Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

D1 do Prahy zůstala po požáru neprůjezná

V noci se podařilo po lokalizování ohně částečně obnovit provoz na dálnici D1, kde havaroval kamion s hořlavinou, která se vznítila. Kolem třetí hodiny mohla auta začít jezdit ve směru na Brno. Pruh na Prahu ale zůstává uzavřený. Vrak kamionu zatím hasiči neodklidili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kecky

FOTO dýmu nad Jihlavou z 2.9.2004
... naleznete na http://www.net-mag.cz
0/0
3.9.2004 18:51

hasmen

Co ten chlapec z Kozlova
co mu hořela řiť?
0/0
3.9.2004 16:01

tVilém

Vařiči a mystifikátoři
...kamion převářel 33 tisíc litrů technického benzinu. Jeho ...
Tak to je tady od rána? A 19 letý řidič za volantem? A že benzín vytékal z cisterny po cestě? Hloupost, určitě by to někdo hlásil (z auta) a nebo by se snažil dát řidiči signál a zastavil by jej. Já jsem kdysi takhle zastavoval na Jiřáku v Praze Š 120, které utíkal benzín.
0/0
3.9.2004 15:37

autobahn

policie
To ze na tak pretizene dalnici bouraji kamiony je vcelku bezne vsude na svete. Co ale neni bezne je ze na 160km stoji parta policajtu a buzerujou. Pritom 200m pred jejich hnizdem lezi v draze protektor a misto toho aby to odlidili venuji se buzeraci a zabave ve sledovani prudkeho brzdeni vozidel pred smrtelnou prekazkou.
0/0
3.9.2004 15:12

Joshua20

INFERNO
0/0
3.9.2004 14:15

Jouda-

Hm...
jen se chci ujistit jestli vidim dobře na monitor... tomu šoférovi bylo 19 let? :-o Nechci posuzovat jeho vinu - nevinu na týhle nehodě, ale co dělá takovej mladej smrad za volantem kamionu?
0/0
3.9.2004 12:15

macho77

Re:
Proc by nemohl 19 lety ridic jezdit nakladakem?
Ja znam za volantem i spoustu senilnich padesatniku...
0/0
3.9.2004 14:13

Rabitek

Re:
s kamionem jo ale 33000 litů tech.benzinu chce asi nejaků praksi NEEEE! ........
0/0
3.9.2004 23:05

TomášM

Výhodné
rodina řidiče ušetřila za kremaci, to sou dneska velký peníze.
0/0
3.9.2004 11:18

Smil

Re:
0/0
3.9.2004 15:11

VODA

Nehody tiraků a policie
Pomalu neuběhne týden, aby tiráci nezpůsobili vážnou nehodu. Mrtví přibývají, ale policii to nechává klidnou. Na D1 jezdím každý tyden a nepamatuji, že by kdy policajti kontrolovali řidiče TIR či náklaďáku - technický stav, hmotnost nákladu nebo odpočinkový režim řidiče. A popravdě, na dálnicich a silnicích není policajty vlastně vůbec vidět (až na vzácné výjimky), hlavně tam, kde se něco děje, třeba u uzavírek. Tak si říkám, k čemu platíme policajty (ty v uniformě obecně), když jsou to většinou pasívní, neschopní zašíváci. Kdy už pan policejni prezident pohne zadkem a začne dělat svou práci???
0/0
3.9.2004 11:00

poooo

Re:Nehody
A neuběhne týden co se v osobákách nezabilo několik lidí.
0/0
3.9.2004 11:10

xx

Re:
Pomalu neuběhne DEN, aby OSOBÁCI nezpůsobili vážnou nehodu
0/0
3.9.2004 11:11

medved_cz

Re:
No podle statisktik usmrti ridici nakladnich automobilu pri jimi zavinenych dopravnich nehodach vice osobe, nez ridici osobnich automobilu. Tvrda cisla mluvi jasne - ridici nakladaku zabijeji vice lidi a proto by meli byt vice kontrolovani.
0/0
3.9.2004 13:20

