Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehod kamionů přibývá, mohou za ně řidiči

Na českých silnicích výrazně přibylo dopravních nehod, které způsobili řidiči nákladních automobilů. Do konce července se stalo takových havárií už téměř šestnáct a půl tisíce, což je oproti loňskému roku nárůst o 10 procent. Zemřelo i víc lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Templ

...a není to tak náhodou
i v tom, že hodně z těch "kamioňáků" by dřív mohlo tak dělat ještě nanejvýš závozníky? .... ale co s tím, když byli závozníci zrušeni...
0/0
19.8.2004 13:41

chroustík

Tady vidíme práci policie,
která dělá v souvislosti s kamiony velké kulové. Tady je totiž potřeba ne akce Kryštof, ale akce Kamion. Začít je stavět pěkně jadnoho za druhým, kontrola kotoučku, technického stavu, zvážit auto a začít rozdávat pokuty. A do té doby než závady odstraní, zákaz jízdy. Odstavit na parkovišti a šlus. A kdyby se to takhle dělalo systematicky, tak mám pocit, že jednak ubude nehod a jednak kamionů, protože najednou se přijde na to, že se všechno po silnici tahat nemusí. Jenže když šéfredaktor Světa motorů začne ministrovi dopravy spílat do železniční kolejové lobby a sám hájí výstavbu dalších a dalších silnic, tak to je těžké.
0/0
19.8.2004 13:14

OldFaker

Ta debata je k ničemu!
Každý dělá jen to, co mu systém dovolí! Takže si pamatujte při volbách, že bezprávný stav tu nastolily tzv."pravicové vlády" a socani jen tu bídu prohloubili.... Když celá Evropa omezuje kamionovou dopravu jak místně, tak časově a dokonce stanovuje limity počtů, naši termiti, protože nejde o jejich prebendy, ztak nereagují, a dělají si z nás srandu! (...i když, kdo jim to mlčení asi platí....) Když kamioňák přejede hranici přetížený a jeho zaměstnavatel dostane v ČR na půl roku distanc, nebudou jezdit přetížení, když řidič vytvoří nebezpečnou situaci a dostane to jeho pojišťovna, buide za chvíli pokoj.... S tou pojišťovnou přišel kamarád, pracující v GB - když Vám roční pojistku zvednou ze 100 liber na 350, je Vám jasné, že skončila sranda.... Takže neřešte TIRáky ( a že jich mám plné zuby!....) ale situaci, která to umožňuje....
0/0
19.8.2004 11:49

Jintaj

Tiráci jsou kreténi...
Nejhorší, co dělají, je souběžná jízda dvou kamionů na dálnici, přičemž každý blokuje jeden jízdní pruh a vynucují si tak přednost v jízdě.....za nimi jede třeba i 500m dlouhá kolona. O tom, jak je to nebezpečné a zrůdné, jistě nemusím nikoho přesvědčovat. Za předjíždění kamionů na dálnici v Německu je až 500€ pokuty - jsem zvědavý, kdy se to bude konečně postihovat i u nás
0/0
19.8.2004 9:28

pirduch

Re:
Piš jen pravdu,a ne polopravdy: 500,-EUR pokuty za předjíždění kamionů je jen tam,kde je to značkou zakázané!!!! Jinak se kamiony můžou předjíždět jak chtějí...A navíc,ač je v SRN neomezená rychlost na dálnicích,pokud letí řidič 150 a nedobrzdí za kamionem,je viník on,protože i při neomezené rychlosti musí dodržovat bezpečnou vzdálenost a nesmí hlavně tou rychlostí ohrožovat ostatní, ROVNOPRÁVNÉ účastníky silničního provozu...
M
0/0
19.8.2004 12:07

