Diskuze

Znalec: Za Hlinkovu smrt brzdy nemohly

Nákladní auto, které v pondělí zabilo hokejového trenéra Ivana Hlinku, nemělo podle soudních znalců s největší pravděpodobností žádnou poruchu. Jeho řidič František Veleta přitom po havárii tvrdil, že mu selhaly brzdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Komb Ajn

20. 8. 2004 13:20
Pásy
Zhruba před dvěmi lety jsem prodělal autonehodu podobnou té páně Hlinkově. Jeli jsme s kamarádem Renaultem 19, kamarád řídil a já seděl na sedadle spolujezdce. Ani jeden z nás nebyl připoután bezp. pásem. Protijedoucí felicie na mokru v zatáčce nezvládla řízení a vjela do protisměru, kde jsme se právě nacházeli. Došlo k čelnímu nárazu a já proletěl předním oknem, kamaráda zachytil volant. Píši to proto, že jakmile se na místo nehody dostavila Policie a záchranka, první co udělali, vyzkoušeli pásy, zdali jsme je měli zapnuté. A věděli to hned. Pásy byly nedotčené, nezaseknuté.
Tak jak to že to nevědí v případě p. Hlinky?
0 0
možnosti

Templ

19. 8. 2004 14:10
Bude zajímavé srovnání trestů.....
Bulawa, ožralý porodník, pan Veleta..... Jakou cenu má život?
0 0
možnosti

postmortem

19. 8. 2004 14:45
Re:
Ještě řidič od Nažidel a Čermáková, abychom tématicky obsáhli všechny diskuze IV. cenové skupiny...
0 0
možnosti

Nedobik

19. 8. 2004 11:45
Vzhledem k tomu, že k výsledkům pitvy se zarytě mlčí,
je pravděpodobné, že řidič, co by Bůh, byl ožralý jako prase. Jenomže to ututláme, abychom mohli odsoudit řidiče z Avie, aby smečka vlků se uspokojila!  
0 0
možnosti

viveca

19. 8. 2004 11:54
Re:
Copak, copak, závist?
0 0
možnosti

MilanKubik

19. 8. 2004 11:26
Zvyšování adrenalinu za volant nepatří
V současné době jsou populární tzv. adrenalinové sporty. Proč ne, každý se může svobodně odreagovat dle libosti. Osobní svoboda však končí tam, kde začíná svoboda druhého. Jestliže je někdo v životě opatrný či naopak riskuje, je to na jeho svobodném zvážení. Ale riskování ani zvyšování adrenalinu za volant nepatří. Při usednutí za volant si člověk musí uvědomit, že dostává do ruky svým způsobem zbraň, se kterou musí opatrně zacházet, nejen aby se mu něco nestalo, ale především těm druhým. Chybující chodec či cyklista by se měli rovněž ukáznit, ale neukázněný řidič je ještě podstatně větší pohromou, zvláště pro ostatní účastníky silničního provozu. Myslím, že by měla skončit tolerance k překračování základních pravidel jako je maximální rychlost v obci, zastavování na přechodu apod. Nelíbí se mi ani informace v komerčních rádiích, kde se "prásknou" policejní stanoviště s radarem. Je to pro bezpečnost nás všech. Až to někdo napálí nepovolenou rychlostí do někoho z našich blízkých, staneme se pravidelnými přispěvovateli v rádiu, kdeže zase tu rychlost měří? Máme snad přicházet na silnicích o naše osobnosti, jako pan Hlinka bezpochyby byl? To co se stalo, by mělo být pro nás příležitostí k zamyšlení. Konec pirátům na silnici! Zařaďme se do civilizované Evropy. Spěchejme pomalu, neriskujme pro našetřené vteřiny! Životy a naše zdraví je cennější. Buďme tolerantnější a ohleduplnější k ostatním účastníkům silničního provozu (zvláště k těm zranitelnějším jako jsou chodci na přechodu, či cyklisté) a přestaňme tolerovat automobilové barbarství!! Jestliže se nemůžou soustředit na řízení, ať zvolí hromadnou dopravu! Ve vyspělé a civilizované Evropě je bicykl i hromadná doprava mnohem plnohodnotnější, podporovanější a tolerovanější dopravní prostředek než zatím u nás v ranně  kapitalistické postbarbarské společnosti. Já se budu snažit toto prosazovat i pro památku Ivana Hlinky.
0 0
možnosti

barbudo

19. 8. 2004 11:44
Re:
... bez adrenalinu si "nevychutnáte ten pocit" a kam by došli prodejci aut a rakví ... je sice zarážející, kolik lidí zbytečně zemře nebo je doživotně zmrzačeno při tak stupidní banalitě, jako je přemisťování předmětů či tělesných schránek - ale posvátné je zlaté tele, nikoli život ...
0 0
možnosti