tomasgn

Re:
krome toho by bylo vhodne prestat prevazet zbozi tam a zase zpatky, pripadu, kdy se jeden druh zbozi vozi na jeden konec republiky a ten stejny jen od jine firmy na druhy je spousta, pricemz tu dopravu samozrejme vsichni nakonec zaplatime v cenach tech vyrobku, rozbitych silnicich a jeste si uzijeme spinavy vzduch. o omezovacich rychlosti v kamionech si nedelam velke iluze, asi to s nima bude jako v tom patrovem autobuse, co se pred casem vyboural - vypnute nebo zadne, nebot kamiony valici rychlosti pres 100km/h na rovine jsou dost beznym jevem. automobilova nakladni doprava by mela jezdit maximalne do vzdalenosti 100 km, jinak s nakladem sup na vlak, o mezinarodni preprave ani nemluve. pravda, vlakem to trva dele, ale copak vsechno musi byt hned? kam porad spechame? jenze omezeni nakladni dopravy a snizeni spotreby paliv by se asi ropne lobby a nakonec i statu (mene dani z paliv) nelibilo, proto se tato neumerna nakladni preprava trpi. no vsak ta ropa behem nekolika (desitek) let dojde a bude klid :-)
0/0
3.9.2004 13:34

Jaraaa

hm
lidi nezapominejte ze na silnici se prohaneji taky osobaky a za nimi sedi takovy hovada ze jedna horici cisterna za dvacet let je proti tomu prd. a je vetsi pravdepodobnost ze te na silnici roseka vysmatej podnikatel v bavoraku nez kamionak kterej 15 let kazdej den jezdi po svete.
0/0
3.9.2004 10:54

poooo

Re: osobáky
Tak tak, největší hovada jsou v podnikatelé v bavorácích a kloboučkáři s platem vajec za oknem.
0/0
3.9.2004 11:07

Smil

Re:
ale kloboucnik nejezdi 200km/h!!!!
0/0
3.9.2004 15:13

i-zajic

Re: no jo,
ale tomu šmudlovi za volantem bylo údajně 19 let ! To se vlasně vůbec smí, s ještě mokrým řidičákem jezdit s takovýmito kamiony ?
0/0
3.9.2004 11:19

xmolly

Re:
Jenomže on byl předjížděný, jiným kamionem a ten tu havárku zavinil.takže kluk odsral to že starý mazáci jezdí jak prasata.
0/0
3.9.2004 12:45

Lanky

Re:
Blbost. Předjížděl on. A míra zavinění bude zřejmě ještě dlouho předmětem vyšetřování - selhání techniky, lidského faktoru......
0/0
3.9.2004 15:50

Ahasver

Re:
Myslíš že ten kluk jezdil s cisternou po světě od čtyř?
0/0
3.9.2004 11:24

Jaraaa

Re:
myslel sem to vseobecne, pac tu vsichni nadavaj na kamiony jako by to byly jediny dopravni prostredky na silnicich. je smutny ze nekdo necha ridit 19 ti letyho kluka cisternu.
0/0
3.9.2004 13:54

ProfesorR

Nejen věk řidiče, ale i obecné zabezpečení takové přepravy...
...je na pováženou! Doufám, že to všechno nesvalí na toho hocha (který to sice způsobil, ale to, že on sedl za volant a za jakých podmínek se jelo, rozhodli jiní!!!)
Když si představím, že podobná věc se může stát uprostřed obydlené obce, kudy se také kamiony často prohánějí, jde na mě hrůza.
Jak je možné, že tak nebezpečný náklad nepodléhá speciálním přepravním podmínkám?
Např. to prasknutí pneumatiky je přece statisticky zákonitá věc. Tak proč není předpis, že kdo veze takový "sajrajt", je povinen mít auto se speciálními nápravami (kde praknutí jedné gumy nezpůsobí "vykolejení")??  Proč auta s takovým nákladem nemají automaticky předepsanou maximální rychlost např. jen 70km/h? Navíc by směla jezdit jen po "bezpečných" úsecích a v "bezpečných" časech. Atd atd.
 
Takhle to vypadá, že si kdokoliv může nalít do své cisterny cokoliv a prohánet se s tím mezi osobáky cestou necestou????????    
0/0
3.9.2004 10:20

ProfesorR

korekce
sorry, vlastně nevím, jestli to ten hoch způsobil, to jsem se v úvodu příspěvku unáhlil....
Chtěl jsem ale zdůraznit, že by se měly zkoumat 2 věci:
1) Zodpovědnost konkrétních lidí za tu přepravu.
2) Způsobilost příslušných předpisů. Neměly by se zpřísnit?  
0/0
3.9.2004 10:25

