Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus vetoval evropský zatykač

Prezident Václav Klaus vetoval novely trestního zákona a trestního řádu, které zavádějí takzvaný evropský zatykač. Jeho přijetí by podle Klause omezilo českou svrchovanost a odporovalo i listině základních lidských práv. Zavedení zatykače naráželo i na odpor poslanců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EspritFort

Bohužel, ale musím se trochu opakovat :-(
Tady přece vůbec není rozpor s ústavou, tak to překroutil a zakroutil až Pan Profesor .
Celé to Klausovo profesorské slovíčkaření na velikou dálku nehorázně smrdí tím, aby se tuneláři (zejména z ODS)  za svoje skutky (kterých se dopustili vůči zahraničním subjektům)  náhodou nemuseli zodpovídat před skutečnými a spravedlivými soudy .
 
To je skutečně celé!
 
0/0
24.8.2004 23:36

edelweiss

Re: Presne tak
Hodne zahranicnich podnikatelu ty ODS praktiky u nas zazilo a radi by se nasim politikum za vynucene uplatky pomstili. Treba prazska radnice je tim proslula.V EU  to promlcene neni. Vrchni tunelar  vsak zatim zakon zmaril. Takze jen stihat v nepritonmosti a znemoznit pohyb.  Vsak ona bude CR nucena ten zakon prijmout i proti vuli prezidenta.
0/0
25.8.2004 1:36

EspritFort

Pro aracanuse
Trestní zákon a trestní řád jsou jen zákony a nikoliv ústavní zákony a mohou být tedy změněny jiným zákonem, o což vlastně v téhle vetované "novele trestního zákona a trestního řádu" vlastně šlo. Proto si laskavě strč své citace  §§ 18 a 21 atd. za klobouk, ty rádoby chytrolíne, který si pleteš trestní řád a trestní zákon!
 
0/0
24.8.2004 22:50

aracanus

Re:
ale tohle je ustava:
článek 10: "Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."
 
Čl. 39 Ústavy ČR (4) K přijetí ústavního zákona a souhlasu k ratifikaci mezinárodní smlouvy uvedené v čl. 10a odst. 1 je třeba souhlasu třípětinové většiny všech poslanců a třípětinové většiny přítomných senátorů.
0/0
24.8.2004 23:05

EspritFort

A co tím chtěl ...
... básník a racanus říci?
0/0
24.8.2004 23:08

aracanus

Re:
K přijetí ústavního zákona a souhlasu k ratifikaci mezinárodní smlouvy uvedené v čl. 10a odst. 1 je třeba souhlasu třípětinové většiny všech poslanců a třípětinové většiny přítomných senátorů.
0/0
24.8.2004 23:14

EspritFort

Re:
Tady ale přece primárně vůbec nejde o ústavu ani o mezinárodní smlouvy, to tak překroutil až Pan Profesor .
0/0
24.8.2004 23:18

aracanus

Re:
eurozatykac neni mezinarodni smlouva?
 
dyztak to kazdopadne koliduje se zakladni listinou prav a svobod, ktera je v ustave
0/0
24.8.2004 23:29

EspritFort

Pokud nemáš paměť ...
... tak si znovu přečti to, na co jsi primárně vůbec začal reagovat, já se teď rozhodně opakovat nemíním a nebudu. Jdu do hajan, čau!
 
0/0
24.8.2004 23:44

aracanus

tak znova
opakování matka moudrosti:
"Článek 14 Listiny základních práv a svobod (1) Svoboda pohybu a pobytu je zaručena. (2) Každý, kdo se oprávněně zdržuje na území České a Slovenské Federativní epubliky, má právo svobodně je opustit. (3) Tyto svobody mohou být omezeny zákonem, jestliže je to nevyhnutelné pro bezpečnost státu, udržení veřejného pořádku, ochranu zdraví nebo ochranu práv a svobod druhých a na vymezených územích též z důvodu ochrany přírody. (4) Každý občan má právo na svobodný vstup na území České a Slovenské Federativní epubliky. Občan nemůže být nucen k opuštění své vlasti. (5) Cizinec může být vyhoštěn jen v případech stanovených zákonem."
 
