Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový prezident Rakouska: Chceme další gesta

Rakousko očekává od české vlády ještě konkrétnější prohlášení a gesta k poválečné minulosti. Nový rakouský prezident Heinz Fischer při středeční návštěvě Prahy například podpořil požadavek sudetských Němců, aby Česko zrušilo amnestijní zákon z roku 1946.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krabi

nabídka
k vykonání gesta se dobrovolně nabízím, mám dobrou pravou nohu a boty s okovanou špičkou si zakoupím za své .. . .
0/0
27.8.2004 22:35

Babul

Znám...
Znám jedno speciální gesto: prsty se sevřou v pěst a mezi ukazováček a prostředníček se prostrčí palec. Lze doplnit i slovy FIGU BOROVÚ!!!
0/0
27.8.2004 21:13

trdlacek

Co by bylo kdyby
Zkusme si představit, co by bylo, kdyby ti Němci odsunuti nebyli. Podívejme se na bývalou Jugoslávii, Izrael nebo Severní Irsko, ale i vášně a problémy před rozdělením Československa. V roce 1938 se Češi a Němci rozešli takovým způsobem, že v jednom státě by to po válce už mírově těžko šlo. Pravděpodobně i tohle si uvědomovaly vítězné mocnosti, když odsun schválily. Možná by během komunismu nenávist Čechů a Němců přece jen ustoupila (díky policejnímu státu a důslednému zavírání všech agitátorů, omezováním svobody slova, minimálnímu přístupu ke zbraním atd.), ale nejpozději krátce po listopadu 89 by tu vypukla válka. V letech 38-45 šlo o to, kdo z koho, a buďme rádi, že jsme to vyhráli my. Němci za porážku zaplatili odsunem, my bychom zaplatili životy a nějaké omluvy bychom dnes vůbec neřešili. Určitě neschvaluju ubožáky, kteří byli celou válku za pecí a pak si dokazovali hrdinství na bezbranných civilistech, a myslím, že neměli dostat generální pardon. Ale pořád platí, bylo po válce. A pokud jde o tzv. kolektivní vinu uplatněnou na Němcích, celá druhá sv. válka nebyla o ničem jiném a s tímto pojetím přišli právě Němci. Naštěstí prohráli a neznám žádný jiný případ, aby se vítěz poraženému, který navíc válku vyvolal, omlouval a odškodňoval ho. Shrnuto, odsun byl optimální řešení, radikální bolestivá operace, která však předešla ještě horším dlouhodobým komlikacím.
0/0
27.8.2004 16:57

Montaigne

A opět další
Já bych o jednom gestu pro rakouského prezidenta věděl: Pohnat všechny sudeťáky v Estrrajchu, kteří zbyli naživu před české soudy pro trestný čin vlastizrady ...    
0/0
27.8.2004 14:58

matesakoid

GESTA?
Novy prezident Rakouska by mel predevsim provest DENACIFIKACI sve mrnave nablble zemicky a teprve potom zadat nejake gesto smireni s jednou z viteznych zemi. Nemecko je 100x politicky prijatelnejsi, protoze se alespon snazilo se postavit kriticky ke sve minulosti, kdezto nackove z Austrajchu se svyma metalama s haknkrajcem a ukazovanim jak vysoko skace jejich zavsivenej hund bavi pomalu jeste dneska.
 Co takhle jako gesto postavit u Znojma jadernou elektrarnu podle vzoru z Cernobylu?  
0/0
27.8.2004 10:53

80E-seven

Re:
cesko - vitezna zem ?
nejak si nevzpominam. oni cesi s hitlerem bojovali? ceska armada otevrela nejakou frontu? spis se mi zda ze jsme sklapli h*ubu a drzeli krok a byli vicemene hodni a snazili se byt nenapadni...
on spis vychazi z toho, ze jsme byli pekni fasisti a spolupracovali, a nase povalecna vlada se pak upnula na ubohe sudetaky, takze ti pravem chteji od nas omluvu za krivdy spachane po valce. krivdy spachane nacisty za valky patrne prehlizi.
0/0
27.8.2004 17:52