Vik78

Re:
Máme nejměkčí pravidla a hlavně strašně nedůslednou kontrolu, co se týče kamionové přepravy.
Nikdo nešlape přepravcům na krk za přetížené soupravy, za bídný technický stav (když jedu do kopce za LIAZkou z roku 60, která si to hasí asi tak dvacítkou a je tam plná čára, někoho bych nejradši zabil). Není navíc problém podmáznout fíka, aby přimhouřil oko nad tím, že řidič jede tři dny v kuse.
Pak se nemůžeme divit.
Souhlasím s tím, aby se pořádně osolila tranzitní přeprava, stačilo by v EU prosadit proti lobby autodopravců sladění parametrů železničních systémů a zpoplatnit silniční tranzity tak, aby byly dražší než nakládka a vykládka na vlak.
0/0
3.9.2004 10:37

medved_cz

Re:
Podekuj Spidlovi za vstup do Evropske unie. Prave jeho vlada souhlasila se snizenim jednodennich dalnicnich znamek na polovinu. A ted stejna socanska verbez nechce zavest tranzitni poplatky podle ujetych kilometru. Pry je nutne se na to pripravit. MERDE! Pri vjezdu zapisi stav tachometru (ci ze zapeceteneho tachografu) a odectu jej od stavu pri vyjezdu. Co je na to tezkeho? Socani neumi scitat a odcitat?
0/0
3.9.2004 13:25

keni

Re:
Tak se nejdriv podivejte, kolik jezdi po silnicich ADRek. Mozna tak 1/4 eskereho provozu. Ona totiz neni ADRka jenom benzin nebo cisterna. Udelat vsude doprovod, tak se tu uz nehnem. A k tem bezpecnejm silnicim, my tu nejaky mame ??? To nemluvim o situaci na D1. Dal omezovace jsou nastaveny na 90km.h , ale z kopce to hmotnost pretahne. A nechapu co mate porad s tim omezenym a rychlost. Ve francii se jezdi z kopcu klidne pres kilo a nejsou s tim problemy. Nejvic se omezuje v Rakousku a je tam na silnicih nejvetsi bordel. Tak to chce delat neco rozumne. Jinak pokud Evrpa zakaze pres svoje zeme tranzit po silnici, tak jsme zvedav o kolik se zvedne cena vseho. Podivejte se, co kupujete. A k tomu si priplatte za kazdou zemi a jeji prirazku na preklad na zeleznici. Pak jeste za delsi dodavatelsky terminy a cela dnesni sistem ekonomiky zkrachuje. Tak jakej stat s tim zacne ???
0/0
3.9.2004 11:08

keni

Re:
Jinak jak se upravujou zpetne ty prispevky. Chyby tam dost pismenek a pak ten sistem taky vypada blbe. JA zadnej edit nemuzu najit. Sorry
0/0
3.9.2004 11:21

Dyno

Re:
Ježišmarjá, jenom to ne! Ještě aby se to dopravovalo po české železnici, tak to máme výbuch celého vlaku cisteren, při tom brajglu, který tam panuje!
0/0
3.9.2004 12:39

tomasgn

Re:
proste se nebude zbytecne prevazet zbozi od certa k dablu. ted se vozi mleko z cech na moravu a z moravy do cech, obdobne s mnoha dalsimi vyrobky. uhli se zase nalozi na vlak a nebude se vozit po dalnici, jak se poslednich par let deje, atd.
0/0
3.9.2004 13:38

prskal

Re:
Promiň ale blábolíš o něčem, o čem nemáš ani páru. Přepravy probíhají dle stejných předpisů, jako v celé Evropě. Je opravdu zajímavé, jak se po nějaké větší nehodě vyrojí spousta rádobyexpertů, kteří kafrají do všeho. Připomíná mi to ekology - být po jejich, už zase bydlíme na stromech.
Já vozím výbušniny - ne sice v kamionu ale v doávce - a jsem zvědav, kdy nějaký expert navrhne, že by nás řidiče ADR měli střílet nebo po turckém voru napichovat na kůly.
0/0
3.9.2004 19:01

bapial

Včera
Já jsem tam včera stál asi tři hodiny cca 500m za tou cisternou. Podle řidičů co jeli hned za ním. Tak ta cisterna nikoho nepředjížděla. Naopak předjížděl ji jiný kamion, kterému praskla pneumatika, narazil do cisterny a vystrčil ji z cesty do svahu a ta se pak převrátila. Nic z té cisterny po cestě nevytékalo!! To je úplný blábol, to bychom si na silnici něčeho všimli, když jsme tam stáli.
 