Septisin

Re: Žvaníš...
Je naprosto běžné že kamiony přejíždějí plnou čáru ve stoupacích pruzích na dálnici, brání ostatním ve využívání zip systému, a předjíždějí i ve třetím pruhu... Měl jsem v životě dvě nehody jednu s autobusem kdy mě sejmul při vyjíždění ze zastávky do boku (není pravda že by autobusy při tomto manévru měly přednost - nesmějí nikoho ohrozit...) a druhou s kamiónem který mě na dálnici vytlačil z jízdního pruhu do krajnice, zřejmě si trošičku schrupnul a ani se nenamáhal zastavit... Jsou to dobytci kteří se řídí pouze svými tupými pravidly...
0/0
19.8.2004 12:58

budějce

Jiný pohled2
Čtu Vaše příspěvky a myslím si, že tak všichni máte pravdu. Nějaký čas jsem se živil šoféřinou a myslím si, že spoustu kluků, kteří jezdí dnes a denně jsou opravdu profesionálové. A jako u OA jsou někteří mag.ři. Já vidím problém u zahraničních kamionů v tom, že naše policie nemá možnost vymáhat pokuty, tak jako venku. Stalo se mi, že jsem udělal dopravní přestupek v Německu, stálo mně to 110 DEM , řek jsem, že je nemám, tak by mě tam nechali tak dlouho, než by mi je někdo nepřivez.Nakonec jsem zaplatil a jel jsem. Naši policajti mu pokutu dají, on nezaplatí, a vesele jede dál. Pokud by vymahatelnost pokut byla jako jinde, RO, H, RUS BY by si nedovolili to, co tu předvádějí. A Vy, co nadáváte na kamionáře, chtěl bych Vás vidět sedět 8 hodin v autě, dávat pozor každou vteřinu jestli mi tam nevjede nějakej Shumi a udělá mi myšku, abych musel brzdit.
0/0
19.8.2004 9:28

spartaman

Šoféři kamionů
Vždycky bych střílel, když slyším, že v listopadu v horách ucpaly hlavní tah kamiony, které měly letní sjeté gumy. To je hrdelní zločin a je to popravu bez soudu. Představa, že stojím několik hodin v promrzlém autě za nějakým blbcem, který má na mnohatunovém kolosu letní gumy v 15cm sněho, mě přivádí do transu. Pokutu 100.000 pro dopravce a zákaz řízení pro řidiče na 2 roky, ono by se to tutově zlepšilo. A navíc by se ty lidi v té koloně za ním měli domluvit a toho řidiče zažalovat za ušlý zisk a způsobení psychických traumat.
0/0
19.8.2004 9:28

pirduch

Jiný pohled
Myslím také,že spoustu problémů dělá nesoulad v povolených rychlostech: kamiony můžou mimo obec 80, ostatní 90...Logicky pak všichni nadávaj,že je kamiony zdržují,snažej se je předjet,ať se děje,co se děje,z toho jsou pak krizové situace a zase za všechno můžou ty prasata kamioňáci...co maj najeto třeba milion km bez nehod a živí se tím 30 let...přeci se nebudu s Audinou táhnout za blbým náklaďákem,že...
Asi nikdo nesladí rychlosti,ale měli bychom si to všichni uvědomit,že i v tomhle to je.A stejně,jako když jedu po dálnici osobákem 130 a přede mnou někdo jede 120,tak ho předjedu a netáhnu se za ním,tak i nemůžu ubírat právo kamionu jedoucímu těch 80-85(tolerance tachografu) aby předjel někoho,kdo jede 75...a že to předjíždění trvá dýl??? No trvá,logicky...tak holt zpomalím,počkám až předjede a pak zas jedu dál.Ale ono je jednodušší začít troubit,blikat dálkovkama a nervovat se,protože mne ten blb zdržel a teď budu doma o 1 minutu později...
Samozřejmě,že se najdou mezi kamioňáky i špatné výjimky,samo,že stres kolikrát udělá své,ale neřekl bych,že je to horší než u osobáků,naopak.Jen ty kamionové nehody jsou víc vidět...Jen ty kamiony je víc vidět...Jen na ty kamiony se toho dá svést víc...
 
