Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA koupily na zkoušku českou Věru

Spojené státy kupují český radiolokátor Věra. Po vyzkoušení systému zváží nákup většího počtu radiolokátorů. Česko mělo původně vyvézt Věry do Číny, to ale Američané "zatrhli". Prodej jednoho radiolokátoru potvrdil ve vysílání České televize ministr zahraničí Cyril Svoboda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Venda Benda

A k tomu radaru bych jim také na zkoušku zdarma přibalil i Standu Grosse.
No uznejte - šéfem CIA Goss - náměstkem upřímný Gross.
0/0
1.9.2004 9:16

osvetitel

<><><>
Si to malujete kluci svejkacky stou "verou" moc jednoduse protoze dokud CR neproda ten "patent" tak by vyvoz do jinych statu at uz v jakekoliv podobe byl nemozny!Otazkou zustava jestli ho CR take proda a za kolik ale budte kluci ujisteni ze VY z toho neuvidite ani halir tak jako tak coz plati i kdyby se to prodalo do te Ciny!!!Jedine co se muzete pokusit zjistit je kdo se na tom napakoval a napakuje ale moc vam to neradim to by mohlo byt huste!!!!
0/0
31.8.2004 3:20

Zwerg

Re:
To jsou ale slinty! Ty máš zase svůj den, nebo vlastně noc, ty somnambule.
0/0
1.9.2004 2:08

osvetitel

<><><>
0/0
31.8.2004 3:14

bitch1

Ceska vlada online na www.AmIBitch.com !
Oznamkujte ceskou vladu a dalsich 35.000 politiku na www.AmIBitch.com
 
0/0
31.8.2004 3:03

hasmen

Je mi to jasný
Vymění se cedulky a návod v ruštině a šup - budeme ji pak dovážet
0/0
30.8.2004 20:20

baronfonlempl

Re:
Přesně tak. A co se tedy změnilo od Sametové revoluce? Nyní velí USA, což je pro nás horší.
0/0
30.8.2004 21:58

petris

Re:
Podle tebe když nám velel Sovětský Svaz, tak to bylo lepší?? Kolik ti je chytráku? Patnáct?
0/0
31.8.2004 8:23

baronfonlempl

Re:
Bylo to hrůzné a moc špatné, to velení CCCP. Velení USA je v podstatě totéž, o miliótinku bodu však horší...
0/0
1.9.2004 21:02

ramese

to je
pekna taskaricehlavnezesenabali,zdokonalej trosku pozmeni image vzhled a pak to vesele budou prodavat dal!!vesele si budou mastit kapsu nebot jejich vyrobek bude levnejsi tak po nem hrabne pak i ta cina nebot Bush se nestiti niceho! nam to zatrhne a jim to z vesela proda a jeste vydela!  jak stale muze byt ceskny narod tak duverivy a nechat si sr....a/t z vesela na hlavu! od vsech! a nezapomen me si to rozmazat a jeste jim do zadku vlest!
0/0
30.8.2004 19:49

honzato

Re:
dříve byl u nás socialismus řízený Kremlem a teďka u nás vládne demokracie řízená Bilým domem. Proto to jde od deseti k pěti. Soudruzi ve vládě se starají o svá teplá křesla a na obyčejných lidech jim nezáleží.
0/0
30.8.2004 20:18

chose

Havel
At ziji Havlovi bratri, kteri timto zpusobem pripravovali a pripravuji Cesky stat o nenahraditelne zisky a posouvaji nas pomalinku a jiste k trvalemu EU a USA lokajstvi
0/0
30.8.2004 16:12

Denisssa

Skvele!
Skvely uspech!!!! Tak preji at se obchudky zdari dotahnout k uspesnemu konci
0/0
30.8.2004 13:53

Amanita pantherina

Re:
Běž si chystat školní tašku, už se ti to blíží, ve středu otvírají ve zvláštní škole.
0/0
30.8.2004 14:14

monstrum

Pravda
Američané ten radarový systém nepochopí. V návodu totiž není napsáno: "Kdyby to nefungovalo, kopni třikrát zleva, dvakrát zprava, jednou zevpředu, 6 krát zezadu a 20 krát shora". Tohle američan nesvede...
0/0
30.8.2004 13:20

