Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V troskách letadla se našly stopy trhavin

Za pád alespoň jednoho z ruských letadel, která havarovala v úterý v noci, prý mohou teroristé. Ruská tajná služba FSB uvedla, že nedaleko Rostova, kde se zřítil stroj TU-154, se našly zbytky trhavin. Na internetu se k akci přihlásili radikální muslimové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

geenius

Pro US připosrance
Jazzová sekce navrhla  udělit B. Fischerovi politický azyl v ČR. Jinak se stane   dalším  další politickým vězněm za  ignoraci totalitního režimu v USA.  Režim v USA ho chce soudit za to, že ignoroval embargo USA vůči Jugoslávii a zahrál si tam šachy . Vidíte US riťopcháči, nejsem sám, je nás dost a novodobý mor - vymýtíme. Gauneři na této planetě nesmí mít místo. Lidé bděte Lidé dobré vůle všech zemí spojte se
0/0
27.8.2004 21:06

mtis

Re:
Lidé dobré vůle všech zemí a proletáři - PO SER TE  SE!
0/0
27.8.2004 21:59

_Ufon_

Re:
Na nej nesmis reagovat, on je chranenej druh, je ulpne k hovnu, ale zase je jedinej svyho druhu a proto ho nesmime zabit!
0/0
27.8.2004 22:04

pinkshadow

Kuba přerušila styky s Panamou
Kuba na neurčito přerušila diplomatické vztahy s Panamou. Havanská vláda tak zareagovala na propuštění čtyř proticastrovských aktivistů, kteří byli na jaře v Panamě zatčeni a odsouzeni za plánovaný atentát na kubánského prezidenta Fidela Castra před čtyřmi lety během iberoamerického summitu. Kubánci, mezi nimiž je známý aktivista Luis Posada Carilles, vinu vytrvale popírali. Jejich obhájci ujišťovali, že výbušniny objevené v místě jejich pobytu v Panamě nastražila kubánská tajná služba. V březnu byli ale odsouzeni k trestům od 4 do 8 let vězení. Nyní jim prezidentka Mireya Moscosová udělila milost v rámci amnestie.
   
 
0/0
27.8.2004 18:50

mtis

Re:
Milost atentátníkům?
Castro lidem, které posílal vraždit cizí státníky dával státní vyznamenání a trafiky a naši pokrokoví spoluobčané je za to do dneška velebí ...
0/0
27.8.2004 22:02

Sudík

**********
V říši zaslíbené vyšla nová kniha pohádek pro děti  " O králi Jiříkovi z buše". Nevídanou rychlostí však byla kniha přeložena do všech jazyků po celé zemi. Pohádky o Jiříkovi se však  prý nejvíce líbí dětem z nově zpřátelených teritorií. Nejvíce čtená je prý pohádka  Král Jiřík a princezna Ropajda. Stručný obsah pohádky:   Král Jiřík z buše se nešťastně zamiloval do princezny Ropajdy z tajemné země na konci světa. Děsně po ní toužil a i v noci se mu o ní zdálo (měl i poluce). Princezna Ropajda však byla v moci zlého sultána Sadáma, který ji trýznil v podzemních temných komnatách. Sultán  tajně udržoval nemanželské styky s cizoložnicí Alkajdou (nezákonnou manželkou A Ládina s kouzelnou lampou) a ta ho sváděla k tomu, aby byl ještě krutější. Zlý Sadám Ropajdu nabízel všude po světě, většinou úchylným vládcům  z Evropy, jen Jiříkovi z buše jí nenabídnul. Jiříka to hodně mrzelo, protože on, jako nejmocnější král světa a navíc etalon  Ctnosti  a Morálky by princeznu Ropajdu miloval z čisté lásky. On, který prosazuje sexuální zdrženlivost by ji miloval, jak se na muže sluší. Proto se rozhodl princeznu Ropajdu osvobodit ... , ... nakonec se měli všichni rádi až do smrti. Zlý sultán Sadám skončil v šatlavě. A Ládinovi dokonce Jiřík sebral i kouzelnou lampu.
0/0
27.8.2004 17:22