Jirka_z_Ostravy

Češi jsou chudáčci
Jak to tak tady čtu, tak vidím, že český národ (jako masa) patří opravdu na východ. S těmito názory jsme opravdu chudáčci 
0/0
27.8.2004 9:04

matesakoid

Re:
A co ty, polsko-slovensko-buhvijaky Chachare? Citis se byt zapadnejsi nez karlovaraci?
0/0
27.8.2004 10:56

Michalll

Jako činže, mezi slušnými lidmi
se i staré dluhy platí....
michal,libčeves, t.603771186
0/0
26.8.2004 21:46

80E-seven

chteji gesta?
o par vhodnych bych vedel...
0/0
26.8.2004 17:54

Maarky_B

Otec manželky H.Fischera byl v uvězněn za války v Dachau!
Ze zdejších příspěvků vidím, že většina z vás absolutně nemá přehled a je bohužel - jako většina české veřejnosti - zmanipulována nacionalisticko-rasistickým zpravodajstvím českých médií. Heinz Fischer a "nácek"? Otec manželky prezidenta  (Otto Binder) byl známý sociální demokrat bojující proti nacistickému režimu a byl za to nacisty poslán do koncentračního tábora v Dachau. Heinz Fischer je spíše levicovějším reprezentantem sociální demokracie a jeho otec, stejně jako jeho dědeček, ovládali dobře češtinu. Rakousko a jeho obyvatelstvo si je vědomo historické odpovědnosti za nacistické zločiny a svým způsobem za to platí dodnes - viz netto platič v EU! Nechápu, proč když jde o zločiny proti lidskosti se v ČR používá dvojího měřítka - beztrestné vraždění, znásilňování a okrádání a etnická likvidace lidí je zločin, ať se to týká čecha nebo Rakušana! Většina z vás za svůj zkreslený pohled nemůže, pokud jste odkázáni jen na oficiální zkreslený pohled českých médii, ale je to hanba!
0/0
26.8.2004 16:37

_Sandstorm_

Re:
Mám pro tebe úkol, blbe: Zkus se zamyslet nad tím, co je to rasismus a jak může médium o sporu mezi Čechy a Rakušany (popř. Němci) informovat "rasisticky".
 
Omlouvám se za svou příkrost, ale nadužívání slova "rasismus" a ovbiňování z rasismu i v otázkách, zda je lepší hnědé nebo černé uhlí, mi leze čím dál víc krkem.
0/0
26.8.2004 17:17

Maarky_B

Re: ..
To že mě nazýváš blbem je asi známkou toho, že ti dochází argumenty.
Doporučoval bych ti projít si sdělovací prostředky v civilizovanějších zemích - a pak to srovnat se zdejší mediální kulturou, pak zjistíš co mám na mysli. Spousta čechů žijících dlouhodobě v německy mluvících zemích ti to taky vysvětlí.
0/0
26.8.2004 21:54

zlý fořt Emil

Re:
Tak ona ta germanizace skutečně funguje?
0/0
27.8.2004 10:30

matesakoid

Re:
Jojo, jak jedne ceske zdravotni sestre pri nocni sluzbe poseptala do ouska podelana rakouska starena na LDN v univerzitni nemocnici ve Vidni:
"Vzdycky jsem touzila po tom, aby mi prdel utirala Ceska a ted se mi to konecne splnilo"
Takze asi takovy pristup ma prumerne obyvatelstvo Rakouska k Cechum.  
0/0
27.8.2004 11:01

zlý fořt Emil

Re:
Jenže to se babka asi zapomněla předem zeptat, čím české sestry utírají zadek nevychovaným rakouským důchodcům ... :-)
0/0
27.8.2004 11:06

pinguinone

Re:
.. o pravdivosti Tveho prispevku , bych s uspoechem pochyboval..
0/0
27.8.2004 11:07