Modráček

0/0
30.8.2004 13:36

richdek

Re: neni divu
pri tvem vzdelani !!  ( kdyz ctes takovy bulvar jak je zvedavec)
0/0
30.8.2004 16:17

vtech

Re:
Jeste taky muzes cist blisty a blesk. Jsou to stejny blitky jako zvedavec, tak by se ti to mohlo libit ;-)
0/0
30.8.2004 16:29

Modráček

Kšeft jako noha
Tak se nám zase jednou "vyplatila" doložka nejvyšších výhod. Kšeft v háji, Velký bratr náš výrobek okopíruje a bude ho vesele prodávat sám jako novinku, vynalezenou ve Spojených státech idiotských. Mám rád Američany. Nejraději studené.
0/0
30.8.2004 13:19

GJD

Re:
Ty to mas uplne vygumovany... Nechapu ze svoji blbost muzes takhle s klidem verejne hlasat do celyho sveta.
0/0
30.8.2004 15:59

Al Ladin

Proč ji koupily?
Že by pentagon dodal Věru do Microsoftu, aby na ní udělal nějaký ten upgrade? Třeba aby pak neuměla najít americká letadla, a tak se stala lépe prodejnou? Ovšem prodávat ji potom budou amíci pod jménem třeba Xantypa a český koumes zase jednou utře.
0/0
30.8.2004 13:06

cejkis

pro autory idnes
a) pasivní radar pouze přijímá, tedy aby něco zachytil, musí to něco vysílat
b) F117A, B2, umí útočit v pasivním režimu a tedy nic přitom nevyzařovat
c) z toho plyne, že pokud pilot B2 nebo F117 neudělá chybu, pasivn radar ho nezachytí
d) extra záležitostí je počasí, pasivní palubní systémy B2,F117 fungují na bázi infračerveného spektra a tedy při špatném počasí je pilot nucen v boji používat aktivní palubní systémy
e) největší hrozbu představují pasivní radary pro ostatní bojové letouny neboť jsou povětšinou vybaveny aktivními rušiči proti nepřátelských aktivním radarům.
Tedy závěrem: pokud bude někdo chtít útočit na území chráněné pasivním radarem spolupracujícím s řízenými střelami, musí tak činit pouze za dobrých povětrnostních podmínek s letouny s technologií stealth. Což je dosti problematické a proto ta obava ze strany USA.
Nejde o to, že pak už nejde útočit, jde o to, že je to težší.
Tedy problém jsou normální letouny a ne ty "černé" :). Ale uznávám, že pro novináře je atraktivnější psát o B2 a F117 a jiných :)
0/0
30.8.2004 12:14

Iridium

Re:
A ještě byxch si dovolil poznamenat, že je rovněž obtížnější proti pasivnímu radaru zakročit. Ten aktivní si najde můj radar a řízená střela, ten pasivní je trošku míň nápadný.
0/0
30.8.2004 12:16

Zwerg

Re:
Znovu tedy opakuji dotaz. Není mi v tom případě jasné  když tedy Věry nemají dobrou šanci zachytit stealth letadla, tak proč USA vyvíjela na nás takový nátlak (jak jinak nazvat Powelův osobní dopis našemu předsedovi vlády) aby byl už dojednaný prodej zaražen ? Mimochodem, Čína má přece navíc doložku nejvyšších výhod !
0/0
30.8.2004 12:25

Zwerg

Re:
Aha! Původně jsem nedočetl tvůj příspěvek do konce. Takže svůj dotaz stahuji.
0/0
30.8.2004 12:28

