/0
9.9.2004 12:26

Mumat1

vyhybka?
Ony vedou vyhybky z normalniho rozchodu koleji na uzkokolejku? To si nejak nedovedu predstavit duvod, ani vlak, ktery by to vyuzil. Netusi to nekdo?
0/0
9.9.2004 12:08

duff

Re:
Jsou tam na jednom svrsku 3 kolejnice, je to asi tak ze ve 2/3 normálního rozchodu je ještě jedna kolejnice. Jezdí tam normální vlaky a úzkorozchodná. Asi po kiláku, možná dál se úzkokolejka odpojí. Je to fakt docela zajímavý.
0/0
9.9.2004 12:29

ilg

Re:
nahrad si 3  kolejnice misto 3 koleji a bude to spravne.
Obe trati - uzkorochodna i normalniho roychodu jsou v jedne ose ...
0/0
9.9.2004 20:58

Pribinacek

Re:
Před cca 20 lety tam byl čtyřkolejný systém, takže úzkokolejný vlak jel po svých vlastních kolejích uprostřed osy normálně rozchodné tratě a vlaky se nemohly se nijak smísit. Pak se trať zrekonstruovala, jedna kolejnice ušetřila, namontovala výhybka a takhle to pak dopadá....
0/0
9.9.2004 23:08

Lanky

omluva
hm, tak nezapomněli přehodit výhybku. Tentokrát ji naopak přehodili, i když neměli. Asi nějaký horlivec...
0/0
9.9.2004 11:55

Janina7

V Europě..
V Europě vykolejil mladý koloťuk Českou republiku! Zranění nejsou, nasraných nepočítaně.
0/0
9.9.2004 11:14

vp71

Standa G.
on se Standa Gross vrátil k mašinkám ??
0/0
9.9.2004 11:13

Relativ

Re:
Ano, chtěl přeposunovat Špidlu z Jinřichova Hradce rychlikem do Bruselu.
0/0
9.9.2004 14:54

Relativ

Re:
Ano, chtěl přeposunovat Špidlu z Jindřichova Hradce rychlíkem do Bruselu. :-)
0/0
9.9.2004 14:57

Lanky

To jsem zvědavý...
Že by zas někdo zapomněl přehodit výhybku?
 
0/0
9.9.2004 10:58

Káč

Re:
tak tahle naopak byla přehozená na vedlejší úzkou (760mm) kolej ač měl vlak je rovně dál po široké (1350mm), prostě mu ty koleje byly úzký, někdo byl moc aktivní.
0/0
9.9.2004 11:58

hbf

Re:
Pozor změna, normální rozchod je 1435 mm!
0/0
9.9.2004 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.