Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkum: Bez protekce se člověk neobejde

Nejhorší je to, když člověk shání práci. Nemá-li ty správné známé, nemusí se s hledáním lukrativního zaměstnání ani namáhat. V exkluzivním průzkumu agentury SC&C pro MF DNES to řekla skoro polovina lidí - konkrétně 45 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

robert_2004

konkrétní příklad
--- Ústav mateřství Praha 4 - Krč. Porodník si natvrdo říká o úplatek za bezproblémový porod. Taxa 5 - 10000 Kč. Říká tomu "nadstandard".
0/0
11.9.2004 15:04

robert_2004

Re:
málem bych zapomněl. Jméno dotyčného lékaře - MUDr. Sever.
0/0
11.9.2004 15:11

Dobrdan

Výmluvy
Jsou to jen výmluvy lidí neschopných si najít dobrou práci a někde se uplatnit.
Teď jsem mluvil s kamarádem, který dělá personalistu v jedné nejmenované firmě. Říkal, že po každým konkurzu chodí fámy, že vybraný jedinec musel hodně zacálovat, přimluvili se za něho známí nebo vybraná žena musela "vykouřit" celou komisi apod.
Někteří prostě neunesou svůj neúspěch a důvody hledají všude kolem sebe. A jejch kamarádi a známí jim prostě věří a pak roznáší fámy jaká všude není protekce.
Probuďte se lidi.....
0/0
8.9.2004 12:28

Casper-

Re:
Kecáš nesmysly a víš o tom prd! Já znamé které bych pottřeboval nemám, takže se mi už rok nedaří sehnat práci jako HW technik se 6-ti letou praxi ... a když říkáš že to tak není, jak je potom možné že když jsem si sestavoval svuj nový PC a obvolával jsem bezpočet firem (cca 6 měsíců) tak na moje dotazy nebylo s to odpovědět 70% lidi se kterými jsem mluvil ... a že jsem nechtěl žadné extra informace ... dalo by se říct že základní informace o různých komponentech na přáklad:" Tenhle Harddisk seagate xxx GB typ xxx je možné koupit i S-ATA nebo pouze S.C.S.I. ? netuší ... po chvíli datlovaní na klavesnici (což jsem slyšel prez telefon ;) ) se mě dotazovaný ptá a co to prosím vás je to S-ATA? ... zavěsil jsem ... a takovych bylo hoooodne. Pak mi ale vysvětli co takoví lidé kteří nemají ani základní znalosti HW dělají u firmy která HW nabizí a prodává ??? že by známost? hmmm No Comment
0/0
8.9.2004 15:27

Casper-

Re:
Abych nezapomněl, praci samozřejmě mám sice ne takovou jakou bych si představoval ... ale mám. Nikdy jsem na pracáku nebyl ... naštěstí ... ale bez známých to dnes prostě nejde a ve svém okolí znám spostu lidí kteří protekci měli a ve většině případu se dostali tam kam chtěli a nebo naopak jsou na tom jako ja ... protekci nemají a holt dělají něco je vůbec nebaví nebo v tom horším případě nemůžou sehnat žádnou práci .... neříkám že je to korubce ... to zas ne, ale protekce? Jednoznačně
0/0
8.9.2004 15:33

Isbjoerna

Re:
, Kdyz se nekdo podiva na Vas pravopis, zapochybuje, jestli mate ukoncene maturitni vzdelani - popripade neveri v zakladni uroven skoly, kterou jste absolvoval. ------- P.S. Slovo korupce/corruption nema s "rubanim" nic spolecneho, slovo je vytvoreno z latinskeho "corrumpere".
0/0
11.9.2004 15:18

aramejka

A zase jsem za blbecka
Protekci nemám, neposkytuji, sýry doma nedělám, žvivím se pohybem na úřadech a to, že úředník mi ochotně něco vysvětlí nebo udělá tak, jak chci já, a dám mu za to čokoládu, není úplatek, ale odměna za snahu. A můžu říct, že si mně většina lidí pamatuje i bez toho kafe.
0/0
8.9.2004 12:09

Nedobik

Re:
...protože máš opileckej červenej nos...
0/0
8.9.2004 12:15

aramejka

Re:
prdlajs, mam hezký nohy, heč!
0/0
8.9.2004 14:03

Nedobik

Re:
Tak nechoď v kalhotách!
0/0
8.9.2004 14:16

aramejka

Re:
Nevím, proč si myslíš, že chodím v kalhotách. Sukně po kotníky nebo džíny. Mně nebaví, když po mně někdo čučí.
0/0
8.9.2004 14:49

