Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší referendum bude o nádraží

Devátého října půjdou Brňané hlasovat v největším referendu v dějinách České republiky. Přes tři sta tisíc lidí žijících v jihomoravské metropoli může rozhodnout o tom, zda se přesune hlavní železniční nádraží asi kilometr na jih.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robert12345

Tak jsme to projeli...
 Právě zveřejnili výsledky referenda o přesunu Brněnského nádraží. Pouze 25 % přišlo hlasovat. Poprvé se stydím, že jsem Brňák. Přitom je to věc, která se týkala nás všech, nejen těch co používají vlaky. Díky této megamonstrózní investici, která rozhodbě nebude "jen" 20 nebo 30 miliard korun, ale časem se vyšplhá na mnohem výšší sumu. Nakonec, ale na to doplatíme všichni, město se natolik zadluží, že nebude na opravu chodníků, silnic, parků a třeba i vyčištění té žumpy, které říkáme přehrada, nebude ani na žádné další projekty a to už je věc, která je věcí nás všech. Takže těm, kteří se zúčastnili děkuji za to že projevili svůj názor (at´už byl jakýkoliv). Těm, kteřím nepřišli ať poděkují za pomoc ti, kteří jejich nezájmem přijdou ke snadným a nemalým penězům.
0/0
9.10.2004 20:15

ODSakEda

Bordel v Brně... a přespolní!
 
V Brně je takový bordel, že to do očí bije! Nejen většina rozpadlých bočních ulic a uliček, ale už i snat všechny výpadovky!!!!!!!.....  Nejsem z Brna a tak ten binec nemám jako pozatí, které již zřejmě mnozí Brnáci nevnímají....... A Brnu může v centru nádraží závidět nejedno město Evropy! Stejně tak Wídni, kde také nebrání žádnému rozvoji, jak tu někdo píše, že zavazí... Zrušit jde snadno, vybudovat nádraží ve stávajícím městě je  již jaksi nemožné!!! Jako turista či dojíždějící do Brna za prací nebo k soudu a pod. úřady příslušné i přespolním z celé J. Moravy(!!!), si nemohu přát více, než vystoupit z vlaku v centru! Jinak ani nevystoupím a pokračuji např. z Košic rovnou až do Prahy jako turista, nebo pojedu zrovna autem, jako přespilní... Podobně odříznou i silniční obchvaty města od turistiky ale i od obchodu, jako např. Pohořelice-mrtvé město! Již tudy skoro nikdo neprojíždí! Ted si ten klídek mohou především obchodníci a na ně nabalení dodavatelé a služby "vychutnat"!.....................
  Jen mě mrzí přístup kolegy "demokrata" Duchoně!!!!!!!!!!!!!!!!!!! že by lobby?....... Tím spíše, jdeli o zásadní zásah do infrastruktury města, ale i na desetiletí rozvrtaného centra z již nyní kolabující automobilovou dopravou!!!!!......................................................................
..............................................................
0/0
21.9.2004 20:34

stev

Nezastavujeme, máme zpoždění...
Referendum je typickou manipulací s veřejností. Občané z předměstí Brna, kteří denně dojíždí za prací, jsou totiž z referenda vyloučeni. Přitom právě oni využívají nádraží až 10x týdně při dojíždění za prací, zatímco drtivá většina Brňanů nevyužívá nádraží vůbec, nanejvýš  pouze sporadicky o víkendu, nebo jednou za rok při cestě na dovolenou. Přesun nádraží nepřinese nic pozitivního ani pro město, ani pro obyvatelstvo. 30 miliard na přesun, tedy 3000 korun na každého občana České republiky od nemluvňat až po starce nad smrtelným ložem, není suma, která by byla racionálně zdůvodnitelná. Ani z kapacitních důvodů, ani z hlediska rychlosti železniční dopravy. Osobní vlaky, které ještě před rokem 1989 mívaly 7 i více vagonů, dnes jezdí se třemi, nebo i méně, vozy. Počet cestujících Českým drahám rok od roku klesá. Mám pocit, že železnice také dělá vše pro to, aby počet cestujících nadále klesal. Například nedokázala reagovat na integrovaný systém dopravy ani na výstavbu nových sídlišť na předměstích. Jako kdyby se problém počtu cestujících železnice vůbec netýkal. Osobní vlaky obvykle pouze projíždí. Např. v Troubsku přímo u vlakové zastávky vyrostlo jen za posledních 5 let 140 domů a celá obec má 630 domů, přičemž další domy jsou ve výstavbě. Železnice ovšem ze 44projíždějících osobních vlaků nechá zastavit pouze 20 % vlaků. Před zavedením integrovaného systému cestovali ranními vlaky z Troubska pouze 1 až 2 železničáři, samozřejmě zdarma. Dnes do každého vlaku, který zastaví, nastupuje 10 až 15 cestujících s platnou zakoupenou  jízdenkou. Pokud ovšem vlak nezastaví, cestující použijí autobus. Nevím tedy pro koho chce železnice a město budovat nové nádraží. Pro cestující ovšem zřejmě ne.
0/0
14.9.2004 7:29