Jo, a nejlepší bylo, že první tam byla nějaká soukromá záchranka (10 minut) , pak hasiči (15 minut) a policajti tak za hodinu. A začali v tlampači hlásit : "Jménem zákona se rozejděte, tady není nic k vidění." A  za nimi přitom šlehaly desetimetrové plameny.
0/0
3.9.2004 10:07

ProfesorR

Re:
Běžte tohle říct dneska večer do kamer TV Nova!!!
Vaše svědectví jistě neodmítnou, ať se "pobaví" více lidí, nejen my tady!
0/0
3.9.2004 10:23

Lanky

Re:
Byl jsem tam včera taky a ta policie mne fakt pobavila.... Ale co se týká té nehody, tak podle jednoho z řidičů, který jel přímo za tou cisternou, opravdu předjížděla ona. Pak jí praskla pneumatika a čumákem zachytila o zadek předjížděného kamionu - no a pak už šla na bok. Potvrzují to i smykové stopy na vozovce, která vedou z levého jízdního pruhu až do zmíněného svahu.....Ale opravdu z ní nic cestou nevytékalo - to jen někdo bryskně usoudil z toho, že viděl hořící látku podél dálnice v děšťové strouze. Tam se ovšem dostala až po nehodě.
0/0
3.9.2004 10:36

xx

Re:
Jak se tedy ta cisterna dostala do protisměru, když podle tebe byla předjížděna a vjela na svah ?
0/0
3.9.2004 10:43

Lanky

Re:
taky nesmíš věřit všemu, co tady píšou - to že se ta cisterna dostala do protisměru je jen blud vydaný ČTK. Ta cisterna jela směrem na Prahu......
0/0
3.9.2004 12:00

Lanky

to už je vrchol
Tak podle všeho byl věk řidiče v pořádku. Věkové omezení na 21 let prý platí jen pro mezinárodní přepravu...... Doma asi klidně můžeme vyletět do vzduchu, hlavně neudělat ostudu za hranicemi
0/0
3.9.2004 9:51

djdave2

des
zlocin je ze vubec nekdo muze tyhle svinstva tahat po silnici, co kdyby se vyklopil nekde v Brne ??
0/0
3.9.2004 9:35

postmortem

Re:
Bylo by po špicovém hrnku.
0/0
3.9.2004 16:19

Lanky

Re:
0/0
3.9.2004 17:04

karoten

Dálková doprava musí na vlak
Kdy už to ministrovi dojde, že podporovat kamionovou dopravu přes naše území levnou naftou a nízkejma poplatkama za tranzit je devastace životního prostředí.
Doufám že někdo nebude tvrdit že by se ty vznětlivý sračky cestou po železnici zkazily. Kdo si nechá vozit cisterny s chemikáliema, má mít povinně vlečku!
0/0
3.9.2004 9:32

poooo

Re: Vlak
Ke každé benzince v ČR vlečku.
0/0
3.9.2004 9:47

karoten

Re: už navíjím....
Jasně že se chytí, na takovej dobrej kousek těsta...
Nakonec proč ne? stejně je v zemi benzínek jak nasráno. Povolit výstavbu novejch jedině v dosahu kolejí!
0/0
3.9.2004 10:05

poooo

Re: Benzinky
To bychom se z těch železničních přejezdů zbláznili.A těch mrtvejch na nich .
0/0
3.9.2004 10:22

karoten

Re: Změna je stejně na obzoru
Možná za 10 let, až se stane "in" mít auto na palivový články i v evropě - amerika stojí na prahu - bude se muset změnit postupně i systém tankování. Pokud to bude vodík v kapalným nebo plynným stavu, nebude možný mít pumpu na návsi ani u hypermarketu, nejspíš ani u nádraží ne. Možná tak někde na okraji vojenskýho pásma
0/0
3.9.2004 10:31

poooo

Re: benzinky
to je úplně jedno na co ty auta budou jezdit.Stejně za volantem budou sedět zase nějací pitomci a bouchat to bude dál. Vodík nebo benzín, to je jedno.Viděl jsem v americkým filmu, že vybouchnul i žebřiňák
0/0
3.9.2004 10:41

karoten

Re: Výbuch po bouračce je povinnej
V americkým filmu nelze jinak. Třeba to byl žigul na propan-bhútán
0/0
3.9.2004 10:51

Jouda-

Re:
Měl to ve scénáři, tak prostě bouchnout musel :-D
0/0
3.9.2004 12:18

xmolly

zamyšlení
Včera bylo štestí , že se ta nehoda stala na tomto míst, být to o dva kilometry dřív tak schořela dědina jménem Studnice.Tam by to byl velký pruser, protože dálnice vede skoro středem vesnice.
No a být to o dv kilometry pozdeji tak to by byl ještě větší masakr, protože takováhle havárka u benzinky, to by byl ohnostroj na kilometry daleko viditelný.
Je mi záhadou, že to nechali řídit, tak mladýho kluka.Asi levná pracovní síla.
0/0
3.9.2004 9:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.