hovnival-

@@
Sudajeve aspon toho posranyho krare oprav.
0/0
27.8.2004 16:33

_Ufon_

Re:
Na slove nesejde, stejne to nedavy smysl!
0/0
27.8.2004 16:38

Sudík

Re:
Je to lepší?
0/0
27.8.2004 17:22

Sudík

**********
Oblíbená pohádka (geenius2(klub s vyšším IQ), 20.08.2004 0:17) ČTK údajně uvedla, že US riťopcháči si denně čtou nejméně 5x tuto oblíbenou pohádku a ještě před spaním na dobrou noc si ji čtou znovu. Je to pravda ? V říši zaslíbené vyšla nová kniha pohádek pro děti  " O králi Jiříkovi z buše". Nevídanou rychlostí však byla kniha přeložena do všech jazyků po celé zemi. Pohádky o Jiříkovi se však  prý nejvíce líbí dětem z nově zpřátelených teritorií. Nejvíce čtená je prý pohádka  Král Jiřík a princezna Ropajda. Stručný obsah pohádky:   Krár Jiřík z buše se nešťastně zamiloval do princezny Ropajdy z tajemné země na konci světa. Děsně po ní toužil a i v noci se mu o ní zdálo (měl i poluce). Princezna Ropajda však byla v moci zlého sultána Sadáma, který ji trýznil v podzemních temných komnatách. Sultán  tajně udržoval nemanželské styky s cizoložnicí Alkajdou (nezákonnou manželkou A Ládina s kouzelnou lampou) a ta ho sváděla k tomu, aby byl ještě krutější. Zlý Sadám Ropajdu nabízel všude po světě, většinou úchylným vládcům  z Evropy, jen Jiříkovi z buše jí nenabídnul. Jiříka to hodně mrzelo, protože on, jako nejmocnější král světa a navíc etalon  Ctnosti  a Morálky by princeznu Ropajdu miloval z čisté lásky. On, který prosazuje sexuální zdrženlivost by ji miloval, jak se na muže sluší. Proto se rozhodl princeznu Ropajdu osvobodit ... , ... nakonec se měli všichni rádi až do smrti. Zlý sultán Sadám skončil v šatlavě. A Ládinovi dokonce Jiřík sebral i kouzelnou lampu.   Jinak pohádku v Hulivudu brzy i zfilmují a dokonce vyjde jako PC hra. US-riťopcháči, to si smlsnete  
0/0
27.8.2004 16:30

Emet ben Ezaw

BANUH EZAW
Zavrhněte modly, kterým se klaníte. Odhod´te kacířské knihy, které obsahují falešná proroctví a smyšlené příběhy. Přestańte synové Ezawa uctívat mrtvého člověka, neklańte se obrazům a totemům. ***************** Ezawovci se očistí od nádoru na svém těle, odseknou ten jedovatý plod - Amáleka ze svých větví. ***************** Synové Ezawa si mohou vzít až 4 ženy, nejsou vázani rabínským rozhodnutím o monogamii. ***************** Je nutne, aby anuh Ezaw umeli zachazet se zbranemi, musi se umet branit i beze zbrani. anuh Ezaw tak mohou ochranit sve zeny a deti, zajistit pohodli a bezpecnost svych hostu a uhajit si svoji svobodu. ***************** Vse co pomuze porazit Syrii a Lebanon, vse co pomuze vytvorit novy Edom pro BANUH EZAW syny Ezawa je dobre. ******************* Základní povinnosti BANUH EZAW Synů Ezawa: 1. Víra v jednotnost oží a v pravdivost Tóry 2. Motlitba 3. oj za vytvoření nového Edomu na území Syrie a severního Lebanonu *************************** Nikdy nepodcenuj sveho protivnika! ************************ Hospodin je Jediný B-h a není B-ha kromě B-ha!Moše je největším Prorokem a Tóra kterou dostal od Hospodina je pravdivá, neměnná a věčná. Prorok Ezaw ben Jicchak ben Avraham je náš praotec a my jsme lid jeho BANUH EZAW. Naším posláním je vytvořit Nový Edom pro BANUH EZAW na území Syrie a Lebanonu. ************************** EmetbenEzav@seznam.cz ********************************* http:kluby.quick.czklub.asp?klID=12814&k=12
0/0
27.8.2004 16:29

hovnival-

@@
co na to sudajev?  ted musis byt zmaten. tvojji oblibeni muslimove zautocili na tve oblibene rusy....
0/0
27.8.2004 16:18