petrfilipi

Re:
K několika příspěvkům najednou : Vývoj a výroba pasivního radiolokátoru (od PRP1 přes Ramnu a asi nejpovedenější Tamaru až k Věře) je chráněn několika desítkami celosvětově platných patentů. Věra není několik součástek, zbastlených na koleně. Když v Hradci Králové použili na tranzistory, používané v Tamaře, špatný lak (takže pak praskaly nožička těchto tranzistorů), bylo nutné vyměnit asi 2000 (slovy dva tisíce) těchto tranzistorů. Samozřejmě se díky procesorům (v Tamaře jich bylo použito asi 11) zmenšila obvodová složitost, ale opravdu to není lehké okopírovat. Navíc jsou zajisté některé procesory chráněny proti čtení jejich vnitřní EPROM paměti. "Každý letoun musí při bojové činnosti z 80% času používat prvky pro komunikaci, jinak mu hrozí reálné nebezpečí kontaktu s nějakým tělesem, případně se zemí". To řekl pan Remek (otec našeho kosmonauta, jinak svého času generál letectva). Všem, kteří si chtějí něco o pasivní radiolokaci něco přečíst, doporučuji velmi vřele knihu Tajemství radiotechnického pátrače Tamara, kde je velmi čtivou formou podán výklad o rozvoji pasivní radiolokace nejenom u nás (i když zřejmě jedině u nás byl tento obor dotažen do finále). Vzdávám hold všem lidem, kteří se na tom projektu, nesměřujícímu rozhodně k "průspěchu", podíleli. Petr Filipi
0/0
30.8.2004 14:54

cejkis

Re:
ok, souhlas, ale za časů Remka neexistovala satelitní navigace ani FLIR ani nic jiného. Takže v dnešní době se pilot navigaci nemusí věnovat skoro vůbec neboť se stačí jen podívat do kokpitu a hned ví, kde se nachází.
Tato doba už opravdu pominula.
0/0
31.8.2004 10:34

cejkis

Re:
A co se týče informací o poloze ostatní strojů v oblasti. Od toho je datové spojení, které rovněž může pracovat v pasivním režimu a přijímat data od ostatní strojů jako je např. AWACS.
Remek je pravěk :)
0/0
31.8.2004 10:37

Oholmiho

hm
To je v pytli.. Amici nam zakazujou prodavat nase vyrobky sracoveee. CR samozrejme stahne vocas a podvoli se, klasika...
0/0
30.8.2004 12:06

cejkis

mlžení
Kdy už novináři přestanou mlžit a říkat, že to zachytí "neviditelné" letouny, když to není tak jednoduché, jak oni to píší ?
0/0
30.8.2004 12:01

Zwerg

Re:
OK, když tedy Věry nemají dobbrou šanci zachytit stealth letadla, tak proč USA vyvíjela na nás takový nátlak (jak jinak nazvat Powelův osobní dopis našemu předsedovi vlády) aby byl už dojednaný prodej zaražen ? Mimochodem, Čína má přece navíc doložku nejvyšších výhod !
0/0
30.8.2004 12:17

krop

prevence?
Amici stejnak koupili Věru jenom, aby ji nedoslat do rukou nějakej pomatenej potentát. Taky budou zjišťovat jak na to, aby byly ty jejich letadla neviditelný aji před tamarou. Co mi však vadí je, že moji Šárku nechce koupit ani špinavej němec.
0/0
30.8.2004 11:08

Amanita pantherina

Re:
Ty musíš být Standa
0/0
30.8.2004 11:11

Zwerg

Prodej radarů do Číny měl
přece být pouze první obchodní krok. Čínská vláda slíbíla (byla ochotna sepsat smlouvu), že po prodeji se uskuteční výraznější otevření čínského trhu pro České firmy. Že z tohoto všeho teď sešlo je snad jasné. A tyto následné ztráty jsou daleko významnější, než ztráty plynoucí ze zaražení prodeje nějakých 6ti Věr. Čína je totiž obrovský a expandující, v blízké budoucnosti největší světový trh. Docela by mě zajímalo, jak se k tomuto faktu staví naše vláda a zda tento bod nám US budou nějak kompenzovat.
0/0
30.8.2004 11:07

Iridium

Re:
If nám to budou Státy kompenzovat? To má být pokus o ftip? Veselé :)))
0/0
30.8.2004 11:26