  § 18 a 21 trestního zákona:
 
§ 18 " Podle zákona  České republiky se  posuzuje i trestnost  činu, který v cizině spáchal občan České republiky nebo osoba bez státní příslušnosti, která má na jejím území povolen trvalý pobyt."   " § 21  (1) Občan  České  republiky  nemůže  být  vydán  cizímu státu k trestnímu stíhání ani k výkonu trestu. (2) Trestní rozsudek cizího státu nemůže být vykonán na území republiky  ani  tu  mít   jiné  účinky,  nestanoví-li  zákon  nebo vyhlášená mezinárodní  smlouva, kterou je  Česk
0/0
24.8.2004 22:31

aracanus

Re:
" § 21
 (1) Občan  České  republiky  nemůže  být  vydán  cizímu státu k trestnímu stíhání ani k výkonu trestu.
(2) Trestní rozsudek cizího státu nemůže být vykonán na území republiky  ani  tu  mít   jiné  účinky,  nestanoví-li  zákon  nebo vyhlášená mezinárodní  smlouva, kterou je  Česká republika vázána, něco jiného."
0/0
24.8.2004 22:32

aracanus

Re:
 
článek 10: "Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva."
 
Čl. 39 Ústavy ČR (4) K přijetí ústavního zákona a souhlasu k ratifikaci mezinárodní smlouvy uvedené v čl. 10a odst. 1 je třeba souhlasu třípětinové většiny všech poslanců a třípětinové většiny přítomných senátorů.
0/0
24.8.2004 22:32

EspritFort

Je to jen účelové profesorské slovíčkaření!
Ústava musí být obecná, to je nezbytné! Obecnosti ústavy se ale dá zneužít a dá se naprosto účelově vetovat prakticky každý zákon na základě vykonstruovaného rozporu s jejím zněním.  A zde šlo o účelový rozpor nikoliv s ústavou přímo, ale s "Listinou základních práv a svobod". Konkrétně o účelový rozpor s větou - "Občan nemůže být nucen k opuštění své vlasti." Ale co je to "nucen" a co je to "k opuštění" a co je to "vlasti"? To se dá vysvětlovat všelijak. Vždyť by pak by ani voják nesměl dostat rozkaz k zahraniční misi nebo by jej mohl beztrestně odmítnout, anebo kdykoliv z beztrestně z takové mise "zdrhnout" ! Občan (např. Šťáva) přece nebude k ničemu "nucen", ale bude přece "vydán", a nikoliv  "k opuštění své vlasti", ale k trestnímu stíhání v zahraničí.  
 
A věta "Občan nesmí být vydán k trestnímu stíhání do zahraničí" tam přece nikde není. A co vy na tohle, "svobodný člověče"?
 
Celé to Klausovo profesorské slovíčkaření na velikou dálku smrdí tím, aby se tuneláři (zejména z ODS)  za svoje skutky (kterých se dopustili vůči zahraničním subjektům)  náhodou nemuseli zodpovídat před skutečnými a spravedlivými soudy.
 
To je celé!
 
0/0
24.8.2004 21:55

aracanus

Re:
je to opravdu zajimava moznost myslenkovych pochodu, ale prectete si to nahore a uvidime
0/0
24.8.2004 22:34

EspritFort

Dovětek
A budeme-li slovíčkařit dál, každý přece chápe (a nemusí být ani lingvista), že slovo "OPUŠTĚNÍ" představuje činnost, kterou (byť pod tlakem)  UDĚLÁ SUBJEKT SÁM!
 
A to přece NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO se slovem "VYDÁNÍ".
 
0/0
24.8.2004 22:37

EspritFort

Je to šlechtic!
Pan Klaus má modrou krev (jakož i celá ODS). A já se v tom nějak vyznám! S krví čile obchoduji. V Německu mě sice chtějí už léta zavřít za nějaké nakažené krevní konzervy ... no zkrátka ... taková směšná trapárna ... ale vydali na mě mezinárodní zatykač! Jak nedemokratické, vždyť jsem to dělal jen a jen pro prachy a pro zisk!!! Kdyby tak naslouchali, jak náš pan profesor Klaus krásně mluvíval "o tržní ekonomice bez přívlastků!"  a  "o nepřípustnosti kriminalizace ekonomiky!".  Ale naše moudré vlády se na to neohlížely a vyplatily mi 360 mlionů za urážku na mé cti! A mám od ní na cestě ještě asi 8 miliard za totéž. A náš pan prezident mě nedá, héééč .
Josef Šťáva
majitel firmy Diag Human
 
