Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maturita z matematiky se vrací poslancům

Senátoři vrátili poslancům návrh nového školského zákona. Nelíbila se jim povinná maturita z matematiky. Členové horní komory parlamentu se shodli na tom, že gymnazisté by měli mít možnost vybrat si mezi matematikou a dalšími předměty. Pro vrácení hlasovala naprostá většina přítomných senátorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
stejně je maturita fraška.....
0/0
6.8.2004 14:47

mantak007

Je třeba změnit přístup
Všechny dohady o tom, jestli mít matematiku (a víceméně jakýkoliv předmět) u maturity povinně nebo ne, vychází z chápání maturity jako jakéhosi prahu, který je nutno překročit. Téměř nezáleží na výsledku ani na skladbě předmětů, hlavní je mít lejstro. Maturita by ale měla být chápána jako potvrzení, že umím dostatečně dobře to, co ode mne bude vyžadovat budoucí zaměstnavatel nebo škola. Je zřejmé, že každý bude potřebovat umět něco jiného a v jiné míře. Jedním z možných přístupů je centrální maturita, kdy si student vybere předměty, z kterých chce (potřebuje) maturovat. Ideálně by měly být všechny nepovinné. Otázky při zkoušce by měly pokrývat co největší rozsah předmětu od trivialit po nejtěžší oblasti. To prokáže, co student umí a co ne (pro jednoduchost vyjádřeno např. v procentech) a zároveň umožní porovnat studenty v daném ročníku. Podle výsledku se bude moci orientovat např. vysoká škola při rozhodování, zda studenta přijmout nebo ne, např. řekne, že přijme studenty kteří udělali maturitu z biologie aspoň na 59%, nebo studenty, kteří se umístili mezi prvními 20%.
0/0
6.8.2004 14:14

erixis

Matematika je jen jedna z ved, tak proc ji preferovat
U mnoha filosofu ci umelcu muze byt soucasna matematika-jako ceske pravo jen na prekazku)
Jsem rad, ze jsem z ni maturovat nemusel, tak nevim, proc s ni strasit deti.)
0/0
6.8.2004 13:26

Ondřej Bouda

Matika, logika, analýza
..jsou TŘI různé věci. Nelze ovládat matiku bez logiky, ale lze mít schopnost logického uvažování a přesto neovládat matematiku (!). Schopnost analytického uvažování pak opět stojí samostatně.
 
Maturita z matematiky tedy neřeší to, že chceme, aby maturanti byli schopni logicky uvažovat. Respektive je to řešení, ve kterém spoustu inteligentních lidí vylijeme...
0/0
6.8.2004 11:28

_m-

Nemyslím,
že maturita ze matematiky jako taková někoho diskriminuje. Spíš jde o to, na jaké úrovni by měla být pro všechny typy škol společná, stejně jako čeština nebo cizí jazyk. Já osobně jsem spíš matematický typ, z ruštiny (už je to dávno) jsem to zvládla s odřenýma ušima za tři, světová literatura mi dala zabrat, z matematiky levou nohou za jedna a dneska jsou mi stejně fuk derivace jako Charles Baudelaire, o měkkém znaku nemluvě. Jiné nároky na matematiku má učeň - strojař, jiné konzervatorista a přitom intelekt obou může být stejný. Státní maturita by měla (podle mě) být stejná pro všechny školy stejného typu, tedy např. pro všechna gymnázia na zemí ČR, ale rozhodně nechápu, proč by měly knihkupci a absolventi technického lycea mít stejné znalosti z matematiky nebo češtiny. Madla
0/0
6.8.2004 9:41

stabil

matika ano
... myslim si, ze by maturita z matiky mela byt... Nechapu nazor, kdyz nekdo tvrdi, ze je na humanitni skole a ze by ho to diskriminovalo... Me zase treba diskriminovala cestina, ale beru to, ze na to nemam bunky, beru, ze to ke vzdelani patri... na stredni jsme probirali ve ctvrtaku diferencialni pocty, ale u matury je nikdo nechtel... takze v tom nevidim pro nikoho problem... maximalne stejnej jako pro me byla cestina, kterou jsem se drel celej svatej tyden a ostatni predmety vubec... u matyry jsem neco zadrmolil a na 4 x 1 to stacilo...
0/0
6.8.2004 9:04

