Diskuze

Soud: Novináři budou platit, dokud nepromluví

Soud ve středu potrestal pět amerických novinářů. Za to, že nechtějí prozradit vládní zdroj svých informací ve špionážní aféře týkající se vědce z jaderných laboratořích v Los Alamos, dostali pokutu. Zaplatí každý den pět set dolarů, dokud své zdroje neodhalí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

errogator

21. 8. 2004 3:59
Pche
Novináři? :-)
To já znám jednoho, který nad zprávu o rozhodnutí soudu, že výkon trestu se pozastavuje do verdiktu vyšší instance, napíše SOUD: Novináři budou platit, dokud nepromluví.
Pokud tak soud rozhodne definitivně, novinář to musí, zdůrazňuji, musí, akceptovat. Rozhodne-li jinak, také to musí akceptovat.
A co se děje v mezičase, to je tanec na pohyblivém písku.
Novináři, pche!
0 0
možnosti

trotlX

19. 8. 2004 16:41
konecne je soudni precedens,
ze za pravdu se musi platit.......$500 denne :-))))
0 0
možnosti

bluetake

19. 8. 2004 10:46
souhlasim
Novinari v celem svete nekomentuji ale casto zamerne vytvareji politiku. Svoboda slova neznamena, ze kdyz nekoho urazim nebo zamerne a ucelove napisu nepravdu, ze za to nenesu zadnou odpovednost. Informovani o FAKTECH , to ano, vyjadrovani sveho nazoru, to ano,ale vymysleni si, a pak se zbabele schovavat za svobodu slova, to s timto terminem nema co delat. Pro novinare neni nic snazsiho, nez kohokoliv "uriznout" a znemoznit nejakymi blaboly, treba i na objednavku. Ale pokud tak ucini a neprokazi FAKTA , pokud se schovavaji za "utajene zdroje". ktere ve vetsine pripadu proste neexistuji, jedna se vesmes o vymysly, tak takovy novinar MUSI nest za sva slova plnou odpovednost, tedy i trestni ! Soudy mohou pozadovat zdroje, i soudni jednani je mozne udelat neverejne , riziko pro "utajene zdroje" je tedy minimalizovano. Pokud takove "zdroje" ale existuji. Pokud ne, pak proste i novinari musi nest za sve skutky, ktere casto zamerne nekho realne poskozuji, nest odpovednost. Novinari nejsou zadni polobozi. jak se da svoboda slova zneuzit , to jsme byli napr. svedky pri rebelii v CT , kdy opravnena obava o sve vlastni osobni zajmy byla profesionalne zdeformovana v tzv. ohrozeni svobody slova a co nasledovalo, to vime vsichni. Suche hajzly, poskakujici Ruml a auta odpurcu polita hovny hrdinu z velina.......
0 0
možnosti

pravy_Sisko1

19. 8. 2004 11:49
Re:
Souhlasím! Novinář zde není od toho aby jakkoliv ovlivňoval či dokonce utvářel politický názor lidu! Novinář má referovat o FAKTECH a má o těchto faktech referovat positivně! Naši političtí představitelé - soudruzi Gross a Grebeníček, jakož i všichni ostatní soudruzi ze zpřátelené ČSSD a KSČM ví nejlépe jak vytvářet jediný správný politický názor lidu! A žádný novinář tvořící své negativistické pamflty na objednávku štvavých center řízených zahraničními rozvědkami na tom nic nezmění. Takovýto novinář nemá a nikdy ani nebude mít dostatečnou sílu na to, aby rozbil neochvějnou jednotu pracujícího lidu pod vedením našich soudruhů. Takovýto novinář však může mít dostatek sil k dezorientaci malého počtu idově nepevných (většinou mladých) pracovníků. A proto je třeba ihned po jeho odhalení takového novináře odstranit z dosahu společnosti! Jsem rád, že i američtí soudruzi vidí nevyhnutelný vývoj dějin z toho jedině správného pohledu a mílovými kroky kráčejí k jediné spravedlivé budoucnosti - budoucnosti komunistické!
0 0
možnosti

Modráček

19. 8. 2004 9:57
Poněkud jsem...
...jsem nepochopil logické souvislosti. Ale vzhledem k tou, že se opět jedná o případ ze Spojených států idiotských, pravděpodobně ani žádné nebudou. Logika v USA, to je jako žid kálející do mikvé.
0 0
možnosti

S.u.d.a.j.e.v.

19. 8. 2004 10:04
Re:
0 0
možnosti

jirha

19. 8. 2004 9:28
Co absurdního?
V současné době se všude na světě rozmáhá to, že novináři lžou a vymýšlí si. Když je pak někdo soudně napdne schovají se za to že to je jakýsi tajný zdroj. Jsem rád že se tím nějaký soudce začal patlat jinak by ta jejich líná džungle bujela naprosto nekontrolovatelně. Otázka je jen kdy by museli zveřejnit své zdroje. Jsem pro to aby vždy když se jim nepodaří prokázat že měli pravdu.
0 0
možnosti

pinguinone

19. 8. 2004 9:55
Re:
..prvni krok k potlaceni demokracie ,je umlcet novinare...
0 0
možnosti

tajemnik letajiciho ostrova

19. 8. 2004 9:10
.
ty woe co to je za komedii... kapanek absurdni, nemyslite?
0 0
možnosti

A.V.SUVOROV

19. 8. 2004 8:59
IMO
Inu to je ta tolik proklamovaná americká svoboda tisku, ať vzkvétají spojené státy fašistické.
0 0
možnosti