ODSakEda

Pandolina...
A co "slavná" nefunkční Italská... Pandolína nebo jak se ty nepovedený rychlovlaky za miliardy jmenujou, budou pak tudy prolítávat také? Neví někdo jak to s něma vypadá? Už to jezdí bez chyb?! Asi jako "neviditelná" letadla za miliardy pro armádu... (už stály taky hafo mld a nikdo je neviděl...)
0/0
8.9.2004 0:07

karoten

Re: Prdolíno je v pendeli
Nejspíš vůbec jezdit nebude pze se prokázala projektová vada - nekompatibilita s tuzemským zabezpečovacím zař. Vlak jezdí dobře, ALE za jízdy přepíná nekontrolovaně semafory
Kdo za to může? Zadavatel.
0/0
14.9.2004 9:49

ODSakEda

Bordel v Brně!...
Kdyby raději Brno investovalo do pořádku a komunikací i mezi domy nejen do magistrál!!! To je takovej bordel a díry, že je to hnus! Mrzí mě, že i mnozí kolegové z ODS chtějí dělat asi jen megalománské budovatelské a tím pádem jen viditelné změny, namísto rutinní komunální politiky což je hlavně komunální pořádek! Leckeré okrajové části Brna jsou daleko daleko krásnější než centrum! Fuj! Já jen aby pak měl kdo a proč těmi mezinárodními rychlíky navštěvovat Brno!!! 45asto se totiž sice správně argumentuje, že by měl být z Brna evropský železniční korydor! Ale aby pak Brno túúúristi jen neminuli, jak auta Pohořelice a tím i turistika... , po železničním obchvatu!... 6elezniční nádraží v centru může Wídni i Brnu leckeré město jen závidět!!! Zrušit jde snadno! Ale vybudovat ve stávajícím městě již nikoliv!!!!!!!!!!!!
0/0
7.9.2004 23:49

anders22

Re:
presne tak!!! komu se asi hodi presun nadrazi? kdo nechce referendum? ciste nahodou pan primator Duchon... ciste nahodou majitel stavebni firmy... vsechno je to jedna protekcionisticka verbez!!! misto toho, aby spravili ten bordel v centru, postavime nadrazi:((((((((((((((
0/0
8.9.2004 9:25

r3d3

Odkazy
Ať žije láska a pravda!  Více se dozvíte na http://www.zeleznicni-uzel-brno.cz a na http://www.jcbrno.cz . Prezentace ekoteroristů je na http://www.nadrazivcentru.cz  .
0/0
7.9.2004 23:14

Viktor N.

Re:
Ano, ať především zvítězí pravda, která ale zase může naopak slabší povahy vyděsit. Srovnání argumentů zastupitelstva pro přesun a argumentů občanské oposice (zde uváděné jako „ekoteroristé“ ?!) můžete velice přehledně porovnat v následujícím dokumentu: http://www.cms-consulting.org/provizorium/NVC/NVC.pdf
 
0/0
8.9.2004 6:48

Viktor N.