Patejl_Chodny

Dejte maturitu každému, ať to vypadá dobře...
Vážení, byl jsem nedávno ve vlaku svědkem rozmluvy dvou asi18-ti letých lidí. Slečna se ptala, kolik bude za něco platit ať jí spočítá 11 * 2,50. Mladík vytáhl kalkulačku a na potřetí se mu to „povedlo“....   Už jste si všimli, kolik prodavačů v obchodě a hlavně v restauracích je na konci svých sil, když má jakoukoliv kra.inu spočítat z hlavy? Príklad – 4 piva po 13 Kč plus nanuk za 8 Kč – není problém u mladší kasírky na to vyvalit bulvy a minutu počítat. Tak tohle mi příjde dost strašný, řekl bych, že náš „opěvovaný“ vzdělávací systém dává glejty už za účast, ve snaze přiblížit se Americe, kde znalosti průměrného obyvatele jsou na úrovni, které u nás kdysi byly srovnatelné s 7.třídou základní školy.  
Necpal bych matiku do humanitních oborů, ale na všeobecné a technické obory přece matematika patří, tam matura z ní povinně a hotovo (nebo alternace s fyzikou). Jinak budeme za pár let národ blbe.ků. Je to těžký předmět, musí se učit, ale dokáže se odvěčit. Maturita mívala už od Rakouska určitou prestiž, komouši ji začali trochu degradovat a teď, místo aby se obnovil její význam, naopak upadá ještě víc. Ať mi to dnešní mladí, co se jich to týká, prominou, ale je to bohužel tak. Společenská objednávka a styl působení na děti reklamami a masmédii tlačí úroveň vzdělanosti dolů, na rozdíl od Japonska a jemu podobných států, kde se do vzdělání lejou obrovský sumy. My máme předurčení rozvojové země pro uplatnění přebytků z nadvýroby a pro použití jako země s levnou pracovní silou, která nemá proč být moc vzdělaná. Tup
0/0
6.8.2004 7:47

MMarjanka

A jen tak mimochodem
pokud by měl maturovat z matematiky Albert Einstein - jak by to asi dopadlo? Takže podle valné většiny zde přispívajících je tento pán totální hlupáček???
0/0
6.8.2004 6:40

barbudo

Re:
... ten pán matematiku ovládal velice dobře ...
0/0
6.8.2004 9:09

petulisek

Re:
Pokud vím, tak z ní propadal...je to všeobecně známo :-)
0/0
6.8.2004 10:27

barbudo

Re:
... je všeobecně známo, že ji ovládal velice dobře ...
0/0
6.8.2004 10:35

barbudo

Re:
... nepropadal - třeba tady ... http://www.scienceworld.cz/sw.nsf/print/C3555CE43AF4D7BCC1256E970048C43B
0/0
6.8.2004 10:45

MMarjanka

Názor, že znalost matematiky je dokladem vzdělanosti
je totální blbina. Znám mnoho lidí, kteří jsou vzděláním velmi na výši a přesto s matematikou zápolili. Někteří z nich (dokonce absolventi lékařské fakulty) tvrdí, že pokud by kdysi museli maturovat z matematiky, tak dneska maximálně dělají vrátné, protože by to byl pro ně velký problém. Nevím  proč považovat matematiku za spásu lidstva.  Jedna velmi zkušená paní profesorka tvrdí, že má léty praxe (17 let ve školství a studenti ji milují, protože si zachovala mladý přístup) ověřeno, že lidé s nadáním na matematiku mívají problémy např. s jazyky. Dopřejme tedy lidem, ať mohou mít vzdělání jaké potřebují a jaké jim vyhovuje.
0/0
6.8.2004 6:35