0/0
19.8.2004 8:21

pirduch

Jiný pohled
Čtu si článek a opět si myslím něco o "profesionalitě" redaktorů, a o tom,jak vlastní doměnky dokáží prodat jako fakta...
Jestli dle odhadu 10% řidičů kamionů překračuje rychlost,tak je to nádhera,protože u osobáků je to 99%...Jezdím denně na kole 100km a vím,že kamioňák se mi vyhne obloukem,i kdyby kvůli tomu musel přeřadit...kdežto ti naši chudáčci v osobácích,co jsou ohrožování hroznými monstry kamionů,ty mne málem škrtaj zrcátkem,při vysokých rychlostech,myškují a myslí si,že je silnice jen jejich.Možná i proto,že nechoděj každý rok na povinné školení,možná i proto,že nemaj v autě tachograf,takže je nikdo nemůže zpětně pokutovat za překročení rychlosti...
0/0
19.8.2004 8:10

Lu_Cie

doufam,ze si to cte taky
nejakej pohlavar od policajtu, protoze krom vseho co tu bylo zmineny me taky vytaci, ze ti magori v nakladacich delaj vlaky. Myslej si ze jim ty sunky jedou jak sinkansen, ale je to spis masinky z dob divokyho zapadu. Policajti by nemeli sedet na sedacim svalu nekde za bukem s radarem, ale doporucuju nafasovat plnou nadrz do civilniho auta a vyrazit na hlavni tahy - to se pak budou divit, co vsechno uvidej.
0/0
18.8.2004 23:23

DrHorak

To si pište, že za to můžou !
Drtivá většina kamioňáků jsou prasata. Dnes ráno mně málem jeden převálcoval, když vyjížděl od pumpy (dobytek z Balkánu).  Dříve jsme mohli slyšet, že za to můžou mnohahodinová čekání na hranicích a nedostatek odpočinku. Dnes to vidím úplně jinak. Oni sedí vysoko a jen tak něčeho "tam dole" se přeci bát nemusí!
0/0
18.8.2004 23:20

remo

prasata
Tak tahle věta mě přímo fascinuje: "Jeho příčiny ale nikdo přesně nezná," 
Vždyť se  stačí projet po D1 a je vše jasné - šroty kamiony a prasata řiďiči. Jeden příklad: jak může řiďič kamionu, který má jet maximálně 80, vyhodit blinkr a OKAMŽITĚ začít předjíždět jiného řidiče TIRu? Oni se snad ani nepodívají do zpětného zrcátka. Co má pak dělat člověk v osobákum, který švihá 120 a najednou před ním vybočí takové hovado (pro moralisty se omlouvám, ale znám pro tento případ i horší nadávky  )
Cajti by měli kontrolovat o hodně víc, než to provádějí teď.
0/0
18.8.2004 19:36

Homer1

Re:
To co jsi popsal je PŘESNĚ ta situace kterou pokaždé na trase Praha-Brno (nebo opačně) zažiju snad desetkrát - čili asi jeden případ na 20km. Ale hovádka policejní nevidět... To radši bezdůvodně stáhnout dálnici na jeden pruh, dát tam omezení na 60km/h a pak schovaní za mostem kasírovat. Na tohlr jsou švestky kadeti. Věru přínos bezpečnosti provozu. Když to nazvu buzerací a šikanou, nejsem asi daleko od pravdy.
 