Nedobik

Re:
Když chceš, aby tě poznali ne podle červenýho nosu, ale podle hezkých nohou, musíš je ukazovat! (Jinak správně je "Mě nebaví, když po mně..." P.S. Posílám ti pusu mezi palce u nohou... o:)
0/0
8.9.2004 19:04

luminol

paradoxy
Hmm, skoro nikde nemám známého a nikdy jsem neměl problémy ani na úřadě, ani u lékaře, ani při hledání práce (nabídek až příliš) :-)). Asi patřím k oné nadpoloviční většině.
0/0
8.9.2004 12:00

Vaclav Hanus

Re: mozna to bude tim, ze jsi jeden z tech, kteri.
...personalni konekse k dosazeni cilu nevyuziva, ale ten, ktery je pouziva. Krom toho, sociologie je obor, ktery pracuje se statistickymi hodnotami.
0/0
8.9.2004 12:06

aramejka

Re:
Zkus sehnat slušnou práci, když jsi matka samoživitelka, po mateřské, svobodná, která se dle personalistů bude brzy vdávat, rozvedená, která je na děti sama, neslibuješ hlídání malých dětí apod. Pak už jsi ale zase stará ženská, o kterou taky velký zájem není. A přitom se i s potencionálními zaměstanvateli často shodujeme, že tyhle ženský mají mnohem větší výkonnost na časovou jednotku. Mám s tím vlastní zkušenosti.
0/0
8.9.2004 12:14

Nedobik

Re:
Já to taky říkám, že nejlíp fajruje stará stodola!
0/0
8.9.2004 12:16

aramejka

Re:
Tak hurá, hurá, v domovech důchodců se pánů nedostává ...
0/0
8.9.2004 14:22

svobodny clovek

Protekce v Nemecku
Delam v Nemecku. My programatori makame. Vedouci projektu take makaji. No a pak mame spoustu jakychsi konzultantu, kteri delaji nic a jsou to znami lidi z managementu. Take firma obcan plati jakesi externisti, kteri produkuji take velke H za velke penize a jsou to take znami lidi z managementu.
Nekolik let jsme v cervenym cislech, ale managementu to nevadi. Nas vlastnik je jedna banka a ta nas dotuje a dotuje. Asi jsou v managementiu banky take nejaci znami.
0/0
8.9.2004 11:43

svobodny clovek

preklep:
Firma take obcas plati jakesi externisty:
0/0
8.9.2004 11:44

Nedobik

Re:
...možná extremisty... a nakonec i exkrementy.
0/0
8.9.2004 12:18

cristyana

..
byla jsme v CR na operaci.Mesic pote jsem lezela kvuli   10 dennim bolestem bricha zbytecne doma Byla jsme i v nemocnici,kde vyloucili NPB .Se zvysenou teplotou si nikdo hlavu nelamal,jak lekari v nemocnici,tak prakticky.
Pres protekci jsem se dostala na jine pracoviste, kde mi zjistili obycejny zqnet mocovych cest a mechyre,po dvou dnech uzivani ATB se mi ulevilo........
Bez protekce bych byla doma dodnes........
0/0
8.9.2004 11:08

vata - vagina

V.A.T.A. - Valašská tajná armáda
jo jo, až si to všichni vylížou a vykouří, bude práce dost he he
až do odvolání stupeŇ  oranžová
0/0
8.9.2004 10:57

joexit

Sponzorské dary
Ještě redakce zapoměla na sponzorské dary! S nimi mám docela bohaté zkušenosti. Praxe je taková, že bez protekce nedostanete nikdy nikde ani korunu!!! Pokud máte známé na těch správných místech tak podáním žádosti máte 100% jistotu, že dostanete to co chcete!!!  Tak to prostě je!!!!
0/0
8.9.2004 10:42

Pongo

Nadpis má pravdu
Vždyť bez protekce dneska už ani člověk nevystuduje práva v Plzni... ba ani diplomku nenapíše
0/0
8.9.2004 10:29

Depek

Re:
, ... ba ani diplomku ministrovi vnitra nenapíše ...
0/0
8.9.2004 11:43

russsalkableda

pro vaclava hanuse
do ciziny to nezvladnes a doma je to hnusny... proc se nejdes strelit nebo jese lepe obesit?
0/0
8.9.2004 10:11