0/0
8.9.2004 7:45

titlis

cajzlovští chytrolíni
A kdo tu šalinu zacáluje, ty chytrej, za 20 let se nenašla krupica ani na přeložení glajz z Dornychu do Plotní J.estli někdo ještě necestoval z ÚAN Zvonařka, tak mu přeju, aby se tam musel štráchat s plnou polní. Pročpak asi odjíždí všechny busy do cajzlova od Grandu! A že jsou nástupiště v oblouku, no a co, v Bernu taky a nikomu to nevadí, holt Švýcarsko. Tak panu výpravčímu přiděláme pár kamer a monitorů a bude mít přehled dokonalej, furt to vynde levnějc než to slavný ODSunování.Stejně výpravčí nemůže zvednout lapačku, dokud mu to neodmává průvodčí, ale to zdejší experti na ajznbón pořád ještě nezaregistrovali. Ten termín byl od Duchoně pěkná poslední sviňárna, ale snad mu to spočítáme i tak.
 
A že je
0/0
7.9.2004 22:48

hovnival-

@@
Kam bude Sudajev chodit do hospody?? Jeho oblibene nadrazi ted zavrou
0/0
7.9.2004 22:02

2007

Brno musi Inovovat
Pokud se chce Brno zbavit nalepky nejvetsi vesnice v CR, bude muset zacit podobnych akci jako je presun nadrazi provadet vic. Dalsi na rade muze byt prestavba letiste, vybudovani rychlych tramvajovych trati (castecne v tunelech), nove sportovni arealy, nova zastavba cele jizni cast mesta, silnicni mestske okruhy... Jina cesta pro Brnaky neni.
0/0
7.9.2004 18:04

Viktor N.

Re:
Ano, co nám to tu ještě pan zkorumpovaný zastupitel napíše? Jiná cesta pro Brňáky není, než držet hubu a platit, že?
0/0
7.9.2004 18:35

houba_

Re:
pokud se chce Brno zbavit nalepky nejvetsi vesnice v Evrope, musi lide prestat trpet mindrakem a nesnasenlivosti ke vsemu mimobrnenskemu
ale vymenit obyvatelstvo nepujde tak rychle , takze mu ta nalepka jeste nekolik generaci zustane
0/0
7.9.2004 20:11

Viktor N.

Re:
1. nálepku Brna jako největší vesnice v Evropě živí především pražáci. jako ve vesnici si zde vůbec nepřipadám a to jsem procestoval nemalou část Evropy.
2. nenarazil jsem na nesnášenlivost v Brně na cokoliv mimobrněnského, ale velice často narážím na názor, že ČR je především Praha a pak už není nic.
 
0/0
7.9.2004 20:20

Toomas1

Re:
Ad. 2 Tak to jste asi buď: a) hluchý a slepý nebo b) v Brně nikdy nebyl nebo c) v Brně nikdy s nikým nemluvil na téma pražáci nebo d) nikdy v Brně neviděl chování místních řidičů k vozidlům s pražskou SPZ.
0/0
7.9.2004 20:53

PaKo972

Re:
Pán je jistě znalec místních poměrů, neboť ad d) už asi cca.  4 roky neplatí, protože každé čtvrté auto má SPZ Prahy. Ad c) není nad to si popovídat v Brně na téma pražáci, protože nic tak zajímavého a zábavného v téhle zemi nenajdete(problém je ten, že to brňák(nejsem rodilý brňák, jen tu 15 let žiju) myslí ze srandy, zatímco pražák se naštve. Jinak bych byl rád, kdyby Brno zůstalo tou vesnicí, protože je to absolutně pohodové místo
0/0
7.9.2004 21:40

Toomas1

Re:
Jistě, záleží na okruhu lidí, ve kterém se pohybujete. Ale znám dost brňáků, kteří Prahu opravdu moc rádi nemají a bohužel je mezi nimi i pár nefalšovaných idiotů, díky kterým má Brno takovou pověst, jakou má. Pravda je, že s těmi espézetkami už to není, co bývalo.
0/0
7.9.2004 22:18