Sudík

Re:
No co, tak Rusko konečně zlikviduje čečnu.
0/0
27.8.2004 16:22

hovnival-

Re:
jsi pomateny
0/0
27.8.2004 16:26

Sudík

Re:
A ty nametený    
0/0
27.8.2004 16:28

hovnival-

Re:
zatim jeste ne..... 
0/0
27.8.2004 16:33

Sudík

Re:
Nekecej
0/0
27.8.2004 17:20

zpravodajec007

Jedna zajímavá diskuse
o Čečně je zde:
Výňatek:
... snaha o okupaci a o udržení Čečenska nevyplývá jenom z obavy, aby nenastal precedens rozpadu starý tradiční koloniální ruský říše, ale vychází ze skutečnosti, že Rusko ztratilo jakékoliv páky na ovládání kaspické ropy. Myslím tím především ropu v Ázerbajdžánu. Vždycky ropa v Ázerbajdžánu patřila Moskvě. Moskva jí ovládala, Moskva jí exportovala, Moskva z toho měla svoje prebendy. Dnes najednou Moskva stojí před situací, že 90 procent kaspické ropy patří právě oněm britským, tureckým, ázerbájdžánským a americkým konsorciím a na ruské ropné společnosti se dostalo jenom 10 procent. A proto se snaží to Rusko ovládat Čečensko zejména, poněvadž pokud by Rusko pustilo severní Kavkaz ztratí veškerý páky na Kavkaz jižní, především by ztratilo páky na Gruzii, která je dodnes okupovanou zemí, odkud Gruzínci jako svobodný národ a svobodný stát nejsou s to a schopni vystrnadit ruské vojenské základny. Čili jako všude na světě to tam páchne především ropou. ...
0/0
27.8.2004 14:39

Sudík

Re:
Hmm a ty máš páky v mozku, jde jen o to kdo za ně tahá
0/0
27.8.2004 15:42

zpravodajec007

Re:
Na takovou záplavu argumentů skutečně nemám protizbraň.
0/0
27.8.2004 15:57

White_bear

Re:
No dobře, já zkusím jeden argument. Ty píšeš (podle zdrojů ČRo), že devadesát procent ropy z Kaspiku už Rusům tak jako tak nepatří. Rusko samo o sobě má celou řadu dalších ropných zdrojů, "kaspická" ropa tvořila a tvoří v téhle chvíli jen asi 3%. Co se týče vlivu v té oblasti, mají to Rusové posichrované docela dobře - nikudy jinudy než přes Rusko totiž vytěženou ropu nelze transportovat a v dohledné době se to ani nezmění. Už jsem to tu jednou psal - jestli si myslíte, že Rusko potřebuje ovládat pár stovek kilometrů čtverečních hor a planin kvůli tomu, aby si rozšířilo svou zřejmě malou zemi, tak si to myslete dál. Pokud jste toho názoru, že pokud by Rusko neovládlo Čečensko, nedostane se ke kaspické ropě (což je z Čečny ještě notný kus), asi vám to taky nikdo nevymluví. Ale proboha si přestaňte myslet, že Čečenci jsou hodný národ, který každého přivítá chlebem a solí a splní mu první poslední. Mají náturu našich cikánů - podle nich mají právo úplně na všechno, nejlíp zadarmo, a když jim to nechceš dát, jsou oprávněni vzít si všechno násilím. Ropa neropa, tady jde prostě o to, že dokud budou mít Čečenci šanci, budou mít tendence se Rusům mstít za skutečné i domnělé křivdy. A to bez ohledu na míru provinění a její relevantnost.
0/0
27.8.2004 17:58

