Diskuze

Máme vás v trvalé neoblibě

Při sledování dění kolem hlasování parlamentu (naposledy o důvěře vládě)a podivného stranického handlování (přestupy poslanců do klubu jiné strany, než za jakou byli zvoleni, tzv. párování nebo dokonce uplácení!?) nutně nabývám dojmu, že Poslanecká sněmovna (nemluvě o Senátu) je stejně zbytečnou institucí (rozuměj divadlem, komedií, šaškárnou), jakou byly FS a národní rady za minulého režimu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

krawinec

26. 8. 2004 21:19
Samý fráze
... nic jinýho !!! Každej národ má takovou vládu jakou si zaslouží (respektive zvolí)... a ty milióny poctivých pracujících, topících se ve vlastním  potu - slza by člověku ukápla :o))
0 0
možnosti

petrmate

27. 8. 2004 8:38
Re:
Seš jen ovce, ale narozdíl od autora článku si to ani neuvědomuješ.
0 0
možnosti

ODSakEda

26. 8. 2004 20:43
"zprávy"...
Myslel jsem, že jsem v sekci ZPRAVY!? A ejhle! Jakýsy komentář! Nebo dokonce fnukání redaktora a vydává to za názor všech! (Máme....)...  A vás? Jako Všeci zde všechny v parlamentu??? Mluvte (tedy pište) laskyvě jen za sebe! Já za sebe mám v neoblibě NEKTERé (!) poslance a NEKTERE redaktory! Bla bla bla...
0 0
možnosti

karoten

26. 8. 2004 18:29
Iluzorní
Takže trucujeme, nebudeme volit a starat se o ten stát....daně mu ale odevzdáme - jako výpalný aby nám dal pokoj. CO JE TOHLE ZA NÁZOR?
Máme snad v ruce jinou nekrvavou metodu jak pozměnit výkon správy země? Lidé se sdružují do skupin, zcela přirozeně vyhledávají společné zájmy a základny pro činnost kterou chtějí provozovat. Děláme to všichni, někdo jenom tlacháním pod větrákem do zavíračky, někdo účastí na mistrovství světa ve flusu na osmičku. Poslancům tohle přirozený chování upíráme? Jakým právem se domníváme že poslanec se má bít za zájem svého volebního obvodu ačkoli se jedná o společnost s různoběžnými zájmy?
Poslance platí státní rozpočet. To je zásadní věc, dělám pro toho kdo mě platí - práce jako poslání patří do krásný literatury a ne do Sněmovní. Proč na olympijádě bojujou sportovci každej za sebe? Mají motivaci, osobní motiv zvítězit a ukázat....všem, jak jsem dobrej, že nikdo lepší není. Nenabízí se než prostor a nářadí - a pozornost světa.
Poslanec má taky motivaci. Přesně tu z článku, zůstat co možná nejdéle a co možná neviděn. Jde o spoustu peněz kterou by jinak nezískal. Jsou i vyjímky, lidé bohatí, zajištění, kteří berou mandát jako možnost prorazit se svým vlastním názorem. Tak je sakra hledejme, ptejme se a řekněme jim že si jich vážíme - opravdu existují slušní boháči. Slušný člověk se nenechá přemlouvat dlouho, peníze jsou vliv, vliv je povinnost jej využít k fixaci toho co považujeme za správné.
Grázl jde do politiky sám - přirozeně, tlačí se a přesvědčuje ještě větší grázly že jim bude ku prospěchu. Slušnost se sama nikdy neprosadí, právě pro tu slušnost. Když si obrazně řečeno nezaplatíme vlastního poslance, nebudeme ho nikdy mít. Kandidovat jako nezávislý je hrdinství, v naší zemi je totiž taková závist a zášť, že ponechává u žlabu jen zavedené výpalnické firmy. Nová strana nedostává šanci.
Kdo nevolí, volí status quo.
0 0
možnosti

ODSakEda

26. 8. 2004 20:49
Re:
Naprostý souhlas! Ještě dodávám jednu možnost: sám být aktivní! Např. já hlásám: nekritizujte jen ODS (často na netu a z anonimity...) a budte Vy ta ODS, at je lepší (relativí to přívlastek...) A většinou do úspěchu ve volbách a ještě jen výrazného, to budete ale dělat zadara-tedy ve vlastní režii!!!).
0 0
možnosti

AP206

26. 8. 2004 15:15
nepoznavam...
To snad neni ani idnes!!! Konecne neco co ma hlavu a patu.
0 0
možnosti