houba_

Re:
ze je Praha pupek sveta - jo, obcas to tak pusobi, ale je mi to jedno
a to je ten zasadni rozdil mezi brnakama a nebrnakama - brnaci tim trpi, ostatnim je to jedno. To je ten mindrak. A tak kdyz se tam objevi nekdo, kdo nemluvi hantec, tak mu to obvykle daji sezrat. Predpokladam, ze jsi brnak, pak toto ovsem nezaregistrujes, protoze jednak jsi na chovani brnaku (normalne lidi na ulici) zvykly a prijde ti normalni - nevidis, jak hrube se chovaji i k sobe navzajem, protoze je to standard, a jednak ti to nedaji sezrat, protoze patris mezi ne.
Ja jakozto nebrnak to v Brne citim temer na kazdem kroku a vidim ten rozdil mezi Brnem a jinymi mesty. Take jsem procestoval nemalou cast Evropy, ale tak neprijemne jako v Brne jsem se jinde necitil.
0/0
7.9.2004 21:07

houba_

Re:
a propos: vsimni si prispevku Ccecila z 17:28 - "..konecne se investuje take v Brne a nejen v Praze..."
jestli z teto vety neni citit mindrak, tak uz nevim. Copak v Brne se neinvestuje? Jezdim tam cast, tak vidim ze ano, a to velmi hodne. Ze v Praze se investuje vic? No samozrejme, vzdyte je to mesto asi 4-5 x vetsi. V mem meste se neinvestuej ani tolik jako v Brne, ale nidky by me nenapadlo placat, "koncene se zainvestuje tak nekam jinam, nez jen do Brna..."
0/0
7.9.2004 21:13

r3d3

Re:
4-5x? to by praha musela mít 1,6 - 2,0 milionu obyvatel. No a  to nemá. Lze napsat poměrně přesně, že Praha je 3x větší.
0/0
7.9.2004 21:23

houba_

Re:
pardon, domnival jsem se, ze Brno ma 250-300k obyvatel.
snad jsem se nedotkl tveho  brnenskeho sebevedomi :P
0/0
7.9.2004 21:33

r3d3

Re:
387 189 obyvatel k 1.1.2004.
0/0
7.9.2004 23:17

Ccecil

Re:
Ano, máš pravdu, v Brně se opravdu investuje. Průser je, že to povětšinou jsou soukromé investice a odpad státních trošek, sem tam brněnský magistrát. Ty velké státní zůstávají želbohu v Praze. No jistě ne zcela, ale ve valné většině případů. Stačí si vzít deset největších staveb za poslední desetiletí ze státních  peněz a hádej, kde byly realizovány. Samozřejmě vynech elektrárny a přehrady, ty by ani Praha nechtěla. Ale co stadiony, nákladné rekonstrukce, paláce kultury a podobně. Zkus to popřít. Rád bych věděl jak.
0/0
8.9.2004 0:23

houba_

Re:
rekonstrukce - ceho?
"palac kultury" - Prazsky magistrat si na to vzal uver
stadiony? ktere? snad Sazka? to je soukroma investice,  nebo myslis stadion, ne kterem se v Brne hraje liga? neni to nahodou mestsky stadion?
 
co se tyce napr. zeleznicniho koridoru, ten ze vsech stran konci tak 20-30km pred Prahou, nyni se pouze rekonstruuje severni vjezd na hl.nadrazi (nastesti se nadrazi nepresouva)
 
a co pisarecky tunel nebo jak se jmenuje, co Zemska knihovna za ty strasny prachy? Co temer novy areal VUT, co kompletne rekonstruovany areal VFU? v Brne se opravdu neinvestuej malo. 
0/0
8.9.2004 10:55

antigogo

Re:
Nejhorší jsou poturčenci horší Turka stejně v Praze, jako v Brně. Největší "Pražáci" jsou ti, kteří se sem přistěhovali třeba i z toho Brna a v Brně zase ti z ostatních menších měst. Rodilým je to úplně jedno.
Faktem ale zůstává a to platí nejen pro Brno, že všechny tyto stavby (inovace nádraží, nové dálnice , letiště stadiony apod.) jsou potřebné, jenomže  se neuvěřitelně dlouho táhnou díky stavebním mafiím. Kdyby se mluvilo třeba o 2-3 letech, tak prosím, ale celé se to potáhne možná i deset let a to bude pro Brňáky ještě horší. Díra na náměstí Svobody (hl.náměstí) tam je už alespoň 15 let co si pamatuji a stále nic. A tak to vypadá s celou naší republikou a bude hůř. Hlavně, že je 8 milionů na  obrázky se železničářem. Fuj!
0/0
7.9.2004 21:25

Viktor N.