zpravodajec007

Re:
Ať jsem se snažil jak jsem se snažil, ten avizovaný argument jsem v tvém příspěvku neodhalil. Pokud ovšem za "argumenty" nemám považovat hlášky typu "myslete si to dál" nebo "nikdo vám to nevymluví" nebo to o těch Čečencích=cikánech.
Nicméně v tom transportu ropy je skutečně zakopán další pes a důvod ruské přítomosti v Čečně. Přes Čečnu vede ropovod, který není moc kudy jinudy vést. Před časem se to tady jeden ruský myslitel pokoušel popírat, ovšem po pár dnech na to zřejmě kvůli nedostatku kapacity RAM zapomněl a v zápalu protičečenského rozhořčení na nás vybalil, jak prý ti zlí Čečenci ten (neexistující) ropovod neustále navrtávají a kradou hodným Rusáčkům ropu.
 
Ale abych se vrátil k tomu tvému hodnocení Čečenců, které se zřejmě moc neliší od Putinova, jaké bude nejlepší řešení problému? Typicky ruské? Spíš, než jim dát samostatnost, je raději všechny vyhladit?
0/0
27.8.2004 22:41

ulukomorja

Re:
Nejlepsi reseni vyhladit vsechno, co zacina na Ce.
0/0
28.8.2004 5:27

monstrum

Objev
Já teda nevím proč do toho letadla nastupovali cestující, když demoliční četa jasně vyhlásila v deníku XY, že letadlo je plné výbušnin a že se bude demolovat.
Uvedl to nejmenovaný deník XY a převzala to NOVA jako reportáž o zvířátkách, takže to bude pravda.
 
0/0
27.8.2004 14:19

antoninovic

No právě a v tom je ten..
..problem. Mexičani v Texasu nikdy samostatný stát neměli, kdežto v Zakavkazku jich byla spousta.Tvoji učebnici dějepisu napsali soudruzi v NDR a někde je v ní chyba.Zkus na to přijít sám.Nebo nejsi tak veký kluk jak vysoko vyskakuješ?
0/0
27.8.2004 14:13

lakub

xavere
a) " vypatlana ovce kuchce" - zalezi na uhlu pohledu, americky ovce taky kuchaj, duvod je pritom stejny. nekdo jim nakukal, ze v pousti u Bagdadu brani celosvetovou demokracii a americkou svobodu.
b) " Za toliko respektu, ktery muslimum zapadni civilizace venovala, se tyto fanaticke spolecnosti odvdecuji terorismem."- podle me nevite nic o historii. je-li podle vas tisicileta snaha si nekoho podmanit respektem, pak snad.  kdybych nevedel, ze to myslite vazne, tvrdil bych, ze to je vrchol ironie.
c)  " princip kolektivni viny je na miste" - tak ten neni na miste nikdy, omlouvam se. Doopravdy jen zlomek muslimu je radikalnich, drtive, ale vazne drtive vetsine z nich je to jedno a s temi se da vzdy vyjit nebo  se na ne spolehnout. 
   no, bylo by to jeste na d, e, f, i g. mam ale dnes i jinou praci, nez se vas o necem snazit presvedcit. To navic, nemylim-li se, nema zadnou cenu. Uz predem ze me udelate komunistu, muslimomila nebo v lepsim pripade primitiva.
Jen opět opakuji, z podobnych nazoru sse mi chce blejt.  
0/0
27.8.2004 14:04

antoninovic

Souhlas,ale..
musíbýt splněno sočasně těchto pár podmínek,aby se nebáli zautočít:
a - musíš spát
b - musíš být otočen obličejem ke zdi
c- musí být noc
d- musí jich být nejméně 5
e - žádný se během útoku nesmí posrat, neboť v tom okamžiku se poserou všichni a útok se odkládá
0/0
27.8.2004 13:47

lakub

ach jo
citim potrebu napsat, ze kdyz ctu podobne primitivni vylevy ( Xaver01), citim se daleko nebezpecneji nez napr. behem letu s " Marokanci nebo  vypatlanymi ovcemi". Z toho textu jsem pochopil, ze Xaver bud nemel nikdy moznost mluvit dele nez deset minut s  muslimem nebo se ji zamerne vyhybal.   
0/0
27.8.2004 13:24

pinkshadow

Re:
...muslimové jsou přátelští a zároveň zákeřní ...nepostaví se nepříteli otevřeně, ale zaútočí ze zálohy...
   