Howgh
0/0
19.8.2004 0:26

Micheall

Jan Vaca je asi hotentot...
Redaktoři iDNES se zase vyznamenali, dnes jmenovitě Jan Vaca, autor tohoto článku, když dokáže napsat "Na českých silnicích výrazně přibylo dopravních nehod, které způsobily řidiči nákladních automobilů."
Pane redaktore, měl byste si vymínit právo nepodepisovat se pod své články, aby pro vás ta ostuda nebyla tak hmatatelná...
0/0
18.8.2004 17:54

Delirium Tremens

"Nehod kamionů přibývá, mohou za ně řidiči"
, Ty brďo - to je překvapení ...
0/0
18.8.2004 17:47

deVries

Re:
ano to je opravdu zvlastni - myslel jsem ze za ne muzou zveroklestici ...
0/0
18.8.2004 18:56

Johny_S

Re:
Je to nesmysl. Je naprosto zřejmé, že za zvýšenou nehodovost kamiónů může Václav Klaus.
0/0
19.8.2004 0:26

Homer1

Re:
Omyl, můžou za to cyklisti.
0/0
19.8.2004 0:27

Jahor

I já si přidám
- protože policajti nechávají v provozu náklaďáky, za který by zasloužili zastřelit i u nás, nejenom v Rakousku, jak se píše dole.
Když do mně vrazila avie, který praskly těsnící manžety v brzd. válcích a kapalina vytekla na zem (pneumatiky naprosto hladké, celkově vrak), tak policajti nechali řidiče odjet jenom s pokutou, protože by ho přece jinak připravili o obživu. Že může někoho zabít je nenapadlo.
0/0
18.8.2004 17:45

Schade

Re: Kapalina?
Jaká kapalina? Já bláhový jsem si myslel, že nákladní vozy (snad vyjma staré Ify z produkce NDR) mají brzdy vzduchové - navíc dvouokruhové, tzn. že při takovém problému alespoň jeden okruh brzdí (třeba zadní nápravy).
0/0
18.8.2004 18:09

Jintaj

Re:
Avia má vzduchokapalinovou brzdovou soustavu... brzdy mají kapalinový rozvod ovládaný stlačeným vzduchem - pedálový brzdič otevírá vzduchový ventil, který pouští stlačený vzduch do hlavního brzdového válce......
0/0
19.8.2004 9:25

spartaman

Odpověď
Tak vy nevíte, proč přibývá nehod kamionů? Tak já vám to povím, protože to náhodou vím. Je to naprosto logické a je to od té doby, co naše země je součástí EU, protože tímto počet kamionů na našich silnicích nebojím se říct dramaticky narostl. Divím se, že to ještě nikoho nenapadlo.
0/0
18.8.2004 16:30

kiv

Re:
Novinare stejne jako policajta nemuze nic logickeho napadnout ... Maji ovsem tu vyhodu, ze  nemohou dostat  ani mozkovou mrtvici. :-))  Staci ten tyátr kolem tragicke smrti p. Hlinky aby kazdy soudny clovek prestal vyjma data uvedeneho na titulní strane verit cemukoli v medich. 
0/0
18.8.2004 17:06

rostman

Re:
Jen bych doplnil, že to je především nárůstem počtu polských a rumunských kamionů, oproti kterým jsou vyhlášená prasata jako slováci a maďaři na našich silnicích slušňáci. Navíc jezdí s autama, za který by je v Rakousku zastřelili.
Relativně slušně u nás ještě jezdí francouzi a španělé, ale to je nejspíš dočasné, než zjistí, že si mohou dovolit jezdit jako ostatní (tito řidiči se vždy poslušně zařadili do pruhu, kam patří, tedy do pravého, když jsem je dojížděl a bliknul na ně, aby nepokračovali v naivní představě, že mi najedou do levýho pruhu a budou dlouho předjíždět, u rumunů a poláků pomáhá jen probržďování, ať si to hovado hezky znovu zopakuje řazení, když už ušetřil tím předjížděním).
Ale nebojím se toho, že by se něco změnilo, protože tato přeložená prasata v nevyhovujících autech projíždějí v klidu okolo policejních zátarasů u Bíteše, kde švestky hodí šedesátku a buzerují za 75.
0/0
18.8.2004 17:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.