Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysokoškoláci kritizují přijímačky

K zápisům do prvních ročníků vysokých škol letos přijde o sedm tisíc studentů víc než loni. U přijímaček totiž uspělo 71 300 uchazečů. Před rokem jich bylo něco přes 64 tisíc. Stále však zůstává dost těch, kteří studovat chtějí, ale nevybývají na ně nedostatková místa na školách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

robert_2004

fajn,
připusťme, že pro určité procento přihlášených hraje známost roli. Pokud je však dotyčný přijat a na studia prostě nemá IQ potenciál, mělo by se to během poměrně krátké doby studia projevit. Nebo ne?
0/0
7.9.2004 1:25

vaclav13

Re: bohužel nemusí
Nebo alespoň ne na mnohých školách humanitního zaměření. Tam je sice problém se dostat, ale už není tak těžké to tam odchodit. Na technicky či přírodovědně zaměřených školách se to pozná, ale tam se zase tihle rádoby "studenti", co si chtějí prodloužit mládí a popřípadě písmenka na vizitku, nehrnou, a žádný přetlak uchazečů tam nebývá.
 
0/0
7.9.2004 9:16

iuos

hmm
zřejmě jich tam bydlí víc a skládají se na nájem - jen nechápu, proč bydlí v centru  navíc by mne zajímalo, co se studuje na  katedře alternativního a loutkového divadla pražské DAMU
0/0
7.9.2004 14:15

Modráček

4000 kč?
Uvedená studentka platí za pronájem bytu v centru Prahy 4000 Kč (slovy čtyři tisíce) ? To nestačí ani na pronájem garáže. Pokud si někdo stěžuje na studijní podmínky a náklady, může se těšit, až se naplno projeví Modrá šance. To pak půjde raději studovat na Slovač.
0/0
6.9.2004 17:18

amos77

Je to logické , když každoročně vznikají nové soukromé vysoké školy...
Je to logické , když každoročně vznikají nové soukromé vysoké školy, přesto velice záleží na jakou fakultu , katedru se hlásíte, protože např. právnické fakulty, psychologie a ostatní obory na FF zůstávájí stále pro většinu hlásících se studentů nedosažitelnou pevností více se dozvíte zde.
www.KamPoSkole.cz - vše k přijímacím zkouškám , nulté ročníky, pomaturitní studium
0/0
6.9.2004 15:43

me2di

jo jo
jj...ja jsem taky studoval 2semestry tzv. zachytnou skolu,ale ted jsem po zapise na skolu kde jsem se fakt chtel dostat :-)
0/0
6.9.2004 14:25

fr-mottl

pocita se skutecne VSB mezi vysoke
skoly. Ja si myslim, ze si kopeme hrob, kdyz vselijake nadstavbove kurzy povysime na vysokou skolu. Driv byl akademik nekdo, dneska neni skrz ne kam plivnout ...
0/0
6.9.2004 14:00

iuos

hmm
..hlavně, aby všichni, kdo maj titul něco uměli
0/0
6.9.2004 14:02

fr-mottl

Re:
... kdo maj titul ... pochazite od Stuttgartu? tam se bezne pouziva ten "schwabsky dativ" :-))) 
0/0
6.9.2004 14:06

iuos

hmm
ale kdeže - sudety rodnou hroudou mojí jsou
0/0
6.9.2004 14:14

zirafoslon

Re:
Myslíte tím Vysokou školu báňskou - Technickou univerzitu Ostrava? Pokud ano, jaksi nechápu Váš příspěvek, tak škola má docela historii...alespoň já ji pamatuji ještě za svých dávných mladých let a to nebyla založena nově. Pokud vím, tak dneska má asi 7 fakult a nikdy nesloužila jako nástavbové kurzy. Naopak, dneska patří mezi školy, z nichž vzdělání (technické vzdělání) má velkou váhu. Sice UK těžko předčí, ale směle se vyrovná ČVUT a VUT, zato například Liberec či Pardubice jí sotva sahají po kotníky. Nevím, proč jste si vybral zrovna tuto školu ke své kritice, jistě by se našly jiné, na které se to hodí daleko víc. Aby nedošlo k nějaké hádce, že je to jen můj neodborný názor, tak vezte, že pracuji ve školství, konkrétně mám ve svém odboru na strosti právě vzdělávání na vysokých školách.
0/0
6.9.2004 15:03