 
0/0
27.8.2004 13:28

antoninovic

Re: Souhlas,ale ...
0/0
27.8.2004 13:43

Xaver01

Re:
Tak vyvracejte argumenty, není pravda, že: a), b), c)... Jinak se obávám, že toto je vylitý výlev, nikoli moje racionální úvaha.
0/0
27.8.2004 13:29

pinkshadow

Re:
...on nemá protiargumenty ...měl by zkrátit dobu, kterou tráví sledováním televize a videokazet...
   
 
0/0
27.8.2004 13:40

pinkshadow

Sadr bojem ničeho nedosáhl
Sadr 13. srpna vyzval iráckou prozatímní vládu, aby odstoupila. Zdůraznil, že jinak zůstane se svými ozbrojenci v Nadžafu a že bude v případě nedosažení dohody o mírovém řešení krize dále bojovat.
Prostřednictvím svého mluvčího Sadr vzkázal, že je připraven souhlasit s tím, aby modré přilby Spojených národů nahradily v zemi mnohonárodnostní síly vedené Američany. Tyto síly však hodlají zůstat v zemi nejméně do všeobecných parlamentních voleb, které jsou v Iráku plánovány na leden 2005.
 
   
 
0/0
27.8.2004 13:23

plejtvak_obrovsky

....
V troskách letadla se našly i stopy lidí..
0/0
27.8.2004 13:18

antoninovic

Ad Ruská expanze na jih!
Pánové nemylte se. Rusové serou na drogy a naftu někde na jihu. Rusové jsou flustrováni již od doby cara Petra II, tím, že nemají řádný přístup k nezamrzajícímu moři.proto se celá staletí snaží dostat dolů na jih.Proto to zkoušli přes Bulhary na Turecko,proto v 50 létech min.století zkoušeli vyvolat komunistické povstání v Íránu, proto lezli do Afganistánu a doufali, že vlezou i do Pákistanu.Proto celá desetiletí podporovali vládce  v Iráku.Proto i dnes chtějí být jihu co nejblíž. To jediné Rusko zajímá! Rusko se anganžuje seč může jenže jsou vychcanější než amíci - jedni potichu a druzí s bubnem.To je jediný rozdíl - jo a pak ještě v barvě hvězdy.
A pokud se týká radikálních muslimů, ti tam žili odjakživa jenže " ruský bratr " byl ještě radikálnější!!
0/0
27.8.2004 12:33

Kanadan

ReAntoninovic
Co to tady meles? Ty nevis,ze se Rusko dobrovolne vzdalo vsech republik? O jake expansi mluvis? Amerika ma vojenske zakladny vsude ve svete.Sve vojaky maji nejmene ve sta zemich.To ti asi nevadi.
0/0
27.8.2004 13:24

antoninovic

Re: Milý Kanaďane..
..dovol abych Ti připomenul, že v Pobaltí muselo vypuknout povstání proti Rusům, aby se dobrovolně vzdali v 90. létech všech tří pobaltských republik, které si na základě dohody s Hitlerem počátkem druhé světové války připojili,samozřejmě na žádost místních komunistů.Napřed si blbečku Kanaďane pořádně přečti dějiny a pak zkus napsat něco jiného než tě na VUMLu naučili.A navíc to blbě interpretuješ.Zřejmě jako skalní komunista jsi přehlédl, že sovětští poradci a jejich nohsledská kubánská armáda drželi část Afriky,zkoušeli to v Jižní Americe, po celé jižjí Asii a o táboru Varššavské smlouvy nemluvě - včetně raket SS-22 na našem území. Jdi do prdele KOMUNISTO!!
0/0
27.8.2004 13:41