Libor76

Re:
celkem souhlasím, ale proč je povinná maturita z češtiny a cizího jazyka? Já měl matiku v malíčku, ale s češtinou a němčinou jsem zápolil, dnes mám VŠ vzdělání v IT, čeština (literatura) je mně na houby, pravopis snad ještě umím, němčinu jsem pár let nepoužil a angličtina, na kterou nebyli učitelé, mně chybí. Takže klidně jsem pro nepovinnou matematiku, ale buď zrušit povinný jazyk nebo dát seznam předmětů, ze kterých si žák musí vybrat aspoň jeden nebo dva (např. jazyk a matematika - jedno z toho)
0/0
6.8.2004 7:16

MMarjanka

Re: Ano, tak by to bylo vynikající,
vlastně to jen potvrzuje co jsem říkala - máte nadání na matiku a s jazyky (včetně rodného) jste zápolil. A zcela logicky jste si tedy vybral obor vašemu nadání bližší. Skutečně by měla být možnost vybrat si povinný předmět tak jak jste to napsal...
0/0
6.8.2004 15:23

1_130_202_135

Loučím se..
a jdu si před spaním číst Coveneyovo Mezi chaosem a řádem.... (aneb Hranice komplexity: hledání řádu v chaotickém světě).
"Bůh vložil do sil přírody tajné umění, aby jí umožnil zformovat se z chaosu v dokonalý světový systém"
A o tom je Matematika, ne aritmetika, ne algebra, ne počty....
0/0
5.8.2004 23:32

EspritFort

Omlouvám se , ale musím se trochu opakovat ...
Holt, kdo nebude mít na matematickou logiku, nemůže být napříště už vzdělancem, stejně jako ten, který nemá například na dějepis, zeměpis a na jazyky. To je celé a není to nic strašného! Kdejaká holička a kdejaký pokrývač mají nějakou maturitu, ale jsou přitom vzděláním zcela nepoznamenaní a často nezvládnou ani výpočty s procenty, ale to jejich pseudovzdělávání jsme draze platili z mých (tvých) daní. Pak se ale takový vzdělanec (taková vzdělaná žena) dostanou k policii nebo někam na úřad ... a to je teprve potom žúúúžo ... třeba s nimi jenom komunikovat.
0/0
5.8.2004 23:09

Rada8

Re:
mluvíš mi z duše. nejde o to, jestli bude někdo tu matiku v životě potřebovat, já taky nikdy nepotřebovala znalosti literatury, a maturovala jsem z ní taky......ale o to, že maturita má být jakousi zárukou že se jedná o člověka s jistou úrovní vzdělání a přehledem, a matematika PATŘÍ k všeobecnému vzdělání. někdo se oháněl diferenciály, integrály atd....ale maturita z matematiky opravdu obsahuje pouze základní znalosti.
0/0
5.8.2004 23:36

Libor76

Re:
ony integrály nejsou základní znalosti? ;-) Podle mě středoškolské integrály jsou jen naučením se vztahu "tohle se přepíše na tohle" a to by mělo jít i humanitně zaměřeným lidem :-) Ostatně na středních školách (čest výjimkám jako je (byl?) např. Bílovec) se neučí matematika, ale počty :-)
0/0
6.8.2004 7:30

