Diskuze

Vykolejil vlak, výpravčí pak skočil pod auto

Ve Všestarech mezi Hradcem Králové a Jičínem vykolejil nákladní vlak. Poničil část stanice a koleje, škoda přesáhla milion korun. Viníkem nehody byl s největší pravděpodobností výpravčí, který následně spáchal sebevraždu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vlado99

28. 8. 2004 17:25
Zrušení vlakové cesty
Vlaková cesta pro nákladní vlak byla při vjezdu zabezpečena bez ohledu na na druh ZZ. Jestliže zadní část vlaku zůstala stát na vjezdovém zhlaví, nešlo zrušit vlakovou cestu a tedy ani hnout z výhybkami. Jestliže ale výpravčí "zboural" nouzově vlakovou cestu z jakéhokoliv důvodu, musel nutně utrhnout olověnku (plombu). Jestliže na to později zapoměl a pokračoval v jízdě nákladního vlaku, tak jasný důkaz je chybějící olověnka. Jestliže olověnka je v pořádku, může se jednat o jiný důvod vidlicové jízdy. (Ostré kolo, západková zkouška neodpovídá a pod.). Ještě je možnost, že vlak "přetáhl", čímž se automaticky vybavilo ZZ, zrušil vlakovou cestu a následně nechal zacouvat vlak zpět na výhybky aby měl místo u peronu pro osobní vlak. V tomto případě o tom ví strojvedoucí jako důležitý svědek. Myslím si, že výpravčí po těch letech praxe asi věděl, že to je jeho vina a že se lehce prokáže. Ale spáchat sebevraždu je pitomost. Ty dvě cisterny se opraví, peron taky. Nejdůležitější je, že se nikomu nic nestalo. A ten odhad škody? To je velká proměnná. To se nafukuje podle potřeby. Jinak o způsobech jednání pracovníků OPŘ Pardubice si nedělám iluze. Myslím si, že výpravčí z tohoto obvodu by mohli vyprávět o arogantním jednání některých kontrolorů dopravy včetně jejich vedoucího. 
 
0 0
možnosti

Michal Novotný

28. 8. 2004 17:42
Re:
No je tady jeste jedna moznost - dozvedel jsem se, ze tam je TEST bez kolejovych obvodu. Izolovana kolejnice se dava tesne pred vyhybky, takze pri vjezdu lze zrusit vlakovou cestu jakmile posledni vuz opusti tuhle IK, tj. opustí záhlaví, ale kontrola obsazeni zhlavi, tj. vyhybek uz neni a tak se to potom da podhodit....
0 0
možnosti

robert_2004

27. 8. 2004 18:35
pár info k té nešťastné události...
...podle mých informací měl ten výpravčí poslední dobou několik tragických momentů v životě. Zemřela mu dcera a manželka je ve vážném stavu v nemocnici. Domnívám se, že to jeho okolí muselo vědět (včetně nadřízených) a měli se vzhledem k této situaci patřičně chovat. Jelikož ten nešťastný muž skočil pod auto až po 2 !! hodinách po nehodě, lze se domnívat, že se na jeho sebevraždě "podílí" někdo z nadřízených - Generální inspekce, úředník z Generálního ředitelství či Policie ČR. Určitě chyběl citlivý přístup, ale studeného přístupu "papalášů" bylo zcela jistě plné nádraží. Mají teď klidný spánek?
0 0
možnosti

_Ufon_

27. 8. 2004 18:37
Re:
Muzu te ujistit ze tato udalost se jich nijak nedotkla!
0 0
možnosti

Michalll

26. 8. 2004 21:52
Včasné osobní poradenství
odhalí sebedestruktivní tendence, i když je třeba nevyřeší, dokáže varovat.
potlačená sebedestrukce se provalí přeřeknutím, omylem, podhozením výhybky.....nevědomí je silné.
a připraví člověka minimálně na takový možný silný omyl, usnadní jeho řešení bez další a větší ztráty...ušetří nejen nádraží, ale i novinový papír a naše city.
Ona televizní pohoda je uvnitř občas dost napjatá, občas je to i neschopnost uplatňovat civilizovaně svoji agresi. A ta se provalí nakonec nechtěně a navíc  i proti nositeli...ani nějaký šaman nebyl po ruce..
michal, libčeves, t. 603771186
0 0
možnosti

Šárka W

26. 8. 2004 23:37
Nedeljte si iluze
MIchale - "vcasne osobni poradenstvi" prozradi starou belu - pusobim v oboru pece o dusevni zdravi zhruba tricet let, v leceni mam kazdym rokem prehrsle sebevrahu - chronickych i akutnich - tedy tech, kterym to "nevyslo". Nemame bohuzel zadny kouzelny proutek kterym bychom mohli odhadnout "skryte destruktivni tendence"; nektere psychologicke testy nam je mohou napovedet, ale pokud dotycny neni ochoten se na odkryvani a leceni podilet, muzeme si je strcit - za klobouk. Obcas mame hrzony pocit, ze ten a ten pacient "to udela" at delame cokoli, jindy nemame ani tuseni a zcista jasne se dozvime, ze se nektery pacient zasebevrazdil bez sebemensi predchozi varovne znamky. Kdovi co pana vypravciho uziralo, kdovi co se v nem delo - dnes uz mu muzeme poprad jen at je mu zeme lehka.
0 0
možnosti

