Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OSN: Súdán vraždí civilisty vrtulníky

Napětí v Súdánu nepolevuje. Ačkoli OSN vyzvala tamní vládu, aby do konce srpna odzbrojila arabské milice, humanitární pracovníci, kteří v zemi působí, tvrdí, že se nic nelepší. Spíše naopak. Arabové za pomoci vládních jednotek prý dál masakrují černé obyvatelstvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

monstrum

Pravda
Súdán vraždí civilisty vrtulníky 
tak to je zase další falešná zpráva aby to ospravedlnilo nějakou další americkou intervenci. Za chvíli tam budou hledat také zbraně hromadného ničení.
0/0
12.8.2004 9:08

REN_STIMPY

Re: Blbost
Kde nic neni, ani amik nebere !
0/0
12.8.2004 13:01

Aiki76

jen at se
tam pekne vymlati bude klid
0/0
11.8.2004 21:07

Lucy@.

Re:
Taky reseni:)
0/0
11.8.2004 21:29

Horník Kdojevíc

Znám řešení!
Sovětský Svaz - mírová hráz.
 
0/0
11.8.2004 21:00

Prubojny_kapitalista

Hádanka
Co má společného afričan a muslim? Odpověď: JSOU TO BARBAŘI!!! Teď již zástupci bestiální marxistické levice začínají bubnovat prsty po klávesnici, chcouc mě označit za fašistu, rasistu nebo xenofobika, ale má skromná poznámka nemá s barvou kůže nic společného. Jde o samotnou kulturu a zvyky, což mohu označit za měřítko určité civilizovanosti. Fakta jsou následující. Africké kmeny se zabíjely a likvidovaly od počátku věků do současnosti. S tím nemá společného nic "imperalistická" expanze a kolonizace, jak se jednou snažil kdosi komunisticky založen dokázat, ani se to netýká rasismu. Již v roce 1873 byl cestovatel Livingstone  svědkem, jak mezi sebou válčili dva domorodé kmeny. Vítězové podřizli všechny poražené muže starší 20 let, spálili vesnici a ženy a děti prodali do otroctví, které velice pilně a s láskou na africkém kontiněntě organizovali (světe div se) arabové. Kolonizaci afriky můžeme považovat za opravdu blahodárný vliv, pokud by nic nepřinesl, přinesl by alespoň to, že se negři přestali vzájemně požírat. Stažení z kolonií a oslabení vlivu "bílých", částečně  v roce 1918 a po té v roce 1948 a pozdějších letech bylo bezesporu největší chybou, kterou má na svědomí OSN, pacifistické hnutí a různí pseudoochránci lidských práv. Přineslo vlastní vládu afričanů, která se projevila hlavně ZABÍJENÍM, diktátorskými režimy s typickým znakem komunismu, (zabíjením inteligence, znárodňováním, vyháněním bílých - vesměs financováno SSSR, kalašnikov tam zná i malé dítě), hladomorem, degenerací, vznikem a šířením AIDS a hlavně totálním ekonomickým chaosem. Nyní je situace katastrofální. Zatímco za časů kolonií byl počet obyvatel takový, že je byl schopen africký kontinent nejen uživit, ale hlavně pod řízením "bílých" vyprodukoval nadbytek a bylo možno přinést mezi domorodce vymoženosti jako lékařskou vědu, vzdělanost, průmysl apod., dnes je situace ta
0/0
11.8.2004 18:52

Prubojny_kapitalista

Pokračování
ková, že pár miliónů pracujících bělochů v evropě a USA živí miliardy negrů v africe, aby v tuto dobu neumřeli hlady. A negři, místo aby se snažili zajistit si obživu z vlastních zdrojů se množí jako krysy a nakupují zbraně, aby mohli dělat to, co dělají již tisíce let. NAVZÁJEM SE VYBÍJET. A je jedno, jestli jde o mulsimy nebo ne. OSN, humanisti a pacifisti jsou za tuto situaci odpovědni.
0/0
11.8.2004 18:53

HolmesS

Re:
Svý způsobem máš jistě pravdu. Je jen otázka, jak to dělat jinak. Ono to má jak svůj líc tak rub.
A ač jsem spíše vlevo, tak souhlasím s názorem, že do toho Súdánu se už mělo dávno vletět. Bohužel se ale k takovému přesvědčení většinou dochází až je několik desítek tisíc lidí mrtvých.
0/0
11.8.2004 19:08