Depek

Re: Milá russsalkobleda,
, já už na ty Hanušovy frustrované výkřiky už ani nereaguji. Za všechny jeho životní krachy vždy mohou druzí, argument od něho neuslyšíš, jenom nadávky. Proč ztrácet čas s takovým intelektuálem.
0/0
8.9.2004 10:47

russsalkableda

Re: depkovi
mas asi pravdu -  preju ti hezkej den
0/0
8.9.2004 11:35

Nedobik

Re:
A já ti, amerriccalkoruzova, taky preju hezkej den...
0/0
8.9.2004 12:24

svobodny clovek

Re:
Vaclav Hanus je normalni magor, ktereho doporucuji ignorovat
0/0
8.9.2004 11:38

Kolokol

Špatně položená otázka
Samořjmě, že se člověk obejde bez korupce.
Ale mnoho věcí je přes korupci jednodušší. Mám někde prosedět polovinu dne, nebo to zařídit jinak. Pak jde jen o to, jaká je cena v poměru k přínosu, který mi toto "urychlení" přinese.
0/0
8.9.2004 10:03

Ahasver

"Protekce" při hledání práce?
Při hledání zaměstnání bych to protekcí snad ani nenazýval. Když budu chtít ve firmě obsadit nějakou pozici a někdo ze zaměstnanců, známých, příbuzných, jednoduše důvěryhodných lidí z okolí, mi řekne, že zná někoho, kdo by se na to místo hodil, pravděpodobně takového člověka zvýhodním. Ne proto, že je něčí kamarád, ale proto, že má výhodu kladné reference. Personální agentury, natož úřady práce, svou práci dost odbývají. Kdyby dokázaly být stejně důvěryhodné, bylo by v této oblasti po "protekci".
0/0
8.9.2004 10:02

Kolokol

Re:
Naprostý souhlas. V tomto případě nejde podle mě o klasickou korupci. Nejde o to přijmout nějakého lempla za úplatek. Prostě ve firmě je pravidlem, že se při přijímání lidí nejdříve zeptáme v okruhu zaměstnanců, např. "nevíte někdo o šikovné účetní", atd. To není prostě žádná korupce. Rozhodně dáme při přijímání lidí přednost člověku, kterého někdo z kolegů zná x let a ví co je zač.
0/0
8.9.2004 10:18

Vaclav Hanus

Re: na kazdy pad z toho vychazi, ze.
....lide se sirokym okruhem kamaradu ma pri uplatneni ve spolecnosti strategickou vyhodu. I kdyby treba nebyl schopen odvadet stejne dobry vykon jako clovek be kamaradicku.. A tedy v konecnem dusledku, rozlozeni lidi na rebricku uspesnosti nekopiruje presne schopnost lidi podavat vykon.
0/0
8.9.2004 10:42

Ahasver

Re:
Žebříček úspěšnosti je zajímavý termín - docela by mě zajímalo, jakými kritérii bys ho chtěl měřit. Nicméně že lidé se spoustou kontaktů mají výhodu, to je pravda. Mají ale také větší odpovědnost - když jsou někam doporučeni a zklamou, zklamou nejen zaměstnavatele nebo anonymní agenturu / ÚP, ale i svého známého, který doporučil. Měli by se tedy více snažit a tedy mají větší šanci být úspěšnější :-)
0/0
8.9.2004 11:26

Vaclav Hanus

Re: to je umela konstrukce
Podstatne na tom, je ze tu sanci neco dokazat dostali. A je uz na nich - az posleze - tuto sanci vyuzit a nezklamat. Ti handicapovani - bez podpory kamaradicku - tuto sanci nikdy nedostanou. Takze, ani nebudou moci nidky dokazat, ze na to maji take a ze jsou mozna i lepsi. Todle je neuralgicky bod tohoto problemu.
0/0
8.9.2004 12:02

Ahasver

Re:
Máš částečně pravdu - ale proč taková nehezky zabarvená slova, jako kamarádíčci, handicapovaní? Vůbec není problém, aby tím důvěryhodným referenčním zdrojem byla personální agentura nebo Úřad práce. Jenže agentury v nejlepším případě přepíšou životopisy do jednotných tabulek a ÚP jen vyhrožuje - preventivně - jakého že to diskriminačního jednání se mám vyvarovat až toho jejich uchazeče pozvu na pohovor. Tady je toho taky hodně špatně!
0/0
8.9.2004 12:19

Nedobik

Re:
...akorát je blbý, že ty nemáš žádný známý, jen cikány a ti tě k lopatě nevezmou, protože seš línej bolševik, kterej vzpomíná na starý časy!
0/0
8.9.2004 12:22