Re:
Pokud by se (stejně jak se to udělalo s Prahou) zrušil komplet okres Brno-venkov a zařadil se pod Brno-město, myslím si, že ten poměr by se radikálně změnil. Taky když jedete z různých stran do Prahy, tak vidíte cedulu PRAHA a kolem jsou pole, vesnice… To se to pak dělá velkoměsto! Nevidím žádný mindrák, ale také nevidím důvod, proč by se měl dělat v (případných) investicích z státního rozpočtu rozdíl mezi městy. Praha je jen jedno z měst stejně jako Plze, Ostrava a další, proč dělat přednosti? Navíc se domnívám, že z rozpočtu by měly jít investice jen pro menší města, které jsou v problémových oblastech a sama tolik nevydělají… 
Nejsou investice jako investice. Investice se můžou prožrat kvůli zhovadilostem jen proto, že někteří pitomci si chtějí vystavět pomník a zároveň na úplatcích něco přilepšit. Pak jsou investice, které smysl mají a jsou skutečně přínosem pro město. Proč stojí v centru Brna celé bloky obytných domů s kapacitou stovek až tisíců volných bytů už celé roky zaplombované, aniž by se opravily? Na to město nemá peníze. Ale takový přesun nádraží — jó panečku, to je ale akce! Proč primátor udělá hurá akci a zaplatí hotel i s večeří pro šukačky pod dementní akcí kvůli jakési podpoře porodnosti, místo aby se skutečně pomohlo rodinám s dětmi jinak a účinněji. Ale to už je na jinou diskusi…
0/0
7.9.2004 21:40

houba_

Re:
na toto vse by ti zrejme umeli nelepe odpovedet na magistratu
jinac je fakt, ze kazde mesto ma narok na dotace ze stani kasy, ktere jsou adekvatni velikosti mesta, rozhodujici neni umisteni dopravni znacky zacatek a konec obce, ale skutecny pocet obyvatel zijici v katastru,
z toho se pak sestavuje mestsky rozpocet, druha vec je, jak se s tim to rozpoctem nasledne naklada.
Bohuzel bezny clovek m moznost svuj nazor vyjadrit jednou za x let (tusim ze x=4), vy v Brne ted mate jedinecnou sanci ukazat magistaru, ze s nim v zasadni investici souhlasite ci nesouhlasite.
0/0
8.9.2004 10:59

Ccecil

Re:
A víš proč? Pokud by tebe a tvoji firmu již po sedmé v poslední době vystrčili z kšeftu pražáci, asi by se ti to moc nelíbilo. No řekněme jsou levnější a mají lepší zboží a služby....ne vůbec ne. Jsou dražší, mají dražší služby a servis, ale vedení je v Praze, takže uzavřelo globální smlouvu pro celou firmu jako pražská centrála. že pobočka nakupuje dráž a hůře nikoho netrápí. Někdo v Praze dostal tučnou provizi. Teď místo servisu zdarma jim tam dvakrát do měsíce za těžký háky jezdí cajzl. A pak že kam se ty peníze z regionů ztrácejí. Takhle je alespoň malá šance, že tu část peněz zůstane a budou zde dále utráceny.
Já pražákům nic nezávidím. Vadí mi ale, že naprosto podpásově likvidují ostatní regiony. Pak není se co divit, že je tam nezaměstnanost taková jaká je a jinde o poznání vyšší.
Co mi ještě vadí je to, že česká republika je Praha a pak už nic. Není, ale ten uměle vyvolávaný dojem tady je, to se nedá oddiskutovat. Pokud se hledá místo pro státní investice, je vždy na prvním místě Praha, pak dlouho nic, pak Praha, zase nic a pak možná jiná města a regiony. Proto jsem vděčný za každou investici, ikdyž je kontraverzní.  
 