Sýkorka

Re: MATEMATIKA
Jsem zastáncem maturit z matematiky a vždy mne matematika velice bavila a rozhodně mi nedělala problémy. Setkávám se s tím, že mnohdy je matematika doslova strašákem a mrzí mne to; hodně lidí má k matematice postoj "to by mi určitě nešlo a tak se to radši ani nebudu snažit pochopit", ale co dělat, když často učí matematiku "odborníci",kteří vypadají, že sami museli mít s maturitou z matematiky problémy. Jak může 17-letým děckám připadat smysluplné třeba takové integrování, když jim učitel nesdělí takovou "drobnost", že integrál=součet? Řekla bych, že totiž mnohdy to sám neví... v matematice stejně jako asi ve všech "předmětech" hrozně moc záleží na tom, kdo, jakým způsobem a s jakým nadšením ji učí. Když do mne někdo bude hustit kvanta vzorečků, u nichž budu mít pocit, že i kdybych si to nakrásně zapamatovala, stejně mi to nikdy na nic nebude, asi mne bude matematika jen otravovat. Když mi někdo ukáže, jak se snadno můžu k různým věcem dobrat jednoduchou úvahou, a jak pak mohu tyto věci dobře využít v deseti dalších oblastech, bude pro mne matematika příjemným osvěžením mozku.Kdysi jsem svému bratrovi vysvětlovala goniometrické funkce a vítězoslavně mu ukazovala, že vlastně nic si nemusí pamatovat nazpaměť, a on mi řekl: "ty pořád nechápeš, že já tomu nepotřebuji rozumět - já to potřebuji UMĚT!!!" .To je asi bohužel častý postoj ke "školní" matematice u nás. A to se pak špatně maturuje a je jednodušší maturitu zrušit... myslím si, že stejně jako když je špatné, neumí-li maturant (nebo vysokoškolák) napsat dopis bez hrubých chyb, je smutné, když se tentýž člověk pyšní tím, jak byl natvrdlý na matematiku a co všechno neumí (to je asi stejná bída, jako když se skvělý 50-letý matematik chlubí, že nikdy nebyl v divadle nebo neví, kdo byli Slavníkovci nebo kde se vzaly velikonoce).
Nejde ani tak o to osvojit si matematiku, jako osvojit si alespoň trochu tento způsob myšlení,na tom nikdo neprodělá....
0/0
6.8.2004 11:30

barbudo

Víte, kolik je u nás škol, kde by se mělo maturovat z matematiky?
, Obávám se, že dnes už nenajdete tolik pedagogů, kteří vědí, co je to matematika. Natož aby to byli schopni přijatelně učit. Středoškolská matematika přeci není žádná věda, ale zábava jako Pán prstenů nebo fyzika či chemie ...
0/0
5.8.2004 22:50

123freak

.........
 Myslím si, že to tady s tou matematikou trochu přeháníte. Pokud není pro maturanta nezbytná pro jeho další studium, tak nevidím důvod z ní maturovat. Pro život nezbytné základy zajistí úspěšné absolovování jednotlivých ročníků. Tvrzení, že se v dnešní době člověk bez matematiky neobejde je nesmysl, zvlášť v době kdy je drtivá většina práce orientována pouze na vkládání dat do počítačových programů a není nutné rozumět jim, ale umět je používat. Pokud vám působí radost řešení derivací a integrálů, tak si to užijte, ale nenuťte do toho lidi, co to nikdy nebudou potřebovat a čas spotřebovaný těmito pro ně zbytečnými věcmi by mohli věnovat pro ně užitečnějším předmětům.
0/0
5.8.2004 22:24

1_130_202_135

Re:
"Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské škole."
(Robert Fulghum)
Ale není to málo?
0/0
5.8.2004 22:35

123freak

Re:
 Já do mateřský nechodil.  Už i tam se učí matika?
0/0
5.8.2004 22:39

1_130_202_135

Re:
Kupodivu - učí . Ale po středoškolácích a vysokoškolácích toho chceme trochu víc, než po absolventech MŠ, nebo ne? Snad nemusí skončit jen u montážních pásů VW či TPCA či bezduchého vkládání dat do počítače? Proč bychom se vlastně učili psát, když stejně jen mlátíme dvěma prsty do klávesnice?
0/0
5.8.2004 22:53

123freak

Re:
 U těch montážních pásů jich skončí většina.  A toho bezduchého vkládání dat do počítačových programů bude čím dál tím víc. Takže hoši na VUT biflit matiku, logiku a nevím co ještě ať ten softík dobře naprogramujete.
0/0
5.8.2004 22:59

1_130_202_135

Re:
V klidu, já jsem chemik.... Čemu ale konkrétně říkaš "umět používat počítačový program"? Vynechejme Unreal T. apod., pojďme třeba k Excelu, to je hodně primitivní aplikace pro primitivní uživatele.....
0/0
5.8.2004 23:02

123freak

Re:
 Tak to bych netvrdil. Už jsem viděl dost lidí co měli z Excelu hlavu větší než meloun.  A když jsme u toho, tak drtivá většina uživatelů se k nějakým pokročilejším funkcím stejně ani nedostane, neb o nich vůbec neví a vlastně to vůbec nepotřebuje - admin to zvládne za ně(ten máťu a alogiku ovládá) a oni mohou klíďo píďo opět dvěma prstíky naťukat do toho PC to co jim zaměstnavatel určil.
0/0
5.8.2004 23:12