0/0
24.8.2004 19:35

svobodny clovek

Re:
Mylis se, pan president vetoval zatykac, aby neporusil ceskou ustavu
a ne kvuli hajzlovi  Josefu Stavovi
0/0
24.8.2004 20:30

Premek Podlaha

To se ti povedlo prezidente na baterky...
Znamená to rezignaci na vlastní svrchovanost České republiky a na její způsobilost v tomto ohledu samostatně jednat," vysvětlil Klaus rozhodnutí na svém webu.
Tak to je trefa do černého Klausíku. Při totální neschopnosti našich soudů s vámi mohu jenom souhlasit. Ať žije česká svrchovanost pane Klaus. Vy a vaše vlády nám ukázaly jak umí zatočit se zločinci, jen co je pravda. Jen tak dál, děláte čest své funkci.
0/0
24.8.2004 16:45

aracanus

tak
proc dyz s vam tady nelibi. nepokladate cechy za narod s historii (ci spatnou), tak ODEJDETE. nikdo vam dnes nebrani a mozna nekdy i najdete zem, ktera se vam bude libit
btw. zrovna Vy, kteri zkreslene a negativne podavate dejiny i soucasnost mate na svedomi onu Vami proklamovanou "moralni devastaci"
0/0
24.8.2004 16:15

glockwien

děkuji
děkuji Vám pane prezidente za nás všechny nevinné.
Nikdy Vám to nezapomeneme a jsme hrdi na tuto zemi,kde se nám tak líbí na rozdíl od těch na západ od nás.
Vaši Šťáva, Železný , Charouz
0/0
24.8.2004 15:26

Jurashek

geenius2
nepochybuj o tom, že eurozatykač se bude vztahovat na situace, jak ty říkáš, kdy si někdo "otevře hubu" proti Němcům. A speciálně tam bude uvedeno tvé jméno, aby tě mohli kdekoliv čapnout, protože oni už na to všichni netrpělivě čekají
0/0
24.8.2004 14:23

Zwerg

Re:
0/0
24.8.2004 15:06

Jurashek

Zdravím,
prosím Vás, co je to tady za gumu ten geenius2? Co to plodí za řeči?
0/0
24.8.2004 14:04

aracanus

repka
taky bach rad v souvislosti s EU pripomel onu znamou repku... vam to nepripada jako omezeni svrchovanosti, ci jako pomoc zapadnim rolnikum (na ukor tech ceskych)??????????
0/0
24.8.2004 13:52

geenius2(klub s vyšším IQ)

Re: Leccos se mi také nelíbí v souvislosti...
....se zemědělstvím. Snažím se ale věřit, že v našem členství v  EU převažují pozitiva. Eurozatykač však se mi jeví velmi nebezpečný. Někde člověk řekne nahlas svůj názor třeba z hiostorie ohledně Němců, a nakonec Vás budou soudit Němci - to je nebezpečné.
0/0
24.8.2004 14:05

Jurashek

Re:
paranoiku...
0/0
24.8.2004 14:08

habit

Re:
...neni to tak davno, co se pan Schroeder rozciloval, ze nemuze s britskymi novinari zatocit tak, jak zatocil s temi doma (slo o tu aferu s barvenim vlasu). Takze tohle muze byt dalsi krucek k tomu, aby se to priste neopakovalo...
0/0
24.8.2004 14:15

geenius2(klub s vyšším IQ)

Re: Poraď mi...
... co snídáš, obědváš a večeříš, abych byl také tak chytrý jako ty
0/0
24.8.2004 14:17

Zwerg

Re:
Nedělej si plané naděje. Tobě by tyto informace nebyly k ničemu. Kontaminace tvého mozku těžkými kovy zcela evidentně postoupila již do terminálního stádia. Tady už žádná dieta nic nezmůže!
0/0
24.8.2004 15:12

mike-š

Re:
kromě pár holohlavých idiotů najdeš mezi němci miliony slušných lidí. už tu neblbni z druhou světovou. to už je passé dokonce i pro mé rodiče. Dnešní němci s těmi za války nemají společného ani ň. Chodí na techno párty, baví se v klubech a jejich xenofobie je podstatně menší než naše (speciálně u těch západních můžeš vnímat dost velkou kultivovanost). Tak tu nerozdmíchávej xenofobní nálady a vrať se do školy
0/0
24.8.2004 14:14

geenius2(klub s vyšším IQ)