Patejl_Chodny

Re:
Bohužel, v popise "kulturních" zvyků kmenů a národů Afriky máš pravdu. Co se týká pohledu nynejších západních zemí i dřívějšího východního bloku na tento kontinent, přijde mi, že byl a je stejný - navenek plná huba vznešených slov o pomoci, civilizaci a lidskosti, uvnitř cynické využití surovin a lidí, prodej zbraní a export bůhvíčehoještě... O tom, jestli je možné po dobrém či po zlém tento kontinent "přeroubovat" na myšlení euro- atlantické společnosti mám velké pochyby. Dokonce i zde na Internetu se dají získat indicie, že by na Afriku mohly určité kruhy hledět jako na ideální pokusné území z hlediska zkoušek působení různých ne zrovna humánních věcí na lidi.
0/0
12.8.2004 7:43

manin

Re:
A kdo jim ty zbrane prodava ty barbare???
0/0
12.8.2004 9:22

Prubojny_kapitalista

Re:
Tví sovětští, severokorejští, čínští a arabští oblíbenci, blbe. Pak také naše země vyvezla v letech 1948 - 1989 do těchto zemiček pořádný balík zbraní a střeliva v rámci pomoci "rozvojovým socialistickým státům". A pardon, zapoměl jsem na "domácí" výrobu oblíbených zbraní AK47 a dalších, které se v malých dílnách a manufakturách "kopírují", podobně jako v Afghánistánu. Jak to, že to nevíš? Nejsi retardovaný?
0/0
12.8.2004 22:06

alcae

Re:
Boz ty ses ale potrat! Nejvetsi hovvno jake tva matka kdy vysrala, pamatuj si to! Ja dycky rikal, s nejruznejsimi fasouny ultrapravicaky a podobne nelidskou verbezi tveho typu (presto ze meli kruty detstvi) se melo jinak zatocit....
 
0/0
13.8.2004 22:50

alcae

Re:
Jak dlouho si tohle smolil zoufalce? Priste pis prosimte skratkami nebo co, precetl jsem pouze prvni vetu ...
0/0
13.8.2004 22:44

strouhanka

Prasata
Muslimové se chovají jako zvířata a proto by měli jako zvířata zemřít. Žádné jiné náboženství se v součastnosti neprojevuje tak barbarsky jako islám.
0/0
11.8.2004 18:46

manin

Re:
Velka prasarna je nekde to vybombardovat a pak si z obnovy udelat superkseft - to je barbarstvi.
0/0
12.8.2004 9:26

navsteva

Ovšem to podstatné
je třeba říci. Amerika je ZLÁ a Francie ta hodná.
Útok na Saddama, jednoho z nejvetsich diktatoru 20. stoleti, zrudu vyvolavajici jednu valku za druhou a masakrujici vlastni obyvatele byl proste jenom boj o ROPU nic jineho.
Zato tlak Francie, skrze jimi navrzenou rezoluci cele OSN, a velice brzy i vojenska operace jsou zcela OK. Hlavne protoze je treba hajit zajmy francouzkeho petrochemickeho prumyslu, ktery provadel pruzkum prave v jiznim Sudanu, objevil pomerne vydatne naleziste ropy a bude zrejme tamni ropu tezit a vyvazet.
BRAVO FRANCIE, BRAVO OSN a BRAVO vsichni "MIROMILOVE".
PS: Jen houst Iraku, Afganistanu. Zemi ktere potrebuji srovnat do late je hodne..vcetne slavne Francie.
0/0
11.8.2004 18:22

navsteva

Re:
Navic ovsem je reba zduraznit, ze Francie a OSN bude dalsi rok zcela plane zvatlat a zasedat a prijimat rezoluce a az bude veskere mistni obyvatelstvo zmasakrovane nebo v uprchlickych taborech vyrazi s usmevem tezit tu ropu.
nastesti USA na nejake OSN sere, prijaly vlastni rezoluci, hrozi embargem na ktre zrejme dojde behem nekolika tydnu a nejspise i vojenskou intrevenci. I oni si tam mozna potom zatezi ropu, ale s mistnim obyvatelstvem dokupy (upozornuji zivym obyvatelstvem).
0/0
11.8.2004 18:26