1_130_202_135

Re:
Fajn - takže ke každému úředníkovi s maturitou podle Buzkové posadíme půl programátora a čtvrt admina, aby ten polointeligent mohl ťukat svá data... Ideální řešení Škromachova problému s nezamšstnaností, produktivita práce pláče, ale my máme 85% obyvatel s maturitou... A chci vidět admina (ten by se měl ale starat o jiné věci), jak dělá tupému úředníkovi analýzu jeho problému. Programmer je cvičený foxterier, důležitý je analytik a ten většinou není....
0/0
5.8.2004 23:23

1_130_202_135

Re:
A mimochodem - matematika je v podstatě o úplně jiných věcech, než se snažíš popsat.... Ale to je právě důsledek špatné nebo chybějící matematické VÝCHOVY ve školském systému, vedeném právníky...
0/0
5.8.2004 23:25

svobodny clovek

Re:
Vsak nikdo nenuti lidi si udelat maturitu. Ale kdo ji chce mit, musi hold znat matematiku (resp jeji zaklady).
Ale samozdrejme vetsi duraz nez na integraly bych kladl na statistiku, pravdepodobnost, logiku (v cele jeji siri).
0/0
5.8.2004 22:53

pavel64

Re:
To co popisuješ o výuce matematiky platí pro učňáky a průmyslovky. Z těch škol vyjdeš a začneš dělat ve většině případů práci, na kterou jsi se připravoval. Gymnázium je všeobecně vzdělavací škola. Po jejím absolvování nejsi připraven na konkrétní práci (můžeš ovšem vkládat data do počítače, aniž víš, proč to děláš), ale ke studiu na VŠ. K tomu vždy potřebuješ mateřský a cizí jazyk a schopnost logicky myslet (jsou školy, kde moc logicky myslet nemusíš a vystuduješ je, ale to jsou školy, kde většinou studovali naši politici - jak to vedou, víme všichni). Pak nějakou specializaci a tu zajišťuje čtvrtý volitelný předmět. Co se týká toho, že většina práce je vkládání dat do počítače, tak máš zřejmě namysli absolventy gymnázií, kteří nejdou na VŠ. Ovšem aby dělali takovou činnost, tak to nemusí jít na gymnázium. Vysokoškoláci se přece neživí vkládáním dat do počítače. Samozřejmě to někteří dělají, ale ví, proč to dělají.
0/0
5.8.2004 22:54

123freak

Re:
 Kromě matfyzu, informatiky, apod. mě nenapadá moc VŠ, kde by matika hrála prim. Víceméně na vše jsou dnes zpracovány softwarová řešení a dovolím si tvrdit, že kdo se nezabývá jejich vývojem a řešením problémů s nimi spjatými, tak se bez podrobné znalosti matiky obejde. V době kdy musí mít VŠ pomalu každý 2-3 státní úředník je to hold realita.
0/0
5.8.2004 23:05

rencask

Re:
co treba stavebni fakulta (aby sis spocital, ze ti ten barak nespadne na hlavu), elektrotechnicka (kde kudma pujde jaky proud a proc), strojirenska, ekonomicka (kde kam nalit jake penize, abys dosel k zisku) a dalsi. Tve obzory jsou velmi omezene. Nejsi nahodou pravnik? Matika je potrebna na naproste vetsine VS - nepostradaji ji asi pravnici (coz je ovsem chyba), filozofove, herci a hudebnici.
0/0
5.8.2004 23:16

123freak

Re:
 Říká ti něco software určený pro strojírenství, průmysl, stavebnictví apod.. Neříkám, že úplně vše, ale většinu práce dnes odvádí zmíněný soft. pokud ty něco počítáš na papíře, tak jsi dobrej, ale tak trochu mimo. O finančních strategiích ve velkém rozhoduje pár managerů a ti jsou za to aby to zvládali(včetně vaší matiky) královsky placení. Mé obzory jsou v pořádku, jenom máme každý asi jiný úhel pohledu(logicky že?).
0/0
5.8.2004 23:28