Michal Novotný

26. 8. 2004 20:14
Takhle to bylo
Sice to mam z druhe ruky, ale docela tomu verim:
Osobak stal ve stanici a naklad, pac se do stanice nevejde, tak musel jet durch, vypravci uz to chtel postavit osobaku na odjezd smer Hnevceves, ale naklad byl este tam, cili vykolejil. Vznikla tim nejaka skoda, neco pres milion, to vypravciho nezdrtilo, pac byl proti podobnym chybam pojisten. Prijzdivsi inspekce a policie misto aby okamzite zavolala nahradu (treba vypravciho co bydli primo ve stanici v Hnevcevsi) Tak nechali sokovaneho vypravciho chodit po nadrazi a jeste mu zacali sdelovat obvineni z obecneho ohrozeni, jiste chapete, ze uz mel dost. Zacal rikat, ze si hodi laso atp., jeho kolega ho uklidnoval a rikal at na nej pocka, jenze nez se vratil od vylukoveho autobusu, tak uz byl onen nestastnik pryc, pustili se tedy do hledani, ale nasli ho az na silnici. Jinak pan Kucera se jeste nezminuje, ze ten vypravci slouzil uz treti denni po sobe.
0 0
možnosti

libienski

26. 8. 2004 21:10
Re: uf, uf
fakt síla:-((
0 0
možnosti

Michal Novotný

26. 8. 2004 19:44
RZZ
Ve Všestarech je reléové zab. zařízení, které by mělo zabránít takovéhle nehodě. Takže je otázkou jak se to vůbec stalo.
0 0
možnosti

Cert_Bertik

27. 8. 2004 14:03
Re:
Bohužel tam RZZ není. Je tam pouze řadič,který není chráněn ani závěrem. Podobné zařízení jsem zažil jen na výlukách,nevěděl jsem vůbec,že je to možné v běžném provozu.
0 0
možnosti

2Mac7

26. 8. 2004 14:16
štípla mě vosa !!!
Zabila jsem ji .
0 0
možnosti

2Mac7

26. 8. 2004 14:16
Re:
Pardon, to patřilo jinam
0 0
možnosti

kirsha

26. 8. 2004 11:39
noviny...
Chjo, kdyby si paptáci novinářský aspoň po sobě přečetli, co napíšou. Z toho popisu události nejsu moc moudrý, ač su od fochu. Rozjíždějící se lokomotiva, jejíž jedna strana jede po koleji a druhá mimo, dle mého odhadu moc daleko nedojede. A to by tu výhybku museli podhodit přímo pod ní. Bych chtěl potkat toho borce signalistu. I když na druhou stranu, různých "borců" jsem už u ČD potkal dost :o))
0 0
možnosti

Cert_Bertik

26. 8. 2004 14:47
Re:
Pokud jsem pochopil,výpravčí staví vyhybky řadičem. Tyto vyhybky nemají izolák,takže obsazení vyhybky nevidí na zabezpečovacím zařízení. Je nutná kontrola pohledem. Patrně ve snaze maximálně urychlit křižování se spolehl na dojem,že už je vlak za vyhybkou a přestavil ji pod vlakem. Je to chyba a u ČD se za chyby platí. Bohužel,on si vybral ten nejhroší trest. Je jasné (a vím to i z vlastní zkušenosti),že po takové nehodě dojde k psychickému šoku,podobnému stavům za války a to i v případě,že nehodu člověk nezaviní.  Je mi to líto,příliš vysoká cena za jednu chybu.
0 0
možnosti

Berg1

26. 8. 2004 10:47
Taková poznámečka
Osobní tragédie. Výpravčí a strojvedoucí bývají velmi odpovědní lidé. Vzpomeňte si, kolik lidí na silnici autem někoho zavraždí  a jak se potom chovají. Jenom taková poznámka k těm, kteří volají po zrušení drah. České dráhy jsou akciovka, která dostává dotaci na provozování osobní železniční dopravy ve stejné výši jako jakýkoliv jiný soukromý dopravce - např. Viamont,  Connex, atd. Přispěvatelé, masírovaní zpravodajstvím TV NOVA vůbec nevědí, že dotaci dostávají i soukromé autobusové společnosti a v jaké výši! Zajímavého srovnání dosáhnete v okamžiku, když srovnáte dotace na počet přepravených osob. Jenže tohle žádná televize ani novinář neudělá, protože je to prostě nuda...
0 0
možnosti

spartaman

26. 8. 2004 14:32
Re:
Zrušení drah nepřichází v úvahu, ale jednoznačně se musí odstátnit a nový majitel první, co musí udělat, je pořádnej audit hospodaření a personální. Pak se možná dočkáme řádně fungující železniční přepravy a stát nebude ročně přicházet o nemalé peníze.
0 0
možnosti

pes00

26. 8. 2004 10:45
???
Mě by jenom zajímalo, jak se to mohlo stát. Tu stanici neznám, ale podle článku to muselo být tak, že náklad poslal na kratší kolej, než jak byl dlouhej vlak.-tzn. konec vlaku byl na výhybkách a možná na TK (vjezdové koleji). Pak chtěl postavit cestu pro protijedoucí osobák. (nevím, jestli se to tam řídí ze stavědla nebo jak). Musel dát asi příkaz obsluze stavědla, aby přechodila výhybky pro Os.Ale divím se, že si toho ten stavědlář nevšimnul. Teď dokonce v rádiu říkali,že výpravčí za to nemohl. Taky jde samozřejmě o to, jakou tam mají zabezpečovačku.
0 0
možnosti

Arkady

26. 8. 2004 10:37
SG
myslite ze by Standa Gross jako byvaly zeleznicar mohl udelat neco podobneho jako ten nadrazak ve Vsestarech ? Tuhle zemi uz definitivne vykolejil a ponicil....tedka by mohl nekam skocit, treba i pod ten rozjety nakladak... :-I
0 0
možnosti