Liborac

Re:
no co, domorody obyvatelstvo stejne jenom prekazi pri tezbe ropy. Takle to tam budou mit Francouzi bez problemu a Sudanska vlada jim pekne podekuje (licenci) jak blokovaly jakoukoliv cinnost ktera by zabranila masakru.
0/0
11.8.2004 18:57

barbudo

Re:
... afghánská lať, to je pěkná ukázka budoucnosti ... hmm ...
0/0
11.8.2004 18:33

alcae

Re:
Kdepak, pro tuhle valku se USA objetovali z lasky k Iracanum, jaksi z humanitarnich duvodu. Zeme ve ktere jeste nikdy nic jinehio nez diktatura nebylo, jako v cele oblasti,  si dali zavazek ze tam udelaji opravdovou demokracii. Z toho by se clovek primo POSRAL co za dobraci jsou ti americti tlustoprdi, (ze kterych vetsina nenajde na mape ani Asii, natoz Irak)
0/0
11.8.2004 18:47

zpravodajec007

Re:
V tom případě není moc dobrou vizitkou pro Evropany, jestliže tak propastně technicky a ekonomicky zaostávají za tlustoprdy neschopnými najít na mapě ani Asii.
0/0
11.8.2004 18:56

Liborac

Re:
lol :) good one
0/0
11.8.2004 18:58

A.V.SUVOROV

IMO
Danečku srnečku hoď sem nějaký moudro.
0/0
11.8.2004 18:09

Vladce

Řešení arabské otázky v Súdanu
Vyzbrojit ty černochy po zuby, oni už si pak poradí sami.
0/0
11.8.2004 17:45

Englishman

Rwanda?
Jestli mě pamět neklame, tak po masakru ve Rwandě evropští politici hlasitě proklamovali, že žádný podobný masakr už nikdy nedopustí. Ale jak se zdá, tak se asi mýlím a nikdo nic podobného v Evropě neřekl. A ti zatracení Američané zase Araby chtějí provokovat tím, že je nechtějí nechat zavraždit pár stovek tisíc černochů zcela beztrestně. Pakáž jedna americká!
0/0
11.8.2004 17:07

zpravodajec007

Re:
Možná jsi moudré evropské politiky jen špatně pochopil. Třeba to opravdu nebude podobný masakr, třeba bude nakonec mnohem větší.
0/0
11.8.2004 18:59

Lucy@.

@
Mezinarodni sankce jsou k nicemu (tak jako OSN) nikdo je nedodrzuje a arabaci tvrdi,ze by to v Sudanu vypadalo jeste hur. Kdyby vlada v Sudanu opravdu chtela zastavit tuhle valku,tak by to uz davno udelala...je to jenom na nich.
0/0
11.8.2004 17:07

Thyronx1

Ano i takova hovada
Ano i takova hovada se najdou ktera tvrdi ze USA sla do valky v Iraku a predtim v Kuvajtu pro ropu. Spise se poznava proc Francie a dalsi evropske zeme (i Cina) podporovaly Saddama a odsuzovali valku v Iraku.Snazi se urvat co se da jak vidno.A bude hur.Ba velmi tezko. USA tezi 30% sve spotreby ropy na svem uzemi.Zbytek jde z Venezuely a dalsich zemi.
0/0
11.8.2004 16:56

A.V.SUVOROV

Re:
Hovado seš ty a tobě podobní.
0/0
11.8.2004 17:00

Liborac

Re:
lol kdyz vis o cemkoliv ho.no staci nadavat ze jo ?
0/0
11.8.2004 17:49

A.V.SUVOROV

Re:
Ty seš taky pěkný hovado.
0/0
11.8.2004 18:05

Liborac

Re:
no tumu teda rikam zmena
0/0
11.8.2004 18:10

Patejl_Chodny

Re:
zatímco Ti, Kdož Vědí (a tedy nejsou ho.ada) si mezi sebou slavnostně sdělují, že tam USA šly jen pro Saddámovy modré oči. Jak prosté, vždyť USA ropu z blízkého východu nepotřebuje, nevadí ji, že většina obchodování OPEC s ropou je nyní placena v EURO, zatímco donedávna to bylo v dolarech, no radši nebudu pokračovat, nemá to zde cenu (schválně, kolik hladových vlčáků mě zde začne cupovat na kousky). Přesto lidi, mějte se rádi, do hrobu si nikdo prachy ani tunu zlata nevezmeme!
0/0
12.8.2004 7:52

Thyronx1

Styd se OSN styd se Evropo!
Je to dalsi z mnoha ostud na svete: Evropa se nemuze doshodnout na sankcich a OSN nedela VUBEC NIC v cele s Annanem
0/0
11.8.2004 16:53