The Scorpion

Re:
A opravdu jsou na tom Pardubice tak spatne??? To se mi nezda. Ale ptam se prave proto, ze mate "na strosti právě vzdělávání na vysokých školách".
0/0
6.9.2004 18:37

zirafoslon

Re:
Pardubice jako škola na tom špatně nejsou, ale jsou menší a na tuto univerzitu je i menší zájem uchazečů. Tím jsou logicky maličko sníženy nároky na kvalitu studentů, protože se snaží zaplnit volná místa. (To ale je problém i daleko větších škol, například strojní fakulta ČVUT, nebo komplexně VŠCHT, a dalších.) To sice neznamená, že byl byla i snížena kvalita výuky, ale určité požadavky na studenta nejsou tak vysoké, jako na některých jiných školách - tedy konkrétně jsem myslím uvedla VŠB. Celkem vzato, student, který opustí UPCE má sice jistě stejně hodnotné vzdělání, ale kredit této školy je bohužel menší. Čili, stojí-li před zaměstnavatelem dva lidi stejného vzdělání, jeden má titul z VŠB (nebo ČVUT) a druhý z UPCE, bude se lépe nahlížet na toho z VŠB či ČVUT.
Ale Perdubice jsem uvedla, protože debata byla tuším o technických oborech. Jistě jsou v naší zemi i další školy, které naopak Pardubicím nesahají po ty kotníky.
0/0
7.9.2004 10:04

dobredo

Re:
Jestli máš na mysli Vysokou školu báňskou v Ostravě, tak si piš, že tedy patří mezi VŠ. Dostat se na ni sice problém není, ale vystudovat ji už nějaké to úsilí stojí a to dost velké, sám jsem toho svědkem. A že to je na VŠB dost tvrdé ukazuje statistika. V 1.ročníku studia vypadne 40-50 % studentů, na některých fakultách míň, ale třeba na takové strojárně je to dost drsné.
0/0
7.9.2004 8:54

iuos

hmm
někdy mi podle příspěvků přijde, jako kdyby každá škola měla povinnost přijmout každého.............na druhou stranu je ale pravda, že když už si vybírá, tak by to mělo být průhledný.......
0/0
6.9.2004 13:57

fr-mottl

Re:
kdyz je nekdo nadany, tak by mel tu sanci dostat. Nedostatek pravniku a manageru se nam muze v budoucnu vymstit...
0/0
6.9.2004 14:02

Jurashek

JUCi,
tobě se to kecá, když už na právech studuješ, že?
0/0
6.9.2004 12:27

JUC

Re:
ano, keca se mi to. ver mi, dal jsem tomu opravdu vse a prosel jsem s velkou rezervou. ale zadarmo to nebylo... kdo si mysli, ze se na prava dostane jen tak, myli se. a pak nadava...
0/0
6.9.2004 12:49

Jurashek

Re:
Přeju ti to. Kterým semestrem studuješ? A na které škole? Je to těžké nebo se to zvládá levou zadní?
0/0
6.9.2004 13:06

JUC

Re:
zatim nestuduju,jsem cerstve prijaty - proto ohledne prijimacek jeste vim, o cem mluvim 
0/0
6.9.2004 13:13

Jurashek

Re:
Tak super!!! Gratulace. A kde budeš svou přítomností oblažovat vyučující?
0/0
6.9.2004 13:16

j@ck

Re:
o prijimackach na pravech jsem slysel od kamaradu dost nepekne veci (na PF UK). je to sileny vedomostni test, na ktery se udajne temer neda pripravit. kdyby radeji misto nesmyslnych vedomosti pouzili k vytrideni uchazecu IQ test, tak udelaji lepe a soucasne by si vyrazne zkvalitnili sve studenty.
0/0
6.9.2004 13:20