Re: Odp.
Viníky  (na naší straně ) neustále hledají Vencorezavci , Posltovci a jiná Zwerg !
0/0
24.8.2004 14:19

mike-š

Re: volný pohyb osob
při volném pohybu osob je to logický krok k snížení kriminality, ty blbe.
0/0
24.8.2004 14:43

geenius2(klub s vyšším IQ)

Zwerg je totálně zmagořen propagandou (reakce na jeho odpověď z předchozí strany)
 
Nakradené bohatství se přesunulo společně s největšími zločinci a zloději do západní zóny (neuvažuji-li roli Švýcarska) - to nevíte ? A pročpak asi všichni zdrhali do západní zóny !? Jednak kvůli zvěrstvům, která napáchali na východě (vůči lidským životům... ), a také proto, že věděli, že s Američany se dohodnou - prostě se o kořist podělilli. Jestli jste doposud z celkové historie lidstva nepochopil, že každá dobyvačná válka (i "prohraná" se agresorovi zatím vždy vyplatila, je mi Vás líto. Jinak by se války nevedly. Bohužel se vedou a vyplácí. Nejde totiž jen o trvalé územní zisky. Ono stačí mít pod kontrolou celou Evropu, 3/4 Asie a 1/2 Afriky na dobu skoro šesti let, a i když potom stáhli ocas, tak se jim to stejně vyplatilo. Ono je děsně jednoduché zblbnout obyvatelstvo (nebo donutit), aby šlo bojovat za "vyšší ideály" (jinak totéž dnes dělají i BUŠISTÉ) a ti, co to přežijou se pak smějí, jak na tom zbohatli. A pokud je vítěz (vítězové) velkorysý (až podezřele) , nebo válkou vyčerpaný, kořist nebo její velká část agresorovi  zůstane. (A v případě Německa a Japonska zůstala ! ! ! !)
0/0
24.8.2004 13:30

geenius2(klub s vyšším IQ)

Odpověď pro Zwerg
 
Zamyslel ses někdy nad tím, proč třeba Němci a Japonci šli po válce tak prudce ekonomicky nahoru ? Jako dva poražené národy měli již v 50. a 60. letech nejvyšší životní úroveň na světě. Mohli si už tehdy dokonce dovolit najímat dělníky z okradených zemí. Proč asi. Jednoduší imbecilové tvrdí (bohužel i dost Čechů), že to je německou a japonskou pracovitostí a důsledností. Houby pracovitostí - právě tyto dva národy v poslední historii nejvíce nakradli po celém světě. Sdrancovali a rozkradli Evropu, Asii, Afriku...Když trochu nadsadím, tak i ten německý voják, který doma našel rozbořenou chalupu, tak jen co donesl domů nakradeno v kapsách, mu stačí na to , aby měl na 10 generací vystaráno. Já, když se svou širší asi dvacetičlennou rodinou přepadnu jedno pražské sídliště, povraždím (zplynuji) lidi, vymlátim mrtvolám zlaté zuby, rozkradu jejich majetek a  z dvaceti nás to přežije  15, tak budu mít také na deset generací vystaráno.  A tí tupí US mani jim ještě ekonomicky pomohli. Nejmíň tři generace Němců a Japonců měli za trest žít v bídě - (nemyslím v ponižujících podmínkách) ale přebytky měly být hodně dlouho převáděny na úhradu škod a utrpení (utrpení a životy se ani vynahradit nedají). Kolektivní vina není prázdný pojem, jak se to dnes vypatlanci snaží tvrdit. A důslední - to byli - ve vraždění a zlodějině. A pracovitými - to jsme je  měli dodnes učit. Takto si žijí nad poměry bezpracně a smějou se naší připosranosti a že na ně makáme  nakonec my v jejich firmách A Vašek Rezavý, odchovaný na kolenou SS-manů, se směje s nimi  Takto se dělá bohatství.
0/0
24.8.2004 13:26

mike-š

Re:
moudrý člověk hledá řešení, blbec viníky
0/0
24.8.2004 13:29

geenius2(klub s vyšším IQ)