Čemu se tedy divíte? To není pohádka ale čistá realita.
0/0
8.9.2004 0:07

Viktor N.

Re:
Souhlasím až do bodu, kdy píšeš, že jsi vděčný za těchto okolností za každou investici. To mi připadá nanejvýš potupné a ponižující. Právě za těchto okolností, které jsi ( 0:07) popsal. Jenže tohle ani tak není investice, jako stavba na velký dluh (který už nikdo nechce půjčit, jelikož není ani zdaleka prokázána návratnost a kdo si myslel, že peníze od EU by byl dar a ne půjčka, tak je na omylu). Oficiální údaje tvrdí 20 miliard. Je jasné, že tato částka se dost možná i několikrát znásobí. Známe moc dobře přece průběžné navyšování nákladů a hlavně – do této sumy nejsou záměrně započítány další náklady na projekty, které s přesunem bezprostředně souvisí! Měl jsem k nahlédnutí odhad celkového rozpočtu tohoto projektu, který se již blížil k hranici 60 miliard! Opět další strašně důležité Gripeny, které naše země tak zoufale ke své existenci potřebuje…
 
Brno již zahájilo realizaci projektu gigantické (na střed města) mimoúrovňového řešení křižovatky v Pisárkách s odhadem stavby na 3 roky (už vidím to dodržení termínu a rozpočtu!!!). Taky zbytečně velká investice a stavba, jelikož by stačila trochu skromnější varianta, která by více šetřila vzhled Pisárek, ale za to by se konečně mohl vybudovat například okruh kolem Brna, jehož absence je tragická a který by právě eliminoval průjezd Brnem.
0/0
8.9.2004 6:45

CNR

Re:
..Bože ty jsi hňup.....a kdo asi brání výstavbě okruhu kolem brna....Všechny ty organizace, které organuzují petici proti přesunu nádraží....Nebýt jich, tak R43 už dávno stojí...
0/0
8.9.2004 8:15

Viktor N.

Re:
dochází argumenty a tak přikročíme k urážkám, ano? Jak typické, jakýsi „CNR“!
0/0
8.9.2004 8:28

CNR

Re:
..na hrubý pytel hrůbá záplata....nemůžeš popřít že výstavbě R43 brání zrovna ty ekologické organizace, které jsou signatáři petice za nádraží v centru....
0/0
8.9.2004 8:32

houba_

Re:
no comment
ty musis opravdu moc trpet
0/0
8.9.2004 11:01

houba_

Re:
aby nevznikla mylka - to patrilo ccecilovi
0/0
8.9.2004 11:01

libienski

Proč zrovna nádraží?!
Já si myslím, že mnohem náročnější i vtipnější by byl přesun Špilberku třeba do Židenic nebo k prýglu. To by teprve by počin hodný velkostavitelů z Brna ne? Efekt stejný, ale ta velkolepost ten styl...
0/0
7.9.2004 18:03

libienski

Proč nádraží?!
0/0
7.9.2004 18:00

majklss

nadrazi
Nejlepsi kdyz vsechno naserete do centra:banky urady,nadr a jeste tam postavte letiste.Jo a jeste vietnamskou trznici.
0/0
7.9.2004 17:46

libienski

Suneme, suneme
Je zřejmé, že je také jasno, kdo bude stavět. Bude to pravděpodobně KARTEL vedený SKANSKOU, METROSTAV, ŽS BRNO a možná přiberou jednoho pouštěče draků (IMOS). Provize pofrčí jako obvykle ve velkém, ale přece jen poněkud skrytěji než na počátku či v polovině 90. let. Co však bude hodně podobné, to bude navyšování ceny (jako Temelín) začneme na 40 až 60 mld a objektivní příčiny, inflace, nárůst cen stavebních prací po vstupu do EU + protesty ekologistů a jiných teroristů zvýší cenu postupně na 120 mld. Vtip bude až město nesežene slibované investory, které shání už minimálně 13 let. Avšak v poslední pár let si radní našli viníka - nádraží! Je to celé k smíchu, kdyby například kompletní revitalizace největší rekreační zóny v Brně - Brněnské přehrady - stála v tomto kontextu směšné miliardy 3 včetně přítoků..... Pařáty politiků a úředníků jsou dlouhé a někdo by je měl skrze ně pořádně praštit.
0/0
7.9.2004 17:33