Thyronx1

Vazena OSN:
Vazena organizace k nicemu (OSN) Vase rezoluce jsou k nicemu. Evropa se bohuzel nepripojila k USA a zrejme souhlasi s genocidou kterou generalni tajemnik OSN prejmenoval ponekud prijatelnejsim nazvem. OSN svoji necinnosti podporuje genocidu v Somalsku a jediny stat na svete USA se rozhodne postavilo proti podobnym akcim EVROPO A OSN STYDTE SE !!!!!!!
0/0
11.8.2004 16:52

Eduardmanet

ropa
Zásoby ropy v Súdánu se odhadují na 2,5 miliardy barelů výsledky průzkumů v Jižním Dárfúru zatím nebyly zveřejněny. Ropu v Súdánu chce těžit téměř každý a tak se na povolení čekají dlouhé fronty. Zatím nejaktivnějšími težaři v oblasti jsou Číňané, dále Malajci, Francouzi, Kanaďané a Katarci. Američané těží ropu v sousedním Čadu a chtěli by se uchytit i v Jižním Súdánu.. Mezi důvody proč se řada zemí v Radě bezpečnosti OSN zdráhá schválit sankce proti súdánské vládě za vraždění ve třech dárfúrských provinciích, patří nedávno objevená ložiska ropy .
0/0
11.8.2004 15:18

Cislo 2

Re:
Bylo jen otázkou času, kdy se objeví v diskusi první ropák ...
0/0
11.8.2004 15:51

Eduardmanet

Re:
Jestli tím ropák myslíš zastánce teorie o invazi do Iráku z důvodu ropy tak to já nejsem. Rozhodně si to nemyslím a nevím z čeho si tak usoudil. Můj příspěvek byl reakcí na níže uvedený názor že "černoušci nemají ropu..." Toť vše.
0/0
11.8.2004 15:56

Cislo 2

Re:
Mylně jsem to tak pochopil (Irák ...) a omlouvám se. Ropná konspirace se tady táhne diskusí jako červená nit.   
0/0
11.8.2004 16:07

Zhnusenec

He, he !
Černoušci holt nemají ropu ! Tak maj smůlu ! Vono to ale hezky dokazuje, jak si arabáči představují "multikulti" soužití ! Vůbec si neumím představit, co by dělali, kdyby jsme my bílí taky neměli zbraně !
0/0
11.8.2004 14:48

Dedik Larzon

Re:
ja si to prave dovedu predstavit pomerne presne, takze me evropsti levicaci a zastanci arabasu v jedne osobe pomerne privadi k silenstvi. Skoro lituju, ze v 73 roce zide odvolali letadla z utoku posledniho soudu, mohlo byt o dost potizi min, kdyz nepocitam radioaktivni spad v oblasti.
0/0
11.8.2004 14:55

Flat Vamp Original

Re:
...tuhle ale ríkal v TV nejakej odborník na tamní kraje, ze nejsou zádný rozdíly mezi tzv. Araby a tzv. cernochy. Vsichni jsou cerní jako boty a vsichni vyznávaj islám, Cili prej jde víceméne o spory nomádských a usedlých kmenu.
0/0
11.8.2004 15:32

Dedik Larzon

Re:
Ono taky nejde o barvu kuze. Osobne povazuji rasu za umele a nicnerikajici meritko, v cem skutecne rozdily jsou , to je kultura a jazyk. A arabove jako takovi jsou z rasoveho hlediska velmi rozdilni. Kdyz porovnas marocana s saudem, nerekl bys, ze to je podobna skupina. Co je drzi pohromade je jejich spolecna nenavist ke vsemu nearabskemu a neislamskemu. Pokud nahodou nikoho takoveho nemaji pusti se do sebe. Z toho duvodu si protivniky vyhledavaji, nebot je to nejlepsi zpusob , jak docilit jednoty. V sudanu ted opravdu jde hlavne o pudu, ale reakce okolniho arabskeho sveta jsou ovlivneny prave timto druhem solidarity. "Prislusnik nasi kultury je v pravu at provadi jake prasarny chce -viz palestinci- a kazdy kdo si dovoli neco proti nam arabum je prasivy neverici pes". A jelikoz tento metr pouzivaji na vsechny kultury vcetne nasi, nevidim duvod, proc se vuci nim chovat vstricne, vyjma apesementskeho strachu v hlavch evropanu. Kam tento postoj vedl pred 60 lety vsichni vime , tak nechapu proc jim nezatnem tipec.
0/0
11.8.2004 16:26