Jurashek

Re:
Tak, jak se dělo na PrF MU... To bylo něco
0/0
6.9.2004 13:23

JUC

Re:
proc by se na nej nedalo pripravit? ja jsem se pripravil... a nebyl jsem jediny. jen to znamenalo cca 4 tydny nevylezt z domu a pracovat 14 hodin denne... kdyby udelali IQ test, budou si ti neuspesni stezovat zase. stejne jako se to stalo v Brne... pripravit se prilis nedalo do Brna, to uznavam. ale do Prahy se mohl dostat KAZDY, kdo jen trochu chtel - byla moznost ziskat bonusove body za znamky na maturitu a jaz. diplomy - za to dostal uchazec 12 bodu navic a to neni malo. stacilo jen chtit....
0/0
6.9.2004 13:30

Jurashek

Re:
Takže prvním rokem v Praze...Fajn. Vím, že to je daleko, ale co pak? Neboj, nejsem tvůj otec na výzvědách
0/0
6.9.2004 13:33

JUC

Re:
proc se ptas? ne, ze bych nemel co odpovedet.cile mam pomerne hodne jasne
0/0
6.9.2004 13:35

Jurashek

Re:
Ptám se, protože jsem už od přírody zvědavý... Když vidím právníka, třeba budoucího, jsem zvědavý, jak si to představuje...
0/0
6.9.2004 13:37

JUC

Re:
nejaky ten semestr v cizine (tj. umet plynne 3 jazyky), pak postgradual v anglii nebo USA a myslim, ze pak uz si nejake to dobre mistecko najdu...
0/0
6.9.2004 13:41

Jurashek

Re:
 Cíle to jsou krásné, takže předpokládám advokacii. LLM je dobrý titul, jímž se tady moc lidí chlubit nemůže, ale zase není největším předpokladem úspěchu. Ani to, že umíš tři nebo deset jazyků. Musíš stát nohama na zemi, jinak spadneš na hubu. A to hodně tvrdě. Na střední jsi byl možná hvězda, na VŠ budeš jedním z mnoha, spíš lepší průměr. (možná že ale budeš extratřída i na VŠ, ale takový gymnazistů premiantů už bylo...).
0/0
6.9.2004 13:46

JUC

Re:
zanech prosim urazeni - na strední jsem zadna hvezda nebyl.... spise naopak!
0/0
6.9.2004 13:48

Jurashek

Re:
Jestli jsi nebyl žádný šprťák, tak to máš možna šanci.  Tvé cíle jsou převeliké, budou stát spoustu úsilí, ve kterém ti já, Jurashek, přiji spoustu štěstí. A hlavně olověný zadek
0/0
6.9.2004 13:52

JUC

Re:
s tim, ze jsem nebyl sprtak prave pocitam jako plusem:) ti slavni sprtaci - mi spoluzaci/spoluzacky - co chteli na prava nakonec neslavne budou studyrovat nekde na politologiich v olomouci ci jsou uplne bez uspechu... a to jsou prave ti, co nadavaji. cimz uzavirame kruh a vracime se zpet k tematu
0/0
6.9.2004 13:55

The Scorpion

Re:
Krasny plany :-)) Preji ti, aby se ti splnily do posledniho zbytku, ale mozna to dopadne tak, ze jeden semestr z magisterskyho studia stravis v zahranici, a pak mozna dalsi dva tri v prubehu PhD. To ja jen, aby te pak neprekvapilo, ze to nedopadne presne podle tvych predstav. Protoze ja v tvych letech VUBEC netusil, jake moznosti jsou a nakonec to u me dopadlo SKORO tak jak ty si prejes - clovek mini, panbuh meni.
0/0
6.9.2004 14:32

cristyana

.........
cesi vubec muzou byt radi, ze muzou skolu vystudovat prakticky zadarmo be z skolnyho.v Holandsku se plati nejen vejsky ale i stredni.pro priklad kolej v malym meste 300 euro...naklady na skripta ani nemluvim.1ks 50 euro....plus skolny tvori zavratny castky,takze kazdej si pekne musi vzit pujcku a jednou ji splacet......
cesky skolstvi je jeste hodneeeee  vstricny..........
0/0
6.9.2004 10:41