Pucmeloun1

Lokalni salinacky politici
si chteji nahrabat a z 20 miliard se par desitek milionu lehce ztrati v jejich kapsach. Uz jen cekam s tim, kdy nejakej zamindrakovanej Brnak prijde s argumentem, ze Praha ma metro a praha ma vsechno, tak v Brne bude alepson nivy nadrazi
0/0
7.9.2004 15:46

Sudajev_PPS_43

IMO
A mimochodem ČD nejsou výdělečným podnikem, a na tom nic nezmění ani výstavba deseti nových nádraží. A nákladní vlaková doprava nové nádraží nepotřebuje, ta jediná není až tak ztrátová.
0/0
7.9.2004 15:08

Rosomak

Ne přesunu
Přesun je zbytečný. Lépe je peníze investovat do přestavby uzlu, vybudování nového seřaďovacího nářadí na jihu a zrušení seřaďovacího nádraží v Maloměřicích, kde se pak může realizovat kvalitní zástavba v blízkosti přírody. Zbourání starých skladů a pár budov na Nových Sadech se jen střed města vyčistí. Paradoxně i současná budova Tesca nebude příliš vadit, protože je možné využít zbývající prostor pro další dvě koleje, což pro budoucnost plně postačuje. Nákladní doprava se bude řadit na jihu, takže jižní prostor se může vyčistit a investovat se tam dá také. Jinak tento špás by přišel tak na 70 mld, což by vedlo k totálnímu propadu území, protože by prošly prachy. Pokud zastupitelé již uzavřeli smlouvy na výstavbu a výpovědi jsou možné pouze za náhradu ze strany města, jedná se jednoznačně o zneužití a mělo by být za to souzeni
0/0
7.9.2004 14:17

56xjf

Re:
Rozpočet schválený ministerstvem dopravy je 20 miliard! Cena za přesun i za rekonstrukci je přibližně stejná. Není v ní ale započten náklad na přebudování uzlu MHD.
 
0/0
7.9.2004 14:30

Ccecil

Re: Ano přesunu
Nesouhlasím. Konečně se investuje také v Brně a ne jen v Praze. Část proinvestovaných peněz zůstane lokálním firmám a to je velmi důležité. Část peněz pochází z EU. Vytvářet nový projekt a znovu o ně žádat je nesmysl jak časový, tak ekonomický.To je z ek. hlediska. Co se týče pouze modernizace, to by bylo špatně. Je potřeba zvětšit pomyslný střed města, což současné položení železnice zcela paralyzuje. Není nejmenší důvod lpět na starém nádraží. Jsem rád, že se k tomu konečně odhodlali a velmi mne mrzí, že různí ekologičtí aktivisté opět pracují ve smyslu "zabij bobra, zachráníš strom". 
0/0
7.9.2004 17:28

56xjf

Petice jen pro Brňáky
Je nesmyslné, aby referendum bylo jen v Brně. Odsun se nejvíce dotkne ne Brňáků samotných, ale hlavně lidí, kteří do Brna dojíždějí
Tímto zpochybňuji výsledky referenda
0/0
7.9.2004 14:10

Sudajev_PPS_43

Re:
A co toho mají  škvarci kecat. Brno není ten jejich škverkov s hromadou hnoje na návsi.
0/0
7.9.2004 14:22

56xjf

Re:
Parlez vous France?
Govorite po ruski?
Schprechen Sie Deutsch?
Do You speak English?
Promiňte, ale vůbec Vám nerozumím.
0/0
7.9.2004 14:32

Sudajev_PPS_43

Re:
Tak to buď rád. Škvarkov = vesnice, městys, městečko a škvarek jeho obyvatel.
0/0
7.9.2004 14:46

56xjf

Re:
V tom případě Vám mohu odpovědět.
1)Využívají tohle nádraží ve větší míře než Brňáci samotní,
2) na modernizaci se bude podílet i JM kraj, proto by měli mít možnost se vyjádřit
0/0
7.9.2004 14:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.