_Ufon_

26. 8. 2004 16:01
Re:
Vyjimka potvrzuje pravidlo, to neznas?
0 0
možnosti

Lenka147

26. 8. 2004 14:36
Dobrý článek
Takový názor má velká spousta lidí, jen by to nedovedla tak formulovat. Zcela souhlasím.
0 0
možnosti

Depek

26. 8. 2004 12:34
Já bychs autorem trochu polemizoval,
, v otázce utrácení (popřípadě rozdávání) cizích peněz. Můj názor na toto téma je ještě horší, protože čí jsou vlastně ty státní na daních vybrané peníze? Ty peníze nejsou cizí. Politici je považují za svoje. Hospodaří s nimi jak jinak než mizerně a především do vlastních kapes. Na tom se už shodneme. Dobrý článek.
0 0
možnosti

_Ufon_

26. 8. 2004 12:24
Pravdu dis
Demokracie je hrube nedokonaly system, ktery zneuziva lidskou nadprodukci.
0 0
možnosti

pinguinone

26. 8. 2004 12:19
clanku ..
 .
0 0
možnosti

Korcagin

26. 8. 2004 12:16
Politici
Koukám na olympiádu a občas zkouknu ostatní TV programy . Jakmile vidím nějakého politika, udělá se mi na blití. Ale volit musíme, jinak by to vyhráli bolševici. Bohužel ale ať je to Petr nebo Pavel, všichni to jsou stejní z m r d i.
0 0
možnosti

bosnia

26. 8. 2004 11:21
Komentář?
Milane, Milane!
Ad 1.: Tys někdy viděl - a to nemyslím jen v naší krásné malé zemičce -, že by poslanci (čti zvolení zástupci za tu kterou stranu) šli na jinou stranu, než jejich vláda?! Děláš si srandu? Zastupitelská demokracie je o tom, že je ZASTUPITELSKÁ, že lidé volí strany a PROGRAMY těch stran a STRANY by MĚLY ty programy, díky kterým získaly hlasy, PLNIT. O tom to je, nikoli o nějaké anarchii, kdy každý poslanec bude hlásat své.
Ad 2.: Pokud ti vadí tohle: "Neboť alfou a omegou veškerého snažení (..) není co nejlépe spravovat zemi, ale pouze hájit své osobní zájmy, (...) se udržet na výsluní moci se všemi výhodami z toho plynoucími." Pak bys měl také přinést nějaké argumenty, vyjmenovat, co všechno se ti nelíbí (to je už jako prohlášení VLADY = TAJEMNÉ). A jestli je to skutečně tak strašné, tak proč neburcuješ po založení nové politické strany a sám nejdeš příklade?! Psát takovéhle krásné (kritické) komentáře (a ještě za peníze?), umí snad každý!  
 
Celé mi to prostě příjde jako výlevka někoho, kdo včera náhodou sledoval parlamentní taškaření (o jednání nemůže být řeč). Nuda, nuda, nuda. Bez argumentů, jen takové podbízivé, líbivé, vždy se hodící.
 
P.S. Omlouvám se, pokud je to názor nějakého čtenáře. Pokud je to myšleno jako skutečný komentář, tak by se ten člověk měl vrátit tam, od kud přišel. Asi na žurnalistiku... (ta její úroveň tomu odpovídá).
0 0
možnosti

inzinierbula

26. 8. 2004 12:20
Re: Komentář?
Chlapče, chlapče! (abych použil Tvého familiérního přístupu, jména Tvého neznaje).
Máš pravdu, je to názor čtenáře (na ten má snad každý právo) vyjádřený zcela svobodně a zadarmo. Na žurnalistice jsem nikdy nebyl (Ty asi ano, když si troufáš hodnotit její úroveň). A na to, abych mohl očekávat od volených zástupců a státních úředníků (v civilizovaných demokraciích považovaných za "civil servants"), že budou za státní peníze řádně vykonávat svoji práci a nedělat z lidí hlupáky, snad ještě nemusím hned zakládat vlastní stranu. Mimochodem, myslím, že právě tento stranický systém poměrného zastoupení, kde anonymní strana může naslibovat hory doly a pak si čtyři roky stejně dělá co chce, aniž by mohla být kdykoliv brána k odpovědnosti, je příčinou všeho zla. A neříkej mi, že jí to pak voliči v příštích vobách stejně spočítají. Za 4 roky se dá napáchat hodně škody. A já navíc už na pohádky dávno nevěřím.
0 0
možnosti