The Scorpion

Re:
A neni to nahodou tak, ze holandsky stat plati rodinam vetsi socialni davky, kdyz jejich dite studuje??? Aspon tak jsem to slysel ja.
0/0
6.9.2004 11:14

cristyana

Re:
samozrejme ,ale rozhodne ne tolik,ze naklady na studium si dokazou bez problemu uhradit...
jinak s tema davkama nejsou holandani tak stedry jako cesi k cikanum............
0/0
6.9.2004 11:38

The Scorpion

Re:
My mame cikany, Holandani zase pristehovalce z Afriky, nevyberes si. Jak se to se socialnima davkama pro ne netusim. A zadnej stat ti asi neda tolik penez, abys s tim uhradila veskery naklady na studium. PS: kde jsi v NL?
0/0
6.9.2004 12:05

cristyana

Re:
v okoli jich par bydli ale na rozdil od cikanu chodi na kurzy holandstiny a hlavne snazi se makat coz je oproti cikanum velky plus.
navic davky se mam  dojem prvni rok nedostavaj.
ja? hned u hranic s nemeckem procpak
0/0
6.9.2004 12:08

U96

Re:
... není to tak docela pravda.Syn je na střední škole a školné je 1.000 Kč (zhruba 300 Eur) a moje starší miminko nastupuje na vysokou.Zaplať pánbu státní.Ale to dojíždění ...
0/0
6.9.2004 12:29

Isbjoerna

Re: Koruna stoupla?
1.000 Kč (zhruba 300 Eur)
0/0
6.9.2004 12:53

bubli1fuk

Re: Jasně, stoupla
a vynutili si to Enderáci (Ossis), protože byli vždycky zvyklí 1 DEM ( dnes 1 EUR) = cca 3 Kč.
0/0
6.9.2004 17:30

The Scorpion

Re:
No ja nevim, ja mam zase zkusenost, ze si ziji ve svych vlastnich ghettech, s vlastnima skolama, obchodama, kostely a vubec nemaji potrebu se ucit holandsky. Ale tu praci aspon schaneji, s tim souhlasim. Jinak ja jsem v Amstru.
0/0
6.9.2004 14:36

Scholastikus

Re:
Ale, no tak. V Holadnsku je systém nastaven tak, že spoustě rodin, jejichž děti by si nemohli studium dovolit jsou poskytována mnohá stipendia (o čemž si my v Čechách můžeme nechat zdát) a dostávají pomětně velké přídavky. Všechny nezaplatí, ale většinu ano. Holandský sociální systém je v tomto ohledu poměrně štědrý. Našim školákům ale nikdo nic nedá, přídavky na děti jsou téměř nulové, stipendia žádná, ceny už jsou srovnatelné s těmi evropskými nebo se jim přibližují, ovšem platy jsou mnohem nižší a nezvyšují se ( více než 2/3 obyvatel nedostává ani průměrnou mzdu). Je třeba srovnávat systém jako clek, ne jen vyjmout ceny učebnic a ubytování.
0/0
6.9.2004 17:49