Libor76

Re:
jenže vysokoškolsky vzdělaný člověk by měl být schopen tu práci zastávat! Pokud ne, jedná se o člověka, který školou prolezl kvůli titulu a nic mu nedala... Kdo, když ne absolvent ekonomiky, by měl umět spočítat účetnictví? Jistě, jsou počítače s programy, které to udělají, ale pokud se na ně chcete spolehnout, můžete ty obory zavřít, protože vše je hotovo a další odborníci nejsou potřeba :-) Prostě jste mimo, když někdo studuje stavařinu, sice bude používat nějaký soft na ulehčení práce, ale musí taky umět spočítat celý ten barák i bez toho softu a musí umět spolupracovat s programátorem, který takový soft píše! Protože jinak by to znamenalo, že všichni budou studovat jen IT a jako podspecializaci budou mít obor, pro který píšou programy.
0/0
6.8.2004 7:35

1_130_202_135

Re:
..... a to nám zlatá sociálně demokratická vláďa dá do vývoje a výzkumu tolik peněz, aby každý přírodovědný výzkumný pracovník měl  k ruce ještě analytika a programátora? Pro tebe je MS Office zřejmě vrchol SW... Připomínáš mi jednu paní, která vážně prohlásila - u nás programujeme v T602
Ale hlavně - matematika není aritmetika či algebra, není to ani diferenciální či integrální počet. Je to spíš nauka, výchova, jak hledat algoritmy a východiska řešení. Samozřejmě nedokáže vytvořit konečnou teorii světa, ale hodně nás k ní přibližuje...
A snižováním nároků na absolventy SŠ a VŠ jenom snižujeme nároky na ty tvé každé druhé či třetí státní úředníky. Tak se ale nečil, že setkání s blbcem na úřadě je tak běžnou záležitostí...
0/0
5.8.2004 23:19

123freak

Re:
 Já někde řekl že na VŠ přírodovědného zaměření(fyz. chem. atd) není potřeba matika? Přírodovědný pracovník ve výzkumu matice, logice rozumět přirozeně musí. Jinak mě nenapadá jak by v dnešní době něco mohl vyvíjet a zkoumat. Blbci na úřadě mě už nedokáží vyvést z míry.
0/0
5.8.2004 23:34

1_130_202_135

Re:
Mě pokaždé - a nechci si na ně zvykat
0/0
5.8.2004 23:43

rencask

Re:
stejnym zpusobem muzeme argumentovat o uzitecnosti maturity z rodneho a ciziho jazyka. Jestli se v cizine domluvim nebo ne je jen moje vec a i kdyz jazyk budu ovladat, nevidim duvod na to mit stempl ze stredni skoly. Proc diskriminujete lidi nadane na prirodni vedy a nadrzujete humanitne zamerenym?
0/0
5.8.2004 23:08

svobodny clovek

senatori dokazali, ze jsou hlupaci
A proc tedy mame povinny maturitni predmet cestinu a cizi jazyk ? Necht si maturanti vyberou: zemepis, telocvik,  dejepis a brannou vychovu. Nabifluji si par letopoctu a par nazvu hlavnich mest, udelaji kotoul a mame maturanta
Ne takhle ne. Maturant prce musi znat:
a) rodny jazyk
b) alespon jeden cizi jazyk
c) matematiku (vcetne logiky)
d) jeden volitelny predmet typu biologie, fyzika, dejepis, politologie, ekonomie
Kazdy maturant musi mit zaklady matematiky (vcetne statistiky a logiky). Matematika rozviji abstraktni mysleni. Matematika je potrebna i v dalsich oborech jako je fyzika, biologie, medicina, sociologie, ekonomie. Logika se pouziva pri analyze prirozeneho jazyka.
Logika byla zakladem vzdelani jiz ve starovekem Recku
Ruzni pseudointelektualove tvrdi, ze matematiku nikdy nepouziti. Je to omyl pramenici z jejich omezenosti. Vzdy nejak pouziji abstraktni mysleni, ktere jim rozvine studium matematiky. Nekdo, kdo nezna zakladni pojmy statistiky a logiky se nejen nemuze nazyvat vzdelancem, ale ani se nemuze orientovat v dnesnim svete.
 