Flat Vamp Original

Re:
...ale jak by sis to zatnutí tipce predstavoval?
0/0
11.8.2004 17:05

Cislo 2

Typická rezoluce ...
"Spojené státy se snažily přesvědčit členy Rady bezpečnosti OSN, aby schválili rezoluci, která má donutit vládu v Chartúmu zastavit řádění arabských milic v západosúdánské oblasti Dárfúru. Kvůli odporu sedmi z patnácti členů rady odstranili Američané z rezoluce slovo sankce."
To je citace z oficiální zprávy ze zasedání  RB. Odstraněním sankcí z rezoluce se tato rezoluce stává nepoužitelnou a nevymyhatelnou jako 99% jiných rezolucí, nemajíce ani hodnotu papíru pro vytření pr...., protože se v posledních 3 letech rozesílá členům elektronicky.   
0/0
11.8.2004 14:40

Dedik Larzon

dvoji metr
Predstavte si, kdyby takovym zpusobem vyvrazdovali a vyhaneli evropani nejake cernochy a muslimy v jednom. Dovedete si predstavit ten poprask v OSN. Arabaci by vyhlasovali svatou valku a kdesi cosi, levice v celem svete by se zaklinala podporou nebohym obetem a recnila by o fasistech a zadala intervenci. Jenze ke smule cernochu v darfuru se je rozhodli vyhladit arabaci. No a ostatni arabove solidarne mlci, tedy souhlasi. Evropsti ochranci prav kazdeho podelaneho teroristy, ktery prosel lehkou torturou v americke veznici taky. No nevim napada me neco o dvojim metru.
0/0
11.8.2004 14:39

Liborac

OSN
Nova Rwanda. A OSN zcela selhava jako uz ostatne tolikrat. Kanan umi akorat kecaz a tisickrat dokazuje ze tato organizace je dneska zcela zbytecna . Autorita nulova, proc by se nekdo posouchal jeji doporuceni ?
0/0
11.8.2004 14:38

PINARD

Re:
Mluyvil jste o Francii, Nemecku a mensinach, o lidskych pravech, mezinarodnim pravu......atd.
Musite si uvedomit, ze na ne kazdy sere. Usporadat vojenskou pomoc v Sudanu by stalo miliardy a nikdo v Evrope na ne neda. Umite si pouze predstavit, kolik stoji Francii udrzeni jakehoz takoveho poradku ve svych byvalych koloniich, z kterych sice neco maji, ale naklady to nepokryva? Odhad je na dvacet miliard euro rocne.
Tak se nedivte.....
0/0
11.8.2004 15:07

Olgo

huh
Súdánský ministr zahraničí obvinil Spojené státy z toho, že chce opakovat stejný irácký scenário v Súdánu, což skončí destrukcí země.
Súdánský velvyslanec v Káhiře a Arabské lize nazval tuto akci "americkým spiknutím" pro rozdělení Súdán skrz manipulace a chce krizi využit k útoku proti Súdánu a upozornil na to, že USA podporovaly separatistické hnutí a Británie a Německo tím, že poskytli útočiště vůdcům separatistických hnutí. A upozornil také na to, že americká strategie měla od dob Clintona několik podob a fází, s použitím zemí sousedících se Súdánem a s využitím izraelských zpravodajských služeb. A připomněl, že v roce 1997 intervenovali ve vojenském útoku tří afrických zemí proti Súdánu. Generální štáb byl v Enteby v Ugandě a odtamtud to všechno dirigoval velitel izraelské armády.
Strategie západu je buď rozdělení Súdán, aby byl oslaben a rozdělen na menší státy nebo aby byl ochočen.
Velvyslanec se zeptal, proč teď Američané mluví o několikadenní lhůtě, když Súdán uzavřel s Annanem smlouvu o odzbrojení milicí během jeho návštěvy před několika dny.
A je na těch, kdož roní krokodýlové slzy kvůli našim lidem v Darforu, aby spěchali v posílání humanitární pomoci, místo aby intervenovali do vnitrních záležitostí suverénní země.
A dokončil svoji řeč tím, že Súdán bude zřejmě 3. výzvou pro arabský svět po Palestině a Iráku.
0/0
11.8.2004 14:37

zpravodajec007

Re:
Ale Olinku, už zase zapomínáme uvést zdroj tebou publikovaných žvástů? Pročpak se stydíš za naprosto nestranné http://muslimskelisty.cz/edit.html a článek vyrobený nějakým Mohamedem Abbásem?
Vždyť už samotný název toho pamfletu je výživný - Darfor - komár ve stadiu změny ve velblouda.
 
Teď jen nevím, co přesně je v arabských očích myšleno tím "komárem", jestli těch 50.000 mrtvých nevěřících psů nebo ten milion vyhnaných.
0/0
11.8.2004 15:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.