matesakoid

Re:
Nepochybuj, je to tak. Ne za by byli vsichni rakusaci takovi, ale znacna cast je. Jak oni nemaji moc radi nas, tak my nemilujeme je, nicmene je dobre, ze uz pres hranice nelitaj kulky a dokonce ani moc nadavek a diskuze ke veskrze konstruktivni (konstruktivni ve smyslu tom, ze rakousti konstrukteri buduji z latek a platna podivne hromadky a pisou na ne Atomnein a Stoptemelin) a jeste jsme nedosli k tomu, abychom jim na oplatku blokli hranice jako oni nam.
0/0
27.8.2004 11:22

zlej

Re:
Tak ti nevím čéče. Projížděl jsem několik dní Rakousko na těžko na kole přes Alpy a můžu ti říct že jsem na svých cestách neviděl nikdy slušnější a příjemnější lidi než jsou rakušáci. Je to asi rozdíl poznávat lidi z auta kterým danou zemí profrčíš a stavíš se tak max. u pumpy , příp. z našich ne moc kvalitních médií anebo z přímého osobního kontaktu.
0/0
27.8.2004 17:20

fr-mottl

benes byl dopovan,
odsun je neplatny...
0/0
26.8.2004 14:19

Ondřej Bouda

Právní stát :)
"Česká vláda se zatím ke zrušení amnestijního zákona nemá, a to i přesto, že výhrady k němu měl i Evropský parlament. "Z dnešního pohledu je v rozporu s představou o právním státu..." - tady asi někdo přehlédl, že v rozporu s představou o právním státu je téměř celá česká vláda, justice, policie... :)
0/0
26.8.2004 13:46

Maldik

Nemate pravdu.
Nazory jako,  ze za vsechno si muzou Sudecti Nemci sami, nebo Rakusaci atp. nejsou vhodne. Hitler byl Rakusan, ale maminku mel z Cech. To nikomu z Cech nevadi. Byl to netvor, ktery zmanipuloval masu lidi a tehdejsi politiky a samozrejme i prumyslniky. Neda se ale hazet vsechny Nemce, nebo Rakusany do jednoho pytle. Neexistuje nejaka kolektivni vina. Zrovna tak nikdo nehlasa z druhe strany, ze vsichni v Cechah jsou jen komunisti a priznivci Stalina. I dnes by si urcite spousta Cechu pralo, aby byla jina vlada nez jakou dnes maji. Prali si to urcite lide i drive. Kdyz hlasam, ze odsun Cechu byl zlocin a jako takove je to i uznane, nemuzu hlasat to, ze odsun Nemcu bylo neco humanitalniho a zpravedliveho.
0/0
26.8.2004 13:12

habit

Re:
...o tom s tady vetsina lidi nepochybuje, nicmene vec byla jiz mnohokrat uzvrena a stale se nekdo snazi otevrit ji jen z jedne strany... to znamena "...my jsme OK, na nas klidne zapomente, ale bavme se, co jste udelali vy nam." A to je problem...
0/0
26.8.2004 13:37

_Sandstorm_

Re:
Chtít po někom, aby se po pěti letech nelidské okupace choval spravedlivě, humánně a s důrazem na presumpci neviny k okupantům, je nesmyslný požadavek.
0/0
26.8.2004 13:47

_Sandstorm_

Hm
Nějak tomu nerozumím. Bývalý dvojnásobný nadšený spojenec německého imperialismu chce "další gesta" od národu, který se dvakrát stal jeho obětí? Ten menší z party vždycky víc řve, o Rakušácích to platí dvojnásob.
 