Zwerg

Re:
No, ale právě uzavření čínského trhu, momentálně nejperspektivnějšího trhu světa, znamená pro nás ty největší ztráty. Česko má navíc značnou tradici s vývojem a výstavbou velkých investičních celků (viz například bývalý Chepos, dnes UNIS,....) Tento typ firem by v Číně našel neutuchající pole působnosti. Mám dojem, že už v přímé souvislosti a prodejem 6ti setů Věry se dojednával kontrakt na zbudování hydroelektrárny českými firmamy. Když se prodej na nátlak US neuskutečnil, tak padl i projekt oné elektrárny. Češi jednali na žádost USA a v jejich zájmu, české zájmy přitom byly výrazně poškozeny. Proto by bylo jen fér, tyto ztráty nějak kompenzovat....
0/0
30.8.2004 12:10

Iridium

Re:
To nebude problém, nějaká US firma elektrárnu ráda postaví místo nás :)
0/0
30.8.2004 12:14

Zwerg

Re:
Také si myslím, že toto je ten pravý důvod. Čínský trh je příliš atraktivní a  slibuje příliš velkou lukrativitu, než aby na něj USA nekontrolovaně pustily kohokoliv jiného než sebe. Ono totiž nejde jen o tu jednu elektrárnu. Výstavba jedné elektrárny sebou totiž přináší  kontakty , dobré jméno Česka (aspoň doufám ), znalost tamního prostředí, schopnost pohybovat se v tamním prostředí,.... jednoduše náskok před všemi ostatními firmamy. A to USA nechtějí připustit.
0/0
30.8.2004 12:22

jardaKV

Proc USA?
Cine ne a USA ano. Nejvetsimu povalecnemu agresorovi na zemekouli? Nechapu...
0/0
30.8.2004 10:28

Milkman_Dan

Re:
Aaaa, dalsi vykladac historie. Narozdil od tveho, ostatne jako meho, taty, USA se dokazali postavit hrozbe komunismu. A ted se nam z tepla dekomracie hezky hodnoti, ze....  Jsi socka
0/0
30.8.2004 10:40

Iridium

Re:
No, v osmašedesátém nám teda moc nepomohly. Jistě, nechtěly rozpoutat třetí světovou, to se dá pochopit. S příspěvkem, na nějž jste reagoval sice nesouhlasím, ale vaše argumentace "jsi socka" taky není z nejslavnějších. Snižujete svou vlastní úroveň.
0/0
30.8.2004 10:50

Jahor

USA se dokazali postavit hrozbe komunismu
- souhlasím a byl bych rád, kdyby prosadily zavedení Věry do výzbroje NATO. Že nejsme rovnocenní partneři je mi taky jasný ...
0/0
30.8.2004 10:50

Maldik

Re: Iluminaten
Kdyz to nechapes, precti si neco o Iluminatech.
0/0
30.8.2004 10:47

kestrik

politicke hledisko
"Doporucenim" amiku aby nedoslo k prodeji do Ciny jsme se podridili. Jen by mne zajimalo, proc stejna "doporuceni" pred "Listopadem" vadila tem samym lidem kterym ted nevadi. Protoze to byly "komunisticke manyry" - ted jsou to spojenecke. Bohuzel az budoucnost nam ukaze, jestli tahle pr.el do ktere lezeme, je konecne ta spravna..... - ze, ehm, pane Cyrile ?
0/0
30.8.2004 10:18

Amanita pantherina

Re:
Cyrda je osel kterej zaprodává republiku, on si o sobě myslí bůhví jaký není politik, ale je to obyčejnej anální osel.
0/0
30.8.2004 10:25

Milkman_Dan

Re:
No jeste ze ty jsi tak uzasny politicky komentator....
0/0
30.8.2004 10:46

Amanita pantherina

Re:
Rozhodně lepší než ty kakaomane.
0/0
30.8.2004 10:57

Milkman_Dan

Re:
Jestli si snad myslis, ze klicem k uspechu je co nejvyssi koncentrace vulgarismu v jedne vetem tak se hluboce mylis....
0/0
30.8.2004 11:03

Amanita pantherina

Re:
Tak to se nemýlím,se slušností v týhle době dojdeš akorát do pr.....
0/0
30.8.2004 11:06

Amanita pantherina

Re:
A to bys mohl věděť neboť  to umí tvoje etnikum velmi dobře.
0/0
30.8.2004 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.