0/0
5.8.2004 22:11

svobodny clovek

Re:
A zapomel jsem: pravnici by meli studovat logiku.
To, ze se ji nasi pravnici moc nevenuji, dokazuje stav naseho soudnictvi ...  
0/0
5.8.2004 22:14

Libor76

Re:
Mě osobně by ten tvůj příklad "lehké maturity" spolehlivě odrovnal: :-) (maturval jsem z češtiny, němčiny, matiky a fyziky) K logice - souhlas, ale kdo by ji u nás prosím tě učil? Matematika, logika apod. jsou totiž předměty, kde nestačíse něco naučit a být o dvě lekce před žáky, tady je třeba, aby vyučující byl v obraze a měl nadšení a takových u nás mnoho není :-(
0/0
6.8.2004 7:41

Sýkorka

Re:
jsně, maturita přece není od toho, aby ji udělal každej (a když ji neudělá, tak je to diskriminace), ale měla by být aspoň trochu zárukou, zárukou, že dotyčný něco umí a nebo se to umí naučit (stručně řečeno že to není úplnej vůl)
0/0
6.8.2004 11:42

crezpenan

matematika je věda potřebná,
pouze pro Hotentoty typu Rumla a Buzkové trošku nesrozumitelná. Bylo by velkou chybou nedělat maturitu na gymnáziích z matematiky,nějak se ty feministické počty musejí přece srovnat,nee?
0/0
5.8.2004 21:52

Rada8

***
pokud je mi známo, maturita, tzv. zkouška dospělosti, je vlastně jakousi zkouškou vyšší než základní vzdělanosti. Proto nechápu, proč by neměla být matematika maturitním předmětem na VŠECH školách, jež končí maturitou. Pokud bude někdo maturovat z češtiny, občanky,......ale už ne z matematiky, která bezesporu patří k nejdůležitějším naukám, nemůže být označen za více vzdělaného člověka než ten, který dokončí učební obor zkouškou z odborných předmětů. pokud matematika nebude povinná, nezlobte se za ten výraz, ale maturitou se bude pyšnit každý b.l.b.e.c. a nebude ukazatelem vzdělanosti ale schopnosti našprtat se nějaké informace.
0/0
5.8.2004 20:47

hovnival-

Re:
matematika me nikdy nebavila. presto jsem z ni maturoval. uspesne . myslim, ze bych se v zivote obesel i bez maturity z matematiky. ale souhlasim, ze patri k zakladum vzdelani znat alespon trochu matematiky. vsechno totiz z matematiky vychazi.
 
a proc vlastne zrusili maturity z matematiky??
0/0
5.8.2004 20:54

Rada8

Re:
asi proto, aby mohli vykazovat jak jsme vzdělaný národ, že každá kosmetička, pokrývač a kuchař má maturitu.
0/0
5.8.2004 20:57

1_130_202_135

Re:
Matematika není vůbec samospasitelná metoda poznání , žádný výsledek hodu mincí či kostkou ti neřekne nic o žádném z příštích nebo minulých výsledcích. Bohužel, někdy je jedinou cestou, jak bádat (i v matematice) jen čistý experiment, pokus a omyl...
A proč ji zrušili? Někde níž diskutuje o užitečnosti některých předmětů člověk, který se označuje za absolventa právnické fakulty (no budiž). Přečti si jeho příspěvky a uvědom si, že podobní lidé rozhodovali i o matematice na středních školách...
0/0
5.8.2004 21:01

hnusil

jen at stat podporuje rostouci blbost deti
Neni vlastne nutna matematika, je preci nezbytne nutna literatura, bez jejiz znalosti se clovek neobejde, zvlast v zahranici. Dalsi povinny predmet budou domaci prace a kresleni - to snad senatem projde. At zije lidska hloupost, podporujme nevzdelanost naseho naroda, zruste matematiku uplne, je preci zbytecna
0/0
5.8.2004 20:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.