Re: Odp.
Viníky  (na naší straně ) neustále hledají Vencorezavci , Posltovci a jiná Zwerg.
0/0
24.8.2004 13:37

aracanus

zdroj: reflex
Dán měl pro sympatického a usměvavého Barrosa dvě otázky. Jestli se jako případný prezident komise zasadí o přístup poslanců ke všem dokumentům komise a jaký bude zastávat postoj k USA. "Budu se snažit, aby komise byla striktně kontrolována, aby její rozpočet byl co nejefektivnější, aby existoval detailní audit a aby nedocházelo ke korupci," odpověděl Barroso.
"Je mi líto, ale musím zopakovat svou otázku," opáčil Bonde. "Dostaneme od komise pod vaším prezidentstvím všechny dokumenty o připravované legislativě? Protože daňoví poplatníci nevědí, kdo rozhoduje o spoustě zásadních věcí." Barroso si přistrčil mikrofon blíže, jako by do něj chtěl kousnout, a řekl: "Budu se snažit." A pokud jde o Evropu a USA? "Není nutné, aby byl člověk Evropanem nebo atlanticistou," pokračoval Barroso. "Musíme se rozhodnout, co je nejlepší pro Evropu."
0/0
24.8.2004 12:10

aracanus

snad
se se domluvime, ze situace statu CR se hodne v EU zhorsi
vam to nevadi, mne ano
0/0
24.8.2004 12:08

Kleki Petra

Re:
Já se shodnu. Na první větě i na druhé části druhé.
0/0
24.8.2004 12:10

Zwerg

Re:
Máte pravdu, situace se zhorší, ale leda tak  pár grázlům, kterým tento náš současný malý český pašalík náramně vyhovuje a kteří to zde mají přes politiky a státní úředníky dobře zmáknuté a nestojí o to, aby jim sem strkal nos někdo z venčí.
0/0
24.8.2004 12:19

Kleki Petra

Re:
To je příliš emotivní hodnocení. Zcela konkrétně se však zhorší, nejméně v provní fázi, našim zemědělcům, kteří budou muset dodržovat stavovené výkupní ceny, pěstovat jen tolik, kolik mají kvótu, zbytek se bude dovážet odjinud, budou dostávat peníze nikoli za výrobu, ale za to, že nepěstují, nechovají... To je jedna z konkrétních věcí.
0/0
24.8.2004 12:21

Zwerg

Re:
To je příliš emotivní hodnocení.
 
Jsem emotivní člověk, vím to o sobě a zřejmě s tím už nic nenadělám.
 
.... nejméně v provní fázi, našim zemědělcům, kteří budou muset dodržovat stavovené výkupní ceny, pě....
 
Nemáte pravdu. Zemědělci jsou hned od počátku vstupu  ve výhodnější situaci, než tomu bylo pře vstupem. Toto je chladný, bezemoční výrok.
0/0
24.8.2004 12:34

j@ck

Re:
to je nesmysl. nejhorsi situaci meli zemedelci prave za ODS, ktera prosazovala volny trh a tudiz dovoz konkurencnich dotovanych vyrobku z EU. nasi zemedelci dotovani nebyli. po vstupu do EU se jejich situace trochu zlepsi diky dotacim, ale na druhou stranu tu bude taky spousta nesmyslnych zakonu a kvot (typicka byrokracie). nejlepsi by bylo nechat vse na volnem trhu a zakazat dotace.
0/0
24.8.2004 12:34

mike-š

Re:
tady jste to vystihl přesně
0/0
24.8.2004 12:44

mike-š

Re:
to je vystiženo přesně
0/0
24.8.2004 12:49

mike-š

Re:
omluva za tapetu...nějak mi blbne opera
0/0
24.8.2004 12:52

mike-š

Re:
tady bezvýhradný souhlas. Zemědělská politika EU je něco, co kdyby bylo kůň, řeknu zastřelit.
0/0
24.8.2004 12:51

Kleki Petra

Re:
S tím můžu souhlasit jen napůl. Výše dotací nebude stejně na počátku stejná, jako u "starých" členů, takže budeme vyrábět omezené kvóty, pobírat snížené dotace a dovážet dotované potraviny z EU. Komkurenceschopnost našich zemědělců se tudíž zákonitě zhorší. Navíc v první větě nalézám odsudek volného trhu, v poslední výzvu, aby se to na něm nechalo, přičemž je zcela jasné, že ke zrušení dotací prostě nedojde.
0/0
24.8.2004 12:56

aracanus

Re:
ekonomicky se zlepsi situace bohatsim, prumeru se zhorsi...
myslel sem ale ztratu suverenity a vzniku "protektoratu" (trochu nadnesene, ale blizime se)
0/0
24.8.2004 13:04

mike-š

Re:
místo bohatším napiš schopnějším
0/0
24.8.2004 13:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.