Templ

19. 8. 2004 10:51
Selhání brzd?
Kdo jen jednou musel brzdit nadoraz, tak určitě potvrdí, že se mu zdálo o nefunkčnosti brzd. Jednou jsem těžce rozdýchával i za sucha kluzký asfalt. Řidič Avie, pokud chtěl odbočovat, tak prováděl v tomto případě nebezpečný úkon. Ale podle diskuzních příspěvků vyplývá, že takto odbočují často i jiní. Je otázkou, kolik měl pan Hlinka na tachometru. Pokud je to místo opravdu tak nebezpečné, tak by tato tragedie měla být podnětem k tomu, aby místní Policie se místo kontroly lékárniček na toto místo občas postavila a odnaučila provádět řidiče takové hazardy. (Dá se to vůbec očekávat?)
0 0
možnosti

Babul

19. 8. 2004 13:49
Re: Ano...
Zabil se Hlinka, tak tam postavíme policajta... Děsně chytrý řešení. Akorát, že by takhle měli stát každých 100 metrů, někde i hustěji... A to jenom kvůli tomu, že se kašle na zákony. Jsem zastáncem tvrdého postihu všech účastníků provozu, protože po dobrém to nešlo ani 40 let, ani dalších 15 let. Jenomže to by museli páni poslanci schválit to, co se jim předloží ke schválení a ne si do hotové věci vymýšlet vlastní zdokonalenosti zpravidla pochválního typu. Potom vznikají paskvily, ve kterých se téměř nikdo nevyzná a kdo se vyzná, jenom využívá děr v zákonech.
0 0
možnosti

Willybald

19. 8. 2004 10:43
ad znalec
mozna je to tim, ze jsem to necet poradne, ale nejak tomu nerozumim. co je to za znalce, kdyz vymejsli hypotezy, ktery sice samostatne davaji odpovedi na dilci otazky, ale dohromady nejsou konzistentni. neboli - shybal se tedy pro zapalovac, nebo odbocoval. jedno nebo druhe, ale snad ne oboje dohromady. rozhodujici asi bude, jestli se nasly brzdne stopy v pravem pruhu, ne?
0 0
možnosti

cat-eye

19. 8. 2004 10:24
Proč se nezeptaj?
Dokola se omílá, jestli byl připoutanej nebo ne. Vyjadřujou se k tomu znalci atd. Proč se teda nezeptaj toho člověka, co ho z toho auta vytáh?
0 0
možnosti

Eiffelxxx

19. 8. 2004 10:26
Re:
já si myslímm, že suberb je dost moderní auto a ty pásy budou mít někde poznatelné, jestli v době nárazu byly zapnuté. Pokud se nepřipoutal, je to jeho věc a dojel na ní. Aviatik taky udělal chybu, ale chybička k chybičce a je tu dragédie. Ty pásy byly velká chyba...
0 0
možnosti

Nedobik

19. 8. 2004 10:10
Mě už to nudí!
Prosím vás, neumřel už někdo jinej? Furt melete dokola okurky!
0 0
možnosti

Letinka

19. 8. 2004 9:46
Co vy na to ?
Nejsem znalec a nemám informace, nebudu proto vyvíjet hypotézy co se mělo stát a co se stalo.Smrt i když patří k životu, vždycky bolí.Umřel člověk, nevím zda byl o tolik cennější než jiní, určitě byl známější.Cítím s bolestí jeho nejbližších a je mi opravdu líto, že odešla bytost,která dokázala přispět k tomu, že Češi byli rádi Čechy. Od známých vím, že rád pil a nelámal si hlavu s tím, zda pak sednout za volant,nelámal si hlavu s dodržováním rychlosti,nelámal si hlavu s poutáním se.Byl vyjímečný, ale ne dokonalý (ostatně dokonalost nepatří mezi vlastnosti,které by mohl člověk mít ve své genetické výbavě).Měl smůlu a zabil se, nechci být cynik,ale možná tím zachránil život někomu,kdo by se mu mohl při některé z jeho jízd připlést hloupě pod kola.Jenže se nezabil sám, i kdyby připoutaný nebyl, bylo to hazardérství,kterým ohrožoval jen sebe a zabila ho Avie,která vjela do protisměru.Důvody proč byla v protisměru jsou už důležité jen proto, abychom mohli sami v sobě soudit řidiče. Prosté.Ten řidič určitě nechtěl zabíjet, ať už pana Hlinku nebo kohokoliv jiného.Možná měl životní smůlu,možná byl nezodpovědný jako pan Hlinka tolikrát. Je mi nesmírně líto obou zpackaných životů, protože ať to dopadne jakkoli řidiči už nálepku "zabil Hlinku" nikdo neodpáře ať to bylo jakkoli. Jo, a pane Hlinka opravdu mi budete moc chybět ! I díky Vám je hokej sport,který miluju.
0 0
možnosti

GhorX

19. 8. 2004 10:13
Re:
Skvěle řečeno.
0 0
možnosti

cejkis

19. 8. 2004 9:34
.../2
 
Tím jsem chtěl říci, že celý systém získávání řidičských oprávnění je diletantský. A je takový proto, že původní návrhy od odborníků jsou přeměňovány ve víru politických her v poslanecké sněmovně plné diletantů.
0 0
možnosti