........ a rozmazat.
0/0
26.8.2004 10:56

Templ

Re: Mohli bychom se jim
také omluvit za rozbití monarchie..... Beneš a Masaryk jsou podle rakušanů asi větší zločinci než Hitler....
0/0
26.8.2004 12:26

_Sandstorm_

Re:
Však se jim za to Havel už dávno omluvil. Naštěstí se to ztratilo v tom chrchlání, a tak to nikdo nezaznamenal.
0/0
26.8.2004 13:50

fr-mottl

Re:
upozornovat neustale na nejake zdravotni problemy nejake osobnosti povazuji za ubohost. Klausovi take porad nekdo nepredhazuje, ze je debil
0/0
26.8.2004 14:21

_Sandstorm_

Re:
Tobě to předhodím rád: Jsi debil s mimořádně rozvinutou paranoiou z Klause. Spokojen?
0/0
26.8.2004 17:19

matesakoid

Re:
V chrchlani nebo v rackovani?...ehm...
0/0
27.8.2004 11:04

OKEJ

hmm
Prarodice byli vyhnani za valky do Ceskoslovenska z Rakouska, ja jsem jejich potomkem. Nechapu tu drzost tohoto skaredeho Rakusaka, snaziciho se o nejaka gesta. Lide byli vyhaneni z Nemecka a Rakouska takovou silou, jakou ti vyhnanci z Cech sidlici v SRN a AT nepamatuji. Hitler byl Rakusak, ktery vyuzil nemecka jako silne a velke zeme k ovladnuti Evropy. Pokud tato skareda hlava chce nejake gesta, pak by si mela zajit k hrobu Hitlera a pozadat ho o ne. Tu drzost teto zeme, ktera stale napada Ceskou Republiku nechapu a neakceptuji. Jak mohou byt takovyto debilci prezidentem take netusim.
Takze Rakousko: Polibte si pozadi, vy bidy.
0/0
26.8.2004 10:26

Maarky_B

Re: Český Sokol fungoval ve Vídni i za Hitlera a smělo se ve Vídni vyučovat v češtině
nebudu komentovat ty nesmysly, takovou mluvou přetroufnuls i primitivní nacistickou rétoriku z války. Ale co by mě hlavně zajímalo, KDO a PROČ údajně vyhnal tvoje prarodiče z Rakous¨ka? Jak známo, ve Vídni a v dolních rakousích ještě za druhé světové války žila početná česká menšina. Ve Vídni dokonce i po anexi Rakouska Německem v roce 1938 nadále fungovaly české školy a i český, tradičně nacionálně laděný Sokol směl ve Vídni fungovat. Češi ve Vídni nebyli národnostně utlačováni ani za Hitlera, ale byli utlačováni politicky, stejně jako Rakušané - ve smyslu národně-socialistické propagandy. je pravda, že ještě před příchodem Hitlera do Vídně, tzn. i za Schuschniggovy popř. Dollfussovy diktatury utíkali do československa Komunisté, soc. demokrati a Židé, ale nikdy ne Češi, protože i za nacismu jim byla zajištěna národní svébytnost.
0/0
26.8.2004 22:06

Josito de las Cienagas

Jeden postřeh
asi dvakrát jsem nedávno zahlédl v bedně kousek komisaře Rexe. Je to teda dílo odpovídající inteligenční úrovni průměrného Rakušana, to jistě, ale zaujalo mě, že se zločinec vždycky jmenoval Liska, Mrkvicka, nebo Novacek. To je přece roztomilé, ne?
0/0
26.8.2004 9:52

Modráček

Re:
Také jsem si toho všimnul, zaznamenal jsem jména Musil a Hajek. Jakákoliv podobnost s čímkoliv je samozřejmě čistě náhodná, neúmyslná a výhrady vůči ní žalovatelné.
0/0
26.8.2004 9:56

habit

Re:
...v hlavni roli byl prumerny Rakusan?
0/0
26.8.2004 10:00

Josito de las Cienagas

Re:
Silně nadprůměrný, řekl bych
0/0
26.8.2004 10:05

Modráček

Re:
Ostatně Rakušany humor přejde, až se u nich rozmnoží skuteční zločinci. To už nebude Musil a Novacek, nýbrž Mehmet Berisha, nebo Yildiz Yesil. Pak budou se slzou v oku vzpomínat na potomky českých přistěhovalců.           
0/0
26.8.2004 10:12