Kanadan

Re: antoninovic
Mas to pekne popletene.V Pobalti,zadne povstani nebylo,jedine v Rize byl incident.Nikdo nepredpokladal,ze se Ruska vzda Pobalti,jelikoz to bylo pro SSSR  strategicky dulezite uzemi a stejne odesli. Nyni toho asi lituji,protoze se tam cpe Nato s Americany.Nadavky sich nech,nehodi se to sem.
0/0
27.8.2004 13:52

antoninovic

Re: Blbečkovi..
0/0
27.8.2004 13:54

antoninovic

Re: Blbečkovi se nikdy..
0/0
27.8.2004 13:54

antoninovic

Re: Blbečkovi se..
..nedá nikdy nic vysvětlit. Pobaltí údajně vždy patřilo Rusku,Fidel je mírotvorce a na Kubě nebyly rakety,Che Guevara hrál v Kolumbii kuličky a píchal paničky,Čína s podporou Ruska nikdy nenapadla Jižní Koreu, V Angole se prali černí mravenci,v Etiopii vládli Eskymáci a Somálsko se utrhlo samo atd. atd. prostě ten VUML to je škola víry a omezenosti.
0/0
27.8.2004 14:03

Baxter

Re:
nestrapňuj se tady...
0/0
27.8.2004 14:09

antoninovic

Re: Baxtere..
tvoje znalost dějin začíná v okamžiku kdy jsi vstoupil na VUML a navíc si nic nepamatuješ!! nauč se alespoň pořádně číst a nezačínej dějiny Ruska v 90 létech minulého století.Rusko SKUTEČNĚ existuje víc jak tisíc let.Jenže vás učili že to byl 7.listopad 1917 . VZPOMÍNÁŠ si konečně!!
0/0
27.8.2004 14:19

EAMON

Re:
Ty jsi nemocný a tvá nemoc se jmenuje kreténismus v pokročilém stadiu.
0/0
27.8.2004 13:56

Kanadan

Re: eamon
dekuji za diagnozu,pane doktore.Na komentar jsi se nezmohl?
0/0
27.8.2004 14:04

zpravodajec007

Re:
Milý Kanaďane, opravdu by sis měl doplnit dějepisné znalosti nad rámec VUMLu. 
Samozřejmě, že v celém Pobaltí byly projevy nezávislosti, a byly tak silné, že ruské vrchní velení se rozhodlo potlačit je silou, včetně bombardování demonstrujících. Štěstím pro ně bylo, že velitelem posádky na estonské vojenské základně v Tartu byl "jakýsi generál" jménem Džochar Dudajev, který odmítl tento rozkaz uposlechnout.
Zejména Litevci a Estonci nezapomněli, a byli také jediní, kdo se později odvážil podpořit právo Čečenců na sebeurčení.
0/0
27.8.2004 15:03

Kanadan

Re: Zpravodajec007
Mily krajane. S memy dejepisnymi znalostmi je vse v poradku.Je mi znamo,ze v Pobalti byly projevy nezavsilosti silne a take vim proc.V zivote jsem se setkal s mnohymi lidmi,pochazejicich z techto zemi a nikdo mi nemusi vysvetlovat jejich nenavist k SSSR.Konstatuji pouze fakta.Soveti by se Pobalti nevzdali,kdyby tusili,ze se Pobalti stane zakladnou Nato.Pred rozpadem SSSR byli Zapadem ujisteni,ze se tak nestane.Mimochodem,tvoje uvahy na tvem sajtu ctu se zajmem.
0/0
27.8.2004 16:57

Kanadan

Re: zpravodajec007
Oprava.Spletl jsem si te se Zvedavcem.Podobny nick.
0/0
27.8.2004 17:05

Baxter

Re:
V první řadě si přečti dějiny ty! To co tu předvádíš jsou jen frustrované výlevy. Pokud by SSSR v roce 90 chtělo povstání v pobaltí potlačit, udělalo by to velice jednoduše. Nějaké pseudoteorie o přístupu Ruska k moři jsou naprosto mimo mísu. Rusko má dnes dostatek vnitřních problémů na to, aby provádělo nějakou expanzivní politiku. Jejich postup v Čečensku je vzhledem k tomu co se tam děje naprosto pochopitelný. Co myslíš že by dělali američani, kdyby jim mexičani v texasu začali vyhlašovat vlastní texaskou republiku a vraždili by US vojáky a civilisty???
0/0
27.8.2004 14:05

antoninovic

Re: No právě a v tom je..
0/0
27.8.2004 14:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.