JUC

vymluvy
nesmysl. zadne uplatky! na skolu se jednoduse nedostane ten, kdo na to nema. dostal jsem se hned napoprve na prava do prahy i brna - tj. "proslule" nejtezsi skoly -  a muzu rict, ze mi znami, kteri se take dostali, byli vsechno VELMI chytri lide, kteri pripravou na prijimacky zabili nejeden mesic zivota, ozeleli nejednu patecni alkoholickou akci. a ti, co se nedostali? to byli ti, kteri meli (nebo spis mely, jedna se vetsinou o prislusnice zen. pohlavi) po celou dobu studia na gymplu skoro same jednicky, dostavali same pochvaly a byli profesory pasovani na uroven takmer idealnich studentu. pak si mysleli, ze jim to spadne do klina a vse nakonec  spatne dopadlo. a tihle lide se ted jen snazi hodit svuj neuspech na nekoho jineho - najednou je vsude korupce, znamosti, nespravedlive zkousky... jsou to jen VYMLUVY!!!!!!! uz to pochopte. talentovany  clovek se na svoji vysnenou skolu VZDY dostane 
0/0
6.9.2004 10:19

bojovnik

Re:
Nevěř tomu, ty supermane  znám spoustu lidí, kteří jsou dutý jak trubky, ale protože na správných místech zacinkaly správné klíčky (např. od Mercedesu třídy E), tak studují pražskou právnickou fakultu
 
A když vidím, co například pražská právnická fakulta chrlí ven za absolventy, z toho mi je dost špatně  A nejen právnická fakulta, ale i VŠE je to samé v bledě modrém. Je to tak, a kdo to nevidí, tak buď dával klíčky taky a nebo je to naivka...
0/0
6.9.2004 10:29

JUC

Re:
ja netvrdim, ze se nelze na skolu dostat pomoci uplatku, to asi ano. ale tvrdim, ze clovek, ktery OPRAVDU chce, se tam dostane i bez toho. kolik myslis, ze tech lidi, co se dostali na prava v Praze skrz uplatky je? zas tolik jich nebude, aby se talentovany student dostal i pres ne
0/0
6.9.2004 10:41

JUC

Re:
myslel jsem : zas tolik jich nebude, aby se talentovany student NEdostal i pres ne
0/0
6.9.2004 10:41

bojovnik

Re:
Ano, nebude to tak hrozný (i když aféry na právnické fakultě s prodejem přijímacích zkoušek byly dost známé), ale spíš mi jde o princip - jak mohou právníci být dobrými právníky, když už i vedení školy podvádí...
 
Byl jsem také ale účasten na přijímacích zkouškách, kde brali 140 studentů, na zkouškách nás bylo cca 600 a ze zdrojů blízkých škole nám bylo sděleno, že 135 lidí je předem známých a hledá se už jen 5 nejlepších  v těch pěti nejlepších jsem samozřejmě nebyl...
Ale jinak té studii dávám spíš za pravdu - taky si nedokážu představit, že bych současné studium zvládl bez zaměstnání.
A není to o čase - udělal jsem rovnou prvák a druhák v jednom roce (znám i machry, co maj bakaláře za jeden rok ), ale opravdu jen o těch penězích...  Což je podle mně škoda
0/0
6.9.2004 10:47

JUC

Re:
to jsou porad nejake "zdroje blizke skole" , "slysel jsem" apod. - bud prosim konkretni! toto nikam nevede. a se svym sylogismem   P1:"myslim si, ze vedeni skoly podvadi" +  P2:"myslim si, ze mam pravdu"¨  - S :"absolventi jsou spatni pravnici" bys na tech prijimackach opravdu ty klicky potreboval, ver mi. na pravech v praze bylo letosni rok mozno ziskat 132 bodu, minimum pro prijeti bylo 114. nerikej mi, ze schopny clovek se do teto VELMI siroke skupiny nemohl "vlezt". ja nejsem zadny velky genius, ale neni mi jasne, jak nekdo mohl tech 114 bodu mit, to je opravdu zalostne malo. a stacilo to... tak kde jsou ty uplatky
0/0
6.9.2004 10:55

bojovnik

Re:
Dobře, medina v hradci králové - vojenská lékařská akademie - uplácel vysoký úředník MŠMT a podle něj už byl na konci seznamu... nemám důvod mu nevěřit, když jeho potomek byl přijat...
 
A jinak - na práva jsem zkoušky nedělal, takže nemohu říct, kolik bych dostal bodů  musím běžet, škoda, pěkná diskuze
0/0
6.9.2004 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.