Josito de las Cienagas

Re:
Proč hned tak těžký kalibr? Pro začátek bude stačit Vaska Ivánovič Pičuk a jeho kamarádi z kyjevský kanalizace. To bude Rex na roztrhání...
0/0
26.8.2004 10:15

habit

Re:
... a jestli se tam objevi Fero a Dezo, skonci slavny komisar na pekaci...
0/0
26.8.2004 10:25

JTR

Re:
Musím gratulovat, dobře jsem se zasmál . No ale ty politické názory, třeba se změní
0/0
26.8.2004 11:00

habit

Re:
...taky doufam... kazdej jednou zmoudri, tak proc bys mel byt vyjimka, zejo...
0/0
26.8.2004 11:26

JTR

Re:
vše je možné
0/0
26.8.2004 11:34

osvetitel

<><><>
Mno jak by se "Havel" zachoval v teto situaci se asi uz nedovime takze je zbytecne mu nadavat za to ze jako idealista se omluvil tem o kterych se domnival ze byli odsunuti za nelidskych podminek coz udelal Mr. Klaus v jemnejsi forme take!Nevim jestli timchtel znehodnotit ty Benesovi dekrety o cemz pochybuji a myslim ze slo pouze o humanitni gesto ktere nemuze byt na skodu i kdyz hlavni vina byla jasne na sudetskych Nemcich a myslim ze o tom Havel ani Klaus nepochybuji!
0/0
26.8.2004 9:36

Jahor

Klausi díky!
zvláště, když si představím v týhle situaci Havla jak mu při hlubokých úklonech a sypání popela na hlavu přededevším nám, ještě víc vylejzají krátký kalhoty nahoru. Nejspíš by si tak od Rakušáků vysloužil další medaili ...
0/0
26.8.2004 9:26

Modráček

Gesta - souhlas
Správně, chce to gesta k poválečné minulosti. Především bychom měli vyčíslit škody, které nám nacisté způsobili a proporční část z nich požadovat po Rakousku. Dále chtít uhradit škody, které vznikly z rakouských iniciativ vůči Temelínu. Určitě by se našel prostor i pro další gesta.  Ale pan nedokvašený Němec si zřejmě představoval něco jiného.
0/0
26.8.2004 9:21

Josito de las Cienagas

Klikaři
Samozřejmě, že drsňácký postoj páně profesora vůči nácíčkům z Rakous i Reichu pramení z obyčejné politické vypočítavosti, protože mu to zvedne popularitu. Ale i tak za něj buďme vděční. Rakušáci už měli v historii dost velkou kliku. Za starýho Procházky se díky Čechům stali průmyslovou velmocí, čehož využili k vyvolání světové války. Po zaslouženém výprasku č. 1 se jen trochu oklepali a hned začali vrtět ocáskama Ádovi pěkně u nožičky. Jestliže se v Říši našel sem tam antifašista, tak určitě nebyl z Rakouska. Po zaslouženém výprasku č. 2 měli velkou kliku, že si je neponechal pod křídlama báťuška Stalin - patřilo by jim to. I nestalo se, tak znova vystrkujou tyrolský kloboučky. Budou mít zase kliku?  
0/0
26.8.2004 9:13

osvetitel

Re:
Nestalo se tak protoze Benes at uz opravnene nebo ne usiloval o vztahy ze Stalinistickym SSSR a ukazalo se ze k nicemu!Nebyt toho tak byla po valce CSR neutralni misto Rakusaku!
0/0
26.8.2004 9:19

Josito de las Cienagas

Re:
Těžko soudit Beneše. Vždycky to myslel dobře, ale když vykročil své myšlenky realizovat, tak ve snaze o co nejelegantnější chůzi většinou šlápnul do...
0/0
26.8.2004 9:33

Dr. Fe1

Re:
Ale s tím odsunem se mu to povedlo, to se musí nechat    V roce 1939 a 1948 to ovšem pořádně pohnojil
0/0
26.8.2004 9:40

habit

Re:
...nevim, podle ceho soudis Klausovy postoje, ale kdyz se ohlednu do minulosti, zastaval tento postoj vzdy - i kdyz to zadne politicke body neprinaselo.
0/0
26.8.2004 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.