Vaclav Hanus

Re: jenom bych podotkl, ze neprijemnost toho "bodu" .
....se nasobi v ekonomice, kde je nabidka prace cca o tretinu mensi, nez poptavka po ni. ...a takova situaci je zcela logicky v krajinach, ktere nejsou motorem globalizace, ale v jejim vleku. V pripade nasi lokality je to pomer novych a starych celnu EU...
0/0
8.9.2004 12:30

svobodny clovek

Re:
Tentokrat, vyjimence, souhlasim. Absolutne souhlasim
0/0
8.9.2004 11:46

bluetake

kdo se divi ?
Osobni konekce jsou naprosto bezne a to zejmena ve statnich uradech . Zde "pracuji" kamaradi kamaradu, cela pribuzenstva , bez nejakeho znameho si tam nikdo ani neskrtne. napriklad u nas v rodine - svagrova dostala pred lety misto na meste diky kamaradce, ktera mela blizky vztah s vedoucim odboru. Ted dostala na urad svou totalne neschopnou dceru, ktera s problemy dokoncila zakladni skolu, ze stredni ji po roce vyhodili a zivila se vselijak. Ted je z ni dalsi statni prizivnik- statni zamestnanec.....Ale bez osobnich kontaktu a znamych to nakonec nejde ani v soukromem sektoru, i kdyz tam je ten podil podstatne mensi. V solidni firme rozhoduji predevsim schopnosti, v te mene solidni ochota delat ze sebe vola a pracovat za minimum.... Ale to neni obraz jen zde. Zil jsem leta venku, a mohu potvrdit, ze i tam musi covek znat ty spravne lidi a mit doporuceni, pokud chce delat neco poradneho a ne v pokladne supermarketu. Ale ta doporuceni jsou tam predevsim o schopnostech a ne o osobnich sympatiich a nebo pribuzenskych vztazich. I kdyz, nemyslim si, ze nase protekce se od te zahranicni az tolik v celku lisi . Je to v lidech, kazdy se snazi v ramci svych moznosti a znamych prosadit sve ja. Kdo nema predpoklady a schopnosti profesionalni, snazi se je prirozene nahradit jinymi cestami. Drby, pochgybnymi kamaradsofty apod. Tady i kdekoliv jinde na svete.
0/0
8.9.2004 10:02

Ospalej

Nechapu...
Takze pi. Sedlikova se snazila dostat dceru na urad kde sama pracuje, ale ona vlastne nikde ne pracuje a je registrovana na uradu prace...takze svoji dceru chtela taky zaregistrovat na uradu prace? Todle mi hlava po ranu nebere...
0/0
8.9.2004 10:00

Ospalej

Re:
Ajajaj omluva ona to byla sestra....tak nic no bdudu si muset dat kafe..
0/0
8.9.2004 10:01

d_s

protekce pri hledani zamestnani,
ja jsme ten problem vyresil tak, ze jsme hledal praci v zahranici. nasel jsme ji na inzerat. Je zajimava, dobre placena, "jen" jsem od rodiny. Po case se vratim. Ale ty zkusenosti mi uz nikdo nevezme. Takze s chuti do toho pul je hotovo!!!
0/0
8.9.2004 9:57

Daňový soumar

Protekce vychází z osobní zbabělosti
Tzv. "protekce" vychází jen z osobní zbabělosti a neschopnosti. Z neochoty obětovat něco pro svůj cíl a udělat všechno pro dosažení úspěchu. Jednodušší je brečet a fňukat, nadávat na protekci, protože okolí to lépe pochopí a nýmand naši malou českou společnost nijak neprovokuje, ani neirituje.
0/0
8.9.2004 9:45

Modráček

Ale, ale...
...nevěřím svým očím. Chátra 77 vtloukala občanům, že protekce je výsadou komunistického režimu a až se ke korytům dostanou oni, protekce zmizí jako pára nad hrncem. Zdá se soudruzi, že skutek utek.           
0/0
8.9.2004 9:12

Daňový soumar

Re:
Komančismus je zažranej hluboko pod kůží národa. Pomůže jen generační obměna..
0/0
8.9.2004 9:39

Modráček

Re:
Na to bych moc nespoléhal. Nová generace je totiž zpravidla vychovávána starou generací, po níž přejímá zvyky a vzory. Spíše to bude trvat několik generací.
0/0
8.9.2004 10:34

Vaclav Hanus

ceska mentalita je odporna
0/0
8.9.2004 9:11

Modráček

Re:
Ty si myslíš, že v cizině je to jiné? Je to naprosto stejné, či spíše horší. Vzpamatuj se a opusť ryze české sebemrskačství.
0/0
8.9.2004 9:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.